Gå til innhold

Jeg har problemer med hygiene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fint at du tar tak i det nå. Du sier at du håper å være flink frem mot jul. Det er du som bestemmer om du skal være flink eller ikke, husk det. Vil du være flink, så vær det. Ikke utsett deg for å måtte oppleve de negative tankene, det er mye mer motiverende å åpne skapet og tenke: ja se det er jenta si det! ikke sant.

Videoannonse
Annonse
Gjest jeg_sliter
Skrevet
Fint at du tar tak i det nå. Du sier at du håper å være flink frem mot jul. Det er du som bestemmer om du skal være flink eller ikke, husk det. Vil du være flink, så vær det. Ikke utsett deg for å måtte oppleve de negative tankene, det er mye mer motiverende å åpne skapet og tenke: ja se det er jenta si det! ikke sant.

Altså grunnen til at jeg sier at jeg vil prøve å være flink mot jul, er jo det ene all den rotingen jeg driver med.

Klarer aldri å få det helt skikkelig ryddig, og at det holder seg slik lang tid etterpå.

Føler som oftest at jeg har stappfulle skap og skuffer.

Angående dette med dårlig hygiene så har det variert veldig, og det vel ikke noe koselig å tenke på at det var mulig 2-3 uker siden jeg dusjet sist, eller for den saks skyld pusset tennene.

Skrevet

nei, akkurat, det er ikke noe hyggelig å tenke på. et forstår jeg, det er derfor jeg sier at du må gjøre noe med det, så blir det mye hyggeligere for deg, og du kan være fornøyd med deg selv. Jeg reagerte på at du sa at du håper du kan bli flinkere,du blir flink hvis du vil det.Begynn med ett og ett mål som jeg sa.Det er bare du som kan gjøre noe med dette

Gjest jeg_sliter
Skrevet
nei, akkurat, det er ikke noe hyggelig å tenke på. et forstår jeg, det er derfor jeg sier at du må gjøre noe med det, så blir det mye hyggeligere for deg, og du kan være fornøyd med deg selv. Jeg reagerte på at du sa at du håper du kan bli flinkere,du blir flink hvis du vil det.Begynn med ett og ett mål som jeg sa.Det er bare du som kan gjøre noe med dette

Sant det. :) Tusen takk for hjelp og gode råd. :) Skal prøve så godt jeg kan. :)

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

Hei!

Du burde kanskje prøve å endre litt livsstilen din. ikke i stor grad, men litt av gangen.

Begynn med å skaffe deg vitamintilskudd. Da føler du deg litt kvikkere.

Å starte dagen med å rydde eller vaske, kan være tungt. Men prøv å fyll opp vaskemaskinen med klær og ha i litt skyllemiddel som dufter friskt, før du starter på frokosten.

Re opp sengen din etter frokost. Og så kan du jo prøve å rydde litt rundt sengen eller på stuen. Trenger ikke ta mer enn et rom om dagen.

Ta deg en tur på butikken,

Kjøp inn en ny type shampo og en annen såpe enn den du bruker (gjør det litt med motiverende til å gå i dusjen, når du skal prøve noe nytt)

Heng opp klærne du har vasket samme dag. Blir de liggende for lenge, kan de begynne å lukte surt.

Enda en motivasjonsfaktor for å dusje, du er helt ren og klærne du har på deg er friske og lukter godt!

Hygiene er veldig viktig. En vaskeklut hjelper deg kun med å fjerne den verste lukten, men døde hudceller og andre bakterier på kroppen blir ikke borte. Følger du ikke opp en god rutine på hygiene vil faren for infeksjoner og sydommer være større enn om du dusjer oftere enn du gjør nå.

Ønsk deg en god hudkrem til jul ( Biotherm er veldig flott), så du kan smøre deg inn med etter en dusj.

Du får det så mye bedre inni deg selv viss det lukter godt og at det er ryddig og iorden irundt deg. Prøv en dag å følg disse rådene jeg har gitt deg. :)

Lykke til! :)

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

En annen ting jeg glemte å føye til:

Tannhygiene er veldig viktig. Dersom du ikke følger opp dette vil det bli veldig dyrt for deg. Tannlegeprisene stiger. Et eks: Sist gang jeg var hos tannlegen for å borre et hull, ble regningen på 1700,- Og det var kun for et hull!

Vær snill mot deg selv, pass på tennene dine.

Kjøp deg heller en ny tannbørste og prøv en ny tannkrem, det er også motiverende for en tannpuss!

:)

Skrevet

Det er en idé å prøve å komme seg ut av huset mer, selv om du ikke har bil, så kan du ta buss og møte venner / kjæreste. Kanskje når du gjør dette, altså, blir mer sosial, vil du føle et større behov for å være ren. Inviter med en venninne ut på middag, og pynt deg opp og pleie deg selv (det inkluderer at du må dusje). Smink deg, lakk negler, barber deg osv. Se om det hjelper på selvtilliten og rutinen.

Gjest jeg_sliter
Skrevet
Hei!

Du burde kanskje prøve å endre litt livsstilen din. ikke i stor grad, men litt av gangen.

Begynn med å skaffe deg vitamintilskudd. Da føler du deg litt kvikkere.

Å starte dagen med å rydde eller vaske, kan være tungt. Men prøv å fyll opp vaskemaskinen med klær og ha i litt skyllemiddel som dufter friskt, før du starter på frokosten.

Re opp sengen din etter frokost. Og så kan du jo prøve å rydde litt rundt sengen eller på stuen. Trenger ikke ta mer enn et rom om dagen.

Ta deg en tur på butikken,

Kjøp inn en ny type shampo og en annen såpe enn den du bruker (gjør det litt med motiverende til å gå i dusjen, når du skal prøve noe nytt)

Heng opp klærne du har vasket samme dag. Blir de liggende for lenge, kan de begynne å lukte surt.

Enda en motivasjonsfaktor for å dusje, du er helt ren og klærne du har på deg er friske og lukter godt!

Hygiene er veldig viktig. En vaskeklut hjelper deg kun med å fjerne den verste lukten, men døde hudceller og andre bakterier på kroppen blir ikke borte. Følger du ikke opp en god rutine på hygiene vil faren for infeksjoner og sydommer være større enn om du dusjer oftere enn du gjør nå.

Ønsk deg en god hudkrem til jul ( Biotherm er veldig flott), så du kan smøre deg inn med etter en dusj.

Du får det så mye bedre inni deg selv viss det lukter godt og at det er ryddig og iorden irundt deg. Prøv en dag å følg disse rådene jeg har gitt deg. :)

Lykke til! :)

Jo, jeg vet jo at det er lurt av meg å endre livsstil, men akkurat bare det syns jeg ikke er så enkelt, har aldri vært enkelt.

Men jeg vet at jeg må gjøre noe i forhold til vekten min, spesielt.

Hvilke vitaminer bør jeg ta for å føle meg kvikkere?

Hvor ofte bør jeg dusje, sånn egentlig?

Har vel fått merke en dårlig ting etter dårlig med dusjing og vasking av klær. Vet ikke om det var 2006 eller 2007, da hadde jeg sopp på overkroppen, over alt liksom.

Så ikke ut, masse utslett, og dette kom vel av at det var varmt ute, jeg svettet og gikk med de samme klærne en stund.

Gjest jeg_sliter
Skrevet
En annen ting jeg glemte å føye til:

Tannhygiene er veldig viktig. Dersom du ikke følger opp dette vil det bli veldig dyrt for deg. Tannlegeprisene stiger. Et eks: Sist gang jeg var hos tannlegen for å borre et hull, ble regningen på 1700,- Og det var kun for et hull!

Vær snill mot deg selv, pass på tennene dine.

Kjøp deg heller en ny tannbørste og prøv en ny tannkrem, det er også motiverende for en tannpuss!

:)

Jeg bruker en elektrisk tannbørste når jeg pusser tennene. Ikke så fin, veldig enkel. Kanskje jeg kunne kjøpe meg en av de mer eksklusive, så kanskje jeg lettere kan få pusset tennene da, at det blir mer gøy.

Ja, jeg har jo tannproblemer, betennelse i tannkjøttet. Akkurat det ga meg mye problemer for en tid tilbake. Tror tannlegen kom fram til at det kunne være betennelse som ga meg smerter hver gang jeg skulle drikke noe varmt eller kaldt.

Det holdt på i 3 uker, og var vel til tannlege minst 3 ganger pga det.

Gjest jeg_sliter
Skrevet
Det er en idé å prøve å komme seg ut av huset mer, selv om du ikke har bil, så kan du ta buss og møte venner / kjæreste. Kanskje når du gjør dette, altså, blir mer sosial, vil du føle et større behov for å være ren. Inviter med en venninne ut på middag, og pynt deg opp og pleie deg selv (det inkluderer at du må dusje). Smink deg, lakk negler, barber deg osv. Se om det hjelper på selvtilliten og rutinen.

Ja, det hadde vært en ide å komme seg ut oftere, men ikke så særlig enkelt når jeg sliter med angst om vinteren.

Har gjort det siden barneskolen, minst. Hver eneste vinter er jeg redd for å gå ute på snøen og isen.

Vel, jeg har jo ikke så mye venner da, så ikke så mange jeg får besøk.

Har kun ei god ei.

Og med å besøke kjæresten, så tørr jeg vel ikke pga at det er vinter nå, tror det bare er sånn, at jeg helst vil la være.

Når jeg er ute, så vet jeg ikke.. Føler meg ukomfortabel, siden jeg er blitt mobbet så mye for at jeg er så tjukk, så syns jeg det bare er ubehagelig å gå forbi folk.

Skrevet

Tygge tyggis og bruke munnskyll hjelper uten at det er så mye "renholdspreget" over det. Kanskje en ide?

Gjest jeg_sliter
Skrevet
Tygge tyggis og bruke munnskyll hjelper uten at det er så mye "renholdspreget" over det. Kanskje en ide?

Tyggegummi er jeg ikke sikker på at jeg tåler like bra lenger etter jeg hadde en gallestein operasjon.

Enkelte stoffer der som gjør magen oppblåst og får magesmerter.

Kunne heller ha ønsket at jeg hadde fått til daglig rengjøring med tannbørsten enn bare munnskyllevann men.

Skrevet

høres ut som duhar såpass store problemer at du trenger profesjonell hjelp. Ikke bare hygiene dette handler om.

Gjest jeg_sliter
Skrevet
høres ut som duhar såpass store problemer at du trenger profesjonell hjelp. Ikke bare hygiene dette handler om.

Nei, det er jo ikke bare hygiene dette er snakk om. Hvis man ser igjennom det jeg har svart, så går det igjen i flere ting, at jeg har problemer med å få gjort noe.

Gjest jeg_sliter
Skrevet

Men hva slags vitaminer kan jeg spise, for å bli kvikkere å føle meg kvikkere?

Sånn at det kan hjelpe meg til å kanskje få gjort ting?

Skrevet

Jeg tror du må begynne å tenke at kroppen din fortjener å bli tatt vare på! Få ett godt forhold til kroppen din, og evt. skrive en "check-liste" som du kan krysse av på.

Du kan også blø i tannkjøttet fordi tannbørsten er for hard, så prøv å få en mykere tannbørste.

Sørg for at baderommet ditt er delikat og rent, da er det mer fristende å ta en dusj eller ett bad.

Sørg for å kjøpe noen dusjsåper osv. som lukter godt og som er deilige å bruke.

Få med deg kjæresten i dusjen? :lur:

:ler:

Ting går lettere når du får rutinene i orden. Og hele kroppen føles lettere når du er ren! Og spesielt nå på kalde vinterdager hjelper det for å få varmen i kroppen også, og på sommeren kan du ta avkjølende og svalende dusjer. Det å ta en dusj hjelper deg også med å våkne og bli mer opplagt om morgenen. Og på kvelden hjelper det deg med å sove bedre når du er litt god og varm, og lukter godt!

MANGE grunner til å dusje! :)

Lykke til i allefall!

Velger å gi deg :klem: selv om du er litt skitten jeg! :ler:

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet
Men hva slags vitaminer kan jeg spise, for å bli kvikkere å føle meg kvikkere?

Sånn at det kan hjelpe meg til å kanskje få gjort ting?

Prøv ginseng for damer. den kommer i rød eske. den jeg selv bruker er Solaray vitamintilskudd.

Gjest jeg_sliter
Skrevet
Jeg tror du må begynne å tenke at kroppen din fortjener å bli tatt vare på! Få ett godt forhold til kroppen din, og evt. skrive en "check-liste" som du kan krysse av på.

Du kan også blø i tannkjøttet fordi tannbørsten er for hard, så prøv å få en mykere tannbørste.

Sørg for at baderommet ditt er delikat og rent, da er det mer fristende å ta en dusj eller ett bad.

Sørg for å kjøpe noen dusjsåper osv. som lukter godt og som er deilige å bruke.

Få med deg kjæresten i dusjen? :lur:

:ler:

Ting går lettere når du får rutinene i orden. Og hele kroppen føles lettere når du er ren! Og spesielt nå på kalde vinterdager hjelper det for å få varmen i kroppen også, og på sommeren kan du ta avkjølende og svalende dusjer. Det å ta en dusj hjelper deg også med å våkne og bli mer opplagt om morgenen. Og på kvelden hjelper det deg med å sove bedre når du er litt god og varm, og lukter godt!

MANGE grunner til å dusje! :)

Lykke til i allefall!

Velger å gi deg :klem: selv om du er litt skitten jeg! :ler:

Vet at man kan blø i tannkjøttet om tannbørsten er for hard. Men dette er noe jeg har slitet med siden 2006.

Har et område i munnen som er ekstra betent.

Og når jeg har problemer med pussingen, så blir det enda værre og blør endel.

Tannkjøttet kan også hovne opp, spesielt om jeg bruker tanntråd.

Så utenom dette området, så er vel hele tannkjøttet betent, det er ganske så rødt.

Skulle gjerne hatt med typen å dusjet, men vi bor jo da ikke sammen. Og et badekar eller et dusjkabinett ville aldri holdt for oss, samtidig. :gjeiper:

Takk. :)

Gjest jeg_sliter
Skrevet
Prøv ginseng for damer. den kommer i rød eske. den jeg selv bruker er Solaray vitamintilskudd.

Hvor kan jeg få tak i den for damer, i rød eske, er det på apoteket? :)

Solaray som du bruker, er det B-vitaminer?

Tusen takk for rådet, det skal jeg prøve. :)

Skrevet

Hva med å skrive ut dette og ta med til legen? Startinnlegget og kanskje noen av de andre innleggene dine hvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...