Gjest jeg_sliter Skrevet 30. november 2008 #61 Skrevet 30. november 2008 Hva med å skrive ut dette og ta med til legen? Startinnlegget og kanskje noen av de andre innleggene dine hvertfall. Du er inne på noe der, hadde kanskje ikke vært så dumt det.
Gjest Miley Skrevet 30. november 2008 #62 Skrevet 30. november 2008 Du er inne på noe der, hadde kanskje ikke vært så dumt det. Aldri dumt å få hjelp med noe man sliter med Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2008 #63 Skrevet 30. november 2008 Få deg en time hos legen din. Noter ned det du kommer på som du sliter med, alt det som du har skrevet her i forumet. Forklar til legen hva du selv mener at du trenger hjelp med. Legen vil muligens henvise deg til en psykolog, og psykologen kan hjelpe dem å løse opp i trådene og flette dem sammen til en noe som stemmer, altså en løsning. Jeg vil absolutt råde deg til å gjøre det, da du kan få større problemer om du lar dette forsette.
Gjest jeg_sliter Skrevet 30. november 2008 #64 Skrevet 30. november 2008 Aldri dumt å få hjelp med noe man sliter med Lykke til! Nei, det er jo ikke det. Takk.
Gjest jeg_sliter Skrevet 30. november 2008 #65 Skrevet 30. november 2008 Få deg en time hos legen din. Noter ned det du kommer på som du sliter med, alt det som du har skrevet her i forumet. Forklar til legen hva du selv mener at du trenger hjelp med. Legen vil muligens henvise deg til en psykolog, og psykologen kan hjelpe dem å løse opp i trådene og flette dem sammen til en noe som stemmer, altså en løsning. Jeg vil absolutt råde deg til å gjøre det, da du kan få større problemer om du lar dette forsette. Kan en psykolog greie å finne ett godt svar på det her, enn meg selv da? Vel, dem kan jo kanskje det, dem har jo mange pasienter som sliter med ulike ting. Kan jo være at dem lettere kan skjønne hvordan det er sånn, enn at jeg skal spekulere selv. Hva slags problemer kan oppstå om jeg ikke søker hjelp da? Skjønner jo det at jeg kan bli dårlig i forfatning, i forhold til tenner, at jeg kanskje kan bli syk og sånn.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2008 #66 Skrevet 30. november 2008 ta en liten tur i nærområdet når det ikke er snø og is ute. Frisk luft gjør underverker for kropp og sinn Hvis du ikke klarer å pusse tenner for ditt eget velvære så tenk at du gjør det for kjæresten din - deiligere å kysse når munnen lukter godt
Gjest jeg_sliter Skrevet 30. november 2008 #67 Skrevet 30. november 2008 ta en liten tur i nærområdet når det ikke er snø og is ute. Frisk luft gjør underverker for kropp og sinn Hvis du ikke klarer å pusse tenner for ditt eget velvære så tenk at du gjør det for kjæresten din - deiligere å kysse når munnen lukter godt Frisk luft gjør det ja. Men det er noe man bør ha om vinteren også. Vel vel, jeg og typen er ikke så mye sammen, at han vet hvordan ånden min kan være..
Gjest jeg_sliter Skrevet 30. november 2008 #68 Skrevet 30. november 2008 Leste generelt om ginseng på lommelegen sine sider, og der stod det at det kunne ta flere uker før man fikk effekt av denne typen. Langvarig bruk kunne også gi høyt blodtrykk, noe som ikke er så bra for meg siden jeg veier over 114 kg. Også søvnløshet er nevnt. Bruk av ginseng kunne også gi luft i magen og diare. Dette er noe jeg har plaget med allerede som følge av gallestein operasjon. Så jeg vil jo ikke ha mer diare og luft i magen..
Avalon Skrevet 30. november 2008 #69 Skrevet 30. november 2008 Jo, jeg vet jo at det er lurt av meg å endre livsstil, men akkurat bare det syns jeg ikke er så enkelt, har aldri vært enkelt. Men jeg vet at jeg må gjøre noe i forhold til vekten min, spesielt. Hvilke vitaminer bør jeg ta for å føle meg kvikkere? Hvor ofte bør jeg dusje, sånn egentlig? Har vel fått merke en dårlig ting etter dårlig med dusjing og vasking av klær. Vet ikke om det var 2006 eller 2007, da hadde jeg sopp på overkroppen, over alt liksom. Så ikke ut, masse utslett, og dette kom vel av at det var varmt ute, jeg svettet og gikk med de samme klærne en stund. Hvorfor du bør dusje, sånn egentlig: Dusjer du ikke lukter du. Andre kjenner lukten bedre enn deg selv. Vond kroppslukt er sjenerende og blir grusom jo lenger du ikke dusjer. Når folk lukter vondt, ønsker ikke andre å være så mye i nærheten av den som lukter. Hygiene har med helse og trivsel å gjøre. Det nytter ikke bare å vaske seg med en klut under armene. Det fjerner ikke alt. Det nytter heller ikke å la være å dusje og en sjelden gang skifte til rene klær. Det vil allikevel lukte. Svette fra armhuler er ikke en god lukt. Lukt fra uvasket underliv og bak er heller ikke noe folk ønsker å kjenne. Når du er ren, dvs har dusjet med såpe og underlivssåpe, og vasket håret med shampoo vil du føle deg bedre. Du vil se bedre ut. Folk vil kunne omgås deg uten å måtte holde seg for nesen. Et ustellt og urenslig menneske ser ikke bra ut, for noen. Jeg mener ikke å være frekk, men blir litt oppgitt. Ta dette opp med legen din snarest, si det rett ut som det er. Legen vil nok selv kunne både se og lukte det. Får du ordnet opp i dette vil du se at du vil få det mye bedre, i flere områder av livet ditt. Også tannpuss, husk at tenner kan råttne. Tannkjøttbetennelse kan bli skikkelig ille. Puss tenner, skyll med fluor. For å få skikkelig bukt med betennelsen skyll med Corsodyl i KUN 2uker. Du får det på apoteket. Bruker du det i mer enn 2uker vil tennene bli misfarget. Du vil bli bedre tatt i mot av mennensker om du er stellt og ren, de vil se på deg på en bedre måte. Lykke til.
Gjest jeg_sliter Skrevet 30. november 2008 #70 Skrevet 30. november 2008 Hvorfor du bør dusje, sånn egentlig: Dusjer du ikke lukter du. Andre kjenner lukten bedre enn deg selv. Vond kroppslukt er sjenerende og blir grusom jo lenger du ikke dusjer. Når folk lukter vondt, ønsker ikke andre å være så mye i nærheten av den som lukter. Hygiene har med helse og trivsel å gjøre. Det nytter ikke bare å vaske seg med en klut under armene. Det fjerner ikke alt. Det nytter heller ikke å la være å dusje og en sjelden gang skifte til rene klær. Det vil allikevel lukte. Svette fra armhuler er ikke en god lukt. Lukt fra uvasket underliv og bak er heller ikke noe folk ønsker å kjenne. Når du er ren, dvs har dusjet med såpe og underlivssåpe, og vasket håret med shampoo vil du føle deg bedre. Du vil se bedre ut. Folk vil kunne omgås deg uten å måtte holde seg for nesen. Et ustellt og urenslig menneske ser ikke bra ut, for noen. Jeg mener ikke å være frekk, men blir litt oppgitt. Ta dette opp med legen din snarest, si det rett ut som det er. Legen vil nok selv kunne både se og lukte det. Får du ordnet opp i dette vil du se at du vil få det mye bedre, i flere områder av livet ditt. Også tannpuss, husk at tenner kan råttne. Tannkjøttbetennelse kan bli skikkelig ille. Puss tenner, skyll med fluor. For å få skikkelig bukt med betennelsen skyll med Corsodyl i KUN 2uker. Du får det på apoteket. Bruker du det i mer enn 2uker vil tennene bli misfarget. Du vil bli bedre tatt i mot av mennensker om du er stellt og ren, de vil se på deg på en bedre måte. Lykke til. Selv om jeg faktisk er ren å pen, så blir jeg tatt veldig dårlig imot av folk. Det er fordi jeg er så tykk. Sånn har det alltid vært, i mange år. Og før var jeg jo veldig flink med hygiene og sånn og, men allikevel så ble jeg plaget og dem ville ikke bli venn med meg. Men hva om tannkjøttet er bra på 2 uker? Har prøvd dette før, og da kunne man vel se på det området at det var litt ekstra med betennelse at det ikke var helt bra. Jo, mye mulig at folk vil se bedre på meg for at jeg er ren, men det er alltid et men der, og det var som jeg sa, og det kommer av vekten min. Så alltid noen baktaling, og knising når jeg går rundt, for eksempel på et kjøpesenter eller i sentrum ellers.
ninuska_ Skrevet 30. november 2008 #71 Skrevet 30. november 2008 Det virker for meg at du burde ta en tur til fastlegen, som alle andre har sagt. For du har en "unnskyldning" for alt det du ikke har gjort eller ikke gjør, kan gjøre eller lignende.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2008 #72 Skrevet 30. november 2008 Typen min og jeg bor ikke sammen, og han vet ikke om dette hygiene problemet mitt, eller ja hvordan dette er for meg. Vet ikke om min mor har merket dette, siden hun går hjemme om dagen.. Er ikke så åpen om dette.. Syns det vel kanskje er litt flaut og pinlig. Det høres merkelig ut. Hvis din mor er like ille som deg vil hun kanskje ikke merke noe, men dersom hun har normal hygiene vill hun garantert merke at ikke du har det. Hvordan kan kjæresten din unngå å legge merke til din dårlige hygiene? Dere kysser og har sex? Hvordan kan han det om du har dårlig hygiene? Snakker dere ikke sammen?
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2008 #73 Skrevet 30. november 2008 Selv om jeg faktisk er ren å pen, så blir jeg tatt veldig dårlig imot av folk. Det er fordi jeg er så tykk. Sånn har det alltid vært, i mange år. Og før var jeg jo veldig flink med hygiene og sånn og, men allikevel så ble jeg plaget og dem ville ikke bli venn med meg. Men hva om tannkjøttet er bra på 2 uker? Har prøvd dette før, og da kunne man vel se på det området at det var litt ekstra med betennelse at det ikke var helt bra. Jo, mye mulig at folk vil se bedre på meg for at jeg er ren, men det er alltid et men der, og det var som jeg sa, og det kommer av vekten min. Så alltid noen baktaling, og knising når jeg går rundt, for eksempel på et kjøpesenter eller i sentrum ellers. skjønner at du har mange unnskyldninger for å fortsette på samme måten med dårlige vaner...det er vel tross alt bedre å være overvektig og ren, enn overvektig og illeluktende med gule tenner. Hvis du vil få de bedre så må du ta tak i dette nå. trenger du hjelp, så gå til lege. lykke til
Gjest jeg_sliter Skrevet 30. november 2008 #74 Skrevet 30. november 2008 Det virker for meg at du burde ta en tur til fastlegen, som alle andre har sagt. For du har en "unnskyldning" for alt det du ikke har gjort eller ikke gjør, kan gjøre eller lignende. Mye mulig, men jeg prøver bare å svare så godt jeg kan her, selv om det ikke er enkelt.. Noen påstår at jeg er lat, andre sier at jeg sliter noe psykisk osv. Men jeg vet ikke hva det er som gjør dette. Mye mulig at jeg bare ser på meg selv som lat, at jeg ikke gidder å gjøre noe som helst av noe. Men ja, jeg ville bare ha noen gode råd for å komme meg videre, komme ut av det her, å gjøre som andre folk. Men men, jeg har vel mine grunner.. Per dags dato vet jeg ikke hvordan en psykolog for eks kan få meg til å endre på alt dette, det gjør jeg virkelig ikke. Og heller ikke legen min.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2008 #75 Skrevet 30. november 2008 Mye mulig, men jeg prøver bare å svare så godt jeg kan her, selv om det ikke er enkelt.. Noen påstår at jeg er lat, andre sier at jeg sliter noe psykisk osv. Men jeg vet ikke hva det er som gjør dette. Mye mulig at jeg bare ser på meg selv som lat, at jeg ikke gidder å gjøre noe som helst av noe. Men ja, jeg ville bare ha noen gode råd for å komme meg videre, komme ut av det her, å gjøre som andre folk. Men men, jeg har vel mine grunner.. Per dags dato vet jeg ikke hvordan en psykolog for eks kan få meg til å endre på alt dette, det gjør jeg virkelig ikke. Og heller ikke legen min. forstår at du har dine grunner, men ikke bruk dem som en unnskyldning til ikke å gjøre noe. Tror ikke at du er lat, men at du har problemer er sikkert og visst.Det er sikkert vanskelig for deg å tenke seg at du kan få hjelp av legen eller psykolog, men bare prøv,så skal du se. De har hjulpet mange før som har det sånn som du har det nå. det er verdt et forsøk. Her har du fått 1000 gode råd og alle prøver å svare så godt de kan. nå er det opp til deg
Gjest jeg_sliter Skrevet 30. november 2008 #76 Skrevet 30. november 2008 Det høres merkelig ut. Hvis din mor er like ille som deg vil hun kanskje ikke merke noe, men dersom hun har normal hygiene vill hun garantert merke at ikke du har det. Hvordan kan kjæresten din unngå å legge merke til din dårlige hygiene? Dere kysser og har sex? Hvordan kan han det om du har dårlig hygiene? Snakker dere ikke sammen? Min mor er som andre ellers, vasker seg og alt det der. Mammaen min er syk og sliter med helsa, det gjør at hun må vaske seg ekstra og sånn. Men det er ikke noe jeg vil gå inn på her. Min mamma har aldri nevnt noe til meg at jeg lukter vondt. Typen min snakker aldri til meg om hygiene sånn. Når vi er sammen så sier han ikke at nå får du ta en dusj for du ser fæl ut. Jeg kan jo vaske meg nedentil og skifte undertøy da. Vi kysser og har sex ja. Men tingene er ikke bestandig de samme hjemme her med hygiene som hjemme hos han.. Etter hva jeg har sett, så har det variert. Vi snakker vel ikke om alt, nei. Det her vet han ikke om. Han vet ikke hvordan det var før, og hvordan det har blitt. Han er en type som kan bli ganske innpåsliten når det gjelder meg, tror han vet svar på ting jeg nevner for han, som gjelder hvordan ting er med meg. Det orker jeg ikke med det her også. Føler meg ikke komfortabel nok til å fortelle det.
Gjest jeg_sliter Skrevet 30. november 2008 #77 Skrevet 30. november 2008 skjønner at du har mange unnskyldninger for å fortsette på samme måten med dårlige vaner...det er vel tross alt bedre å være overvektig og ren, enn overvektig og illeluktende med gule tenner. Hvis du vil få de bedre så må du ta tak i dette nå. trenger du hjelp, så gå til lege. lykke til For å være ærlig med deg, så er det like ille å være meg uansett hvordan jeg ser ut, eller om jeg er ren. Det skal jeg fortelle deg.
Avalon Skrevet 30. november 2008 #78 Skrevet 30. november 2008 Mye mulig, men jeg prøver bare å svare så godt jeg kan her, selv om det ikke er enkelt.. Noen påstår at jeg er lat, andre sier at jeg sliter noe psykisk osv. Men jeg vet ikke hva det er som gjør dette. Mye mulig at jeg bare ser på meg selv som lat, at jeg ikke gidder å gjøre noe som helst av noe. Men ja, jeg ville bare ha noen gode råd for å komme meg videre, komme ut av det her, å gjøre som andre folk. Men men, jeg har vel mine grunner.. Per dags dato vet jeg ikke hvordan en psykolog for eks kan få meg til å endre på alt dette, det gjør jeg virkelig ikke. Og heller ikke legen min. Leger og Psykologer er profosjonelle, så du bør ta i mot all den hjelpen du kan få. Det er deres jobb å hjelpe, de er utdannet til det. De har kompetansen og kunnskapen til å hjelpe deg. Du har ikke kompetansen eller kunnskapen som leger og psykologer har. Sånn som mange andre her sier, du har mange unnskyldninger, og du går på en måte i forsvarposisjon ang alle tips og svar du får. Jeg tror ikke det hjelper å dulle med deg, gi deg dulle svar. Du hadde nok trengt å fått høre det sånn som det er, rett ut. Det er ikke noe hyggelig, men å bli dullet med, da kommer du ingen annen vei enn å syns mer synd på deg selv og lage flere unnskyldninger. Du bør nok også jobbe med selvtilliten din, det kan også en psykolog hjelpe deg med. Gi faen i mennesker som kniser og hvisker. Jeg kan ikke snakke for alle mennesker som er slik, men folk tisker og hvisker mer når du lukter vondt og ser ustellt ut. Mine tips: - Slutt å lag unnskyldinger/ forklaringer på alt - Skaff hjelp, du trenger det. Vil du virkelig ha hjelpt til dette så er det ingen andre som stopper deg i få det enn deg selv! Du finner ikke den hjelpen d trenger her inne, du får tips. Og alle sier det samme, skaff deg hjelp. Det du har fått her inne utenom tips er dulling. Som sagt, vil du ha hjelp så skaffer du deg det. Er det dulling du er ute etter vil du heller ikke få hjelp.
ninuska_ Skrevet 30. november 2008 #79 Skrevet 30. november 2008 Per dags dato vet jeg ikke hvordan en psykolog for eks kan få meg til å endre på alt dette, det gjør jeg virkelig ikke. Og heller ikke legen min. De kan gjøre mirakler, om du bare lar dem. Ikke begynn å tvile på dem allerede nå. En psykolog er å anbefale, h*n vil få deg ut av den onde sirkelen, få en struktur i hverdagen din og i deg selv Du må slutte å lage unnskyldninger og selv prøve å søke etter sannheten bak dette. Det må være en trigger som har ført til at du har endt opp i tilværelsen du har endt opp i. Er det på grunn av overvektsproblemet? At du føler at du ikke fortjener pleie? Eller er det rett og slett at du har gått inn i en dyp depresjon hvor du ikke bryr deg lengre? Nå spekulerer jeg litt unødvendig her, men det er kun du som kan finne svaret på det, med hjelp fra de som er utdannet til å gjøre dette.
Gjest jeg_sliter Skrevet 30. november 2008 #80 Skrevet 30. november 2008 De kan gjøre mirakler, om du bare lar dem. Ikke begynn å tvile på dem allerede nå. En psykolog er å anbefale, h*n vil få deg ut av den onde sirkelen, få en struktur i hverdagen din og i deg selv Du må slutte å lage unnskyldninger og selv prøve å søke etter sannheten bak dette. Det må være en trigger som har ført til at du har endt opp i tilværelsen du har endt opp i. Er det på grunn av overvektsproblemet? At du føler at du ikke fortjener pleie? Eller er det rett og slett at du har gått inn i en dyp depresjon hvor du ikke bryr deg lengre? Nå spekulerer jeg litt unødvendig her, men det er kun du som kan finne svaret på det, med hjelp fra de som er utdannet til å gjøre dette. Jeg vet ikke hva som er grunnen til at ting har blitt som de har blitt, men jeg skulle ønske at ting var annerledes. At jeg kunne dusje regelmessig, pusse tenner, vaske håret, skifte klær, rydde og vaske rommet mitt, ikke ha angst for å gå ute om vinteren, at jeg kan få gjort ting som jeg tenker på, for eksempel teori til førerkort. Får aldri satt meg ned å begynt å lese. At jeg kan få et bedre sexliv, ved å få tilbake orgasmen ved sex når jeg er med typen. Det har jeg ikke hatt på over 1 år.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå