Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

Gjest ms_kwang

Noen øyenskygger var på tilbud, men merket var ikke spesifisert. Ettersom jeg er temmelig hard på at ting skal være så dyrevennlig som mulig, spurte jeg like så godt en butikkansatt om hun visste noe. (selvsagt ville jeg ikke basert kjøpet ut fra det - jeg har mang en gang fått høre at verstingene er "heeelt dyrevennlig")

Jeg: Unnskyld, vet du noe om hvorvidt disse øyenskyggene er dyrevennlige eller ikke?

Damen: Eh, kan du utdype?

Jeg: Om de er vegane, testet på dyr og slike ting.

Damen: Åh, nei, det vet jeg ikke. Men altså, alt er testet på dyr i disse dager, så det er ikke noe å bry seg om.

Jeg: Jeg bryr meg.

Damen: Det er bortkastet, lille venn, ettersom det bare er slik det er.

Jeg: For det første - ikke kall meg lille venn. For det andre, om alle hadde hatt en holdning som deg ville verden stått fullstendig stille.

Damen: <snurt> Kanskje det er du som burde innse at du ikke kan redde hele verden ved å unngå dyretestet sminke.

Og så kranglet vi i sikkert ti minutter før min venninne nærmest dro meg ut av butikken. Har ikke handlet der siden. Jeg var to millimeter fra å dra til kjerringa...

Jeg var også i Oslo for noen uker siden og skulle ha en flaske vann. I kassa stod det en pratesjuk gutt med typisk norsk utseende, det samme har jeg, så jeg forstod ikke helt hvorfor han snakket engelsk. La gå.

Han: Where are you from?

Meg: Bergen. <engelsk uttale>

Han: <lyse opp> Ah, I've been there once.

Meg: <nikke sakte>

Han: We took the ferryboat to Denmark and drove through Germany. It's a nice country.

Meg: <skjønne misforståelsen og bestemme meg for å tøyse litt med ham> Yes, very nice, indeed!

Han: So you're here on vacation?

Meg: Yes, I'm visiting a friend.

Han: Sounds nice! Do you like Norway?

Meg: Absolutely.

<jeg betaler for varene>

Meg: <bred bergensk> Men no må eg rekke toget hem te Bergen. Hadebra!

Han: O_____________O

hahahahahahaaaaa tror han ble meget flau etterpå x))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ms_kwang

huff tror jeg er den rare butikk ansatte HVER eneste dag på jobben min :fnise:

lette etter en pakke i posten og jeg hadde min egen private mobil tlf i lomma på buksa mi, av en eller annen merkelig grunn hadde tastelåsen slått seg av og ringt opp kontofonen xD

Så her sitter jeg og leter etter en pakke, hvor jeg plutselig hører noen som prater i det fjerne, jeg reiser meg opp og prøver å lytte til hvor den stemmen kom ifra, lyttet på alle pakkene. Så spør kunden "Hva er det du driver med!?" jeg bare "uhm....jeg hører en stemme, jeg bare vet ikke hvor den kommer ifra" Gikk nærmere kunden og han bare "Ja jeg hører den jeg også, du har vel ikke tilfeldigvis en mobil på deg?" jeg bare "ååååhh" *tomatrød* (Jeg fant pakken hans også!) men han sto å lo av meg ganske lenge etterpå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ms_kwang

jeg får også høre av kundene mine at jeg er ektremt distre! men de synes jeg er ordentlig søt for det om, mest på grunn av jeg "ikke" blir flau av de tingene jeg gjør :fnise: er litt sånn *ro ro ro din båt tralalalala* og når ikke det funker så ler jeg det bare av -.- OG OM IKKE DET FUNKER HELLER så er det "beklager, jeg er bare veldig rar, ikke bry dere om meg bare gå, hadebra!" mens jeg selv har lyst til å kravle ned å dø. *neeeeida, jeg blir aaaaaldri flau på jobb *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg jobber på Vita, og en gang handlet jeg tamponger der. Jeg ba henne om å "pakke dem litt diskre", altså kanskje putte dem i en ugjennomsiktig pose eller noe. Jeg sto å kikket på et produkt i noen minutter og når jeg snur meg tilbake står venninna mi og pakker inn tampongene mine i gavepapir :ler: Det var ikke tull heller, hun trodde faktisk at jeg ønsket tamponger pakket inn som en gave :gjeiper:

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pålogget

Liker ikke når jeg er på legekontoret å betaler for stikkpiller eller noe annet pinlig, og Damen i skranken skal absolutt vifte høyt med pakken før hun slår inn prisen. Verste var vell at det var kjentfolk i køen for 4 dager siden.

Liker heller ikke at kassadamen legger graviditets testen jeg handler på den mest åpenlyste plassen på kassa.

Endret av pålogget
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg: Hei jeg skulle gjerne hatt en god italiensk rødvin jeg. Ikke over 200kr :)

Vinmonopol-mann: *Viser frem en nisse-rødvin* Ja, den her går jo ned.

Meg: Den går ned..?

Vinmonopol-mann: Ja jeg fyller på den hele tiden så jeg selger jo MASSE av den.

Meg: Jaa, så skal være fin altså? Drikker ikke vin selv skjønner du, så er litt vanskelig å vite hva som er godt :)

Vinmonopol-mann: Ja, som sagt så fyller jeg på den hele tiden så da regner jeg nesten med at den er drikkbar..

Meg: Drikkbar? Jeg vil jo gjerne ha en vin som de liker da..

Vinmonopol-mann: Ja, DRIKKBAR! Jeg fyller på vinen hele tiden og jeg regner da ikke med at folk gidder å kjøpe vin som smaker VONDT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Meg: Okeeeeei.... *tar en annen vin med fin etikett og lister meg avgårde*

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobbet med en kollega som har litt vel korte sosiale antenner, kan minne om en Sheldon Cooper-light til tider, men det vet jo ikke kundene. Derfor er det jo lov å håpe at han tar seg litt sammen (jeg vet at han kan hvis han vil) når han er på jobb, men det går ikke hver gang nei.. I løpet av en dag hadde han tre strålende øyeblikk, og jeg kunne bare stå og se på så flau som bare det..

Kunde og sønn (4-5år) diskuterer hva han kan få å drikke, ungen peker seg ut en brus, mammaen sier at han kan få en solrik/kuli eller en vann/farris e.l. isteden. Mammaen tar en pepsi max, og de går for å betale.

Kollega: "Jeg hørte du snakket med sønnen din om drikkevarer, men det er særdeles dobbeltmoralsk av deg å ta en pepsi max selv når ungen din ikke får brus. De kunstige søtningsstoffene er mye mer skadelige enn sukkeret, og nå bidrar du til å redusere din egen hjernekapasitet ved å innta gift." Han henvender seg til ungen og sier "Gå å hent deg en brus du, mamma er uansett mer usunn enn deg" Jeg ekspederte en annen kunde i tippekassen og fikk ikke gjort stort (ikke vet jeg helt hva man egentlig kan gjøre heller), men jeg sa beklager til damen når hun passerte, og beklaget igjen neste gang hun var innom.

Noen timer etterpå kom det en dame som hadde sendt en pakke til utlandet, den hadde blitt borte og hun ønsket å etterlyse den. Han sporet opp pakken, fikk opp en del informasjon han ikke forstod, og damen forklarte at hun hadde sendt den til kjæresten sin og at han ventet veldig på den. Kollega: "Vet du hva, jeg ser at du har sendt pakken til et land med ganske mye lavere standard enn her, så kjæresten din er nok bare fattig og prøver å utnytte deg, han har tatt den og sier til deg at han ikke har fått den for å få en ny" Heldigvis var jeg ledig, grep inn og sa at pakken ikke stod som utlevert og at det kollegaen min sa derfor ikke kunne stemme. Tok over hele kundebehandlingen og sendte han på lageret, pakken kom heldigvis til rette noen dager etterpå..

Og for å toppe dagen kom det senere en kunde for å klage på at han hadde kjøpt en pakke spaghetti som hadde revnet utover hele parkeringsplassen, og ønsket å få en ny. Kollegaen min gikk inn i en diskusjon med emballasjen som bevis, og anklaget kunden for å ha laget hullet selv fordi "ingen produksjonsfeil lager sånne hull, du forstår....." Jeg hørte på hele opptrinnet mens jeg ekspederte en annen kunde, og det varte i minst to minutter. Med en gang jeg fikk avsluttet den andre kunden gikk jeg for å hente en ny pakke, ga den til kunden, beklaget så mye og overså kollegaens protester på handlingene mine.

Aldri vært så frustert over å jobbe i en butikk med kun to ansatte av gangen, og ingen sjef, for sjefen kunne kanskje gitt litt tilsnakk som ga inntrykk. Ga selvfølgelig beskjed videre i etterkant, og han jobber ikke i butikk lenger, men han var en tragedie for servicenæringen. Hadde jeg vært kundene i noe av disse tilfellene så tror jeg at jeg hadde eksplodert..

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

- Spør titt og ofte folk som er født på 80-tallet om legg. Stakkars mennesker, føler meg som et rævhål etterpå.

Jeg er iver 30 og blir ofte spurt. Det gjør ikke noe, du trenger ikke å føle deg dårlig av den grunn. Det er jo kjempevanskelig å gjette alderen til folk, du gjør bare jobben din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er iver 30 og blir ofte spurt. Det gjør ikke noe, du trenger ikke å føle deg dårlig av den grunn. Det er jo kjempevanskelig å gjette alderen til folk, du gjør bare jobben din :)

Jeg vet, men er alltid noen som blir sure for at de må rote i lommen etter ID når de er 27. :) Noen er veldig lett å se ikke er over 18, mens andre 17-åringer ser ut som om de er 25. Det er stress. Er alltid skikkelig redd for at jeg skal selge til mindreårige, så jeg spør som regel med mindre personen helt klart er over 18. Er mest stress med de som faktisk ikke har med seg legg, og dermed ikke fikk kjøpe, men som neste gang de var innom var født tidlig 80-tallet. FUN.

Er faktisk ganske sikker på at jeg for noen uker siden solgte snus til en jente som ikke var 18. Jeg fikk legget, bildet stemte, og det så ut som hun var født i -90 ved første øyekast. Jeg studerte 0en videre fordi den så litt merkelig ut, men konkluderte med at det nok var fordi det er en naturlig "grop" akkurat der 0en er som gjorde at den så litt merkelig ut, var ikke en helt klar 0. Jeg var veldig trøtt og sliten, og burde ha sjekket mer nøye, men akkurat der og da var ikke særlig usikker på at hun var 18. Etter at hun hadde gått kom jeg derimot på at hun faktisk hadde Visa Electron, og jeg kan ikke huske sist jeg har sett en som er 21 - 22 som ikke har vanlig VISA.

I ettertid har jeg mer tro på at hun hadde tuklet med den 0en.

Du kan tro den episoden fortsatt sitter som spikret i minnet mitt. Så har blitt enda strengere på det nå, for å si det sånn.

Endret av Miah
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dere kan hjelpe meg med å finne ut om denne hører inn under dumme ansatte eller dumme kunder, for jeg vet ikke om det var jeg som var dum, han i kassa, eller at det hele bare var en misforståelse.

Jeg var på butikken og hadde handlet en del, står i kassa for å betale og kassamannen smiler og spør på en spøkefull måte om jeg trenger pose.

Meg: *gløtter på haugen i enden av båndet og ler* tja, jeg tror det kan være lurt. Er ikke så sikker på om jeg får alt ned i lommene. (ja, jeg veit, klassisk hysterisk morsom kunde med verdens mest originale spøk.. hoho..)

Kassamann: *ser rart på meg et øyeblikk* er du sikker?

Meg: :klo:... ja?

Kassamann: ok.

Kassamann: *scanner inn de siste varene mine, men unnlater å sende nedover en pose*

Meg: Når jeg tenker meg om trenger jeg kanskje to.

Kassamann: *ser stygt på meg et øyeblikk* Du vet at det koster penger?

Meg: :huh: ... Ja?

Kassamann: hm.. ok.

Hva i alle dager skjedde egentlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet, men er alltid noen som blir sure for at de må rote i lommen etter ID når de er 27. :) Noen er veldig lett å se ikke er over 18, mens andre 17-åringer ser ut som om de er 25. Det er stress. Er alltid skikkelig redd for at jeg skal selge til mindreårige, så jeg spør som regel med mindre personen helt klart er over 18. Er mest stress med de som faktisk ikke har med seg legg, og dermed ikke fikk kjøpe, men som neste gang de var innom var født tidlig 80-tallet. FUN.

Er faktisk ganske sikker på at jeg for noen uker siden solgte snus til en jente som ikke var 18. Jeg fikk legget, bildet stemte, og det så ut som hun var født i -90 ved første øyekast. Jeg studerte 0en videre fordi den så litt merkelig ut, men konkluderte med at det nok var fordi det er en naturlig "grop" akkurat der 0en er som gjorde at den så litt merkelig ut, var ikke en helt klar 0. Jeg var veldig trøtt og sliten, og burde ha sjekket mer nøye, men akkurat der og da var ikke særlig usikker på at hun var 18. Etter at hun hadde gått kom jeg derimot på at hun faktisk hadde Visa Electron, og jeg kan ikke huske sist jeg har sett en som er 21 - 22 som ikke har vanlig VISA.

I ettertid har jeg mer tro på at hun hadde tuklet med den 0en.

Du kan tro den episoden fortsatt sitter som spikret i minnet mitt. Så har blitt enda strengere på det nå, for å si det sånn.

Mulig jeg kan gi deg lettere samvittighet? Haha. Jeg har opprinnelig VISA-kort. Men nå som det snart går ut, så har jeg faktisk fått electron i posten.. Vet ikke helt hvordan de i banken har fått DET til å stemme.. men sånn er det nå i hvertfall;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha en slik:

http://www.jula.no/search-result/?q=MALINGS-%20OG%20SEMENTBLANDER%201350%20W

Går på en byggvareforretning og spør: Har dere maling- og sementblandere?

Han bak disken: Ja, vi har maling og sementblandere.

Jeg, nei: Har dere maling- og sementblandere, altså en slik maskin?

Han bak disken: Ja, vi har maling (og peker på utvalget av Jotunmaling etc) og sementblandere (peker et annet sted i lokalet, der de har slike: http://beta.kpn.no/product.php?id_product=4189

Jeg: Nei, nei, er det mulig det er ikke det

jeg skal ha!

Han bak disken: Maling har vi her og peker på Jotunmalingen....

:bond:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En butikkansatt prøvde å overtale meg til å ikke kjøpe pepsi max. Da han hadde snakket i 5 minutter om hvorfor jeg ikke burde kjøpe det av han, snudde han pepsi maxen og sa "Se det står ded, du trenger bare å legge til bokstaven a :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: " Var ikke så dumt akkurat, han har jo rett i at det ikke er bra, men jeg velger jo det selv og han er ansatt for å selge :ler:

Endret av Evilposelos
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En butikkansatt prøvde å overtale meg til å ikke kjøpe pepsi max. Da han hadde snakket i 5 minutter om hvorfor jeg ikke burde kjøpe det av han, snudde han pepsi maxen og sa "Se det står ded, du trenger bare å legge til bokstaven a :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: " :ler:

Kanskje du har møtt en av personene fra denne tråden: http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1478658

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En butikkansatt prøvde å overtale meg til å ikke kjøpe pepsi max. Da han hadde snakket i 5 minutter om hvorfor jeg ikke burde kjøpe det av han, snudde han pepsi maxen og sa "Se det står ded, du trenger bare å legge til bokstaven a :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: " :ler:

Mulig det er jeg som er treig nå, men.. Hæ? :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mulig det er jeg som er treig nå, men.. Hæ? :P

Se opp ned på dette: pepsi max. Han med dead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se opp ned på dette: pepsi max. Han med dead.

Skjønner! Trodde du mente at han snudde den så du fikk se innholdsfortegnelsen. Og at "ded" du hadde skrevet var en skrivefeil, og egentlig skulle være "der" :P

Endret av lykkeknotten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet, men er alltid noen som blir sure for at de må rote i lommen etter ID når de er 27. :) Noen er veldig lett å se ikke er over 18, mens andre 17-åringer ser ut som om de er 25. Det er stress. Er alltid skikkelig redd for at jeg skal selge til mindreårige, så jeg spør som regel med mindre personen helt klart er over 18. Er mest stress med de som faktisk ikke har med seg legg, og dermed ikke fikk kjøpe, men som neste gang de var innom var født tidlig 80-tallet. FUN.

Er faktisk ganske sikker på at jeg for noen uker siden solgte snus til en jente som ikke var 18. Jeg fikk legget, bildet stemte, og det så ut som hun var født i -90 ved første øyekast. Jeg studerte 0en videre fordi den så litt merkelig ut, men konkluderte med at det nok var fordi det er en naturlig "grop" akkurat der 0en er som gjorde at den så litt merkelig ut, var ikke en helt klar 0. Jeg var veldig trøtt og sliten, og burde ha sjekket mer nøye, men akkurat der og da var ikke særlig usikker på at hun var 18. Etter at hun hadde gått kom jeg derimot på at hun faktisk hadde Visa Electron, og jeg kan ikke huske sist jeg har sett en som er 21 - 22 som ikke har vanlig VISA.

I ettertid har jeg mer tro på at hun hadde tuklet med den 0en.

Du kan tro den episoden fortsatt sitter som spikret i minnet mitt. Så har blitt enda strengere på det nå, for å si det sånn.

Kjæresten min er 25 og bruker Visa Electron :P

Endret av taco1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...