Gå til innhold

Verste middag?


VesleBråka

Anbefalte innlegg

Når det gjelder torskerogn, som jeg ser mange nevner, så varierer det jo også svært mye med tilberedningsmåten.

Ihjelpresset, tørr torskerogn på boks kan overhodet ikke sammenlignes med fersk, nykokt og hel rogn (gjerne surret i panna i litt smør også). Regner med det er boksevarianten de fleste har problemer med - og det er urettferdig overfor torsken. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal vi se...

Blodpudding

Rogn av alle slag

Skjell

Sopp

Får (unntak er pinnekjøtt, fenalår, fårepølse og kinamat med får)

Lutefisk

Tørrfisk

Plukkfisk

og sikkert en hel del jeg ikke kommer på...er så kresen. :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tydeligvis blant de få som ELSKER alt av sjømat! :ler:

Som flere andre har nevnt, man må faktisk smake før man vet om man liker eller ikke liker noe! Dessuten kan smaken forandre seg; derfor er det lurt å prøve igjen og igjen!

Eksempler på ting jeg har lært meg til å like (over flere år): sennep, honning og oliven.

Det jeg ikke får ned, men jobber fortsatt med er ost, melk (og ting med melkesmak, for eksempel grøt), vilt og fårekjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodpudding er bare helt avskylig!

Hadde en "traumatisk" opplevelse i matstell for mange år siden, og jeg brekker meg bare jeg tenker på den episoden :kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lutefisk topper lista hos meg. Den konsistensen (uansett om den var "fast"), for ikke å snakke om lukta.

Ellers liker jeg ikke hvalkjøtt og innmat. Det meste annet prøver jeg før jeg uttaler meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innmat får jeg rett og slett ikke ned, selv om jeg synes stekt lever lukter godt, er det noe med det at det er lever som gjør at jeg ikke klarer å spise det.

Frukt i middagsmat liker jeg heller ikke, spesiellt ikke ananas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bøllefrøet

Jeg er skikkelig kresen.. Jeg liker ikke fisk eller noe annen sjømat.. Hadde skikkelige dårlige opplevelser med det fra jeg var liten, likte det ikke da heller, men ble tvunget til å spise det (nei, ikke bare smake her i gården, nei :ler:), og takler det fortsatt ikke :ler: Hvis jeg er nødt å spise det klarer jeg rett og slett ikke la vær å brekke meg.. :rodme:

Takler heller ikke ting med løk (det syns alle er så rart ;))! Takler hverken konsistensen eller smaken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker det meste jeg ... Det jeg aldri har lært å like er raspeballer/komle, spesielt ille med brunostsaus og sirup! yak!! Er heller ikke så veldig glad i risengrynsgrøt og rømmegrøt - klarer bare å spise det i små mengder før jeg blir kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min verste restaurant-opplevelse var i New York!

Gikk på en Afghansk restaurant og fikk servert noe av det verste jeg noensinne har smakt (måtte spytte det ut, og DA er det ille for meg!).

Hjemmelaget nudler (brede nudler) blandet i en VARM (usj) yoghurt-lignende saus, smakte syrlig og fordervet...Virkelig ille :forvirret:

Av middager her hjemme kan jeg nevne:

Torskerogn

Gilde's Rett i wok'en Green Thai (fårekjøtt) :forvirret:

Oste-fondue (ferdig-pakning med flytende ost kjøpt på Meny, gul pakning)

Sikkert flere ting, men disse er de verste jeg kan komme på for mitt vedkommende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. er ikke så begeistret for:

gåselever

raspeballer

hummer

blekksprut (FYSJ! Tror det topper listen min)

tomatbønner

fiskepudding

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...