Gå til innhold

Verste middag?


VesleBråka

Anbefalte innlegg

Jeg lar meg inspirere av verste sjokolade-tråden, og starter en for verste middagsmat.

Jeg smakte hvalbiff for en stund siden, og klarte ikke å spise den... ekkelt ekkelt, tenkte bare på keiko. Vi måtte også vanne den ut en god stund, og det var ganske heslig.

I tillegg liker jeg ikke krabbe.. bare lukten tar appetitten vekk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Embla s

Lever-baserte middager er vel ikke gode?

(har ikke hatt det siden jeg bodde sammen med min sunne mor, og det er en stund siden, så det er mulig jeg husker feil)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever-baserte middager er vel ikke gode?

(har ikke hatt det siden jeg bodde sammen med min sunne mor, og det er en stund siden, så det er mulig jeg husker feil)?

Å jo da! En tynn skive med kalvelever stekt på kraftig varme, så den er brunet utenpå, og perfekt rosa i midten. Servert med feks. noen striper stekt bacon, sauterte aspargesbønner og en sennepsaus!

Du verden så godt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde

Jeg skulle ønske jeg kunne svare at all mat er god - og det med stor overbevisning - men... Grøt er IKKE godt. Ingen form for grøt er god...jo, forresten, sviskegrøt og rabarbragrøt er ikke dumt, men ellers.... Står grøt på menyen takker jeg pent nei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Starya

Jeg liker ikke hvalkjøtt, har aldri gjort det. Og det skyldes smaken og ikke Keiko. :wink:

Men den aller verste middagen? Blåskjell. Fy f...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er stort sett alt-etende, men rømmegrøt er det fysisk umulig for meg å spise. Grøten bare vokser i halsen og vil ikke ned, jeg risikerer å bli kvalt hvis jeg skal spise rømmegrøt - blir ihvertfall rød i ansiktet med tårer i øynene.

Vinga - jeg synes bacalao er noe av det beste som finnes, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rømmegrøt (ingen over, ingen ved siden)

Lever

Blodpudding

Lungemos

Mat med bønner

Ellers er jeg veldig enkel i matveien, liker det meste :D !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Kylling-lever :-? gruusomt. (I Italia)

(Men blåskjell og bacalao er en av mine favoritter...mmm) :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to mat-episoder som jeg gjerne skulle vært foruten. Den ene var i heimkunnskapen, hvor vi skulle steke lever. Der var det slik at alle må smake en bit av alt som blir laget, dessverre hadde lille Per som stekte leveren ikke gjennomstekt leveren, så den var rå inni. Holdt på å spy da jeg hadde tatt et tygg.

Den andre gangen var hos svigers, litt fyllesyk fra dagen før, veldig godt og varmt sommervær, hvor vi derfor spiste ute. Vi fikk servert rømmegrøt, vanligvis synes jeg dette er godt, men i små mengder. Kjæresten min forsynte meg slik han selv liker det; sånn at det nesten renner over. Herlighet, det tok jo aldri slutt, husker fortsatt ikke om jeg klarte å spise opp.

Takler generelt ikke innmat, men lungemos som mor lager det er faktisk godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...