Gå til innhold

Skravletråd 2009

Fremhevede innlegg

Skrevet

Eg har Britax two-way til begge ungane. No har eg ikkje bil då, men i mammas bil... heheh ;) Dei kjøyrer jo ein del med mormor og morfar :) Det er i alle fall eit heilt OK sete som har gjort det bra i testar. Tar ikkje særleg stor plass, lett å montere, kan brukast heilt til 25 kg trur eg, og det er billig ift konkurrentane (1900 kr trur eg).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har prøvd å skifte på gulvet, men det blir nesten verre. For i tillegg til å snu seg begynner han å krabbe avgårde. På stellebordet setter han seg bare opp. Har ikke prøvd stående, men tviler på han står stille... Og tørke bæsj stående ser jeg ikke helt hvordan jeg skal klare. Han er lei av å leke med tannkremtuber, fuktighetskremer, bleieposer, bleier, klokker, tannbørster osv.

Vi har prøvd å sette han på potte, doring og barnedo (i barnehagen), men det er visst skummelt for det hyler han av.

Tissebleier overlever jeg, rekker akkurat å bytte bleie som regel. Bukse tar vi på i en senere anledning... Den store utfordringen er morgenstell hvor han skal både vaskes fra topp til tå, skifte bæsjebleie og kles på fra topp til tå.

Skrevet

Min eldste har vore eit mareritt å kle og skifte på i 2 år no ;) Så når det sluttar, er ikkje godt å seie... :sukk:

Skrevet

No har eg lyst til å kjøpe desse "Stonz"-skoa som alle er så fornøgde med. Men kva str bør eg kjøpe? Medium? Kva har de andre her?

Skrevet

Jeg tror vi har medium til snuppa, og det holder i massevis med tykke sokker nedi. Men hun har små føtter foreløpig, str 19 (tror jeg). Du kan jo ta en titt på dem, for det skader vel ikke å kjøpe litt store, og heller ha litt å gå på? Det er jo ikke sko, men fotposer med litt mer ordentlig såle enn Reima osv.

Her er vi på runde nummer to med knallrød rumpe, men uten egentlig utslett. Vi skifter, smører Inotyol, har smurt på krystallfiolett, men det hjelper lite når hun bæsjer fem ganger i døgnet, og blir sår etter få minutter hver gang. All vaskingen gjør også sitt, selv om vi bruker Mesoft når det er sånn som nå. :tristbla: Diagnosen er nok jeksel nummer to som brøyter seg vei gjennom tannkjøttet.

Skrevet

Nei, det skadar jo ikkje å kjøpe for store, men samtidig greit å ikkje ha dei altfor store heller... Sjølv om dei ikkje er ordentlege sko, bør dei vel sitje sånn passeleg på foten? Han er vel 19-20 i sko. Men iflg str-guiden, er neste str berre 2 cm lengre då... Så kanskje ikkje det gjer noko å kjøpe large? :klø:

Skrevet

Mitt tips til sår stump er å ikke bruke noe som gnikker. Hvis det sitter fast noe, så bruk bomullsrondell med babyolje på for å løsne. Så tørk forsiktig av det verste, uten å gni, med litt våtserviett eller dopapir. Så vask under servant med lactacyd, uten klut. Da blir han ren og fin, og lactacyd er brilliant for det blir ikke igjen en sånn såpehinne. Dr.Greve f.eks. prøvde vi da vi var på reise og de hadde det på badet sitt, det var umulig å skylle av og han ble sår av det! Så tjukkt lag med zink-salve :)

Utrolig hvor stor forskjell det er på ungene her også, ser det også i barnehagen. Vår har gått siden august en gang, etter å ha gått veldig solid langs møbler i lengre tid. Nå holder han på å lære seg å løpe! Barnehagetanten sa han var tidlig ute med løpingen, det pleier de fleste ikke å begynne med før de er halvannet år gamle.

Jeg synes ettåringer er kule, og har det veldig morro med min sønn for tiden, hele familien koser seg veldig nå :)

Skrevet

Mini har tatt eit nølande skritt eller to, men ikkje nok til at eg vil kalle det gåing enno ;)

Skrevet

Grattis, imli!

Vi har også Stonz i medium, men det var fordi de ikke hadde large i de jeg ville ha. Er greit med large da, for ta kan en få plass til gode labber eller linerz.

Skrevet

Jeg synes det er så interessant å oppleve hvor bredt normalbegrepet faktisk er. Man leser om det, men det er noe annet å faktisk oppleve det. En av bebisene på barselgruppen reiste seg opp og begynte å gå noen vaklevorne skritt langs møbler i januar, da han var 5 mnd. Andre krabber til de er året :)

Junior underholdt ved middagen ikveld ved å si hans siste nye ord om og om igjen - "bæss""bæssj""bæsh" det har han nok plukket opp i barnehagen :gjeiper:

Skrevet

Spørs om eg får kjøpt desse Stonz'a likevel... Mange av dei var jo til halv pris, men alle, bortsett frå eit design, av dei nedprisa, var i str small... Og det eine som var i alle str, var desse og bortsett frå at designet var grusomt (noko eg kunne ha levd med ;) ) var dei ikkje like vannavisande som dei andre modellane! :sur:

Æsj, no blei eg skikkeleg sur. Eg har ikkje råd til å bruke 400 kr på fottøy til ungen... Blei derfor glad då eg såg at fleire var til halv pris, men neida...

:sukk:

Skrevet

Du finner gjerne noe på finn.no. Der dukker det jevnlig opp stonz i både medium og large.

Skrevet

Takk for tipset.

I ettermiddag tok mini sine fyrste ordentlege skritt, 13 mnd og 1 dag gamal :nigo:

Skrevet

Å få kjøpt Stonz på Finn er ikkje lett, gitt... ALT i annonsene var utsolgt... Tydelegvis populært.

Skrevet

De funker utmerket. Jeg kjøpte til I i vår en gang, og hun har brukt dem ekstremt masse, ikke minst i barnehagen før hun fikk store nok føtter til å passe i noen sko.

Skrevet

Oppdatering i Stonz-jakta! :fnise:

Sjekka nettsida igjen, og dei hadde plutseleg fått inn str M på ein av salsvarene! Så no er mini snart den stolte eigar av eit par pastellrosa Stonz... Den einaste fargen dei hadde i M :fnise: Ja, ja, godt eg ikkje er overdrevent oppteken av gute- og jentefargar ;)

No høyrest det sikkert ut som om eg er skikkeleg gjerrig eller noko, men det er ikkje såå fett å vere åleinemor at det gjer noko... :sjenert:

Skrevet

Gratulerer! :) Og når de blir skitne, tåler de greit en runde i vaskemaskinen på 30 eller 40 (husker ikke), og deretter lufttørking. Du kan dessuten fint bruke dem med tykke ullsokker i stedet for linerz. :)

På babysvømminga i dag skjønte I endelig at hun må holde munnen lukket når hun skal under vann. Jaja, det tok jo bare et halvt år. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...