Gå til innhold

Trebarnsmor sin dagbok


Trebarnsmor

Anbefalte innlegg

Har ligget våken i ett par timer i morges og hatt stramme og ømme kynnere hvert 10 min og hvert 7 minutt.

Jeg blir alvorlig talt oppgitt hvis dette er bare tull.

I går var magen helt rar og urolig.

Kjentes ut som jeg måtte på do ,men jeg måtte ikke det.Hele tiden.Diare også.

I går kveld strammet magen seg plutselig og det var skikkelig vondt.Men det var liksom bare det.Det fortsatte ikke.

Kan dere krysse fingrene for at noe er på gang her i dag?

Jeg har sovet i usle 4 timer i natt,men klarte ikke å sove mere pga. jeg våknet med kynnere.Sov ett par timer i ettermiddag.Har alle forbanna tegn nå :evil: :evil: .BLIR GAL!

Har enda kynnere og vil nå legge meg og håpe på at noe skjer.Jeg føler meg litt sånn som JM forklarte at jeg måtte legge merke til.Nemmelig rar og vekke i hodet.Jeg er litt sånn som da jeg ventet jentene.Eller er det innbilning?

Få se..........NATTA! :(:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grrr.........ingen tegn på noe som helst i dag heller.

Møkka lei og dritsur.Har sovet i noen få timer i natt.Kanskje 3,5 timer.

Det regner ute og jeg bare ser rundt meg her i huset.Møkkahus med masse rot. :evil: :evil: :evil: Atter en gang regner folk med at JEG tar driten.De gir F i om jeg er 2 uker på vei eller går 2 dager over tiden.Det er helt det samme for dem.LES:Min søster spesielt.Ikke mye jeg tåler i dag.Jeg vil bare skrike av alt i dag.HAN MÅ DA SØREN MEG KOMME UT VEL?Jeg vil tilbake til meg selv igjen.Gå i normale klær og gå ute med strak rygg uten å vagge bortover som en gås.

Hadde vi ikke hatt naboer så hadde jeg satt i gang med en hyl.Bare for å få frustrasjonene ut.Kanskje jeg burde gå å legge meg en time og komme tilbake med et bedre humør?

Nei jeg skriver nå mens jeg er sånn som jeg er,må få det ut et sted vel?

C er på skolen.E ser på Alice in wonderland og her sitter jeg mens huset flyter av rot.Flekker på gulvene,gudene vet hva det er.

Over til noe annet:Skal til JM på Torsdag,hun får jammen sjekke meg da.Jeg vil fortelle henne at hun SKAL røske meg.Men jeg tror nok at hun gjør det siden jeg er da 4 dager over termin.Noen som vet hvor store sjansene er for at røsking ikke setter meg i gang?

Måtte røskes med E.Og da begynte veene etter 2 timer.Altså veer som varte resten av dagen og hele natten.Slimproppen gikk en time etter røskingen.

Jeg tror jeg drikker kaffien og ser det an om jeg legger meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nå du skal få høre at du må nyte de siste

dagene av svangerskapet ?? :ler::roll:

Skjønner din frustrasjon...

Drit i alt rot og rask, og gjør det som passer deg best.

Legg deg på soffaen å se film og bestill mat på døra..

Du er snart i mål nå :P

Du kommer vel garantert hjem til et skinnende rent hus

etter opphold på barsel tenker jeg.. (eller??)

Klem Jinx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nyte den siste tiden ja :D

Jeg er så frustrert at jeg kryper opp etter veggene snart.Klarer langt i fra å nyte noe som helst her.

Har gått i over 9 mnd,og jeg er så klar som det er mulig å få han ut.

Kan ikke fatte og begripe at noen koser seg på slutten :ler: .Vel jeg så en god skrekkfilm i går (The Ring) og da koset jeg meg masse.

Nå har vi spist grøt til middag.Ikke ofte vi har det.Bare når jeg er lei :P .

Så tar jeg meg et bad nå,vekker typen og drar på shopping.

Forhåpentligvis sover jeg godt i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er det virkelig din tur!!

Samtidig tenker jeg på at du kanskje ikke burde bruke så mye krefter på å være frustrert. Tiden etter fødselen blir jo enda mer slitsom (selv om det er et godt slit) og du vil da trenge all energi du kan mobilisere.

Har du enda ikke gjort noe med søsteren din!?!? Hvorfor finner du deg i dette? Kan du ikke si at hun ikke er velkommen når hun roter så fært.

Klem fra Nooria :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære Nooria

Jeg forteller meg selv akkurat det samme som du skriver der.Men det er ikke så lett å kontrollere de følelsene.

Hver dag prøver jeg å tenke på tiden etter fødselen.At det vil bli masse slit.Kan jo være jeg får en liten skriker unge som får meg til å dra meg selv i håret. :blunke:

Ja ja........vi får se.Blir man noen gang helt fornøyde?

hmmm..........

Jeg skal til JM i morgen.Kanskje hun røsker meg da?

Jeg skal nok nevne det for henne i allefall.

Natta....kommer med rapport i morgen.

PS:Jeg er velidig kvalm i kveld :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos JM i går,her er tallene:

Uker:40+6

Vekt:ned 2 kg

BT:125/75

Urin:L+

Ødem:1

leie:Hodet Festet med kan røre på det

Fi/min:152

Fundus:35

Hun laget en time til overtidsvurdering neste onsdag.Nå er det jo 10 dager og ikke 14.

Ellers .....ville hun ikke sjekke eller røske .

Hun mente naturen måtte få gå sin gang.

Skal altså settes i gang da,på Onsdag kl 08.15.

Vel først skal de se om jeg er moden.

Er jeg ikke moden,så røsker de meg,sjekker bebis på UL og sender meg hjem.

Så skal jeg tilbake etter ett par dager.

Ellers får jeg medisiner.Vel jeg har maks 1 uke igjen jeg da.

Greit å ha det til å forholde seg til da.Men fremdeles håper jeg det vil skje før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SETTES I GANG I MORGEN

Da kommer nurket mitt.

Ikke så mye mere å si om den saken enn at jeg gruer/gleder meg om en annen.

Ha en flott dag folkens.Kryss fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅHH ja dette jeg ventet på!! Regnet jo med det da etter de nye reglene på kk.

Håper at alt går bra og at nurket er glad for å komme ut!!

LYKKE LYKKE TIL!!!!

:hoppe::hoppe:

Mange klemmer fra Magnhild

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er bildene av nurket mitt: GUTTEN VÅR ER FØDT

Vi dro hjemmeifra Onsdag kl.07.55.Var litt hastverk men jeg tenkte ikke så mye på det.

Vi satt ute i venterommmet og ventet.En helsesøster eller en JM (?) kom og ropte meg

opp.Var inne på sparketest,sjekket blodtrykket og veide meg.

Alt var fint.Men hadde en del forurensing i urinen sa hun.Men det kunne komme av tegningsblødningen jeg hadde den dagen.

Så måtte vi vente på en lege som sjekket meg innvendig og som tok en UL.Du har allerede åpnet deg 3 cm,hatt

tegningsblødning og masse kynnere.Hodet hadde visst festet seg også.Så ting hadde skjedd disse dagene,selv uten noe igangsetting.Han røsket meg.

Så sendte han meg ned til enda en sparketest.Og noe papirgreier.Der var det en student også.

Jeg lå på den skikkelig harde benken der og holdt på å sovne.Var skikkelig trett.

Vi dro derretter til føden.Jeg våknet litt da,for ting begynte endelig å skje.

De la meg inn på et rom der.Puttet meg på drypp og måtte ha enda en sparketest.

Egentlig skulle JM ta vannet men hun mente hodet ikke var festet helt.

Hun mente en drypp ville hjelpe meg på gang og at hodet ville feste seg.

Klokken var da 10.45,da JM satte meg på drypp.

Veene kom nesten med en gang.Men ikke så sterke.Jeg og Steven gikk fram og tilbake på

korridoren.Fleipet og lo.Det var stille og skikkelig rolig der.Ikke en eneste pasient å se akkurat da.

Så begynte veene å bli sterkere,og da var det ikke mye latter hos meg.

Var inne på rommet.Jm kom inn og fant ut at hun ville ta av dryppen,ta vannet og så ville ting gå av seg selv,mente hun.

Så hun tok vekk dryppen og tok vannet i sengen.Hadde åpnet meg ca 5-6cm.Jeg hadde helt glemt hvor varmt vannet føltes.

Så sto jeg opp igjen og skulle spasere ut døren ..........PANG....Der kom veene hver 2 minutt eller noe.

Og de kom sterkere og varte myyye lenger.Det var ufattelig.JM hadde gått ut fra rommet for lengst ,så hun ante ikke noe.

Jeg hang rundt halsen på Steven og konsentrerte meg sinnsykt på å puste.Og det hjelper

å ikke stritte i mot,ja.Pust.....pust."Hent JM!! NEI Ikke gååå!"

Og så hentet han JM,da var det ikke mere enn (gjetter) 1 min mellom riene.

De kom med en seng,men jeg nektet å legge meg i den.Ryggen føltes utrolig vond.Hadde smerter mellom beina og overalt.

Så jeg spaserte med Steven på en side av meg, og student-legen på andre siden.

Da vi kom inn på fødestuen fikk jeg lystgass som gjorde meg dritings.Herlig på mange måter,men ikke det beste liksom.

Jm stresset masse med å få meg i sengen.Jeg sa hele tiden:VENT......VENT.Jeg orker ikke å ligge meg ned.

Da hun endelig fikk sjekket meg sa hun ganske så sjokkert:Merete,du kan presse når som helst du.Du har åpnet deg 10 cm og vi kan se hodet.Ved neste vè,så må du presse.

Etter noen få sekunder spurte JM meg:Merete,er du sikker på du ikke kjenner noe pressetrang.

Jeg svarte:NEEEIII..........Og så presset jeg alt jeg kunne.Helt utrolig.

De la meg i sengen igjen.Jeg vrælte,for jeg kjente hodet presse ut.Jeg vrælte verre enn noen gang.

Jeg hadde den ene armen rundt Steven,og da jeg fikk pressetrang så lå han nesten oppå meg.hehe

Så kjente jeg pressetrang igjen.Jeg beit tennene i sammen og vridde meg skikkelig der jeg lå.Vrælte noe så dumt som:AUUUUU!FÅ HAN UT FOR SVARTE!!!

Tok hånden ned og skulle prøve å dra han ut (hehe).Det føltes som om det brant og svei mellom beina.Så kom han bare flyvende rett ut og lettelsen var stoor.

Han fløy ut og Steven måtte bytte genser.Han sier at han kom "eksploderende" ut i en megafart.

Jeg var så lettet at jeg nesten lo.Hadde ingen smertelindringer og jeg revnet ikke.Måtte ikke sy et eneste sting.

Fra de tok vannet (kl.13.00) og til han var ute-------1 time.

Men da veene startet, så gikk det sinnsykt raskt.

Ingen forvarsel der nei.

Han er frisk,fin og utrolig rolig liten krabat.Første natten var Steven med oss på Hotellet.

Vi sov som gal den natten.

Andre natten sov jeg der med Caroline.Da var han oppe hele natten nesten.Å hjelpes.Men jeg fikk hjelp av JM

som klarte å få luft ut av magen.Melken har så vidt begynt å komme.Jeg er sår og det svir i brytvortene.

Han er rolig og utrolig vakker.Jeg er i himmelen her.Brun i huden og mørkt hår.Verdens herligste øyne.Gleder meg til jeg klarer å fange opp de vakre øynene på kamera.Han minner meg om begge jentene.

Men han er klart en mye mer maskulin utgave.Han har min munn sier de alle.

Mange av trekkene etter oss begge.Jeg synes øyepartiet er fra faren.

Kanskje min panne??

Jeg er skikkelig lei meg over at det er så vondt å amme.

Jeg gjør ingenting feil sa JM.Han suger helt utrolig perfekt.

Jeg vil ikke slutte,for røyken er lagt i bosset og der vil jeg den skal være.Kosestunden mellom

baby og mor er stor.Skulle bare ønske ømheten og sårheten ikke var der.

Uansett.....jeg ønsker dere alle lykke til.

Det er slitsomt men utrolig herlig også.

Den første stunden der man verker her og der,ikke får til ammingen helt,man er trett........det går jo over.

Jeg gleder meg masse til tiden framover.Jeg er så lykkelig over å ha han her, endelig.Han er nydeligere enn det jeg forestilte meg.

:D :D :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:D :cry: Så nydelig liten gut du har fått deg da!!

Han var kjempefin!!

Endelig var han her.

GRATULERER SÅ MASSE!!!

Klem

Magnhild :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Gratulerer så masse... :kysse:

En helt nydelig gutt... :hjerte: *sukk* :hjerte:

Å gleder meg enda mer nå til fødselen.

Hørtes flott ut...

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...