flickan Skrevet 26. oktober 2010 #5461 Del Skrevet 26. oktober 2010 Her måtte jeg være litt streng med mannen en periode. Han tok aldri med (tykk) lue og votter, og bare ullgenser hjem fordi det ikke var kaldt når han hentet, men om morgenen er det jo kjempekaldt, så hvis han hentet hadde vi jo ikke noe hjemme. Nå er det ikke så store forskjeller lenger på temperatur om morgenen og ettermiddag, så det er ikke så stort problem lenger. Og han er dessuten blitt flinkere til å reflektere over hva vi trenger til neste morgen. Vi har kjøpt et par viking gore-tex vintersko i str 22. De er så store og klumpete (som alle vintersko) at vi kjøpte de relativt passe, hadde de vært større hadde det vær veldig vanskelig for han å gå med de. De etterlyste cherrox i barnehagen, da de mente støvlene var for kalde og de trodde ikke vinterskoene holdt i slaps.. Men da sa jeg at enten er det varmt nok til støvler med ull-lester, eller så er det kaldt nok til vinterskoene. De skal dessuten holde fuktighet godt ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 26. oktober 2010 #5462 Del Skrevet 26. oktober 2010 Aricept. Her har vi egne klær lillesnupp har på seg til barnehagen, også putter jeg det bare oppi sekken så mannen finner det der når han henter. Vi måtte opp i 22 når vi kjøpte vintersko nå. Etter mye om og men fant vi til slutt ett par som vi klarte og få på, lillemor er ekstremt "feit" oppå foten, så umulig og få plass til foten hennes i noen sko. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 26. oktober 2010 #5463 Del Skrevet 26. oktober 2010 Tussi: hvordan går det med svangerskapet? Vet dere hva det blir denne gangen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 26. oktober 2010 #5464 Del Skrevet 26. oktober 2010 Eg irriterar meg grønn over dette med gute- og jentefargar/klær. I det siste har eg begynt og stort sett kjøpe i jenteavdelinga på trass. Er så mykje stygge guteklær at det er til å spy av, i alle fall i kjedebutikkane (der eg må handle av økonomiske grunnar, elles har P.O.P fine klær, ja). Berre mørke, triste fargar; mørk blå, svart, grå osv, for ikkje å snakke om dei gyselege mønstera/designa, med spiderman, superman, dødningeskallar og det som verre er. Slike klær får ikkje mine ungar før dei er gamle nok til å be om det sjølv, og får dei sånt i gåve, byttar eg det med ein gong. Kle små ungar i slikt, eg syns det er grusomt. Kan ikkje ungar berre få vere små, søte ungar, då, uavhengig av kjønn? MÅ gutane vere små supermennar og jentene små barbiedokker? Eg kler for øvrig gutane i både lilla og (mørk) rosa, sjølv om det ikkje er lett å finne klær i dei fargane som ikkje er for jentete i snittet. Men eg har finni einsfarga lilla eller rosa body/genser/joggebukse og mønstrete genser/body med alle moglege fargar (lindex). Litt einsfarga rødt, gult og grønt kan ein faktisk slumpe på å finne i begge avdelingar. Men ein må leite litt... Jeg elsker gutteklærne som er nå. Masse fint med masse fine farger og trykk: Lynet MCqueen, supermann, pusur m.m. Tenker tilbake til min barndom (70 tallet) da alle gutteklær var i kjedelig brunt, grønt og blått. Nå er det jo masse fint å kjøpe Og ja: mine sønner er små tøffe supermenn Men så er jeg jo trønder da og sikkert Harry i manges øyne. Når det gjelder sko så har vi støvler og vintersko, men lurer på om vi også bør kjøpe cherroxer til han.. Han er en frossenpinne på beina. Og siden han sitter for det meste i ro får han ikke sirkulasjon i føttene heller. Han er nå blitt 82 cm og 13 kg, og det ser ut som om det drøyer litt til før han begynner å gå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 26. oktober 2010 #5465 Del Skrevet 26. oktober 2010 Tussi: hvordan går det med svangerskapet? Vet dere hva det blir denne gangen? Det går bra. definitivt mer slitsomt nå enn forrige gang når jeg kunne legge meg ned akkurat når jeg ville. Sliter en del ekstra med bekkenet, men fortsatt i full jobb og satser på og klare det ut tiden. Det blir en liten gutt denne gangen, så har begynt og finne fram klær etter lillemor for å få gitt bort alt det rosa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 26. oktober 2010 #5466 Del Skrevet 26. oktober 2010 Grattis med gutt på vei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 27. oktober 2010 #5467 Del Skrevet 27. oktober 2010 (endret) Jeg liker også mye av gutteklærne som er nå. Er ikke såå fan av klær med trykk, men liker fargene godt. Er veldig glad i bodyer med striper. Har også mye ullklær fra Cubus og Nøstebarn- de har mye fint i nøytrale farger. Gratulerer med gutt i magen, Tussi! Endret 27. oktober 2010 av effy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 28. oktober 2010 #5468 Del Skrevet 28. oktober 2010 @ Tussi: Artig å få en gutt denne gangen, da har dere jo en av hver Jeg irriterer meg også over stooort utvalg i jenteklær, og ikke akkurat så sort utvalg til gutter. Trykk er heller ikke min favoritt,iallefall ikke av tegneseriefigurtypen - så det går mye i striper her, men det syns jeg til gjengjeld er veldig fint. Og så blir det jo endel ensfarget. Vi var på foreldresamtale i barnehagen idag, og fikk utrolig mye "skryt" av E :rødme: Herlig å høre at han er blid som dagen er lang, og en veldig tilfred og herlig unge - som sjarmerer de alle i senk!! (selv om det ante oss - men noen kan jo sikkert oppføre seg annerledes i barnehagen enn hjemme). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 28. oktober 2010 #5469 Del Skrevet 28. oktober 2010 Så koselig å høre da Soon. Alle liker jo å høre sånt :-) Vi har fått beskjed om at lillegutt er kjent som den blide ungen som smiler sitt mest sjarmerende smil til alle som er innom. Det er irriterende lite utvalg av gutteklær. Vi fant mye vi likte på Lindex eller KappAhl (husker ikke) nå i høst. Fine bodyer ensfargete og stripete i sterke fine farger. Det var vel pingvinfigurer på noen av de også. Fin vrangbord på armen og virker som det er god kvalitet. Lillegutt har en onkel som skjemmer han bort med merketøy. Den siste gaven var et bukse og gensersett fra Moods of Norway. Nesten så jeg synes det er litt flaut å levere han i barnehagen i sånt tøy. Føler meg litt wannabe når gutten går i Gant og Moods... Fortsatt ikke funnet noen god løsning på levere og hente klær i barnehagen. Jeg prøver å bruke samme jakke hver dag så mannen skal skjønne hva han skal ta med. Problemet er det mellom innetøyet og yttertøyet, altså ulldresser og slikt. Jeg har i alle fall lært meg å ta med luer og votter i veska så jeg er sikker på at jeg har det til neste dag. Jeg går og må kle på godt. Mannen kjører og trenger ikke kle på så mye. I begynnelsen hadde vi med sekk, men det føles så dumt å dra med en tom sekk bare for å legge tøy i i barnehagen. Vi trenger jo ikke ha med noe i sekken unntatt når vi trenger nytt skift i barnehagen. Jaja, jeg begynner å bli vant til å gå med veska full av barneklær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 28. oktober 2010 #5470 Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Jeg sier mer sånn: "Husk å ta på henne ulldressen, den og den lua, sko, votter.... Husk å ta med innebuksa/skjørtet hjem igjen, husk bleieposen (tøybleier), tell bleiene i kurven, og husk matboksen." Endret 28. oktober 2010 av Honesty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 28. oktober 2010 #5471 Del Skrevet 28. oktober 2010 Mannfolk, altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 28. oktober 2010 #5472 Del Skrevet 28. oktober 2010 Er heldig jeg, for her er det mannen som har full kontroll. Er sjelden han glemmer noe. Det er også han som leverer, og han er flink å ta med det som trengs. Ikke alltid like flink å koordinere det slik at bukse og tøy på overkroppen passer greit sammen da. Noen laster må en stakkar ha. Jeg sørger for å pakke nytt reservetøy når det trengs da, for det er jeg som styrer med tøyet når det er hjemme, barberer buksene, lanoliserer de og den slags. Alt ulltøy får en runde med lanolin når det vaskes. Ellers er jeg, når sant skal sies, pudding når kvelden kommer. En ting er at G sliter litt med hjørnetennene, slik at det blir litt smokkedytt og flytting av han i senga si om natten. En annen ting er at jeg har fått bekreftet at jeg har PCOS, og trøtthet/slitenhet er vanlig symptom på dette. Ser frem til å møte en lege som har god kjennskap om dette, og håper at vi finner en god løsning, slik at overskuddet kommer tilbake. At det vil koste meg ca. 1500 kroner, fordi det er privat, er en lei strek i regningen, men det må bare gå. Det er litt kjipt å være pudding nesten hele kvelden, og trøtt omtrent hele dagen. Jeg som skal ta 50 studiepoeng dette semesteret og har eksamen om bare to uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 29. oktober 2010 #5473 Del Skrevet 29. oktober 2010 Så synd med PCOS og symptomene, Saeria. Det er slitsomt å vere trøtt heile tida! Eg brukar medisiner (ikkje mot pcos då) som har den flotte biverkninga "økt søvnbehov", så eg veit korleis det er. Får håpe du får ein ordning på det. Her har det dukka opp eit par jekslar i det siste og, vore litt grining... Manglar berre 4 tennar for å vere ferdig i denne omgang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 29. oktober 2010 #5474 Del Skrevet 29. oktober 2010 Så festlig det høres ut da, imli. Bra at tennene er gjennom da. Vi har to hjørnetenner som såvidt er gjennom, og to nede som ligger og buler under tannkjøttet, og jeg ser på han at han kløøøøøør! Har blitt litt spontangråt her også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 29. oktober 2010 #5475 Del Skrevet 29. oktober 2010 Ja, kjempefestleg Har eit håp om å få operasjon, eg då, så slepp eg heile driten. Auka søvnbehov er ikkje akkurat det ein treng åleine med to ungar Får håpe alle ungane her snart har fått tennane gjennom Min eldste hadde 16 tennar før han var 13 mnd... Deilig å vere "fort ferdig", hehe. Drøyar visst litt lenger med mini. Men han har begynt å gå litt meir no! Går stadig meir på eiga initiativ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 29. oktober 2010 #5476 Del Skrevet 29. oktober 2010 Ja, får håpe du får det snart da. Her har G reist seg opp og stått uten støtte flere ganger i dag, og han er tydelig stolt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 29. oktober 2010 #5477 Del Skrevet 29. oktober 2010 I går mer enn hun krabber nå, i hvertfall hjemme. Men det går i alle retninger, og av og til litt ukontrollert. I går kræsjet hun inn i et skap i stua, men var like blid, heldigvis. Men ellers blir hun rasende når vi skal kle på og skifte bleie; kaster seg bakover i bue, knytter nevene og raser. Jeg har hørt at dette er noe som kan vare lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 29. oktober 2010 #5478 Del Skrevet 29. oktober 2010 Vi pleier å en hente og en levere , men har ikke så mye problem med hva som skal frem og tilbake. Jeg har laget meg en (huske)liste over hva som skal være i barnehagen. Så pakker vi en sekk som vi tar med mandags morgen, med skiftetøy og alt av uteklær. Et par luer og votter av forskjellig tykkelse. Utedress og regntøy og ekstra ullundertøy, noe joggebukse og sokker og bomullsbody (han trenger egentlig bare to sett skifteklær, men har både ull og bomull) smekker, ja alt. Så ligger det der hele uka, og vi tar det med hjem igjen fredag. Det vi ikke trenger hjemme kan vi legge igjen over helga også, men greit å starte fresh hver mandag, så vi ikke mister kontrollen. Så når vi tar han til barnehagen, har han på seg ullundertøy, en ulldress, tøfler, lue, og sitter i vogna i dunpose. Dette tar vi av i barnehagen, og legger i hylla hans. Så tar vi på det samme når han skal hjem. Om han ikke er ute, da blir jo utedressen og uteskoene og votter osv med også, som vi må ta med tilbake i sekk neste morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 29. oktober 2010 #5479 Del Skrevet 29. oktober 2010 Idag har lillegull "skreket seg ut" 3 ganger på en dag. Jeg hadde håpet det begynte å forsvinne, men åpenbart ikke. Han slår seg eller blir skremt, og reagerer iblandt med å trekke pusten inn og inn og inn, og så klarer han ikke å snu rundt og puste ut. Så han gisper bare, og vi må "resette" ham.. helst før han blir blå på leppene, og eventuelt besvimer av oksygenmangel?? Uff. Oftest holder det å blåse ham i ansiktet, det er nok til at han slår om og får til å puste ut. Idag måtte jeg dunke ham kraftig i ryggen/stumpen ved to anledninger, han snudde ikke ved å blåse. Jeg synes det er ekkelt, må jeg si. Jeg vet det beste er at jeg er rolig og roer ned situasjonen, og blåser ham i ansiktet. Men når jeg har gjort det, og han ikke snur, så.. da må vi prøve annen strategi, og dunke. En ganske lang periode nå har det holdt at vi holdt ham rolig, snakket rolig, holdt ham inntil og lot ham få kjenne rolig pust/hjerteslag, og en kjapp pust i ansiktet. Håper dette bedrer seg igjen snart.. Vi var også på IKEA idag, og han ELSKET å løpe rundt og se på alt det rare. Han ville dra alle vovvene ut av kurven, barnerommene var visst kjempegøye. Han er veldig trygg, han bare tusler ivei for å se seg rundt uten å være redd. Så kommer han tilbake igjen. Han stoler helt og fullt på at vi er der når han kommer tuslende tilbake Vi stoler ikke helt på ham, så vi følger med hele tiden, men gjerne så han ikke alltid ser oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 30. oktober 2010 #5480 Del Skrevet 30. oktober 2010 Så skummelt det høres ut ViljaH. Det er lettere sagt enn gjort å holde seg rolig. Tenker på de gangene lillegutt har satt mat fast i halsen og hvor laaange sekundene føles. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå