Trebarnsmor Skrevet 17. juni 2003 #1 Del Skrevet 17. juni 2003 Skrevet: Tir Jun 17, 2003 13:40 Tittel: tobarnsmor sin dagbok -------------------------------------------------------------------------------- I dag er været nydelig ute.Varmt og sol. Ungene leker i hagen.Måtte ut å lage hytte for dem med masse tepper og klesklyper. Har en stor firkantet kleshenger der ute som har vært der siden jeg var et barn og på den har jeg hengt opp lange tepper.Ungene storkoser seg.Nå har de en hytte der. Vurderer å kjøpe et hus-telt til dem. Har fått mobbeepisoden (kan leses under barn og familie)på avstand men de tankene lurer enda inni hodet mitt.Skal bli godt å reise bort med jentene mine og kose oss. Skulle egentlig satt i gang med vasking i dag men magen er så tung og jeg føler meg litt slapp i varmen. Irritasjonen er der....over at det er hele 2 mnd igjen til fødselen Grrrr.......Kan ikke tiden gå raskere denne gang da? Irritert over min egen klaging,for sommeren er jo den beste tiden å slå ihjel tid på,på tross av varmen. TA DEG I SAMMEN! sier jeg til meg selv.Hadde det vært vinter så hadde jeg dødd av kjedsomhet. Som sagt,jeg reiser vekk nå i helgen med englene mine og blir borte en uke.Kommer hjem med masse KG,SM(SnartMamma) og internet abstinenser . Fy faen.........hørte at været skulle snu,fra i morgen av.Jeg gir helt opp her.Alltid når vi har planer ARGhhh. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trebarnsmor Skrevet 17. juni 2003 Forfatter #2 Del Skrevet 17. juni 2003 Har nettopp vasket ungene.Klare til sengs.Skal spise nå. I morgen er det skole for Caroline igjen og jeg bare lurer sånn på hva jeg skal gjøre. Rektoren har ikke ringt tilbake til meg og det får meg til å føle at vi ikke blir tatt helt på alvor.Gjør meg ganske hjelpesløs........ og fortvilet. Har ringt til han to ganger og de har lagt igjen en beskjed til han. Er han lei av maset mitt??Uff........ Uansett så må han jo gjøre jobben sin.Hun er jo så liten,går i første klasse og alt . Aldri kan jeg huske å vært så sint og fortvilet samtidig.Jeg gleder meg til å få dette mere på avstand. Vel....det positive for tiden er vel at jeg ser så fram til å reise til Voss ihelgen og være der en stund.Gleder meg sånn til å være alene med ungene og dulle med dem.Møte mine kjære venner,fra studietidene. Grille og kose i hagen.Dra på kino med ungene og bare gjøre det som faller oss inn. Når vi kommer hjem igjen så må jeg finne på noe her også. Skal besøke venner og være litt hos mamma på dagtid. Hun sitter jo i den rullestolen stakkars . Så hun blir vel glad å se oss. Babyen sparker og er glad inni der.Tydelig at han er stor nå.40 cm ca og 1,5 kg. Aldri har jeg følt meg mere fysisk fornøyd med meg selv,men plagene er verre enn noen sinne. Ryggen er bedre pga .vaskestreik og rumpesitting. Men i dag skulle jeg ta fatt i husvask og kjenner ømheten nedentil og i hoften.Huset er vasket.........puhh....heldigvis. Skal bare glo på tv i kveld og kose meg. Har gått opp 4 kilo til nå,men magen er diiiger. Vannet har begynt å komme.Ansiktet mitt begynner å bli blankt og større.USJ.......Leggene er tykkere og fingrene er som pølser.Men likevel så føler jeg meg bedre pga vekten.Tynnere armer enn før og alt. Go kveld!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 17. juni 2003 #3 Del Skrevet 17. juni 2003 Kan bare forestille meg din fortvilelse! Dette må være helt forferdelig å oppleve som mor! Håper at rektor tar tak i saken og at jenta di igjen kan glede seg til å gå på skolen! (DÅRLIG gjort av ham at han ikke ringer tilbake!!! ) Deilig at det er sommerferie snart, da! Krysser fingrene for at dette ordner seg! Lykke til! Klem fra Smurfa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trebarnsmor Skrevet 18. juni 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 18. juni 2003 Er litt kvalm i dag....uggen i magen. I natt ringte min nevø.Han flytter til Bergen etter å ha bodd borte i mange år,Larvik,Sandefjor osv osv. Han lurte på om han kunne sove her i natt pga alt står i virrvarr hjemme i den nye hybelen hans. Jeg reiet en madrass til han.Og han kom etter 15 minutter. Satt oppe til nesten 02.00 og pratet litt.Han så utslitt ut. Jeg vet hvor energikrevende det er å flytte langt.Kjøring i mange timer og alt det derre.Han skal nok overnatte her noen dager. Datteren min var hjemme i dag........veldig dumt siden dette er siste uken på skolen.I morgen MÅ hun på skolen da de skal ha opprydning osv. Jeg er fysisk kvalm av hele greiene.Skolen ble jo forgudet av henne og jeg synes alt var så bra.Men nå har skolen falt mange hakk ned i mine øyne. Synes det er det verste.........at de ikke bryr seg mere.Han gutten er en liten drittunge....men skolen.........ååå jeg blir kvalm av tanken. Hormonene mine er så ustabile og jeg fant et nydelig bilde av Caroline etter å ha vasket huset i går.Jeg satt meg ned og så på det.Det var et bilde fra hun var 4 mnd gammel.Faren holdt henne og de smiler til hverandre......jeg knakk helt i sammen og gråt. Fy flate.......jeg er jo helt i oppløsning jo. Alt man prøver men ikke får til ......... :cry: Jeg må vel sette i gang med noe her.Ungene er ute i dag også. Babyen sparker meg som bare det. Målte livvidden,var på 114 cm.Ganske mye. Her er det bildet http://www.snartmamma.com/plassen/attachme...=&postid=352015 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 18. juni 2003 #5 Del Skrevet 18. juni 2003 Velkommen som dagbokskriver da, Tobarnsmor. Nå må du skifte nick snart... Greit å ha et eget sted å skrive ned tanker og frustrasjoner + glade ting... Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trebarnsmor Skrevet 18. juni 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 18. juni 2003 Takk Mayamor Jeg skulle skiftet Nick for lengst men har ikke fått det helt til. Dessuten så begynte jeg å skrive dagbok inne på Bryllups-dagbok siden Teit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trebarnsmor Skrevet 19. juni 2003 Forfatter #7 Del Skrevet 19. juni 2003 I dag er Caroline på skolen.Synes det var litt lurt,for hun kan ikke bare bråslutte på den måten heller.De har ryddedag på skolen. Blir spennende å se hva lærerinnen har svart i meldingsboken etter klagingen min til dem ang. rektoren som ikke har ringt meg. Får se får se......... Har vært oppe hos mamma siden 09.15 i morges.Emily var med meg selvsagt.Rotejenten......argh.... Jeg med den vonde ryggen må jo plukke det opp etter henne.Selv om jeg maser at hun må gjøre det selv. Været er skikkelig stygt i dag.Regner så det pøser. Hadde problemer med å sove i natt,så jeg har sovet i ca 5 timer.Føler meg ikke så voldsomt trett da.Lurte på om jeg skulle tvinge meg selv til å være våken slik at jeg kan bli stein-trett i kveld. Må pakke i kveld også ,for vi drar jo til Voss i morgen. Kjønner ikke hvorfor.......for været er jo drittdårlig.Men kanskje det kommer seg. Skriver mere når Caroline kommer fra skolen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 19. juni 2003 #8 Del Skrevet 19. juni 2003 Hvordan går det med deg og dine? Jeg har tenkt mye på dere. Håper det går bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trebarnsmor Skrevet 30. juni 2003 Forfatter #9 Del Skrevet 30. juni 2003 Har kommet hjem fra Voss på Lørdag. Vi har koset oss masse og ungene har vært i hundre. Rart da typen dro,og det var rart å ligge i sengen alene.Så jeg måtte ha englene mine i sengen ved meg.Da sov jeg bedre Caroline har virkelig lagt på seg og ser skikkelig frisk ut.Emily er den samme lille lubne herlige prinsessen. Traff venninner og hadde noen filmkvelder med en av dem. Ble litt irritert over hennes helvettes latskap.Jeg måtte jo gjøre alt . Det er utrolig hvor late enkelte kan være. Uansett....Uken fløy avgårde,vi var på turer,badet og var på lekeplassen. Koset oss med familiefilm om kveldene og holdt litt på med dataspill. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trebarnsmor Skrevet 30. juni 2003 Forfatter #10 Del Skrevet 30. juni 2003 Bilder fra Voss og magen min (har på meg den nydelige buksen min ) UNGENE PÅ VOSS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trebarnsmor Skrevet 2. juli 2003 Forfatter #11 Del Skrevet 2. juli 2003 herregud......redelagingen er startet for fullt her. Har vasket hvert eneste rom her og tørket støv. Herlig ¨å ha det rent. Skal begynne på middagen,for typen kommer snart fra jobb.Grillet kylling med salat og bakte poteter......mmmmmm.Ungene er ute å leker i finværet.I kveld skal de jammen få rydde rommet sitt,ser jo ikke ut der. Skriver senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 2. juli 2003 #12 Del Skrevet 2. juli 2003 Pst: vi er noen fra SM som skal treffes kl. 18.00. på Egons. Både Magnhild, Håper og jeg kommer... Kommer du? Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trebarnsmor Skrevet 8. juli 2003 Forfatter #13 Del Skrevet 8. juli 2003 Nemmen så masse jeg fikk gjort i går da.Men det slet jo meg helt ut da ,og jeg som skrev at ryggen min var helt bra . Ja ja,jeg får fortsette i et roligere tempo i dag. Her er det jeg gjorde i går: Jeg startet rett etter frokost med å sette på enda en maskin full i babyklær. Mens den holdt på gikk jeg inn på soverommet jeg sorterte de allerede vasket og tørket klærne . Jeg er en dame med altfor mye klær selv og jeg bestemte meg for å bli kvitt noen,så jeg dro ut alt jeg har i skapet.Sorterte og brettet dem i sammen.La det som jeg ikke vil bruke lenger i eske. Alt rosa,som jeg ikke kan bruke nå til gutten går også til Fretex,unntatt sånt som mamma og "granny" i England har strikket.For det er så personlig. Jeg la mine egne klær tilbake i skapet og hadde en ledig hylle nederst.......som planlagt.Der la jeg babyklærne.De største innerst og de minste ytterst. Så ordnet jeg babykurven.Knyttet på igjen taket og det rundt etter å ha vasket det.Puttet madrassen i med sengetøy. Knyttet et tau rundt kurven for å holde den smal,hvis dere kjønner.' Jeg sorterte resten og vasket over gulvene der og jeg vasket støv.Holdt på i mange timer og så orket jeg ikke mere.Vasket ullgensre,jakker og luer for hånd,hang dem opp. ååå så trett jeg ble etter middag. Måtte sove i to timer for jeg var helt gåen.I dag skal jeg fortsette.Og så skal jeg ta ned vognen og vaske den. Snakk om å gjøre alt på en gang.... Om to ukers tid skal jeg kjøpe inn alt jeg trenger av småting,stelleting og ammeting.Skal kjøpe hentesett osv. Er dere andre ferdige med alt dette? Det er så rart å begynne med dette igjen,for jeg begynner jo allerede å vente.........opps......noe jeg absolutt ikke skulle gjøre enda.Så jeg må ta meg i sammen slik at jeg ikke blir dritlei på slutten. __________________ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trebarnsmor Skrevet 14. juli 2003 Forfatter #14 Del Skrevet 14. juli 2003 Disse to dagene har vært så slitsomme.I forgårs startet det med kynnere hvert 10 minutt,hele dagen.Tok tiden som besatt.I går våknet jeg med et skrik.Hele magen var hard og kjente tydelig at det var veer.Jeg hadde også krampe på siden av magen.Det var verking fra ryggen og strålte nedover rumpen,lårene og helt ned til knærne faktisk.Det kjentes ut som at veene hadde kommet et stykke på vei for jeg kjente nedpress og klarte ikke å sitte.Vondt i underlivet.Beina skalv (redsel?)og jeg ble iskald.Hutret og putert som gal.Kvalmen var sterk og jeg følte at jeg måtte kaste opp.Jeg ble nesten hysterisk fordi ingenting var pakket og ingen var der til å se etter ungene.Jeg klarte å få samboeren min opp i en helvettes fart,noe som er ganske vanskelig.Jeg nesten gråt av magesmertene eller kanskje mest av fortvilese vil jeg tro.Hylte ut til han at han måtte komme seg opp for vi måtte dra i en kjempefart til KK.Han ringte min søster som kom etter en halv time.Mens jeg pakket bagen.Jeg var helt fortvilet.Så gikk det en liten stund og veene (falske) forsvant. Men hadde kynnere hvert 6 minutt ca. Dro til føden og alt var visst bra.Var bare jeg som hadde blitt grundig lurt. Merkelig nok så fikk jeg bare kynnere hvert 10 min og så hvert kvarter når jeg kom ut fra føden.Var utslitt i hele meg.Kvalmen var skikkelig intenst og jeg hadde diare. Jeg er så inderlig glad at gutten min bestemte seg for å bare lure meg litt og at det ikke virkelig var noe på gang.I dag er jeg helt fin igjen.Skal se dette vil nok skje noen ganger før det virkelig setter i gang.Må i hvertfall vente i 2-3 uker til sa JM til meg.Hun var så søt og snill. Lillegutt--------nå må du ikke slite mamma ut før fødselen.Jeg tror vel ikke at noe er på gang før hodet stikker ut Skal se jeg går over tiden :-? Er ikke det typisk da? Det er utrolig hvordan kroppen vår virker.Tenk at man har så lite kontroll over den slik jeg følte.At det var så virkelig er helt rart,for jeg har jo litt erfaringer med dette nå etterhvert.Har aldri hatt falske veer på denne måten før.Leste på internet at det var feil å kalle dem falske pga de er egentlig virkelige,men det betyr ikke at man har begynt å åpne seg eller at fødselen starter.Men at kroppen forbereder seg fra 1 mnd før til selve fødselen.Gjør kroppen moden. Prøver å slappe av men orker ikke å gå ut så mye for jeg er så vaaarm.Dette blir nok et langt svangerskap likevel selv om jeg har forberedt meg på å IKKE vente og på å gå over.Kommer til å sjekke toalettpapiret etter hvert dobesøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 15. juli 2003 #15 Del Skrevet 15. juli 2003 Heisann!' Måtte bare si at jeg er Kiwa på sm og på chatten. Spennende tid du går i møte nå. ER litt misunnelig, selv om jeg ikke er klar for det selv enda! Du f¨r ha lykke til! Klem fra Magnhild Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 15. juli 2003 #16 Del Skrevet 15. juli 2003 Skal du ikke bytte navn på dagboken også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trebarnsmor Skrevet 15. juli 2003 Forfatter #17 Del Skrevet 15. juli 2003 jo hvis jeg visste hvordan så......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trebarnsmor Skrevet 18. juli 2003 Forfatter #18 Del Skrevet 18. juli 2003 varmen i Bergen har nesten slått meg helt ut her. Jeg holder på å krepere.Er jo bedre i dag men i går var det helt ubeskrivelig.Hadde problemer med å sove i natt pga det og en rivende kvelende halsbrann. I dag har jeg hatt min lateste dag på lenge.Har vært på dataen lenge i dag.Klarer ikke å gjøre så mye annet når det er så varmt. Tiden går ikke raskt lenger.Jeg er lei å være gravid i denne varmen. Er utolmodig nå.....vil at guttebassen skal komme ut. Han er i full sving inni magen min for tiden.Han sparker meg så at det nesten river litt i magen Men ikke så vondt da.BAre vondt når han presser på ett eller annet nedover. Har hatt regelmessige kynnere i går igjen men jeg reagerer ikke lenger.Gidder ikke å tenke på det. Får se hvordan dette går. Min nevø kom i sted og måtte bare ta en tur til min mor så kommer han ned igjen.Eldste min er hos mamma også.Hun er vel der for å tigge etter godterier eller noe...........selv om jeg sa klart i fra at det måtte hun IKKE gjøre.Men dere vet hvordan unger er.......... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trebarnsmor Skrevet 20. juli 2003 Forfatter #19 Del Skrevet 20. juli 2003 Oi for en dag..........våknet og følte meg helt "dopa" i hodet. Merkelig følelse. Hadde også vondt i ryggen.Var kvalm og rar. Så satte jeg meg ned og tok meg en kaffi og en bolle mens jeg satt med pc`en litt.Ungene var ute for lengst og han holdt på med bilen igjen. Her er det visst noe på gang........"nesting" instinkt til tusen.Han med bilen i mange timer og jeg "skrubbet" rommet til ungene etter å ha uttsatt det i ett par uker.Så satte jeg i gang med kjøkkenet,badet og litt på gangen.Jeg er ikke ferdig enda.Har fått så dilla.Det klør i hendene mine. Jeg er kokvarm og svetter lett når jeg holder på. Slimproppen (deler av den) kommer enda. Jeg er lys våken og føler meg enda litt rar.Skrubbebehov og alt. En venninne fra VOss ringte meg i dag.Hun sa at hun kunne godt sitte barnevakt hvis jeg føder på Voss.Og jeg har så forferdelig lyst til å føde der.Men det er ikke så lett å planlegge det heller da.Hvis vannet går,så kan jeg ikke sitte meg i bilen og dra dit.Men hvis jeg VET at noe er på gang så kan jeg det.Tar 1,5 time med bil dit.Hvis han ikke kommer på terminen så drar jeg opp dit noen dager før og håper på det beste.At jeg ikke går 2 uker over tiden ,for så lenge kan jeg ikke bli der.Men noen dager går greit.Har allerede ordnet med et hus som jeg til vanlig låner av "I" når jeg vil vekk med ungene og typen en helg. Vi får se.......ikke lenge igjen nå *grøss*.Han kommer snart.Jeg kan holde han i armene mine endelig etter sååå lang tid. NATTA! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trebarnsmor Skrevet 21. juli 2003 Forfatter #20 Del Skrevet 21. juli 2003 Faen faen faen............jeg er så drittsur og drittlei. Ble lurt IGJEN i natt.Og jeg var NESTEN like overbevist.Buhuuuu......Holdt meg våken til 04.00 disse såkalte lure-riene.Vonde var de og de kom hvert 10 min.Jeg er så drittlei av dette og er så sliten av det.Jeg kommer nok aldri til å vite når det virkelig skjer.Har bare lyst å grine.Jeg er så trett i dag og jeg føler meg skikkelig uggen i hele meg. Hvorfor må dette skje hele forbaska tiden?? Midt på natten?Det verste er at jeg ER SÅ DUM.Går jo på disse lure-riene også...gang på gang.Sa t.o.m til typen at han måtte huske å ha mobilen på. :-? Har enda litt er 3 uker i gjen til termin.Skal det være sånn til da? Hva skal jeg finne på i dag? Aner ikke.skriver litt senere når interessant har skjedd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå