Gå til innhold

Sort Pastill og Pastillmannen skal gifte seg:D

Sort Pastill

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Haha, søte jenter:D Men jeg er helt enig. Egentlig synes jeg menn sånn generelt er ganske hot, spesielt når de har dress/smoking/bunad/kofte eller ingenting annet enn en boxer på seg:p Ja, det blir nok krans istedet, men jeg må nesten høre med de lokale blomsterhandlerne også, og få en ca pris. Hvis de har tenkt til å ta maaange tusen for den, f.eks, så tviler jeg på at det blir det *ler*

Dumdiidum, nå på lørdag kommer min kjære hit, og på søndag skal vi en uke til syden. Jeg gleder meg sååå masse til å se han, og til å ha masse morsom tid sammen! Ha en kjempefin helg alle sammen:D (Ja, litt på forskudd da:P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du til syden? :hakeslepp: Heldiggris!! Hvor skal dere? Det hørtes helt fantastisk ut med en tur til varmere strøk på denne tida.. Kan jeg være med i kofferten? :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så deilig med en tur til varmere strøk da! Og ikke minst få være så mye sammen med din kjære. :strix:

Kos dere masse! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Yeeey! :strix:

Synes nettopp det var ett år igjen til mitt bryllup, og nå er det plutselig under et halvt. Tida flyr!! Plutselig står du der! :bryllup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Hei jenter:D Her går det altfor langt mellom oppdateringene- beklager! Det har ikke skjedd så mye nytt på bryllupsfronten; vi har de fleste av de tingene vi kan fikse nå i boks (klær, kirke, lokaler, forlovere, meny, gjesteliste), og resten av detaljene må uansett ventes med til høsten. MEN- det er bare ti mnd og noen få dager igjen, hurra for det!! :hjerter:

Ellers er jeg sykemeldt for tiden, og det er frustrerende. Det vil si, ikke akkurat sykemeldingen- den er grei å ha- men det å være syk. Jeg skal til utredning hos revmatolog hos en måned, og gruer meg, tenk om han ikke finner ut noen ting! Da blir jeg gal tror jeg, det er tøft å være usynlig syk uten diagnose. På torsdag skal jeg til fastlegen igjen, og be om å få forlenget sykemeldingen. Jeg er ikke i form til å jobbe, men det er ganske kjedelig å spørre om noe sånt også; jeg føler meg jo fryktelig hypokondersk. Så jeg bruker endel tid og krefter på det for tiden, for å si det sånn.

Hvordan har dere det da, damer? Hatt en fin påskeferie? Er det mange av dere som har barn når dere gifter dere? Jeg er såå fryktelig babysyk, men fornuften sier at vi må vente. Vente til jeg iallefall er godt i gang med utdanning (begynner på et treårig studie i august), vente til vi har bedre råd, er enda mer voksne og eldre, vente til vi har bygget ut huset vi bor i nå, eventuelt bygget nytt hus, vente, vente, vente. Passer det egentlig noen gang å få barn? For tiden bor vi i en 50 kvadrat stor hytte, som ligger et par hundre meter fra hovedhuset på gården. Den er kjempefin, helt perfekt til bare oss to og holder fint i noen år, men etterhvert står vi mellom to alternativer. 1) Å flytte denne hytta med helikopter, eller beltebil og traktor, inn i skogen, hvor svigers uansett skulle ha bygd en hytte. Da bygger vi helt nytt hus på samme tomt som hytta står nå, og det er mitt favorittalternativ. Da får vi det akkurat sånn som VI har drømt om, og trenger ikke begrense oss. 2) Bygge ut hytta, vi har allerede tegningene i orden. Da bygger svigers ny hytte i skogen, og vi får et koselig hus på ett plan. Det blir fint det også, men det blir vanskeligere, kanskje også dyrere, og vi må jobbe veldig utifra de begrensningene som allerede er satt. Tiden vil vise, ingenting blir forandret i løpet av det første året iallefall!

Dette ble litt langt, og litt urelevant ift bryllupsplanlegging, men bær over med meg! Ha en kjempefin siste påskeferiedag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, var mye ting og tang som skjedde rundt deg da :)

Litt trist og høre om at du er syk da, håper legen finner ut noe. Og at det er noe som man kan få bra behandling og hjelp for. Kjenner den følelsen der med å dra til fastlegen og forlenge sykemeldingen.... det er så kjipt og så får jeg så dårlig samvittighet ovenfor de andre jeg jobber med, blir jo dobbelt opp for de.

Jeg hadde for øvrig gått for alternativ 1 ang . hytta :) Bedre å bygge noe helt nytt og som man får akkurat helt som man selv vil :):hoppe:

Ja det å få barn er ikke lett å planlegge, tror ofte det er noe man må hoppe i... ellers får man aldri tid... for det er jo alltid noe man skal... enten ny jobb.. utdanning, husbygging.. bedre økonomi. Lykke til med hva det enn blir til.

Selv er jeg og kjære blitt prøvere nå, må gjennom en prøverørs prossess for å få barn og da var det like greit å begynne nå, det kan ta tid.

Uansett, jeg føler med i forbredelsene, selv om du ikke er her ofte enda ;):lur: men bare vent.... snart er du her tid og ofte.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Devilina- tusen takk for koselig svar:D Det er kjedelig å være syk ja, men enda mer kjedelig å være syk uten diagnose. Hååper de finner ut av det snart!! Jeg er her inne titt og ofte jeg også, men jeg føler jeg står sånn i stampe- det er liksom ingenting jeg kan gjøre enda som jeg ikke allerede har gjort. Eller- jo, det er det jo faktisk. Listetid:D

Hva er i boks:

* Lokale, dette hotellet. Det ser ikke såå fint ut utenifra kanskje, men vi har et nyydelig, stort rom med fantastisk utsikt, og bar med sofagrupper vegg i vegg. Jeg er superfornøyd med hotellet:D

* Kirke (den er riktignok ikke booket, men min kommende svigermor sitter i kirkerådet, og skal booke den så fort pastillmannen sin søster er gift, om tre små uker. Uansett er det ikke en kirke som blir fullbooket en vanlig lørdag i februar ti mnd i forveien.)

* Klær: Jeg skal ha blå trønderbunad, som denne, men jeg har ikke hodeplagget eller røde strømper. Pleier heller ikke stå med føttene rett ut:P Capen tenker jeg på å kjøpe, og på hodet skal jeg mest sannsynlig ha en krans av forskjellige planter og tidlige vårblomster. Mannen skal ha Vest-Agder herrebunad, denne her, og han vil ha både hatt og kniv som hører til. Han kommer til å bli kjempeflott :rødme:

* Meny: hvitvinsmarinert ørrett til forrett, hjort til hovedrett, og karamellpudding til dessert. God mat som både voksne og barn kan like, samtidig som det passer til vårt übernorske og tradisjonsrike tema, og det er ikke hverdagsmat heller. Pluss at jeg får fisk:D

* Gjesteliste: kun nærmeste familie (søsken m/partnere og eventuelle barn, foreldre, besteforeldre). Vi vil ha det lite og koselig, og så skal vi ha en heidundrandes venners venner fest utpå sommeren. Da stiller vi med grill, salat og partytelt, og gjestene tar med seg drikke og noe å grille selv. Helt avslappet, men koselig.

* Forlovere er i boks:)

* Solist i kirken er i orden; mamma sin kjæreste er profesjonell sanger og har en FANTASTISK stemme. Kjempeglad for at hun vil synge i bryllupet vårt:D

Så- hva står igjen. Jo;

* Pynt, med fargetema? Dette er jo i februar, så jeg vil ha noe som passer til vinter. Jeg er fryktelig glad i cremè og champagne, men vet ikke helt hvordan det kan syes sammen til å passe både til vår tradisjonelle stil, til vinteren, og uten at det blir helt likt svigerinnen min sitt bryllup (bl.a hvitt og sølv der).

* Transport: Pastillmannen insisterer på å leie en hummer ... Uansett- det er hans oppgave, og jeg prøver så godt jeg kan å ikke blande meg :tommelsmil:

* Invitasjoner; tenker å lage de for hånd, det blir ikke så mange. Det henger uansett sammen med fargetemaet, og kan ikke avgjøres før det er avgjort:p

* Brudebukett

Hmm ... Det var iallefall en foreløpig liste!

Ha en fin uke alle sammen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper de finner ut hva som feiler deg, og at du får noe behandling for det. Skjønner at det er frustrerende å ikke vite. :kose:

Husplanene hørtes jo veldig spennende ut. :jepp: Kanskje særlig det første alternativet hvor dere da får noe helt nytt slik som dere vil ha det. :)

Syns du har mye på plass angående bryllupet allerede jeg. Det høres veldig romantisk ut med et helnorsk tema.

:hoppe: 10 måneder igjen! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, muffin:D Ja, det er mye på gang for tiden, med husplaner og sykdomsutreding og alvorlige anfall av babysyke, men samtidig så er det jo våår og varmt og dagene er igrunn ganske så herlige :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Ansjoni

Her var det mye som var ordnet :Nikke: Så flott med en sånn skikkelig norsk bryllup :rødme: :hoppe: Litt for 10 måneder igjen. Tøft med Hummer :fnise:

En :klem: skal du også få! Håper de finner ut hva som er galt :kose:

Endret av Ansjoni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klem og kjempekoselig svar:D Mye er ordnet ja:)

I dag hadde jeg en lang prat med forloveren min, vi gifter oss med et halvt års mellomrom, og er forlovere for hverandre. Hun er verdens beste, vi har kjent hverandre siden 3. klasse, og vært bestevenner siden 8. Vi flyttet begge to 2. året på vgs for å gå på internatskole, bodde på samme rom, og har bare blitt bedre og bedre venner med årene. Nå deler vi leilighet igjen, mens hennes kjæreste er i militæret, og jeg venter på å bli ferdig med jobben (evt. sykemeldingen :murvegg: ), og jeg er fantastisk glad i henne. I tillegg er hun min fadder- jeg døpte meg før konfirmasjonen, og fikk velge mine egne faddere :ler:

Iallefall, vi er vel litt enige om at pga lang reisevei og dyre flybilletter blir det ikke noe overraskelses-utdrikningslag, men heller et hvor innholdet er overraskelsen, mens datoen er kjent. Det er helt okey for meg, det hadde vært noe annet om vi bodde i samme by og hadde alle vennene våre der, men vi er spredd fra omtrent norges sørligste punkt til bardufoss neste år, så det blir et visst spenn. Vi fant også ut omtrent hvem som skal komme, det blir sikkert et par tillegg til listen iom at jeg begynner på skolebenken igjen til høsten :opplyser: , og får forhåpentligvis noen gode venner der, men grunnflokken er iallefall bestemt. Dessuten snakket vi litt om hva slags type utdrikningslag vi har lyst på begge to, og de blir nok ganske like :sprettoy: Jeg er iallefall trygg på at det blir en kjempemorsom dag, uten utdriting, men med kos og morro i lange baner.

Ellers er det nå helt bestemt at vi skal gå opp til alteret sammen, vi har bodd sammen i fem år (og da virker det litt merkelig at pappa plutselig NÅ skal gi meg bort :laugh: ), og i tillegg har jeg to "pappaer", og da hadde det blitt fryktelig trangt. Det er ikke Nidarosdomen vi skal traske opp i heller, akkurat :fnise:

I morgen bærer det hjemover, da skal vi i konfirmasjon til lillesøs, og jeg gleder meg såå mye. Det blir så koselig å møte hele familien, og mange jeg ikke har sett på mange år. Pastillmannen, stakkar, gleder seg ikke fullt så mye :smilbla:

Ha en fantastisk helg alle KG-jenter:) Nå skal jeg inn og oppdatere meg litt i deres bøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Tusen takk for koselig hilsen i dagboka mi!! Bare innom for å hilse på,får lese dagboka di i morga tror jeg! Natta nå.. :natti:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Lenge siden jeg har vært innom i boka di nå ;) Ser at du har det meste på stell ifm bryllupet, og det er jo bra! Må si det er originalt at dere går opp kirkegulvet sammen, det skal ikke vi - selvom vi har bodd sammen i over 3 år og vær sammen i 4 :fnise:

Ang husbygging så ville jeg gått for forslag #1, mye bedre å kunne legge opp alt sammen selv :jepp:

Leit å lese at du er sykemeldt. Hvordan går det med sykdommen? Har du funnet ut noe mer?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...