Gjest Arhirwen Skrevet 7. februar 2009 #201 Del Skrevet 7. februar 2009 Jeg lurer på om jeg kanskje kjente en liten bevegelse i magen for et par timer siden..! :klø: Folk snakker om at det kjennes ut som bobler (som sprekker?).. For hvis det er slik, så er jeg nesten overbevist om at jeg kjente noe! Søstern kjente de første bevegelsene rundt den tiden her med alle sine barn, og vi er ganske like! Klarer ikke å slippe tanken på at det er en gutt heller.. Så jeg funderer jo litt på navn og sånt da, og av guttenavn er jeg helt betatt av Oliver og Wilhelm! Det sistnevnte er pappa's mellomnavn, og jeg vet han hadde blitt stolt hvis vi brukte det. Sjekket opp betydningen på Wilhelm, som er "Ivrig kriger"... Og da begynte tankene å surre: Nei, vi kan ikke henge oss noe mer opp i dette navnet nå, for hvis vi gjør det så kanskje det er tegn på at det oppstår komplikasjoner i tiden fremover! Ivrig kriger liksom... Kjemper for å komme ut.. og så videre! Ja, ja... Jeg begynner å bli litt godt kjent med sånne hysteriske tankefenomener nå synes jeg! Å tro man ikke er gravid dagen før man skal på første svangerskapskontroll i uke 12 liksom...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 7. februar 2009 #202 Del Skrevet 7. februar 2009 Så gøy at du kanskje har kjent bevegelse da Da kommer det nok mer rett rundt hjørnet skal du se Hehe! Skjønner at man lett kan tenke sånn ja. Men det har nok ingen verdens ting å si Wilhelm var et fint navn da! Sikkert moro å være oppkalt etter morfar For en gutt så klart Blir en ivrig kriger ved å "sloss" hardt for å få det som han vil videre i livet da vet du. "Mamma! Jeg SKAL ha Playstation 7!!!" Nei, men kan ikke si navnet mitt sier noe om meg som det ikke kunne sagt om alle andre også. Men man kan kanskje finne en slags mening ved det om man absolutt vil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 7. februar 2009 #203 Del Skrevet 7. februar 2009 Så gøy at du kanskje har kjent bevegelse da Da kommer det nok mer rett rundt hjørnet skal du se Hehe! Skjønner at man lett kan tenke sånn ja. Men det har nok ingen verdens ting å si Wilhelm var et fint navn da! Sikkert moro å være oppkalt etter morfar For en gutt så klart Blir en ivrig kriger ved å "sloss" hardt for å få det som han vil videre i livet da vet du. "Mamma! Jeg SKAL ha Playstation 7!!!" Nei, men kan ikke si navnet mitt sier noe om meg som det ikke kunne sagt om alle andre også. Men man kan kanskje finne en slags mening ved det om man absolutt vil Synes jeg ser den situasjonen med Playstation ja! Kan jo bli flott... Hehe Når det gjelder navnet Wilhelm, så høres det jo veldig gammeldags ut da.. Det er jo mangle gamle navn som høres kjempekult ut, men på en måte høres Wilhelm så "kjedelig" ut.. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Hehe.. Men så er det samtidig kult..! Tenker litt på potensielle kallenavn fra venner og sånt når den tiden kommer også.. "Willy"?! Da er nesten kulere med Oliver og "Ollie" eller noe! Er en trend i min familie å bruke gamle, pene navn som Tuva, Sondre, Oda, Vetle og lignende.. Har selv et eldre, norrønt navn. Så har alltid hatt lyst på Trym... Men så er greia den at vi kalte hunden for det navnet, så det er på en måte oppbrukt! :dåne: Kom gjerne med tips på både jente- og guttenavn i stilen som er nevnt over! Skal ikke ha navn som ligger på topp 10 ihvertfall! Kanskje det er på tide å opprette en tippeliste også snart? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 7. februar 2009 #204 Del Skrevet 7. februar 2009 Ja, skjønner egentlig godt hva du mener. Selv syns jeg også William er litt fint, men det blir også brått "Willie" og da tenker jeg bare på spekkhoggeren Men Oliver var også fint! Hmm.. Vet ikke om jeg har noen forslag på navn men. Har tenkt en del på det selv og jentenavn har vi vel et par-tre forslag på som vi liker begge to, så den er vel grei. Men guttenavn er verre. Syns Leon er veldig fint, men ser det kommer mer og mer og da mister jeg litt lysten. Kusina mi har fått en sønn som ble kalt Leon og da syns jeg det blir dumt om vi får en sønn om et f.eks et år med samme navnet. Selv om jeg ikke har noe kontakt med henne Ja, sett opp en tippeliste da For da vil jeg være den første til å tippe Og jeg tippeeeeer.. hmmm! Gutt! Eller.. Nei, sier jente jeg Ja! Jente er mitt endelige svar Når får dere muligheten til å vite kjønnet da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 7. februar 2009 #205 Del Skrevet 7. februar 2009 Leon er et fint navn det også! Det er jo et hav av muligheter, så det er vel bare å sette i gang letingen snart tror jeg! Hehe.. Vi vil egentlig ikke vite kjønnet før fødselen, så det blir lenge å vente! Men siden det er første gang, så er det litt moro å ikke vite også! Når andre kommer, så er det greit å vite hva man kan bruke fra forrige gang. Da skal jeg lage tippeliste! Legger den i første innlegg tenker jeg. Og forslaget ditt er notert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 7. februar 2009 #206 Del Skrevet 7. februar 2009 Da er tippelisten ordnet! Her er direkte link! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 7. februar 2009 #207 Del Skrevet 7. februar 2009 Jeg har hele tiden tenkt at jeg ikke vil vite kjønnet før fødselen selv, men tror ikke det blir noe av Gleder meg SÅ mye til å få "lov" til å sette i gang med handling den dagen jeg blir gravid at jeg må nok nesten prøve å få vite kjønnet så fort det er mulig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 7. februar 2009 #208 Del Skrevet 7. februar 2009 Gleder meg SÅ mye til å få "lov" til å sette i gang med handling den dagen jeg blir gravid at jeg må nok nesten prøve å få vite kjønnet så fort det er mulig Hehe.. Skjønner deg egentlig godt! Det blir mye offwhite og nøytrale farger som går til begge kjønn her! Frykter at det blir litt shopping i starten etter bebisen er kommet også, så fremt formen er fin da! Hehe.. Har ikke kjøpt inn noe ennå jeg da - virker som om terskelen ligger veldig høyt her! Kommende pappa'n er nesten enda værre! Hehe.. Det har nok mye med de tankene om at "noe kan skje"... Men neste uke er jeg 4 mnd på vei, så da skal jeg nok begynne å trumfe igjennom en del ting ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuni Skrevet 8. februar 2009 #209 Del Skrevet 8. februar 2009 Tipper definitivt! Og jeg synes Wilhelm er et kjempefint navn! Kjenner en som heter det og han er ung, snill og grei, så har bare gode assosiasjoner til det! Og han blir ikke kalt for Willy!! Synes det er veldig fint når man kan kalle opp barnet sitt etter et fint menneske, så det gir plusspoeng til alle "arvenavn". Dessverre har jeg dårlig med sånne som jeg ville brukt i min familie, mye rare eller kjedelige navn der :gjeiper: Kan jo tipse deg om et navn jeg gjerne vil bruke hvis jeg får en gutt, Brage. Synes det er kult og litt opp samme gate som Trym. Men jeg har flere norrøne jeg synes er fine: Heike Heine Birk Ask Ravn Vet faktisk om både en Ravn og en Heine. Ravn er riktignok litt for sært til at jeg ville brukt det, men synes det er kult likevel. Av jentenavn liker jeg disse: Ada Hedda Tuva Live Amanda (arvenavn) Sanna Ylva Er litt opptatt av navn skjønner du... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 9. februar 2009 #210 Del Skrevet 9. februar 2009 Her diskuteres det navn og tippes kjønn. Er vi virkelig kommet så langt? Vi har ikke snakket noe om navn enda vi. Føler jeg utsetter absolutt alt jeg, til etter ultralyd. Ingenting er liksom helt virkelig før jeg har fått bekreftelse på at alt er i orden. Egentlig litt deilig å ikke bare tenke på baby heller. Føler at nå som jeg har vært sjuk, har jeg tenkt svært lite på at jeg er gravid, og på en måte er det veldig deilig. Har litt glemt å bare være meg selv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 10. februar 2009 #211 Del Skrevet 10. februar 2009 Snikleser står frem Er så koselig å lese om andre som er gravide, da det er en stund til det er vår tur dessverre.. Så kommer nok til å henge rundt her Tipping av kjønn ja.. Hmm, skal vi se.. Jeg tipper gutt jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 10. februar 2009 #212 Del Skrevet 10. februar 2009 Kan jo tipse deg om et navn jeg gjerne vil bruke hvis jeg får en gutt, Brage. Synes det er kult og litt opp samme gate som Trym. Men jeg har flere norrøne jeg synes er fine: Heike Heine Birk Ask Ravn Vet faktisk om både en Ravn og en Heine. Ravn er riktignok litt for sært til at jeg ville brukt det, men synes det er kult likevel. Av jentenavn liker jeg disse: Ada Hedda Tuva Live Amanda (arvenavn) Sanna Ylva Er litt opptatt av navn skjønner du... Mange fine navn der ja! Ada og Live synes jeg er kjempefine jentenavn, men synes Ada må ha et navn til. Sånn som Ada-Sofie eller noe. Hehe.. Funderer på å kjøpe en sånn navnebok da, men er usikker på om det er noe vits. Det finnes jo sånne oppslagsverk på nettet også, men føler det er mer oversiktelig i en bok. Her diskuteres det navn og tippes kjønn. Er vi virkelig kommet så langt? Vi har ikke snakket noe om navn enda vi. Føler jeg utsetter absolutt alt jeg, til etter ultralyd. Ingenting er liksom helt virkelig før jeg har fått bekreftelse på at alt er i orden. Hehe.. Kan forstå tanken din med å vente til etter UL. For min del ble det ganske virkelig da vi hørte hjertelyd, men venter til etter UL før vi for alvor setter oss ned og snakker om navn, innkjøp av utstyr osv. Snikleser står frem Er så koselig å lese om andre som er gravide, da det er en stund til det er vår tur dessverre.. Så kommer nok til å henge rundt her Tipping av kjønn ja.. Hmm, skal vi se.. Jeg tipper gutt jeg Så koselig med sniklesere! :happy: Synd at det er en stund til din tur, men du får kose deg med dagbøker imens! Forslaget ditt er forresten notert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 10. februar 2009 #213 Del Skrevet 10. februar 2009 I går hadde jeg egentlig en kjempefin dag! På jobben fikk jeg bekreftet at jeg er invitert med på en workshop som innebærer overnatting på hotell o.l. Blir vel nesten et slags seminar der det blir lagt planer for tiden fremover. Synes det var utrolig koselig å bli invitert med på noe sånt siden jeg er student og jobber der 2 dager i uken! Tolker det som en tilbakemelding på hva de synes om meg og det jeg gjør! :happy: Etter jobb dro jeg på trening, og trådde vel kanskje litt over grensa når det gjaldt antall kilo i forhold til å være gravid.. Så når jeg kom hjem, så fikk jeg en merkelig knyting i ene siden av magen og fikk tilnærmet panikk for at det var noe galt.. Men fant ut at jeg måtte avvente litt og ikke dra på legevakten med en gang i tilfelle det bare er livmoren osv som vokser. Det varte vel i ca 1 time, og det var egentlig ganske ubehagelig! Hadde jeg reist meg opp så hadde jeg nok gått rett i dørken, så det beste var å ligge heeelt i ro. Hehe.. Mest sannsynlig var dette kynnere!! Kom frem til det at siden jeg er såpass tynn og liten, og ikke har noe overflødig hud å "ta av", så merkes slikt mye bedre hos meg enn andre! Men så lenge jeg vet hva det er, så er det egentlig greit! Ei veninne av meg (som også er ganske tynn) sa at hun måtte bli bært av typen i de verste periodene med kynnere... Men! Det positive er at ting skjer! Og jeg tror det blir stooor forskjell fra siste magebilde til det som skal taes nå på torsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 10. februar 2009 #214 Del Skrevet 10. februar 2009 Tror jeg har hatt noen kynnere i dag også! Men heldigvis ikke så kraftig som i går! Bare litt sånn "stikninger" som har holdt seg i et par minutter og deretter forsvunnet igjen. I stad opplevde jeg det som mange snakker om: at puppene gjør sykt vondt når det er kaldt ute! Hadde litt for lite "polstring" når vi var ute med hunden istad, og det var skikkelig vonde greier altså! Nå er det TV-kveld med "Da damene dro", så "Unge Mødre" og til sist "CSI"! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drømmer Skrevet 10. februar 2009 #215 Del Skrevet 10. februar 2009 hei hei innom og ønsker deg en fin uke. koselig lesning her hos deg spennende at du begynner å kjenne liv i magen, må innrømme at jeg blir litt misunneli:) Kanskje du bærer på en liten Olve eller Brynjar eller ei sjønn lita Mari Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 11. februar 2009 #216 Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) hei hei innom og ønsker deg en fin uke. koselig lesning her hos deg spennende at du begynner å kjenne liv i magen, må innrømme at jeg blir litt misunneli:) Kanskje du bærer på en liten Olve eller Brynjar eller ei sjønn lita Mari Vet ikke helt om det er liv, kynnere, strekninger eller hva det er jeg kjenner - men moro er det lell! Folk sier jo at man bare "vet" når det sparker.. Satt i sofaen i går kveld, og da fikk jeg sånn boblende følelse fra innsiden av magen og det kilte en smule..har hørt og lest at dette kan være spark! Holdt hånden oppå magen (midt på magen) og da synes jeg innimellom å kunne kjenne noe. Men det kan like greit være noe annet som styrer på nedi der! Får nok vite mer på UL! Olve har jeg faktisk aldri hørt før! Brynjar og Mari er også fine navn, men jeg kjenner så mange med navnet Mari. Hehe.. Brynjar er ikke helt min stil tror jeg.. Men veldig fine navn allikevel! I morgen blir det magebilde! Gleder meg veldig merker jeg! Hehe.. Nå skal jeg få orden på håret mitt også! Det blir veldig bra, og jeg ser frem til å føle meg bedre!! Er rett og slett misfornøyd med håret for tiden og det gir utslag på hele kroppen.. Men nå har ikke jeg vært flink til å stelle det heller da! Men etter jeg ble gravid ble det håret en slags irriterende greie som jeg ikke klarer å legge bort! Iskaldt ute i dag da!! 13,8 minus!! Og jeg skal gå til jobb etterpå! Ha en fin dag! Endret 11. februar 2009 av Arhirwen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 11. februar 2009 #217 Del Skrevet 11. februar 2009 Må innom og oppdatere meg litt:) Så morsomt at du merker at det er noe som skjer med magen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 11. februar 2009 #218 Del Skrevet 11. februar 2009 Jeg er visst en sjelden gjest! Men titter innom av og til. Så kjekt at du både har hørt hjerteslag og kjent liv! Jeg skjønner jeg var ganske heldig som hørte hjerteslag i uke 12 allerede ... men jeg var ikke så tidlig ute med å kjenne liv, det begynte jeg først med for et par uker siden. Men det var jamen moro! Det er litt varierende hvor mye bevegelser og spark det er, men vi har begge kjent spark utenpå magen også. Mannen var helt opprømt Gleder du deg til UL? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 11. februar 2009 #219 Del Skrevet 11. februar 2009 Må innom og oppdatere meg litt:) Så morsomt at du merker at det er noe som skjer med magen! Koselig at du er innom! Jeg er visst en sjelden gjest! Men titter innom av og til. Så kjekt at du både har hørt hjerteslag og kjent liv! Jeg skjønner jeg var ganske heldig som hørte hjerteslag i uke 12 allerede ... men jeg var ikke så tidlig ute med å kjenne liv, det begynte jeg først med for et par uker siden. Men det var jamen moro! Det er litt varierende hvor mye bevegelser og spark det er, men vi har begge kjent spark utenpå magen også. Mannen var helt opprømt Gleder du deg til UL? Så moro at du stikker innom! Gleder meg til at sambo også kan kjenne spark! Lurer på hvor lang tid det tar! Jeg gleder meg voldsomt til UL!! Og gleder meg til å se reaksjonen til sambo! --- Nå blir det noen hektiske dager med jobbing i studentorganisasjonen! De arrangementene som jeg er koordinator for på de ulike skolene skal avholdes i løpet av februar og mars, så nå blir det action fremover! Må lage evalueringsskjema for hvert arrangement og mye annet.. Og ikke minst koordinere hvem i hovedstyret som skal til hvilken skole! Hehe.. Men det er moro da! Faktisk så moro at jeg har begynt å fantasere om å jobbe i et event-byrå.. Som arrangør av seminarer, konferanser osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 12. februar 2009 #220 Del Skrevet 12. februar 2009 16 uker!! eller 4 måneder!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå