Honesty Skrevet 15. oktober 2010 #5421 Del Skrevet 15. oktober 2010 Her har slapssesongen begynt, så vi har satt Kavat-skoene jeg har kjøpt i barnehagen. Planen er å ha goretex-sko (sannsynligvis Ecco, siden Viking skal være litt tyngre) stående fast i barnehagen, med forede støvler ala Cherrox som backup. Kavat-skoene skal hun bruke hjemme, for de er ikke like vanntette som goretex-sko. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 16. oktober 2010 #5422 Del Skrevet 16. oktober 2010 ViljaH: Eg er åleine ja, me blei flytta frå kvarandre i mai og blei separert i juni, så det begynner å bli ei god stund sida Mini har lært seg eit nytt ord - hadet! Han var tidleg ute med å vinke når folk kom og gjekk, og no for eit par dagar sida slang han på eit "ade!" og! Så no kan han to ord: Mamma og hadet Etter mi erfaring med fyrstemann kjem språket for fullt rundt 15-16 mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 16. oktober 2010 #5423 Del Skrevet 16. oktober 2010 Grattis med minis andre ord! Her er favorittordet "lys". Eller "dys" da, for det er ikke lett å uttale L. Det er det første ordet han sier om morgenen, og det siste før han legger seg. Pusen er omdøpt til bibbi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 17. oktober 2010 #5424 Del Skrevet 17. oktober 2010 E sitt favoritt ord er også lys - eller "byys" som han sier da Ellers sier han: mamma, pappa, hade (og vinker med fingrene vendt mot seg selv , tuttut (bil), pippip (fugl). Og nå har han begynt å gå for fullt - innendørs krabber han knapt lenger, men ute bare krabber han. Og det skjedde nå denne uken Han sliter fryktelig med magen om dagen, våkner om morran med gedigne bæsjebleier, trekt gjennom bleiekanten ogut i pysjen, rett etter forkost er det ny bleie og gjerne ett par-tre til i løpet av dagen. Og det fører med seg sår stump. Virker ikke som han har vondt i magen eller noe, bare bæsjer masse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 17. oktober 2010 #5425 Del Skrevet 17. oktober 2010 Tenner på gang? G har også snikebæsj, og det er rett før hjørnetennene er ordentlig gjennom nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 17. oktober 2010 #5426 Del Skrevet 17. oktober 2010 Vi hadde det sånn for et par uker siden, og hun var sår til tusen, og ingenting hjalp. Men jeg kjøpte Lykkelig som liten stellesalve, og jeg følte den hjalp bedre enn noe av det andre vi hadde prøvd, inkludert krystallfiolett og Inotyol. Så den kan anbefales på det varmeste. Prisen er stiv, men salven har veldig fet konsistens, nesten som leppepomade, så man trenger en mikroskopisk mengde hver gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 17. oktober 2010 #5427 Del Skrevet 17. oktober 2010 Så ba at den funker. Jeg har hørt mye positivt om Lykkelig som liten, og lurer på om jeg får anskaffe meg en sånn snart. G har hatt tre tannbæsjbleier i dag, han sikler som en gris (må ha siklesmekke på), så da er nok tennene snart der. I tillegg har mannen fått Gs halsbetennelse med tilhørende streptokokker, så han har vært på legevakten, og er nå på apoteket. Trenger jeg å si at jeg begynner å bli sår i halsen, og tung i hodet selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 17. oktober 2010 #5428 Del Skrevet 17. oktober 2010 God bedring til sjuke ungar! Mini har fått to tennar til i det siste, har no 10 - alle fortennane + to hjørnetennar. Har vore ein del bæsjebleier ja... Og meir skal det nok bli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 17. oktober 2010 #5429 Del Skrevet 17. oktober 2010 Jeg gleder meg til de siste tennene er ute, og han faller tilbake til det vante hva bæsjerutiner angår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 17. oktober 2010 #5430 Del Skrevet 17. oktober 2010 Eg og Eldstemann hadde fullt sett med fortennar, jekslar og hjørnetennar ved 13 mnd, men mini drøyar visst litt lengre. Fleire "symptomer" har han og... Kan ikkje hugse at storebror hadde sånne "tannbleier". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 17. oktober 2010 #5431 Del Skrevet 17. oktober 2010 Er noen unger som er heldige og slipper unna hele tannbæsjproblematikken. Her er det hvertfall ikke slik med disse tennene! Trøsten får være at vi ikke har hatt lekkasjer og kjip klesvask i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 17. oktober 2010 #5432 Del Skrevet 17. oktober 2010 (endret) Her har slapssesongen begynt, så vi har satt Kavat-skoene jeg har kjøpt i barnehagen. Planen er å ha goretex-sko (sannsynligvis Ecco, siden Viking skal være litt tyngre) stående fast i barnehagen, med forede støvler ala Cherrox som backup. Kavat-skoene skal hun bruke hjemme, for de er ikke like vanntette som goretex-sko. Vi har adidas goretex-sko til ham nå. De er lave og uten fõr, og jeg synes de er lette og fine. De er det eneste vanntette fottøyet han har i høst, har et par vanlige sko i tillegg (småsko) som han brukte mest sensommer/tidlig høst da det var tørt og fint ute. Grunnen til at vi har adidas er fordi ecco ikke hadde så små størrelser-de er str 22. Ecco sine begynte på str 23. Jeg håper ecco sine goretex vintersko begynner i lavere størrelser da det er hva jeg hadde tenkt å kjøpe. Må man ha backup sko? Det hadde ikke jeg tenkt på. De blir da ikke våte når de er goretex? Jeg må kanskje høre med barnehagen om han trenger noe backup. Cherrox var akkurat på salg til halv pris i en butikk her Endret 17. oktober 2010 av ViljaH Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 17. oktober 2010 #5433 Del Skrevet 17. oktober 2010 Går det bra å være alenemor da Imli? Må da være litt mer strevsomt? Lillegull kan si mamma, pabba (pappa), ball, balla(ballong), gris, lys, bæsj, nei, æsj, brumbrum til bil/traktor. Vi har en Tassen-bok med ball i, og i den pleier vi å lete etter ballen. Da peker han og sier "dæ" på ballen. Og peker på bilen og sier brum-brum. I dag tok han en kosehund i nakken, ristet på den og sa "voff voff" - akkurat som pappa gjør Vi har ikke noe tenner på gang nå tror jeg, er ikke noe spesielt med bæsjen. Han har sine 4 oppe og 4 nede som han har hatt lenge nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 18. oktober 2010 #5434 Del Skrevet 18. oktober 2010 Her er det også lang pause med tennene, igjen..tar litt skippertak M sier ikke så mye enda, går stort sett i papapa, mamma, pus, bæ, nam, og MYE sutring! Jeg har praksis i barnehage akkurat nå, og er kjempespennende å sammenligne litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 18. oktober 2010 #5435 Del Skrevet 18. oktober 2010 Den siste uka har gåinga virkelig tatt av. Nå går han mer enn han krabber. Det er så gøy å se hvor stolt han er når han går. Vi har også masse bæsjebleier om dagen, men kan ikke se noen tenner. Han mangler en jeksel og alle hjørnetennene. Han blir litt sår av de bæsjebleiene om dagen, gjerne i barnehagen. Vi er fornøyd med Bepanthen salve. Uansett så liker jeg kremer på tuber da det samler seg mer bakterier i krukker. Han skravler masse, men ikke så mange riktige ord. Men kjeften går i ett Han sier mamma, pappa, ba (ball), di (hunden vår), der, oj (sier masse oj og ser overraska ut) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 19. oktober 2010 #5436 Del Skrevet 19. oktober 2010 ...oj (sier masse oj og ser overraska ut).. Den der har vi også, har foregått så lenge at nå går vi og alle rundt oss og sier oj, hele tiden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 19. oktober 2010 #5437 Del Skrevet 19. oktober 2010 "Oj" er en gjenganger her også Saeria: tror ikke det er tenner som har påvirket antall bæsjebleier, kan ikke kjenne eller se at det er noen tenner på gang iallefall. Derimot kan det virke som det har vært noe magevirus etc - for både jeg, kjære og min mor har ligget rett ut med oppkast og diare ett par dager nå - utrolig slitsomt å være syk når man har småbarn Heldigvis har faren min steppet inn og passet E litt så vi har fått slappet av litt. E går og går og går nå, nesten begynt å løpe allerede, enda han akkurat har lært seg å gå :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 19. oktober 2010 #5438 Del Skrevet 19. oktober 2010 Vår har også begynt å sagt "oj", hørte det ved middagen idag og flere ganger senere. Det har han plukket opp i barnehagen, så oj-barna deres sprer det rundt seg :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 20. oktober 2010 #5439 Del Skrevet 20. oktober 2010 Tips for den som ikke har kjøpt vintersko enda: Gsport har billige Viking Goretex vintersko til småttiser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 20. oktober 2010 #5440 Del Skrevet 20. oktober 2010 (endret) Den kom akkurat for sent, for vi var og kjøpte vintersko til G i ettermiddag. Str. 22 måtte han ha. Ble Goretex da. Helt greie grå og sorte sko. Jeg ville hatt noen fine lilla jeg da, men de hadde ikke størrelsen inne. De skoene sorterte under "jentesko", og de hadde et par bittesmå sølvstjerner på seg, men jeg syntes de var finere. Lilla er jo fint på gutter og, synes jeg. G har hvertfall en del lilla, og til og med en med lavendelfarget body som det står på lappen at er "girls". Pyttsann. Endret 20. oktober 2010 av Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå