Gå til innhold

Verste middag?


VesleBråka

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest the imp

innmat, blodmat og "sjømat" ("sjømat" = reker, blåskjell, krabbe osv, fisk spiser jeg jo :) ) kokte grønnsaker er jeg heller ikke særlig glad rå eller stekte/wokede går stort sett fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... har fortrengt en del retter som jeg nå husket - de må også med på min liste:

tunfisk på boks i GELE

ball

søtpoteter

lever

hvalkjøtt tilbredt av 9. klasseelever (traumatiske minner fra skolekjøkkentimene)

(Men ingenting er så ille som rømmegrøt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joika kaker

Vi var på fisketur (overnatting) og det eneste pappa hadde tatt med var joikakaker og gjett hva.. vi fikk IKKE fisk.. Spiste ingen ting på to dager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært "eneste" i verden som ikke likte reker i mange år, men det siste året har jeg blitt bedre og bedre. Likte ingen insekter fra havet før, nå har jeg også spist krepsehaler. Og kamskjell for en stund siden, men det syntes jeg var litt ekkelt. Må nok prøve igjen, det er så mange som sier det er beste de vet (inkl min kjære..) så det kan da ikke være så ille.. var litt søtt og rar konsistens.

Og konsistens er viktig hvis man skal like mat! Men jeg har lært av tidligere tiders forutinntatt dømming, jeg nektet å smake vannmelon inntil jeg var 10 el.l for de frøene så så ekle ut. Og når jeg smakte det, ble jeg sinna på meg selv for all vannmelonen jeg hadde gått glipp av :ler:

Morro at flere misliker hvalbiff, det skal liksom være så pop i Norge det. Ekte vikinger langer innpå med hvalbiff.. blærgh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha lest deres svar skjønner jeg at jeg er utrolig alt-etende. Kan ikke huske at det er noe jeg synes er helt uspiselig, jeg. Spiser ikke tunfisk på boks, men tror ikke jeg har smakt det heller. Mammas søndagsstek var et mareritt i barndommen, men det var fordi hun stekte den altfor lenge, jeg satt og tygga og tygga.... Nå har hun blitt flinkere med steketida og lager kjempgod stek :). Glad i all mat jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tunfisk i gele, ja

alt fra havet man må renske selv (reker (ferdigpillede går greit), kreps, hummer, krabbe)

sur/søt saus

litt overrasket over at ingen har nevnt

pultost, gammalost, rakafisk, surstrømning (svensk, TI ganger verre enn rakafisk, MÅ åpnes og etes ute)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liza skrev:

litt overrasket over at ingen har nevnt

pultost, gammalost, rakafisk, surstrømning (svensk, TI ganger verre enn rakafisk, MÅ åpnes og etes ute)

Pultost vil jeg IKKE!!! smake på...pga lukten. Rakefisk er godt hvis den ikke har kommet for langt (i modningsprosessen.... :ler: ) Gamalost tror jeg eg ikke er så ille og surstrømning vet jeg lite el ingenting om.

Er absolutt ingen kostforakter, men østers og sushi er ting jeg ikke har lyst på.....noe m at d er rå mat! Blodig biff er derfor heller ikkeno for meg....Den kan være litt rosa, og kjøttsaften må ha satt seg slik at d ikke renner blodsaft ut av den....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Meta

Liker egentlig nesten alt jeg. Har blitt lært opp til å spise det vi får servert, så det gjør jeg jo, men det er en ting jeg ikke klarer og det er brekkbønner. Det er bare så vanvittig ekkelt!!

Og så spiser jeg ikke blodpudding. Ikke fordi jeg vet at jeg ikke liker det, men fordi det høres så ekkelt ut :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser ikke røkt kolje, torskerogn- rogn av noe slag, blospudding, spinat, lungemos, bacalao, lutefisk, kokt torsk, muggost, det er sikkert mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All slags fisk...

Elsker kjøtt, men da jeg fikk såkalt Corn Beef da jeg bodde i USA ble jeg nesten kvalm...æsj. Noen som har en god oversettelse foressten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lever og lungemos!

Oxo prøvde vi en ny saus til wok, en sånn poseserie fra et eller annet fjernt land. Grusomt pyton!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er det ganske mye jeg ikke har smakt..og aldri kommer til å smake heller..

men joikakaker

finnbiff

torskerogn

lungemos,

DET er det værste jeg har smakt :-? :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever

Torskerogn

Ertersuppe

Rømmegrøt

Har aldri smakt blodmat,griselabber og smalahåve,men det er også på listen min... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Det verste jeg har fått i voksen alder er lever.

Jeg ble invitert på middag da jeg var hos en venninne. Greit nok. Hadde ingenting i mot lever. Gikk helt fint å spise også. Det som ikke var greit at jeg hilste på den leveren i mange timer.

Etter det: Aldri lever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...