Honey Skrevet 2. desember 2008 #81 Del Skrevet 2. desember 2008 Det blir nok en fiiin førjulstid (bare jeg hadde fått de hersens pengene fra NAV). Hva har dere andre på progrmmet frem mot jul? Det blir nok mye bryllupssnakk og tenking også, siden pastillmannen flytter sin vei i Januar, og vi må finne lokale og booke kirke før den tid. Ja, da er desember godt i gang. Fant en fin kalender i går som gav meg noen tips til hva man kunne gjøre dagene frem til jul, så den skal jeg prøve å følge litt. Jeg har i alle fall fått ordnet gavekalender til toåringen, hengt opp lysstjerne i vinduet og fikset en adventsstake som vi tenner lys hver søndag. Jeg har også funnet ut at jeg er veldig upraktisk anlagt i forhold til julepynt, fordi jeg ønsker å pynte med gull og sølv annethvert år. Det blir fort dyrt. I år er det sølv som gjelder, i motsetning til i fjor når det var gull for alle penga. Mine hovedmål for tiden frem til jul er: - skrive ferdig julekort og sende de - henge opp krans på døra - fremkalle bilder og lage album i gaver - vaske dåpskjolen (skal ha barnedåp den 28/12) - kjøpe lyse gardiner i stua (lei av de røde jeg har til jul) - kjøpe lyse puter til sofaen - rundvaske alle rom - pynte pepperkakehus (mulig vi lage det fra bunn av selv til og med) - ordne resten av julegavene - kjøpe juletre - ha en kjærestekveld med ekstra god middag, vin og oljemassasje - skrive handleliste og handle inn det som trengs - lage litt julepynt - lage lussekatter - pluss sikkert masse annet..... Vi skal mest sannsynlig feire jul hjemme hos oss for første gang i år med vår egen lille familie + mamma, pappa og lillebror. Har alltid feiret hjemme hos mine foreldre, men nå har vi vår egen familie og synes det er på tide å lage egne tradisjoner. Rart, men veldig fint. Merker også at mamma og pappa ikke er like engasjerte i juleforberedelser og slikt som før når vi var små, så da er det kanskje på tide at vi sørger for våre foreldre slik at de kan senke skuldrene sine litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Biscuit Skrevet 2. desember 2008 #82 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) Innom med en tirsdags Så fint at din mor har tenkt på det og endret mening ang bryllupet Det er så koselig å lese at ting går i orden Jeg tror også at avstandsforholdet til din kjære kommer til å gå helt fint, det er bare et halvt år, tiden går fort og vips så er det over og dere bor sammen igjen Ønsker deg en fin dag! Endret 2. desember 2008 av MaiL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sort Pastill Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #83 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Etter inspirasjon fra Eleit ble jeg sittende og fundere på dette med bryllupsreiser. Som tidligere skrevet gifter vi oss jo i Februar, og det kompliserer reisemålene noe. Dersom man vil ha sol må vi reise langt, og det blir dyrt. I tillegg er ingen av oss strand-mennesker, vi trenger å gjøre ting på ferien for å ha det gøy og ikke bli grinete og kranglete:p Vi hadde snakket noe om Island, men plutselig kom jeg til å tenke på vår egne eksotiske øy; Svalbard. Dersom vi drar nokså direkte etter bryllupsreisen får vi oppleve de første dagene med sol, og turistbrosjyrene lover at "de snødekte fjellene skal være dekket av et romantisk, pastellfarget lys". Lover godt Mannen elsker scooterkjøring (og jeg synes det er kjempekult å sitte på, merk, sitte på), og dette får vi jo selvfølgelig muligheten til der. I tillegg kan prøve hundekjøring, og siden vi har en liten flokk hunder hjemme også hadde det vært kjempemorsomt. Se for dere dette scenarioet: vi våkner tidlig i det flotte hotellrommet, ksoer og skravler litt, kler på oss varme og behagelige klær og spiser frokost. Så ut på lang scootertur, kanskje vi til og med får se isbjørn? Slitne og fornøyde drar vi på en god restaurannt på kvelden, spiser herlig mat og drikker en god vin kanskje. Høres bra ut? Men jeg innbiller meg at det er rimelig dyrt, phu, enda en ting å spare til:S Hvor skal dere hen da, KG-jenter? Og har dere hatt en fin dag? EDIT: Honey, virker som du har nok på programmet frem mot jul iallefall! Men såå koselig å feire jul hjemme for første gang, det gleder jeg meg veldig til jeg også. Selv om det sikkert blir en stund til enda. EDIT2: Jeg har forresten et lite hårproblem, jenter... Dere skjønner, jeg har farget håret mørkere i maaange år. Nå har jeg klipt meg relativt kort (eller- i sommer da, nå har det heldigvis begynt å vokse igjen), og jeg har et skille som heldigvis ikke synes så godt. Jeg hadde nemlig tenkt å vente litt til, og så klippe meg helt kort, sånn at jeg kan få min opprinnelige hårfarge igjen. Nå faller den muligheten ut, for jeg vil ikke ha kort hår når jeg gifter meg. Skal jeg a) legge inn mye striper, håpe at det blir fint og så fortsette å vente på at det skal vokse ut? Eller b) farge håret en liten nyanse mørkere, og holde på den fargen frem til bryllupet, sånn at jeg får en jevn og vakker (men ikke opprinnelig) farge i hele håret? Jeg heller mot b, kjenner jeg... Det koster mye å stripe også, og blir det ikke vellykket så har jeg kastet bort myye penger. Endret 3. desember 2008 av Sort Pastill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 3. desember 2008 #84 Del Skrevet 3. desember 2008 Svalbard høres kjempespennende ut!! Og reisen og sånt er kanskje dyr, men så er det jo billigere å spise/drikke ute der enn på fastlandet! Vår bryllupsreise går til Kroatia! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sort Pastill Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #85 Del Skrevet 3. desember 2008 Oooh, Kroatia har jeg hørt sååå mye fint om:D Tenker dere gleder dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 3. desember 2008 #86 Del Skrevet 3. desember 2008 Svalbard er jo kjempeeksotisk, selv om det er Norge, og man kan til og med handle tax-free der Vi skal til Hawaii Men det blir ikke før et stykke utpå høsten da, må vente til vi har kommet oss i orden i SF først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 3. desember 2008 #87 Del Skrevet 3. desember 2008 Jepp! Selv om jeg egentlig ikke tenker så mye over det, for jeg gleder meg jo enda mer til bryllupet! Skjønner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sort Pastill Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #88 Del Skrevet 3. desember 2008 OOoh, Hawaii! Høres fantastisk ut:D Og ja, det er vanskelig å tenke på noe som ligger etter bryllupet akkurat nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 3. desember 2008 #89 Del Skrevet 3. desember 2008 Svalbard hørtes helt ypperlig ut spør du meg!! Hadde nok aldri fått med meg kjære, hun nekter å reise til snøen.... Men jeg kunne godt tatt en tur alene også, bare ikke som bryllupsreise da... Vi skal til Sicilia, nærmere bestemt Palermo. Gleder meg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Biscuit Skrevet 3. desember 2008 #90 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Svalbard høres innmari spennende ut Vi er litt usikre ennå, men det blir mest sannsynlig en uke til Hellas rett etter bryllupet, og en lengre tur rundt juletider neste år til Asia et sted... Altså 2 bryllupsreiser... Endret 3. desember 2008 av MaiL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffin! Skrevet 3. desember 2008 #91 Del Skrevet 3. desember 2008 Svalbard høres kjempefint ut! Så spennende! Vi kombinerer jo vielsen og bryllupsreisen, så det blir Roma som blir bryllupsreisen vår. Når det gjelder hår-"dilemmaet" ditt, så overlater jeg det til dinedama. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sort Pastill Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #92 Del Skrevet 3. desember 2008 Diiiinedaaaama *Rope* Det høres jammen ut som alle her får strålende bryllupsreiser:D Jeg har sett litt på priser, og grøsser litt av det. Kanskje man skulle utsatt bryllupsreisen et halvt år, og heller tatt et par dager på hytta rett etter vielsen? Vi får se, venter på tilbud fra hotellet jeg ønsker meg, og så sette opp et budsjett. Noen som vet hvor mange glass vin man beregner pr flaske? Ha en flott kveld, jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 3. desember 2008 #93 Del Skrevet 3. desember 2008 Her kan du lese litt om hvor mange glass vinmonopolet mener du får pr flaske av forskjellige typer vin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Skrevet 4. desember 2008 #94 Del Skrevet 4. desember 2008 Angående bryllupsreise så går nok den til hytta på fjellet en uke med barna på slep. Skal bli koselig det. Ha med oss masse god mat og drikke,og ha med bæremeis og gå turer i fjellet. Mulig vi gjør noe annet i nærheten dersom vi har råd også som en tur til København eller noe. Men jeg ser for meg at vi kommer til å bruke mer enn nok på bryllupsfesten og vi skal aldri i verden sette oss i gjeld etter at det er over. Så vi tar nok en ordentlig reise senere når vi har klart å spart opp penger igjen. Blir nok litt sånn siden vi har to barn og nok å bruke pengene på hver dag. Jeg trøster meg selv med at jeg antakeligvis klarer å slappe av mer på hytta enn om jeg skal ut å reise langt, og trengs sikkert etter festen er over. Men Svalbard hørtes romantisk ut det. Morsomt å oppleve noe annet enn de tradisjonelle strendene. Jeg har mørkt brunt hår med ettervekst jeg også, men jeg sparer og farger etterveksten underveis. Har lyst til å legge inn noen striper i noen nyanser lysere før bryllupet, men det gjør jeg evt hos frisøren. Skal kjøpe noe hairextensions til bryllupet tenkte jeg slik at jeg får litt ekstra fylde i håret når det skal settes opp. Jeg er ikke noe ekspert, så korriger meg hvis jeg tar feil. Men siden jeg har vært gravid nettopp så begynner jeg å røyte hår nå tre måneder etter fødsel, og fortsetter det slik kommer jeg nesten ikke til å ha hår igjen. Jeg har gudskjelov tykt hår, men allikvel.... Tror jeg ville gått for alternativ B som du sier, men som sagt er jeg ingen ekspert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Biscuit Skrevet 4. desember 2008 #95 Del Skrevet 4. desember 2008 Jeg kom plutselig til å tenke på deg her i dag da jeg så at IFA hadde fått ny eske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sort Pastill Skrevet 4. desember 2008 Forfatter #96 Del Skrevet 4. desember 2008 (endret) Hihi, så koselig:D Jeg liker den nye esken (jepp, har prøvd den ut- TO ganger), den er ganske så smart. Lurer på om det kan være litt mindre i den da, for jeg føler den er litt mindre. Hva liker dere best da damer? IFA? Salte Bjørner? Stupedamer? Doc? HONEY: det hørtes jo kjempekoselig ut, med en tur på fjellet. Hytteturer er herlig. Endret 4. desember 2008 av Sort Pastill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 4. desember 2008 #97 Del Skrevet 4. desember 2008 Åååh, salte bjørner, de er kjempegode! Det er det jaggu lenge siden jeg har spist. Ellers er de store IFA'ene gode da, med jordbær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 4. desember 2008 #98 Del Skrevet 4. desember 2008 Jeg er avhengig av pastiller jeg... Blir rastløs og irritert hvis jeg ikke har noen tilgjengelig.. Litt skummelt egentlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IngvildChristine Skrevet 6. desember 2008 #99 Del Skrevet 6. desember 2008 (endret) *Slå seg selv i hodet* Sort pastill har atter en gang logget inn med feil navn. Endret 6. desember 2008 av IngvildChristine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sort Pastill Skrevet 6. desember 2008 Forfatter #100 Del Skrevet 6. desember 2008 Det jeg prøvde å skrive tidligere er at jeg siden sist har fått bordplasseringen på plass. Det var en utfordring, for familiene våre er for det første veldig forskjellige, for det andre er min veldig splittet. Alle er gode venner, men det blir allikevel mange "foreldre" som alle skal sitte høyt oppe på bordet. Jeg har en pappa og en stemor, en mamma og en stefar, og mammas nye kjæreste (som i tillegg er en dame). Mannen sin familie er mer konservativ og veldig kristen, og det er viktig for meg at absolutt alle har en flott kveld og noen å snakke med. Dette tror jeg vi fikk til med denne bordplasseringen, så jeg er innmari fornøyd:D Ha en strålende lørdag, jenter:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå