Gjest Unknown Skrevet 19. februar 2010 #3301 Del Skrevet 19. februar 2010 Så kjedelig. Mannfolk på biltema/gubbdagis er FARLIG! Det er det! Og han mener jeg er shoppinggal liksom Men vi får da vel peng snart? Tar meg en tur til frisøren da jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 19. februar 2010 #3302 Del Skrevet 19. februar 2010 Ja, det kommer snart litt kronasjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 19. februar 2010 #3303 Del Skrevet 19. februar 2010 Her er tann nummer fire på veg opp, er nok ikkje mange dagane før den er brutt gjennom. Litt av eit tanntroll, den ungen. Berre tennar nede då - spesielt... Er vel vanleg å få meir tennar oppe før dei får dei to siste nede, men her får han alle fire nede fyrst. Eg er i alle fall drittlei av å amme om natta, syns så absolutt ikkje det er koseleg... Ammar minst 3 gonger pr natt, og syns det er noko stort tull med så stor unge. Men han vaknar nok av sult, fordi eg har så lite mjølk, så eg kan jo ikkje nekte han heller. Difor håpar eg at grautinnføringa førar til betre søvn. Fjerde dagen eg gav graut i dag, og det verkar faktisk som om han fikk noko i seg i dag. Gledar meg vilt til å slutte med nattamming. Ja, amming i sin heilheit... Syns det er kjedeleg eg, men det er kanskje fordi mine ungar er slike "ete minst annakvar time døgnet rundt-ungar". Dessutan bit mini noko forferdelig no. Grusomt å amme. Han bit skikkeleg tak i puppen og drar og vrir brystvorta. Grøss. No lengtar eg berre etter at han skal bli større og spise skikkeleg mat, så eg berre treng å amme eit par gonger om dagen. Og for ein fantastisk mann ja Soon - det høyrtes herleg ut. Noko slikt hadde min aldri gjort for meg. Han er meir som Minnimusepus sin - opplyser meg så vennleg om at ungane griner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 19. februar 2010 #3304 Del Skrevet 19. februar 2010 Jeg sitter og venter på at mannen skal komme hjem, jeg. Han har vært borte veldig lenge, men skal være like lenge hjemme. Men det spørs om han får hilse på frøkna før i morgen, for hun virker temmelig trøtt, den eneste kvelden jeg kunne tenkt meg at hun var våken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 19. februar 2010 #3305 Del Skrevet 19. februar 2010 Her er tann nummer fire på veg opp, er nok ikkje mange dagane før den er brutt gjennom. Litt av eit tanntroll, den ungen. Berre tennar nede då - spesielt... Er vel vanleg å få meir tennar oppe før dei får dei to siste nede, men her får han alle fire nede fyrst. Eg er i alle fall drittlei av å amme om natta, syns så absolutt ikkje det er koseleg... Ammar minst 3 gonger pr natt, og syns det er noko stort tull med så stor unge. Men han vaknar nok av sult, fordi eg har så lite mjølk, så eg kan jo ikkje nekte han heller. Difor håpar eg at grautinnføringa førar til betre søvn. Fjerde dagen eg gav graut i dag, og det verkar faktisk som om han fikk noko i seg i dag. Gledar meg vilt til å slutte med nattamming. Ja, amming i sin heilheit... Syns det er kjedeleg eg, men det er kanskje fordi mine ungar er slike "ete minst annakvar time døgnet rundt-ungar". Dessutan bit mini noko forferdelig no. Grusomt å amme. Han bit skikkeleg tak i puppen og drar og vrir brystvorta. Grøss. No lengtar eg berre etter at han skal bli større og spise skikkeleg mat, så eg berre treng å amme eit par gonger om dagen. Og for ein fantastisk mann ja Soon - det høyrtes herleg ut. Noko slikt hadde min aldri gjort for meg. Han er meir som Minnimusepus sin - opplyser meg så vennleg om at ungane griner Oi, lite tanntroll du har fått deg Deter jo like greit de kommer på løpende bånd da. Men som jeg har sagt før så tar vi gjerne et par vi Kjedelig med lite melk, men det var vel rundt den tiden jeg også begynte å minke, dvs han begynte å kreve mer. Skjønner godt det med bitinga. Selvom ikke L har tenner enda, så kjenner jeg de godt når han drar seg unna, da kan jeg bare tenke meg hvordan det er med tenner der Nå har du jo to også, så du kan ikke bare sette deg ned å slappe helt av å kose deg heller, så det blir nok ikke det samme som med førstemann. Jeg sitter og venter på at mannen skal komme hjem, jeg. Han har vært borte veldig lenge, men skal være like lenge hjemme. Men det spørs om han får hilse på frøkna før i morgen, for hun virker temmelig trøtt, den eneste kvelden jeg kunne tenkt meg at hun var våken. Så koselig, da kan jeg tenke meg du gleder deg ja. Da har han noe å glede seg til i morgen tidlig også da, hvis ikke frøkna holder ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 19. februar 2010 #3306 Del Skrevet 19. februar 2010 Huff, må le litt av mannen din Unknown. Det er sånn min mann kunne ha funnet på også, dog har det ikke skjedd enda. Sitter å ler litt for meg selv her, var jo litt moro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 19. februar 2010 #3307 Del Skrevet 19. februar 2010 Oioioi, gratulerer med gull dere :danse: Samtidig utrolig kjedelig med Steira, som den overfølsome personen jeg er kom det nesten noen tårer. Rart hvordan man kan bli så engasjert i noen som går på ski Mannen i hus blir bare mer og mer engasjert han, helt utrolig. Selvom det fortsatt ikke kan skrikes og hyles så ser jeg på han at han faktisk er ganske så ivrig, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 20. februar 2010 #3308 Del Skrevet 20. februar 2010 Satt her nesten og grein jeg og Men jammen er det bra med 3 norske blandt de 6 beste! (litt dumt at alt det som er spennende skal være så "seint" på kvelden, blir jo totalt utslitt av OL jo! Han er nok ganske så snill mannen, men jeg synst han kan prioritere meg også litt han kjøpte en sag da, så vi endelig skal få opp grinda i trappa, så litt godt kom det ut av hele greia Nå går vi bare og venter på besøket vårt som kommer! Gleder meg og selv om jeg ikke liker at jeg tenker det, så skal det bli litt godt at det kommer noen som kan hjelpe meg litt med å ta seg av M så jeg også kan få pittelitt fri....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 22. februar 2010 #3309 Del Skrevet 22. februar 2010 Her var det rolig ja... De siste ukene har lillegutt vært mye mer våken på natten. Det er superslitsomt siden jeg sliter med å sove etter å ha ammet han og egentlig virker han ikke særlig sulten heller. Så natt til søndag bestemte vi oss for å begynne med nattavvenning. Planen er at jeg dytter smokk når han våkner. Hvis det ikke hjelper så skal pappa'n bysse han i søvn (evt. tilby vann). Den første natten våknet han rundt kl 04, og pappa'n brukte ca 30 min på å bysse han i søvn. Da sov han til 06.15 og fikk pupp. I natt ble mannen dårlig (spysyk), så da måtte jeg ta jobben. Lillegutt våknet kl 04.30. Først dyttet jeg smokk noen ganger før jeg fant ut at jeg måtte bysse han i søvn. Det tok ca 20-30 min. Så sov han til 06.39 og da fikk han pupp. Så langt har det gått veldig greit. Lillegutt blir ikke sur når han ikke får pupp, han blir bare veldig våken om natten og må bysses i søvn. Jeg merker at han er mer urolig mellom kl 02-06 og kan ha mange oppvåkninger. Derfor går jeg med tanken om å legge han på eget rom snart... Er det mange av dere som har lagt de på eget rom nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 22. februar 2010 #3310 Del Skrevet 22. februar 2010 Så bra nattavvenninga går bra, effy. E ligger på eget rom, gjordt cet i ca 2 uker - mye roligere på natta, og våkner ikke opp når vi skal legge oss. Vi har også drevet med avvenning i 4-5 netter, han sovnet ikke før det hadde gått ca 1 1/2 time med byssing de første nettene. Forrige natta tok det 1 time, og i natt måtte vi ikke bysse noe, men ble en god del turer opp med smokkdytting da, både kl 00, 02, 05 og 06. Men han sov hele tiden, og ville bare ha smokken i søvne. Så dette lover godt. Spent på neste natt nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blowers daughter Skrevet 22. februar 2010 #3311 Del Skrevet 22. februar 2010 Her driver vi og med nattavvenning på 4. natten i natt. Det har egentlig gått over all forventning. De siste 2 nettene har han ikke måttet bli løftet opp og trøstet, kun snakket litt med og trøstet i sengen en gang rundt 03.30. Det er pappan som har jobben her, og han kan ikke skryte på seg mye nattevåk nei, selv om han prøver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 22. februar 2010 #3312 Del Skrevet 22. februar 2010 Vi hadde en veldig god periode for noen uker siden, med 1-2 oppvåkninger i løpet av natta. Men nå er vi tilbake på 2 og helst 3, så det spørs om vi må ta en ny runde med avvenning snart. Lillegutt ligger på vårt rom fortsatt, og kommer nok til å gjøre det en stund fremover. Bruker dere bag eller sportsvogn nå? Vi byttet til sportsvogna nå i helga, det begynte å bli trangt både i lengden og bredden så det var nok på tide Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 22. februar 2010 #3313 Del Skrevet 22. februar 2010 Her ligger G sammen med oss, og vi har ikke begynt noen avvenning enda. Det kommer nok med tid og stunder. Ellers har jeg montert sammen sportsdelen på vogna og brukt den en gang. han likte ikke bagen, for da fikk han ikke se noe, så den har vært relativt ubrukt. Det var kun i den aller første tiden han aksepterte den. Sportsdelen var mer stas, og jeg bare tiltet den flatt når han sovnet, vel vitende om at han både satt og lå godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 22. februar 2010 #3314 Del Skrevet 22. februar 2010 Bruker fortsatt bagen - den er stor (Emmaljunga Smart Duo), men er nok ikke lenge før vi bytter til sportsdelen tenker jeg - både fordi han vokser og fordi han begynner å bli mer nysgjerrig nedi bagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 22. februar 2010 #3315 Del Skrevet 22. februar 2010 Vi har ikke begynt å bruke sportsdelen enda, men det er på høy tid, for vi har liten bag, og hun blånekter å ligge der i våken tilstand. Da vil hun opp og se, så jeg har bestukket henne med sammenbrettet pledd bak ryggen. Sportsdelen er framovervendt, og det vil nok være stor stas, men ikke like morsomt for foreldrene, som gjerne vil ha litt kontroll over hva som skjer. Ellers er leggingen MYE enklere om dagen! Hun sovner gjerne i løpet av 15-20 minutter på soverommet, og tidligere kunne det gå flere timer. Nå er det snart på tide at hun får lære å sovne i egen seng, så da får pappaen trå til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 22. februar 2010 #3316 Del Skrevet 22. februar 2010 Så godt at det er bedring på sovingen, Honesty. Her har han vært flink og sovnet alene de siste dagene. På dagtid. Om kvelden har vi gjerne sittet med han, men da har det ikke tatt mer enn 5-10 minutter før han har sovnet. Nå sitter han og ser på drømmehagen. Må jo det før det soves skal. Vår sportsdel er veldig grei. Vi kan selv velge hvilken vei vi vil ha den. Med et enkelt grep fører vi håndtaket over sittedelen, og vips er han fremovervendt. Men vi har kun trillet med han mot oss. Han vil jo ikke sitte på rygg i bæretøy enda, så han har helt klart behov for å se meg i øynene med jevne mellomrom. Da er det trygt nok til å utforske. Han er nå søt da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 22. februar 2010 #3317 Del Skrevet 22. februar 2010 (endret) Jeg har simo kombi og bruker fortsatt bagen. Han har fortsatt god plass i bagen, men må vel bytte til sportsdel snart.. Prøvde forresten barnepass på treningssenteret på fredag. Det var ingen suksess... Ble hentet etter 15 min, da hyyylskrek han Fikk meg til å tenke hvordan det blir den dagen han skal i barnehage *grøss* Endret 22. februar 2010 av effy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 22. februar 2010 #3318 Del Skrevet 22. februar 2010 Vi har Emmaljunga Edge Duo. Bagen skal jo være stor, men det er trangt oppi lengden der med lammskinn og voksipose. Han bruker bagdelen enda, fordelen med vår er at den kan settes opp i sittende stilling (oppdaget jeg etterhvert.. ), så han får stilt nysgjerrigheten i bagen enda. Fortsatt ingen tenner her. Akkurat vært en uke på besøk hos mamma og pappa. Koselig. Mye besøk hos kameraten til lillegutt som er kun seks dager eldre. Og han beveger seg så mye om dagen. Det er ikke skikkelig krabbing, mer kryping (han har ikke skjønt at han må løfte på rompa enda ). Så nå ble det barnesikring deluxe her. Utrolig hvor fort de kommer seg fra A til B, altså... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 22. februar 2010 #3319 Del Skrevet 22. februar 2010 Vi begynte med sportsdelen for lenge siden. Var vel rundt 5 måneder tror jeg. Vi kan legge sportsdelen helt ned, så han satt ikke hele tiden. Nå bruker vi mest sportstrilla når vi f.eks er i butikken eller i byen, den kan vi også legge helt ned noe vi er veldig fornøyde med ---------- Åhh, skal si det er slitsomt med valp i hus altså Hun er så rampete og hører knapt på nei. Med lillegutt i tillegg tror jeg faktisk det til tider er som å være 2 barns mamma. Hun skal ut etter lek,mat og søvn. Under lek skal hun gjerne ut to ganger om de holder på lenge. Hadde jeg visst hvor mye jobb det var hadde jeg ikke sagt ja. Ville ha venta til L er større. Ellers er det 8 mnd kontroll i morgen, en litt tidlig en. 7 1/2 måneds kontroll blir mer rett Veldig spent på hvor stor L er nå, og ikke minst se de andre ungene. ------------ Vi har funnet ut nå at å legge L klokka 18.00 er litt i det tidligste laget, så nå skal vi legge han 19.00 istedet. I går sovna han 19.30 og klokka 05.00, da skulle han opp Han lå i sin egen seng så jeg lå å halvsov til 05.30, da var det nok for han. Håper dette er noe som endrer seg etterhvert som han blir vant med å legge seg senere. Blir liksom ikke noe ordentlig rutiner på morningen når han en dag våkner klokka 05.00 og en gang 06.30. Vi ble sittende oppe å spille kort mens vi så på OL-sendingen frem til midnatt i går også, så det var en meget trøtt mamma som kikka fortvila på klokka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 22. februar 2010 #3320 Del Skrevet 22. februar 2010 Huff, det er OL tar helt knekken på oss her i heimen OL-sendinger frem til 24, unger som våkner hele natta og opp i 5-6 tiden gjør humøret noget frynsete for tiden... Får vel bare se å komme meg tidlig i seng, selv om det er spennende å se.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå