Singha Skrevet 14. desember 2012 #361 Skrevet 14. desember 2012 Joda, forsåvidt sant det. Fikk til svar at han ikke trengte nye sokker, for de han hadde ble ikke slitt akkurat. Han tok det med godt humør da og det var kanskje ikke så ille sagt, men følte meg dum uansett. Var nok verre for deg enn for han. 1
Xaphan Skrevet 14. desember 2012 #363 Skrevet 14. desember 2012 Søsteren min ble en gang bedt om å hjelpe til i ferskvaredisken fordi det var en fyr der som bare snakka tysk, og hun som først ekspiditerte han skjønte ikke hva han prøvde å si. Så søstra mi gikk ut og ble møtt av en ganske slukkøret fyr... fra Kristansand 39
Calypso Skrevet 15. desember 2012 #364 Skrevet 15. desember 2012 Så søstra mi gikk ut og ble møtt av en ganske slukkøret fyr... fra Kristansand HAHA!
Singha Skrevet 15. desember 2012 #365 Skrevet 15. desember 2012 Søsteren min ble en gang bedt om å hjelpe til i ferskvaredisken fordi det var en fyr der som bare snakka tysk, og hun som først ekspiditerte han skjønte ikke hva han prøvde å si. Så søstra mi gikk ut og ble møtt av en ganske slukkøret fyr... fra Kristansand Har opplevd noe lignende selv. Jobbet med noe greier ute på gata i min hjemby for en årrekke siden og en turist spurte meg om noe. Jeg svarte på min beste skoletysk at jeg ikke snakket bra tysk. "Sprechen Sie English bitte?". Fyren klikka i vinkel og ble kjempefornærma. Han var fra en eller annen gudsforlatt fjord i Sogn... Men jeg forstod han når han ble sint da! 10
QueenOfTheSidewalk Skrevet 15. desember 2012 #366 Skrevet 15. desember 2012 (endret) Jeg måtte be en kunde snakke engelsk fordi jeg ikke forsto. Han var fra danmark Han klikket også i vinkel og bannet (tror jeg) før han raste ut døra Endret 15. desember 2012 av Evilposelos
Miah Skrevet 15. desember 2012 #367 Skrevet 15. desember 2012 Kan jo skrive et par ting jeg har gjort da, litt småting, som nok har gjort at kunder tenker "hva feiler det den jenten der." - Brukte en gang over 2 minutter på å forsøke å få en 100 lapp inn i CashGuarden. Forsøkte og forsøkte, inntil kunden lener seg over kassen og sier "du, jeg tipper den 100-lappen skal inn der det står 100, og ikke 500." Han hadde helt rett, oops. - Etter en stressende dag med masse folk fikk jeg noen frukter i kassen jeg skulle slå inn PLU-koden på. Jeg stirrer på de grønne fruktene og husker IKKE hva det er. Tenker og tenker, finner de ikke på "jukselisten", ingen steder. Så jeg spør kunden, hva er dette her? "Det der er pærer, det". Oida. - Spør titt og ofte folk som er født på 80-tallet om legg. Stakkars mennesker, føler meg som et rævhål etterpå. - Forrige uke på jobb mistet jeg noe under kassen. Jeg lente meg under for å ta det opp igjen, og har dårlig tid pga. masse folk, så jeg reiser jeg RASKT. Da SMELLER jeg hodet hardt inn i kassekanten, og utbryter, VELDIG høyt: "FAAEEEEEN DA!!!". Da jeg reiste meg sto det en nokså gretten eldre dame og en barnefamilie der. - Synes alltid det er så flaut at stemmen begynner å sprekke etter 8 timer på jobb med "hei/pose/kvittering/hadetbra". Høres ut som en fjortenåring og alle som kommer innom og hører det smiler og ser litt dumt på meg. - Jeg hverken røyker eller snuser. Når folk sier de vil ha et eller annet merkelig merke spør jeg ofte "er det røyk, snus eller tobakk?". De fleste ler, andre har sett på meg og sagt "DET burde du som jobber her vite!". Hehe. Men er kos, da. 18
Singha Skrevet 15. desember 2012 #368 Skrevet 15. desember 2012 Jeg måtte be en kunde snakke engelsk fordi jeg ikke forsto. Han var fra danmark Han klikket også i vinkel og bannet (tror jeg) før han raste ut døra Jeg snakker ofte engelsk med dansker når jeg er i Danmark
Adele Skrevet 15. desember 2012 #369 Skrevet 15. desember 2012 - Spør titt og ofte folk som er født på 80-tallet om legg. Stakkars mennesker, føler meg som et rævhål etterpå. En gang jeg jobbet i en kiosk, spurte jeg en kar på 45-50 år om leg. Han tok det med et smil, og skulle bruke det som selvskryt hele den kvelden, sa han (dette var en lørdag kveld, og han skulle ut på byen) 6
Solbærsaft Skrevet 15. desember 2012 #370 Skrevet 15. desember 2012 Jeg måtte be en kunde snakke engelsk fordi jeg ikke forsto. Han var fra danmark Han klikket også i vinkel og bannet (tror jeg) før han raste ut døra Jeg har en jobb som består i å besvare henvendelser fra norge/sverige/danmark. Har så langt aldri opplevd at danskene har blitt sure eller irriterte over å måtte snakke engelsk med meg om vi ikke forstår hverandre. Problemet er vel heller at danskene begynner å snakke engelsk på dansk . 4
Gjest pålogget Skrevet 15. desember 2012 #371 Skrevet 15. desember 2012 (endret) Jobbet på bensinstasjon en sommer, skulle spørre en turist som snakket engelsk om han skulle ha "chocolate balls" ....mente selfølgelig sjokolade boller Endret 15. desember 2012 av pålogget 3
Gjest pålogget Skrevet 15. desember 2012 #372 Skrevet 15. desember 2012 (endret) Kanskje ikke så ille men...Var engang å spiste på en lokal kafe i bygda . Gutten som jobbet der vet jeg hadde et godt øye til meg, greit nok, han er ganske kjekk men jeg kjenner han ikke. Så bestilte jeg maten (var KJEMPE sulten) mens moren min satte seg på det nærmeste bordet ved kassa, hun skulle ikke ha noe annet enn kaffe. Da maten kom satte han seg ned ved kassa å snakket til meg hele tiden, sånn small talk hele veien, med masse spørsmål, måtte selvfølgelig svare å svelge, syntes det var svært ubehagelig å bli forhørt sånn under middagen spesielt når en bare har lyst å slafse i veg. Fikk ikke nyte favoritt retten min noe særlig. Greit at man snakker under middagen, men når folk sitter å stirrer på deg mens de venter et svar fra deg konstant når du er den eneste som sitter å spiser middag blir vell litt kjedelig? itillegg når det er en kjekk fyr du såvidt kjenner. Følte meg lite sexy der ja...enda når det kun blir stirring/venting på svar og pinlig stillhet overdauet av slafsing. Endret 15. desember 2012 av pålogget 1
Gjest Silvermist Skrevet 15. desember 2012 #373 Skrevet 15. desember 2012 (endret) Var på VITA for en stund siden, og hadde funnet frem en shampo og en balsam som jeg satt på disken. Hun i kassen ser på meg, og sier: VITA-berte: -Sikker på at du skal ha to shampoer? Meg: -Nei, men det er en shampo og en balsam, så det går fint. VITA-berte: -Nei, det er to shampoer, assa. Meg: -Nei......Se her Men før jeg får pekt på skriften river hun til seg begge flaskene, går halvveis bort til hyllen de kom fra, later som om hun bytter ut den ene flasken med en balsam, og kommer bort igjen til meg. Jeg står med haken på knærne, og sier: Meg: -Hva er det du driver med? VITA-berte: -Eh...byttet så du får riktig. Meg: - Nei, for det første var det en shampo og en balsam, for det andre byttet du ingenting, du sto 1 meter fra hyllen og lot som om du byttet. VITA-berte: -Ehhheee..... *rødmer* Betaling foregikk i stillhet... Jeg skjønner den dag i dag ikke hva som gikk av henne. Endret 15. desember 2012 av Silvermist 32
Gjest pålogget Skrevet 15. desember 2012 #374 Skrevet 15. desember 2012 Var på VITA for en stund siden, og hadde funnet frem en shampo og en balsam som jeg satt på disken. Hun i kassen ser på meg, og sier: VITA-berte: -Sikker på at du skal ha to shampoer? Meg: -Nei, men det er en shampo og en balsam, så det går fint. VITA-berte: -Nei, det er to shampoer, assa. Meg: -Nei......Se her Men før jeg får pekt på skriften river hun til seg begge flaskene, går halvveis bort til hyllen de kom fra, later som om hun bytter ut den ene flasken med en balsam, og kommer bort igjen til meg. Jeg står med haken på knærne, og sier: Meg: -Hva er det du driver med? VITA-berte: -Eh...byttet så du får riktig. Meg: - Nei, for det første var det en shampo og en balsam, for det andre byttet du ingenting, du sto 1 meter fra hyllen og lot som om du byttet. VITA-berte: -Ehhheee..... *rødmer* Betaling foregikk i stillhet... Jeg skjønner den dag i dag hva som gikk av henne. Snakk om stolthet noen folk bare Måååå ha rett.
Adele Skrevet 15. desember 2012 #375 Skrevet 15. desember 2012 *snipp* Jeg skjønner den dag i dag hva som gikk av henne. Hva gikk av henne? 5
Gjest Silvermist Skrevet 15. desember 2012 #376 Skrevet 15. desember 2012 Hva gikk av henne? Der var det et manglende "ikke" 2
Daxi Skrevet 15. desember 2012 #377 Skrevet 15. desember 2012 Jeg skulle sende en pakke til Costa Rica når jenta bak disken spurte meg om det var i Europa.......
kaprifolen Skrevet 15. desember 2012 #378 Skrevet 15. desember 2012 Jeg skulle sende en pakke til Costa Rica når jenta bak disken spurte meg om det var i Europa....... Det finnes en Costa Rica på Kanariøyene også, tror jeg!:gjeiper: Eller kanskje det var Puerto Rico... 1
Daxi Skrevet 15. desember 2012 #379 Skrevet 15. desember 2012 Det finnes en Costa Rica på Kanariøyene også, tror jeg! :gjeiper: Eller kanskje det var Puerto Rico... Ja, men det var skrevet på pakken at den skulle til Costa Rica... hehe ikke evt. Costa Rica, Spania. Så det var underforstått at det var landet (Og nei, jeg tror ikke det fins en Costa Rica i Canaria Øyene, har prøvet å Google det )
Gjest Sága Grotesque Skrevet 15. desember 2012 #380 Skrevet 15. desember 2012 Noen øyenskygger var på tilbud, men merket var ikke spesifisert. Ettersom jeg er temmelig hard på at ting skal være så dyrevennlig som mulig, spurte jeg like så godt en butikkansatt om hun visste noe. (selvsagt ville jeg ikke basert kjøpet ut fra det - jeg har mang en gang fått høre at verstingene er "heeelt dyrevennlig") Jeg: Unnskyld, vet du noe om hvorvidt disse øyenskyggene er dyrevennlige eller ikke? Damen: Eh, kan du utdype? Jeg: Om de er vegane, testet på dyr og slike ting. Damen: Åh, nei, det vet jeg ikke. Men altså, alt er testet på dyr i disse dager, så det er ikke noe å bry seg om. Jeg: Jeg bryr meg. Damen: Det er bortkastet, lille venn, ettersom det bare er slik det er. Jeg: For det første - ikke kall meg lille venn. For det andre, om alle hadde hatt en holdning som deg ville verden stått fullstendig stille. Damen: <snurt> Kanskje det er du som burde innse at du ikke kan redde hele verden ved å unngå dyretestet sminke. Og så kranglet vi i sikkert ti minutter før min venninne nærmest dro meg ut av butikken. Har ikke handlet der siden. Jeg var to millimeter fra å dra til kjerringa... Jeg var også i Oslo for noen uker siden og skulle ha en flaske vann. I kassa stod det en pratesjuk gutt med typisk norsk utseende, det samme har jeg, så jeg forstod ikke helt hvorfor han snakket engelsk. La gå. Han: Where are you from? Meg: Bergen. <engelsk uttale> Han: <lyse opp> Ah, I've been there once. Meg: <nikke sakte> Han: We took the ferryboat to Denmark and drove through Germany. It's a nice country. Meg: <skjønne misforståelsen og bestemme meg for å tøyse litt med ham> Yes, very nice, indeed! Han: So you're here on vacation? Meg: Yes, I'm visiting a friend. Han: Sounds nice! Do you like Norway? Meg: Absolutely. <jeg betaler for varene> Meg: <bred bergensk> Men no må eg rekke toget hem te Bergen. Hadebra! Han: O_____________O 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå