Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Kjedelig med menn som ikke våkner, eller som bare dytter i en og "opplyser" så pent om at babyen gråter. :forvirret:

Her skulle jeg IKKE ha sagt at G er en slukhals, for de siste to dagene har det vært snurpemunn. Jeg har lokket og lurt i han hele måltider. Slitsomt.

Dessuten sliter han med tennene. Merker han gnir seg på både kinn og ører jevnlig, så han merker det godt via nervebanene at tennene er på vei...så alt for sakte. De samme tennene førte til veldig urolig søvn i natt.

Det er jammen ikke greit å være liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjedelig med menn som ikke våkner, eller som bare dytter i en og "opplyser" så pent om at babyen gråter. :forvirret:

Her skulle jeg IKKE ha sagt at G er en slukhals, for de siste to dagene har det vært snurpemunn. Jeg har lokket og lurt i han hele måltider. Slitsomt.

Dessuten sliter han med tennene. Merker han gnir seg på både kinn og ører jevnlig, så han merker det godt via nervebanene at tennene er på vei...så alt for sakte. De samme tennene førte til veldig urolig søvn i natt.

Det er jammen ikke greit å være liten.

Huff, kjipt med snurpemunn da...

Og ja, vi vet altfor godt hvordan det er med treige tenner og kløing i hele ansiktet.

Nei, det er nok ikke greit for di, syns de skal gjennom mye vondt jeg...men det er vel heldigvis fort glemt vil jeg tro ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det går nok fort over og i den nære glemmeboka hvertfall. Hva som ligger i underbevisstheten vet nok ingen, men de fleste barn kommer seg gjennom tannfrembruddene på en grei måte. :)

Nå har han sovet i over en time, så det har vel tatt på han, all kavingen de siste nettene. Synd at jeg ikke la meg da. Han pleier bare sove 30-45 minutter nemlig, og da blir jeg bare mer groggy hvis jeg sovner med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown
Føler med deg ang. nattamminga Imli, er jammen godt å få litt sammenhengende søvn :)

Egentlig tror jeg vi lett kunne ha kutta ut all nattamminga, M er egentlig ikke sulten og legger seg bare ved puppen for å sovne..Men det er så koselig :hjerter_rundt: så jeg klarer ikke å kutte ut helt enda!

Og her sitter jeg da, fulstendig på overtid! Blir en trøtte-mamma i morgen ja :natti:

Sånn er det å være sports-freak gitt!

Og siden jeg sa dette, så fann M ut at ho vil ha mer mat på natta, og pupp er ikke nok. Så nå er det slutt på amming her i gården.. :sukk:

Men jeg tror nettene kommer til å bli bedre da, for ho fikk ei flaske med erstatning i natt, og sov 6 timer i strekk etterpå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var skikkelig tullete av han, men det gav jeg klar beskjed om også. Han har gjort det før, så ikke første gangen nei.

Og siden jeg sa dette, så fann M ut at ho vil ha mer mat på natta, og pupp er ikke nok. Så nå er det slutt på amming her i gården.. :sukk:

Men jeg tror nettene kommer til å bli bedre da, for ho fikk ei flaske med erstatning i natt, og sov 6 timer i strekk etterpå! :)

Huff, det pleier som regel å bli sånn :sukk: Men skal du slutte helt å amme, eller bare gi tillegg på natta?

------

Flere som sitter oppe å ser på skiskyting eller? :ler:

Det er leenge siden jeg har sitti oppe såpass på kvelden nå, så jeg kommer nok til å være zombie i morgen tidlig :ler:

Men denne gutteskytinga er jo så spennende at en bare MÅ sitte oppe. Ikke godt nok å se resultatet i morgen liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown
Huff, det pleier som regel å bli sånn :sukk: Men skal du slutte helt å amme, eller bare gi tillegg på natta?

------

Flere som sitter oppe å ser på skiskyting eller? :ler:

Det er leenge siden jeg har sitti oppe såpass på kvelden nå, så jeg kommer nok til å være zombie i morgen tidlig :ler:

Men denne gutteskytinga er jo så spennende at en bare MÅ sitte oppe. Ikke godt nok å se resultatet i morgen liksom.

På dagen slutta jeg å amme for noen uker siden, fikk ho aldri mett med bare pupp, så da gikk vi over til mme og fleire måltid på dagen..

Jeg må innrømme at det har vært litt godt, i natt var jeg ikke våken (våkna litt til visst ho grein) og Darlingen ga mat :)

Jeg vet ikke hvor mange ganger de var våkne engang!

Visst det er slik mannfolket har hatt det til nå, så har han jammen hatt det bra!

Jeg har ikke kjent noe melkespreng, så her er nok temmelig tomt!

Og jeg angrer (!!!!!) på at jeg la meg til å sove tilig i går kveld! Selvfølgelig tar de gull når jeg ikke ser på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På dagen slutta jeg å amme for noen uker siden, fikk ho aldri mett med bare pupp, så da gikk vi over til mme og fleire måltid på dagen..

Jeg må innrømme at det har vært litt godt, i natt var jeg ikke våken (våkna litt til visst ho grein) og Darlingen ga mat :)

Jeg vet ikke hvor mange ganger de var våkne engang!

Visst det er slik mannfolket har hatt det til nå, så har han jammen hatt det bra!

Jeg har ikke kjent noe melkespreng, så her er nok temmelig tomt!

Og jeg angrer (!!!!!) på at jeg la meg til å sove tilig i går kveld! Selvfølgelig tar de gull når jeg ikke ser på!

Åja, da er det mye bedre å vite at de blir ordentlig mette ja :)

Deilig med en natts søvn, og ja, det er slik de har hatt det. Tenk å ha det sånn nesten hver natt, det er et ukjent fenomen for de fleste her :fnise:

Ja, nå kan du angre. Det var virkelig verdt å få med seg altså :)

Så nå ligger vi vel med 3 gull, 3 sølv og 2 bronse og det er jo bra på tross av den dårlige starten vi hadde. Nå blir det spennende å se hoppgutta og Aksel i aksjon i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg ammer, og ammer, og ammer. Hele natta. Nå har hun heldigvis slått seg til ro med annenhver time; for et par uker siden våknet hun hver time, og da følte jeg meg som en zombie. :eeeh:

Fast føde vil hun fortsatt ikke ha noe særlig av, hvis hun da ikke får styre selv. Men jeg kan love at sviskemos gir et avsindig klin når hun styrer (delvis) selv, det fikk bestemoren erfare i går kveld. Hele jenta måtte vaskes, og bestemor hadde også sviskemos både her og der.

Så i praksis fullammer jeg enda, og gir ørlite brokkoli, brødskive og fruktbiter i hånden. Håpet er jo at hun igjen vil ha mat på skje, men fram til da priser jeg meg lykkelig over at jeg har høy melkeproduksjon.

Ellers har jeg kjøpt et sånn brett, som har sugekopper og høy kant, så hun etterhvert kan få lov til å spise ved bordet sammen med oss og styre showet selv. Det var temmelig dyrt, så jeg håper at det blir flittig brukt.

Endret av Honesty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi begynt med nattavvenning. J er 7,5 mnd nå, og har spist mindre og mindre om natten (men like ofte). Nå som jeg er på skolen en del på dagen merket eg at jeg ble mer og mer sliten av å aldri sove mer enn 3 timer av gangen, så vi bestemte oss for å venne av denne helgen. Jeg har grudd meg som et uvær, og måtte nesten felle en tåre før jeg la meg på sofaen, for jeg synes det er så fælt å nekte han mat når han er sulten.

Vi bestemte oss for at mellom 24-06 er det slutt på pupp. Jeg ble litt nervøs da han våknet i 22-tiden, men nesten ikke spiste noen ting. Og da han siden våknet første gang 00.15 tenkte jeg at jeg kunne jo gi ham litt hvis det ble helt krise, det var jo bare 15 min på "overtid", og han hadde spist så lite på kvelden. Men hadde lovet far å ikke gripe inn, så jeg lot det gå 5 min før jeg evt tenkte å ovetale pappan til at det kansje var lurt med litt pupp likevel.

Men det trengte jeg ikke. Etter bare et par minutter med trøst og tilbud om vann (som han ikke ville ha), sovnet han fint. :)

Neste gang han våknet var kl 02.30 og da skjedde akkurat det samme :) :) Etter bare et par minutter sov han videre.

Så jeg trodde nesten ikke mine egne øyne da pappan kom inn til meg med han først kl 06.30. Og da var han sulten ja :ler:

Han sovnet faktisk og sov videre til kl 08.00 :overrasket: Her snakker vi gutten som stort sett våkner før kl 06. hver dag!

Så alt i alt gikk den første natten over all forventning, og jeg har endelig litt glede i hjertet når jeg tenker på natten som kommer. :) Og her har vi vel også grunnen til at det anbefales at mor holder seg helt unna når det kommer til nattavvening ;) Haldigvis har mannen min vært masse hjemme med etter jul, så J er helt trygg på ham, og det er like lett for han å roe ham som for meg. Hvis ikke hadde vi nok ikke prøvd dette enda.

Mannen er jo litt morsom da. Han burde vite bedre enn å først skryte av hvor lett det har gått, og hvor lite våken de har vært, for deretter minne om at jeg skulle stå opp med han siden han tross alt hadde "tatt natten". (Han er hjemme i permisjon i dag.):fnise:

Vel, etter den teorien burde jo han stått opp med ham hver dag frem til i dag da ;)

Men jeg har jo fått sove "lenge" jeg, så skal ikke klage. Og nå går jeg straks på skolen med et stort smil om munnen. I natt skal jeg virkelig sove godt, vel vitende om at det kommer til å gå helt fint med lillegutt og mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitsomt med mat-på-skje-nekt, Honesty - håper det ordner seg snart.

Her gapes det villig, så jeg håper han ikke slutter med det.

---

I kveld skal jeg virkelig kose meg.

Kjære har ordnet overraskende jentekveld for meg!!!

Han har invitert søstra mi og to venninner av meg, og så skal han lage 3 retters middag til oss, før han drar til foreldrene mine.

De skal passe E frem til kjære kommer dit.

Å, han er såå snill :rødme: Gleder meg vanvittig masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at natta gi fint, BD.

Vi hadde andre natta med avvenning i natt, gikk vel greit - han våknet ikke før 04.40 ca, men jeg fikk han ikke til å sove igjen før litt over 6 - han hadde da sovnet i armene mine fler ganger men våknet igjen da jeg la han ned.

Så sov han en time, til litt over 7, og da fikk han flaske :)

Sover igjen nå, så håper han tar igjen litt av den tiden han var våken...

Kjenner jeg er halvtrøtt, men ikke så galt som jeg trodde det skulle bli.

Vi er nå iallefall igang, så får en håpe og tro at det ordner seg fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med skikkelig jentekveld, Soon. Litt av en overraskelse fra mannen, ja. :)

Så bra det går fint med nattavvenningen hos dere og, synes du er tøff som gjør det selv. Det hadde ikke jeg klart, og tror det hadde blitt vanskeligere også, siden jeg lukter melk og han forbinder meg veldig med mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld skal jeg virkelig kose meg.

Kjære har ordnet overraskende jentekveld for meg!!!

Han har invitert søstra mi og to venninner av meg, og så skal han lage 3 retters middag til oss, før han drar til foreldrene mine.

De skal passe E frem til kjære kommer dit.

Å, han er såå snill :rødme: Gleder meg vanvittig masse :)

:hakeslepp: For en mann du har Soon, han må du stelle pent med :fnise:

Noe sånt hadde aldri gubben her funnet på, er ikke misunnelig i det hele tatt altså, hehe.

Du må kose deg masse iallefall, her blir det OL-kveld :)

-------

Ser det går fint med avvenning for dere her, vi kommer etter i helgen. I natt la vi han klokka 18.30 og han sov til 02.30 før han fikk mat. Var inne en gang å putta i sutten, men det var det eneste. Tenkte jo da at han ville våkne om et par, tre timer for mat igjen, men han sov til 06.15. Tok han med inn i senga og lå der og gav han pupp frem til 07.00. For en herlig natt/morgen :biggrin: Trengte det ettersom jeg satt å så på skiskyting til over midnatt.

Så kanskje vi ikke trenger sånn kjempeavvenning egentlig, vi får se.

Det er kankje sånn at mange barn finner litt ut av det selv. Nå er han jo 7 1/2 måned og trenger egentlig ikke mat på natta, det har han jo vist oss.

---------

Planer for helgen da jenter/damer?

Her skal vi ha en liten feiring av bursdagen min i morgen, det blir koselig. Skulle egentlig få besøk fra min mor og søster, men de ville ikke kjøre i dette været, også er stefaren og søstern min blitt syke. Kjedelig men, det er skikkelig dritt vær og føre her nede, så jeg forstår det godt.

Endret av Minnimusepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kose deg med bursdag, Minnie.

Her skal jeg i bursdag i kveld, og til frisøren i morgen. Sist jeg var hos frisøren var når jeg var høygravid, så det skal bli så deilig, atte! :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Vi får besøk av foreldra og lillesøstra mi i helga :) Det blir kjekt!

Jeg også skulle en tur til frisøren (Darlingen hadde bestilt time til meg i morsdagsgave!), men i går kom han og sa: du, jeg måtte en tur på biltema og kjøpe blablablablabla, så nå har jeg ikke peng til frisøren din på lørdag, kan du ta det en annen gang?

Og jeg som hadde gleda meg en hel uke! Tror det er et år siden sist jeg var til frisøren faktisk..Har ikke brukt noe peng på meg selv siden jeg ble gravid omtrent, har alltid vært så mye annet å bruke peng på....

Jaja, det var dagens klage!

Vi får pappsen hjem tidlig i dag da, slutter vel ca nå, så det blir godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Så herlig med skikkelig jentekveld, Soon. Litt av en overraskelse fra mannen, ja. :)

Så bra det går fint med nattavvenningen hos dere og, synes du er tøff som gjør det selv. Det hadde ikke jeg klart, og tror det hadde blitt vanskeligere også, siden jeg lukter melk og han forbinder meg veldig med mat.

Ja, han er en engel ;) Blir kjempekoselig.

Jeg har jo ikke ammet på en stund, men det er jeg som gir 99% av maten, hittil har det nå gått greit.

Nå er det helg og kjære har fri, så da får vi dele litt på - skal bli godt for man blir jo trøtt og sliten.

:hakeslepp: For en mann du har Soon, han må du stelle pent med :fnise:

Noe sånt hadde aldri gubben her funnet på, er ikke misunnelig i det hele tatt altså, hehe.

Du må kose deg masse iallefall, her blir det OL-kveld :)

-------

Ser det går fint med avvenning for dere her, vi kommer etter i helgen. I natt la vi han klokka 18.30 og han sov til 02.30 før han fikk mat. Var inne en gang å putta i sutten, men det var det eneste. Tenkte jo da at han ville våkne om et par, tre timer for mat igjen, men han sov til 06.15. Tok han med inn i senga og lå der og gav han pupp frem til 07.00. For en herlig natt/morgen :biggrin: Trengte det ettersom jeg satt å så på skiskyting til over midnatt.

Så kanskje vi ikke trenger sånn kjempeavvenning egentlig, vi får se.

Det er kankje sånn at mange barn finner litt ut av det selv. Nå er han jo 7 1/2 måned og trenger egentlig ikke mat på natta, det har han jo vist oss.

---------

Her skal vi ha en liten feiring av bursdagen min i morgen, det blir koselig. Skulle egentlig få besøk fra min mor og søster, men de ville ikke kjøre i dette været, også er stefaren og søstern min blitt syke. Kjedelig men, det er skikkelig dritt vær og føre her nede, så jeg forstår det godt.

Ja, steller så pent jeg bare klarer med han ;)

Han er kjempe omtenksom og snillest i verden :jepp:

Ser ut som avvenninga kanskje går lett for dere også, lykke til iallefall - og gratulerer med dagen i morra :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får besøk av foreldra og lillesøstra mi i helga :) Det blir kjekt!

Jeg også skulle en tur til frisøren (Darlingen hadde bestilt time til meg i morsdagsgave!), men i går kom han og sa: du, jeg måtte en tur på biltema og kjøpe blablablablabla, så nå har jeg ikke peng til frisøren din på lørdag, kan du ta det en annen gang?

Og jeg som hadde gleda meg en hel uke! Tror det er et år siden sist jeg var til frisøren faktisk..Har ikke brukt noe peng på meg selv siden jeg ble gravid omtrent, har alltid vært så mye annet å bruke peng på....

Jaja, det var dagens klage!

Vi får pappsen hjem tidlig i dag da, slutter vel ca nå, så det blir godt :)

Huff, det var kjipt.

Håper du får en fin helg uansett :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...