Gjest imli Skrevet 7. oktober 2010 #5381 Del Skrevet 7. oktober 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 7. oktober 2010 #5382 Del Skrevet 7. oktober 2010 Grattis med stonzene! Jeg er like gjerrig som deg, imli. Vi har bare en inntekt, så vi har ikke overflod, selv om vi ikke lider heller, så jeg prøver jo å gjøre gode deals på ting og tang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 7. oktober 2010 #5383 Del Skrevet 7. oktober 2010 Hehe, bra me tenkjer likt Og kvifor betale 400 når ein kan betale 200 uansett liksom Då får det berre vere at det blei rosa, ungen bryr seg nok ikkje uansett Når begynner ungar å bry seg om sånt, forresten? Eldstemann er 2,5 og bryr seg ikkje, han går gjerne i rosa og lilla. Men han går jo ikkje i bhg, og blir dermed ikkje "indoktrinert" av andre ungar om kva farger som "passar seg"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 7. oktober 2010 #5384 Del Skrevet 7. oktober 2010 Nei, det skader ikke å være litt bevisst. Av samme grunn ble noe penger spart når jeg handlet votter, hals og trøye til G også, for Ull-rik her hadde opphørssalg. De skal bare være på nett nå. I tillegg handler jeg litt småtterier i USA. Er mange steder man kan få flotte håndlagde ting til en ok pris. Greit mtp. julegaver. Jeg har jo en heller stor familie med mange tantebarn, og det er klart ungene forventer litt av tanten sin. Når det er sagt, så er det en grunn til at jeg strikker mye for tida...julegaver. er jo ingen racer enda, så jeg trenger tida på meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 7. oktober 2010 #5385 Del Skrevet 7. oktober 2010 Jeg spurte barnehagen om jeg burde kjøpe stonz til O, men de anbefalte at jeg ikke gjorde det da det ikke var bra for barn som nettopp hadde begynt å gå. De virker bare hemmende og barna får ikke nok støtte. Men jeg synes de ser veldig fine/ praktiske ut til de som krabber Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 7. oktober 2010 #5386 Del Skrevet 7. oktober 2010 Det er vel nettopp for ungar som ikkje går/nettopp har starta å gå at dei passar best? Sko verkar jo meir hemmande. Foten treng ikkje støtte frå ein sko for å gå. Små ungar går jo aller best barbeint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 7. oktober 2010 #5387 Del Skrevet 7. oktober 2010 Signerer, imli. Før ble foreldre anbealt å kjøpe sko før ungene gikk, nesten for å lære de å gå fortere. Så svigers ble veldig overrasket for at vi ikke skulle kjøpe sko til han, slik at han kunne få støtte rundt foten når han øver på å gå. Poenget med at anbefalingen ikke gjelder lenger, er fordi det er ønskelig at barnet selv bygger opp den styrken det trenger for å lære seg å gå uten noe som støtter rundt foten, og da er stonz veldig greit. Da får ungen prøvd seg mer "på egenhånd". Stonz er også veldig greit på bæretur. G hadde stonz med linerz i str. small i vinter, og de var gode når han satt på magen når vi var på tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 7. oktober 2010 #5388 Del Skrevet 7. oktober 2010 Jeg vet at barn ikke bør bruke sko før de kan gå og da er jo stonz et bra alternativ. Jeg ble veldig overrasket da barnehagen sa at de ikke synes stonz var så bra for barn som nettopp har begynt å gå. Det var basert på observasjoner de hadde gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 7. oktober 2010 #5389 Del Skrevet 7. oktober 2010 Hos oss har de ikke sagt noenting. Nå sitter stort sett G pal i sandkassen der han blir plassert, og leker med de tingene han får tilbydt rundt seg. Det er fascinerende å se hvor lenge han synes en spade er spennende å studere, smake på, klaske med.... Det eneste de har sagt, er at de skal gi oss en lyd når han trenger sko. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NiChia Skrevet 8. oktober 2010 #5390 Del Skrevet 8. oktober 2010 Spørs om eg får kjøpt desse Stonz'a likevel... Mange av dei var jo til halv pris, men alle, bortsett frå eit design, av dei nedprisa, var i str small... Og det eine som var i alle str, var desse og bortsett frå at designet var grusomt (noko eg kunne ha levd med ) var dei ikkje like vannavisande som dei andre modellane! Æsj, no blei eg skikkeleg sur. Eg har ikkje råd til å bruke 400 kr på fottøy til ungen... Blei derfor glad då eg såg at fleire var til halv pris, men neida... Hehe, det er faktisk akkurat de vi har, som du har linket til. Kjøpte de fordi vi syntes designet var fint. Men de holder ikke så godt vann ute, så vi har gummistøvler i tillegg. Men nå har snuppa vår gått ganske lenge så hun er mer stødig med gummistøvler nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 8. oktober 2010 #5391 Del Skrevet 8. oktober 2010 Eg trur i alle fall at sko er meir til plage enn nytte for dei aller minste. Syns det er rart at barnehagepersonell har anbefalt at ungane ikkje skal bruke Stonz o.l. NiChia: Hehe, kvar sin smak Uansett var det det at dei ikkje var tette som gjorde at eg ikkje ville ha dei. Syns det var rart dei lagar alt i vanntett bortsett frå eit design? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 8. oktober 2010 #5392 Del Skrevet 8. oktober 2010 E har stonz i barnehagen og barnehagepersonellet virker godt fornøyd med de. Virket ikke som de hadde sett stonz før, men de putter heller på han de enn støvlene når de skal ut - og han er mye stødigere når han står og "smågår" enn med støvlene som blir tunge og klumpete. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 9. oktober 2010 #5393 Del Skrevet 9. oktober 2010 Imli: gratulerer med første skritt og Stonz ;-) Vi har ikke kjøpt noen vintersko enda, tenkte vi skulle vente og se hvor fort det går med denne gåinga. Ikke prøvd seg ute enda, men øver visstnok ofte på gåing inne. Pappa'n har sett det, besteforeldre har sett det, barnehagen har sett det. Men har jeg sett det? Nope! Han vil visst ikke gå foran mamma. Jeg begynner å lure på om de lurer meg... ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 12. oktober 2010 #5394 Del Skrevet 12. oktober 2010 Her var det da stille... Hjemmedag idag fra barnehagen og jobb, deilig Men E har jammen meg blitt en mammadalt etter barnehagestart, jeg kan knapt bevege meg for han henger i beina mine og skal opp hele tiden, og hvis jeg ikke tar han opp blir det skikkelig hylgrining. Vil nesten ikke i armene til pappa`n lenger, iallefall ikke når jeg er der - jeg syns det er litt sårt ovenfor pappa`n jeg da. Men når jeg er ute av syne og gråten har stilnet, er jeg ute av hans sinn... Flere som opplever dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NiChia Skrevet 12. oktober 2010 #5395 Del Skrevet 12. oktober 2010 Vi har det også sånn, Soon, men sånn har det vært hele tiden. Hvis jeg er i nærheten så skal hun være hos meg. Pappaen er ikke bra nok. Men når jeg ikke er der så er pappaen meer enn bra nok, og når ingen av oss er der så er hvem som helst bra nok Men jeg føler veldig på den at hvis jeg hadde tatt opp vesla når vi henter henne i barnehagen f.eks. også kaster hun seg mot pappaen hver gang, det er litt sårt å tenke på, så skjønner at det ikke er noe kult for han heller. Heldigvis blir det bedre og bedre her da, men hun er absolutt en mammadalt til de grader. Tror det har mye med at hun har vært veldig mye med meg alene, men veldig lite med pappaen alene. Men nytt spørsmål: Har hørt at små barn ikke skal ha så mye sitrusfrukter, men når er det liksom ok å gi dem det. Kan jeg gi snuppa mi mandariner nå f.eks? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 12. oktober 2010 #5396 Del Skrevet 12. oktober 2010 G er mer pappadalt, men ikke utpreget da. Vi er begge stort sett gode nok. Sitrusfrukt har vi gitt lenge vi. I litt begrenset omfang, men det er vel mer tilfeldig. På matportalen og i brosjyren om mat for spedbarn, står det ikke noe særskilt om sitrus. Det er vel slik at de som har allergi i familien, bør være litt obs på det, men nå som ungene er passert året, kan de spise det meste i grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 12. oktober 2010 #5397 Del Skrevet 12. oktober 2010 Her har vi en liten pappadalt. Gråter når han drar på jobb om morgenen! Og pappan får mange flere klemmer enn meg Men jeg syns det er fint også da, for jeg har aldri hatt noe nært forhold til min far. Dessuten er det som oftest jeg som får gleden av å trøste når noe ikke er greit I morgen skal jeg også ha hjemmedag, helt alene! Har gått i 110 siste veka, så skal jammen nyte noen timer alene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 12. oktober 2010 #5398 Del Skrevet 12. oktober 2010 (endret) Usj, I er så mammadalt at det er skremmende. I går kveld dro jeg på butikken en tur, og I våknet, me lot ikke pappaen gå ut av rommet, så hun sov på brystet hans da jeg kom hjem igjen. Det tok meg to minutter å legge henne etterpå. Årsaken er selvsagt turnusjobbingen hans, men nå kjenner jeg en viss panikkfølelse mtp. at ingen andre kan legge henne. Vi må finne en taktikk der han gradvis tar over, men vet ikke helt hvordan. Altså, for å presisere: Til vanlig er han helten hennes, men rundt leggetid er det tydeligvis kun mamma som funker, og det skremmer vettet av meg. Endret 12. oktober 2010 av Honesty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 12. oktober 2010 #5399 Del Skrevet 12. oktober 2010 Mini er naturleg nok mest knytta til meg, men det går heilt greit for han og vere hos far sin og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 12. oktober 2010 #5400 Del Skrevet 12. oktober 2010 I er også mammadalt, men når jeg ikke er tilstede er far bra nok . Ikke noe problemer å legge han for verken far eller andre. Stortrives i barnehagen og har ikke grått en gang etter han startet. Er supersosial. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå