Gå til innhold

Skravletråd 2009

Mirabella83

Anbefalte innlegg

Grattis med tann, Ilja!

Min har jo tre tennar, og ja, han biter! Ikkje spesielt godt, men eg brukar å dytte han inn i puppen slik at han ikkje får puste og må slippe tak. Det brukar å vere effektivt. Storebror slutta heilt med biting etter nokre slike manøverar :lur:

Trur me kjøper graut i dag, og så skal eg begynne å lage litt fruktmosar, og så håper me han likar noko av det ;)

Og - ikkje for å legge meg oppi kva andre gir ungane sine, men Blowers Daughter: Eg har høyrt at ungar ikkje må få Svolværpostei pga miljøgiftar! Gravide bør jo heller ikkje ete det... Tenkte eg skulle nevne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og - ikkje for å legge meg oppi kva andre gir ungane sine, men Blowers Daughter: Eg har høyrt at ungar ikkje må få Svolværpostei pga miljøgiftar! Gravide bør jo heller ikkje ete det... Tenkte eg skulle nevne det.

Oi, edt var jeg overhodet ikke klar over. Eller jeg visste jo at gravide ikke skulle spise det, tenkte bare ikke over det. Flott at du sier fra, jeg skal sjekke det ut.

Har blitt 2 brødskiver hittil, får håpe det ikke er for farlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, edt var jeg overhodet ikke klar over. Eller jeg visste jo at gravide ikke skulle spise det, tenkte bare ikke over det. Flott at du sier fra, jeg skal sjekke det ut.

Har blitt 2 brødskiver hittil, får håpe det ikke er for farlig..

Datt tilfeldigvis over noe om det nå.

http://www.klikk.no/foreldre/baby/article240309.ece

Unngå:

Spinat, rødbeter, fennikel, bladselleri og nesle fordi disse grønnsakene inneholder mye nitritt. Røkt og saltet kjøtt og fisk bør gis i kun små porsjoner, fordi dette inneholder mye salt. Fiskelever og pålegg som Svolværpostei og Lofotpostei anbefales ikke til barn fordi det er vist at de inneholder miljøgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to skivene har nok ikke gjort så grådig mye av seg, Blowers Daughter, men jeg ville unngått posteien fra nå av. Vi spiser ikke sånt, så her har det aldri vært i tankene en gang. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OH HAPPY DAY - VI HAR EN TANN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nå ble jeg glad :hoppe:

Var ute og trillet med en venninne idag, ned til byen sov E i en og en halv time - han pleier aldri sove så lenge.

Var våken ett par timer og vi skulle trille hjem igjen, men han hyylte i vogna, i 20 minutter, noe han heller aldri har gjordt.

Kom hjem, og sjekket bleie og alt mulig, og til slutt i munnen kjente jeg en sylskarp liten sak nede til venstre :) Regner med det forklarte hylinga.

Kjøpte tilfeldigvis tannbørste til E i byen idag, så da regner jeg med jeg har synske evner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags pålegg kan vi egentlig gi? Her har hun som sagt fått skalk med leverpostei to ganger, men der stopper fantasien min. Det meste annet er jo enten salt eller søtt, og det må jo være noe som kan smøres på brødet, også. :klø:

Gratulerer med tann, Soon! Her kom begge fortennene nede med et par-tre dagers mellomrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags pålegg kan vi egentlig gi? Her har hun som sagt fått skalk med leverpostei to ganger, men der stopper fantasien min. Det meste annet er jo enten salt eller søtt, og det må jo være noe som kan smøres på brødet, også. :klø:

Litago Prim, most banan og most avokado kan smøres på brødskive ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke. vi har ikke så mye smørbart. Mannen har noe makrell i tomat, peanøttsmør og jeg har leverpostei. Kaviar spiser vi ikke. ser at det er sukret og saltet også. Mills sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig en tann, Soon :hoppe: Grattis! Pltuselig blir de små babyene våre store. Tror noen må ha stukket av med den lille babyen jeg nettopp hadde, og byttet han ut med en stor unge istedet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal smøre grøt på skiva? :lur: Eller banan og avocadomos som hun plutselig blånekter å spise? Tro om hun husker at hun kastet opp for en uke siden etter å ha spist det? Hun virket helt uberørt der og da, i hvertfall.

Så lenge hun ikke vil spise noe fast føde, og knapt har tid til å ammes på dagtid, blir det jo seks amminger pr. natt igjen. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med tann, Soon! ENDELIG kom den!!! :smilbla:

Honesty: Så kjedelig med all nattammingen. Håper hun finner interesse for fast føde snart. Er ei sta tøtte du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, Ilja** og Saeria :klem:

Ja, de vokser til - begynner jo snart på skolen vet du... :gjeiper:

Honesty: huff så kjedelig at hun ikke vil spise da, og så all den nattspisinga istedet da :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med tenner Ilja og Soon.

Nesten ei uke siden jeg har vært innom her i tråden nå, og da er det litt å lese seg gjennom :)

Vi er vel en av få her inne som ikke har fått noe tenner, det har tatt laang tid. Vanlig er jo å få dem fra 6-10 mnd, så vi har jo god tid :fnise:

Det buler som bare det nede nå, men det har det jo gjort i flere uker nå, så de kan ikke være langt unna. Det har jeg sagt nå i snart 4 måneder da :ler:

----------

Ellers så må jeg si at jeg er sååå verpesjuk igjen. Jeg er verre nå jeg, enn det jeg var før vi fikk L :sukk:

Vi har jo vært tålig aktive i senga og bruker ingenting, men ingen graviditet på gang nei. Nå ammer jeg jo ca 5 ganger til dagen og har ikke fått mensen tilbake, så det er jo ikke vits i å håpe så altfor mye. Flere som har lyst på en til snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Unknown og Minnimusepus :klem:

Ja, det popper mye tenner om dagen, og Minnimusepus, det er nok straks deres tur også - plutselig kom den jo hos E - etter ja, 3,5mnd med styr...

---

Nei, absolutt ikke verpesjuk :ler: Holder med den vi har for øyeblikket iallefall - er usikre på om vi vil ha fler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown
Ellers så må jeg si at jeg er sååå verpesjuk igjen. Jeg er verre nå jeg, enn det jeg var før vi fikk L :sukk:

Vi har jo vært tålig aktive i senga og bruker ingenting, men ingen graviditet på gang nei. Nå ammer jeg jo ca 5 ganger til dagen og har ikke fått mensen tilbake, så det er jo ikke vits i å håpe så altfor mye. Flere som har lyst på en til snart?

Ja, takk :)

Jeg går og venter på tante rød, håper ho går fint forbi!

Men skal jeg studere så må det bli nå, og vi har ikke råd til 2 unger når jeg skal studere...Så må nok bare vente noen år med neste mann :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name='Soon' date='17.02.2010 (09:35) ' post='7829401'

Nei, absolutt ikke verpesjuk :ler: Holder med den vi har for øyeblikket iallefall - er usikre på om vi vil ha fler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det er helt fælt skal jeg si dere :fnise:

Jeg er jo ikke ferdig med utdanningen og mannen er usikker på om han vil gå videre å ta master eller begynne å jobbe til høsten. Iallefall, vi vet vi har råd til en unge til, det er egentlig det eneste jeg tenker på. Så nå skjer det som er ment å skje :)

Jeg tror jeg kommer til å bli en sånn som kunne ha hatt en flokk med unger, noe jeg aaaldri har vært tidligere. Mannen er med på 2, men usikker på om han vil ha 3. Så vi får se hva vi ender opp med :) Er jo ingen selvfølge at man kan få barn heller. Imens så skal jeg koose meg masse med lillegutt. Får ikke sagt det nok hvor utrolig mye jeg koser meg hjemme med han.

I stad reiste han seg opp etter kassa si, først stod han på knærne og så reiste han seg med rompa rett i været :hoppe: Deretter satt han seg jammen ned på rompa og ble sittende en liten stund før han begynte å sutre. Da skjønte han nok ikke helt hvordan han skulle komme seg ned på magen igjen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...