Gjest NiChia Skrevet 30. oktober 2010 #5481 Skrevet 30. oktober 2010 Idag har lillegull "skreket seg ut" 3 ganger på en dag. Jeg hadde håpet det begynte å forsvinne, men åpenbart ikke. Han slår seg eller blir skremt, og reagerer iblandt med å trekke pusten inn og inn og inn, og så klarer han ikke å snu rundt og puste ut. Så han gisper bare, og vi må "resette" ham.. helst før han blir blå på leppene, og eventuelt besvimer av oksygenmangel?? Uff. Oftest holder det å blåse ham i ansiktet, det er nok til at han slår om og får til å puste ut. Idag måtte jeg dunke ham kraftig i ryggen/stumpen ved to anledninger, han snudde ikke ved å blåse. Jeg synes det er ekkelt, må jeg si. Jeg vet det beste er at jeg er rolig og roer ned situasjonen, og blåser ham i ansiktet. Men når jeg har gjort det, og han ikke snur, så.. da må vi prøve annen strategi, og dunke. En ganske lang periode nå har det holdt at vi holdt ham rolig, snakket rolig, holdt ham inntil og lot ham få kjenne rolig pust/hjerteslag, og en kjapp pust i ansiktet. Håper dette bedrer seg igjen snart.. Vi var også på IKEA idag, og han ELSKET å løpe rundt og se på alt det rare. Han ville dra alle vovvene ut av kurven, barnerommene var visst kjempegøye. Han er veldig trygg, han bare tusler ivei for å se seg rundt uten å være redd. Så kommer han tilbake igjen. Han stoler helt og fullt på at vi er der når han kommer tuslende tilbake Vi stoler ikke helt på ham, så vi følger med hele tiden, men gjerne så han ikke alltid ser oss Det samme opplever vi også. Det er så ekkelt når hun bare puster inn og inn og inn og til slutt ikke puster bare står og gaper og øynene er fulle av tårer og ansiktet er helt rødt og alt bare stopper opp. Vi har aldri prøvd å blåse henne i ansiktet, men det skal jeg jammen gjøre neste gang. Har enten gitt henne tåteflaske eller smokk eller stukket en finger på tunga hennes, det har hjulpet innimellom ellers så har vi bare dunka henne i ryggen for å få igang pusten igjen. Forferdelig ekkelt. Men takk for tips om å blåse, det skal jeg virkelig prøve neste gang. Ellers har vi hatt barnevakt over natta i natt, og jeg sov til halv tolv! Utrolig deilig. Og veslemor har bare kosa seg hos bestemoren sin og onkelen sin Nå skal jeg straks ned og hente henne, men de måtte få lov til å spise halloween-bollene de hadde lagd først
Honesty Skrevet 30. oktober 2010 #5482 Skrevet 30. oktober 2010 I kveld skal vi ha barnevakt, og gå på restaurant. Det er første gang vi gjør det siden januar, så det er på tide. Vi skal selv legge vesla, og så skal besteforeldrene være her og være barne- og hundevakt mens vi er borte. Jeg håper bare at jeg ikke slokner totalt, for jeg har hatt en tendens til å sovne på sofaen kl 20 for tida. Nå er det straks klokkestilling; hvordan gjør dere i forhold til leggetid osv? Vi bør vel gradvis forskyve leggetiden fram mot kl 20 siden klokka skal stilles tilbake, og i går forsøkte vi å legge henne 19.20. Men i dag ble det lite dagsøvn, så det spørs hvor lett det går.
Saeria Skrevet 30. oktober 2010 #5483 Skrevet 30. oktober 2010 Vi har ikke tenkt på dette med klokka en gang, men nå sovnet G nettopp i senga si (sent), så da går det seg gjerne til allikevel.
effy Skrevet 30. oktober 2010 #5484 Skrevet 30. oktober 2010 Ang. å stille klokka så skal vi prøve å legge han litt senere i kveld, sånn rundt 19.30- 19.45 kanskje?
Saeria Skrevet 30. oktober 2010 #5485 Skrevet 30. oktober 2010 HEr satses det på halv åtte, men vi får se. G er tett i nesa, slimete i halsen, plages med tennene...og ingen lørdag er vel fullendt uten at mamma blir spydd litt på. :gjeiper:
Gjest Unknown Skrevet 30. oktober 2010 #5486 Skrevet 30. oktober 2010 Jeg visste ikke vi skulle stille klokka engang jeg..I natt? Eller natt til mandag? Her har faktisk M sovet til 8.30 siste helgene, veldig godt! Jeg jobber for tiden 100% og er helt utslitt! Stakkars meg.. Jeg er blitt veldig glad i dagene som student, og ser at jeg helst ikke noen gang vil jobbe full stilling, får jo ikke tid til noe. Og jeg føler jeg ikke får noe kvalitetstid med lisjejenta. Somregel er det jeg som både henter og leverer, men siste ukene har Darlingen gjort det og jeg har hatt null kontroll! Ser fram til den "vanlige" hverdagen vår ja.
Edie Skrevet 30. oktober 2010 #5487 Skrevet 30. oktober 2010 Vi har ikke tenkt på klokka i det hele tatt vi. La han til vanlig tid kl. 18.30 i dag. Det går seg sikkert til etterhvert. Får vel bare stålsette oss på noen tidlige morgener.
Saeria Skrevet 30. oktober 2010 #5488 Skrevet 30. oktober 2010 G havnet i køya rett etter halv åtte. Så får vi se når han våkner i morgen. I dag morges våknet han, reiste seg opp og bablet litt, men så la han seg nedpå igjen og sovna. Så våkna han igjen rundt halv ni.
Caramba Skrevet 31. oktober 2010 #5489 Skrevet 31. oktober 2010 Jeg var oppe 5 (ny tid) med ungene i dag. Det var mannens tur til å sove lenge så jeg var den "heldige" vinner av klokke-stille-natten, he he... I dag blir det en litt lang dag for dem, så legger vi dem klokken 19.00 som vanlig. Tenker de er greit i rute ganske snart. Det har aldri vært noe stort problem for oss med klokkestillingen, hverken med storebror eller småguttene. Ang barnehagespørsmål: Mannen leverer og henter i bhg 90% av gangene og er kjempeflink til å få med seg alle klærne hjem på fredag. Resten av uka henger alt i bhg. Jeg pakker ned alt vi skal ha med mandag morgen, for å avlaste mannen litt, dessuten er jeg flinkest til å huske alle små og store ting tre unger trenger i løpet av en uke.
Honesty Skrevet 31. oktober 2010 #5490 Skrevet 31. oktober 2010 Herregud, I sloknet 19.15ish i går kveld, vi hadde bord på restauranten kl 20, og var vel hjemme litt over kl 23, for da var jeg så stappmett at jeg ikke taklet mer. Hun hadde laget lyd en gang, og neste gang jeg så på klokka, var den 07 etter klokkestillingen, og da hentet jeg henne rett og slett opp i sengen til oss en liten stund. Å sove i over 12 timer uten oppvåkninger er virkelig noe nytt her i huset. :dåne:
Saeria Skrevet 31. oktober 2010 #5491 Skrevet 31. oktober 2010 Det får en si! G sovnet rett over halv åtte i går, og våknet rundt kvart over sju. Han sov ikke helt uten knirking og sutring i løpet av natta da. De hjørnetennene plager han virkelig for tida.
Gjest NiChia Skrevet 31. oktober 2010 #5492 Skrevet 31. oktober 2010 Vi la til vanlig tid i går (1900) og skal legge til vanlig tid i dag. I dag sov hun til 0830 (ny tid) Jentungen er veldig tilpassningsdyktig egentlig sånn sett, for vi har vært en del og reist og måtte stille klokka fram og tilbake og fram og tilbake og det har gått veldig fint.
Edie Skrevet 31. oktober 2010 #5493 Skrevet 31. oktober 2010 Som sagt la vi han til vanlig tid i går, 18.30 og han sov mer enn en time lengre enn normalt i dag tidlig til 08.00 ( 9 gammel tid) så han ordnet alt selv han. Akkurat som han gjorde i våres. For et år siden husker jeg ikke, men da var det ikke så mange rutiner på plass uansett...
Gjest imli Skrevet 31. oktober 2010 #5494 Skrevet 31. oktober 2010 Mini går meir og meir no - ny rekord på 10 skritt samanhengande no La seg kl 18 ny tid i dag, mot vanlegvis kl 18.30. I morgon tenkjer eg det går som normalt igjen.
Saeria Skrevet 31. oktober 2010 #5495 Skrevet 31. oktober 2010 Grattis! G har brukt dagen på å øve på å reise seg opp og på å stå uten å holde seg. Han er så stolt! Han har slått seg et par ganger også i dag, og hans ord for "au" er "abbedi". Han sa det hver gang han slo seg i dag. Gråt og sa abbedi, abbedi, abbedi....uhuuuu...abbediiii...
Ilja** Skrevet 1. november 2010 #5496 Skrevet 1. november 2010 juhu En liten hilsen fra oss også, har det vanvittig hektisk om dagen, så rekker ikke skrive mye, men er innom og leser jevnlig:) Alt er bare bra med oss, klokkestilling gikk kjempefint, for lillegutt slo til og sov til 10 på lørdag Kryss i taket, det har aldri skjedd før! Vi var riktignok oppe mellom 5 og 6, men så fikk jeg han heldigvis til å sovne igjen. Sjokket var stort da jeg så hva klokka var da han våknet igjen Og heldigvis var det min tur å stå opp den dagen vanligvis er det mannen som har flaks med sånt, og så når det er min tur til å stå opp våkner han tidligere enn vanlig Her er det ikke ordentlig gåing enda, men han tar 1-2 skritt selv mellom bordet og en stol f.eks. Han er kjempestolt når han går bortover gulvet bare med å holde i ei hånd, og i det siste ser ut til at interessen for å lære å gå har våknet. Lenge har han vært totalt uinteressert, for krabbingen har gått så mye raskere at det å gå har vært bortkastet ja imli: flinke minien din som går stadig mer og mer saeria: åå, 'abbedi', det var søtt da! Det kommer stadig ord her også, nyeste tilskudd er 'æsj'. Vi sier det når han vil ta på ting han ikke får lov til, som stekovnen, panelovnene eller kattekassen. Plutselig en dag serverte han 'æs'. Så søtt
Gjest imli Skrevet 1. november 2010 #5497 Skrevet 1. november 2010 He he. Mini seier mamma, dade (hadet) og au-au i alle fall. Og prøver sikkert å seie meir, berre eg som ikkje skjønner alt han seier
Saeria Skrevet 1. november 2010 #5498 Skrevet 1. november 2010 Skjønningen din, Ilja. G har også virkelig begynt å like å gå når han holder oss i en eller to hender. Han vil helst holde med begge da, og enda mer gøy er det om det er en ball han kan sparke på mens han går. Pappaen har nå fått navnet "dada" og det er veldig viktig å si at det er dada mim! Mamma mim synes han også er viktig å proklamere jevnlig. Så han har god kontroll på hvem som er hans. En annen ting som jeg synes er betryggende, er at han er blitt så trygg på personalet i barnehagen. selv etter vi har kommet for å hente, kan han finne på å strekke seg over til ene "tanten" eller "onkelen" for å gi en liten kos, eller bare for å sitte litt på armen, før han skal tilbake til oss. Jeg er så utrolig glad for at han har det så bra der. Da blir det mye greiere å være borte fra bollemannen vår. Om en uke er det kontroll igjen. Er spent på vekt og lengde. tror ikke han har gått opp så mye, han har jo hatt halsbetennelse, men litt tyngre har han nok blitt.
Honesty Skrevet 1. november 2010 #5499 Skrevet 1. november 2010 I sier stort sett heia/nei, der og borte, og det er ikke alltid så lett å tyde hva hun vil. I det siste har hun prestert å sove gjennom flere netter, og det er litt av en forandring når man tenker på vår lange, brokete vei til bedre søvn.
Saeria Skrevet 1. november 2010 #5500 Skrevet 1. november 2010 Så flott, Honesty! Håper det fortsetter sånn for dere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå