Gå til innhold

Jeg har problemer med hygiene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ganske skudd i blinde dette, men kan det være at du mangler b12 eller ikke tåler eventuelle p-piller? Det kan gi seg til kjenne på de merkeligeste vis, inkludert utslitthet, at man lettere får infeksjoner osv.

Videoannonse
Annonse
Gjest jeg_sliter
Skrevet
Ganske skudd i blinde dette, men kan det være at du mangler b12 eller ikke tåler eventuelle p-piller? Det kan gi seg til kjenne på de merkeligeste vis, inkludert utslitthet, at man lettere får infeksjoner osv.

Jeg vet ikke om jeg har noen vitaminmangler hvert fall.

P-pillene jeg bruker, har jeg brukt noen år. Syns de virker ganske bra egentlig.

Så kan ikke komme på at det er noe sånt.

Skrevet
Jeg vet ikke om jeg har noen vitaminmangler hvert fall.

P-pillene jeg bruker, har jeg brukt noen år. Syns de virker ganske bra egentlig.

Så kan ikke komme på at det er noe sånt.

Ta i verfall å få tatt en test på b12 og jern.

Skal ikke påstå at det er tilfellet hos deg, men det er langt fra uvanlig at depresjoner kommer snikende etter et år eller 3 på hormonprevensjon. Og om du ikke klarer sette fingeren på noe annet så kan det være verdt å vurdere å gå over til kondomer el. For det er uansett bedre med et par runder med litt klønete sex enn å gå rundt syk og sliten hele tiden.

Gjest jeg_sliter
Skrevet
Ta i verfall å få tatt en test på b12 og jern.

Skal ikke påstå at det er tilfellet hos deg, men det er langt fra uvanlig at depresjoner kommer snikende etter et år eller 3 på hormonprevensjon. Og om du ikke klarer sette fingeren på noe annet så kan det være verdt å vurdere å gå over til kondomer el. For det er uansett bedre med et par runder med litt klønete sex enn å gå rundt syk og sliten hele tiden.

Jeg har gått på yasmin 28 siden jeg var rundt 16 år, og nå er jeg 23. Altså endel år.

Og jeg har ikke merket noe av dette før de 2 siste årene da blir det vel.

Men jeg hadde en pause på p-piller i august-oktober en gang, men hadde ingen bedring av det, sånn jeg husker det.

Skrevet
Jeg har gått på yasmin 28 siden jeg var rundt 16 år, og nå er jeg 23. Altså endel år.

Og jeg har ikke merket noe av dette før de 2 siste årene da blir det vel.

Men jeg hadde en pause på p-piller i august-oktober en gang, men hadde ingen bedring av det, sånn jeg husker det.

Tok rundt 6-12 måneder før jeg kom meg helt ut av min "pilledepresjon", men jeg merket ganske kjapt en viss bedring. Men hos meg hadde det gått så langt at jeg hadde skrevet testamente osv.

Men b12 skader ikke å få sett på. Mener p-piller sliter på opptaket hos mange, så det er visst endel som går med det uoppdaget.

Skrevet

Vet ikke om det er forslått tidligere i tråden, jeg tenker du kunne ha et godt utbytte av å snakke med en kognitiv terapeut.

Mange gode råd her forresten. :)

Gjest jeg_sliter
Skrevet
Tok rundt 6-12 måneder før jeg kom meg helt ut av min "pilledepresjon", men jeg merket ganske kjapt en viss bedring. Men hos meg hadde det gått så langt at jeg hadde skrevet testamente osv.

Men b12 skader ikke å få sett på. Mener p-piller sliter på opptaket hos mange, så det er visst endel som går med det uoppdaget.

Uff, det var ikke bra. :(

Nei, skader jo ikke å se om man har noen mangler eller noe sånn, for det er jo viktig at det er i orden. :-)

Gjest jeg_sliter
Skrevet
Vet ikke om det er forslått tidligere i tråden, jeg tenker du kunne ha et godt utbytte av å snakke med en kognitiv terapeut.

Mange gode råd her forresten. :)

Kognitiv terapeut, mener du psykolog da? I så fall så er det nevnt. :)

Skrevet
Kognitiv terapeut, mener du psykolog da? I så fall så er det nevnt. :)

Ikke nødvendigvis en psykolog, men mange psykologer praktiserer det.

Les mer her:

http://www.kognitiv.no/

• 2 uker senere...
Gjest jeg_sliter
Skrevet

Ville bare legge inn et innlegg kun å fortelle om hvordan det går med meg.

Jeg har ikke vært hos fastlegen min.

Føler at ting går mye bedre nå. :)

Ting jeg føler går bedre, er for eksempel tannpuss, det har jeg gjort hver dag i litt over en uke tror jeg.

Sist uke dusjet jeg 2 ganger på 2 dager.

Dusjet igår, og da var det kun 6 dager siden sist ca. så det er stor fremgang fra hva det har vært tidligere.

Har også begynt med vitaminer og mineraler (kapsler) i forbindelse med at jeg har vært syk, og føler at det har gitt meg mye bedre humør, er mer glad vil jeg si.

Ikke hissig, blir ikke fort sint når jeg snakker med typen min om ting.

Her om dagen hadde jeg 3 telefonsamtaler med kjæresten, og gjennom alle de så var humøret ganske bra.

Vet ikke men, føler ikke at jeg har klart å være glad å blid gjennom så mange samtaler før.

Så dette er noe jeg skal fortsette med, og ta vitaminer å mineraler. :)

Skrevet

Kjempeflott at du har fått snudd ting i bedre retning. Nå gjelder det å holde fast på de gode vanene en stund så merker du at du begynner å gjøre slike ting helt automatisk igjen. Det sies at det tar ca. 3 uker å trene inn en ny vane. Klarer man holde ut så lenge så er det stor sjanse for at man fortsetter.

Dessuten var det sikkert lurt å begynne med vitaminer og mineraler. (Det burde jeg forresten gjort selv også, når jeg tenker etter. Takk for tipset.)

• 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...