Gjest hp Skrevet 17. januar 2011 #61 Skrevet 17. januar 2011 Jeg er en av de heldige utvalgte med utrulig sterke mensen smerter. Det er ofte så vondt at jeg besvimer. Kaster opp. Klarer ikke spise. Helt utrolig forfærdelig. Som eksempel tok jeg 5 panodilzapp idag og en pinex forte (fått av legen) Dette hjalp ingenting. Så jeg låg å vrei meg i senga med en varmeflaskepute ting å hyl grein i fem timer. Å da mener jeg hylgrein. Prøvde krabbe ut på kjøkkenet for å få meg noe å drikke. men ble bare liggende på gulvet. Ikke hadde jeg penger på kortet heller. Å samboeren var ikke hjemme. Lite koselig. Kastet opp å holdt på å besvime. Dagen idag har ikke vært veldig gøy. Sånn som dette er det hver eneste gang. HAr vært hos legevakten ofte pga dette. Fikk beskjed der om å ta 900 mg smertestillende 3 ganger daglig. Nå nylig fikk jeg pinex forte som jeg skulle blande med ibux. Dette hjelper meg ingenting egentlig. Å det som kommer ut er ikke alltid rennende. Kommer av og til noen tjukke klumper nesten. Ser nesten ut som gele. Beklager detaljene. Det skjer også at jeg ikke klarer stå på beina. Men det sier vel smertene alt om. Noen som har det sånn som meg ?
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2011 #62 Skrevet 17. januar 2011 Prø progesteronkrem. har hjept mange.du kan slippe operasjon, synd at mange leger vet så lite om dette. les på progesteronetherapy.com
babyønske Skrevet 18. januar 2011 #63 Skrevet 18. januar 2011 varmepute på mage og korsrygg. Leste om dette her på nettet å er spent på om det fungerer. Har begynt å få sterke menssmerter jeg også.. men nå er mensen min utsatt litt :D
ninuska_ Skrevet 12. mai 2011 #64 Skrevet 12. mai 2011 Tråden er ryddet for identifisering gjennom fullt navn, ninuska_, moderator
Gjest NaimaXXX Skrevet 3. juli 2011 #65 Skrevet 3. juli 2011 Jeg er en av de heldige utvalgte med utrulig sterke mensen smerter. Det er ofte så vondt at jeg besvimer. Kaster opp. Klarer ikke spise. Helt utrolig forfærdelig. Som eksempel tok jeg 5 panodilzapp idag og en pinex forte (fått av legen) Dette hjalp ingenting. Så jeg låg å vrei meg i senga med en varmeflaskepute ting å hyl grein i fem timer. Å da mener jeg hylgrein. Prøvde krabbe ut på kjøkkenet for å få meg noe å drikke. men ble bare liggende på gulvet. Ikke hadde jeg penger på kortet heller. Å samboeren var ikke hjemme. Lite koselig. Kastet opp å holdt på å besvime. Dagen idag har ikke vært veldig gøy. Sånn som dette er det hver eneste gang. HAr vært hos legevakten ofte pga dette. Fikk beskjed der om å ta 900 mg smertestillende 3 ganger daglig. Nå nylig fikk jeg pinex forte som jeg skulle blande med ibux. Dette hjelper meg ingenting egentlig. Å det som kommer ut er ikke alltid rennende. Kommer av og til noen tjukke klumper nesten. Ser nesten ut som gele. Beklager detaljene. Det skjer også at jeg ikke klarer stå på beina. Men det sier vel smertene alt om. Noen som har det sånn som meg ?
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2011 #66 Skrevet 3. juli 2011 Jeg er en av de heldige utvalgte med utrulig sterke mensen smerter. Det er ofte så vondt at jeg besvimer. Kaster opp. Klarer ikke spise. Helt utrolig forfærdelig. Som eksempel tok jeg 5 panodilzapp idag og en pinex forte (fått av legen) Dette hjalp ingenting. Så jeg låg å vrei meg i senga med en varmeflaskepute ting å hyl grein i fem timer. Å da mener jeg hylgrein. Prøvde krabbe ut på kjøkkenet for å få meg noe å drikke. men ble bare liggende på gulvet. Ikke hadde jeg penger på kortet heller. Å samboeren var ikke hjemme. Lite koselig. Kastet opp å holdt på å besvime. Dagen idag har ikke vært veldig gøy. Sånn som dette er det hver eneste gang. HAr vært hos legevakten ofte pga dette. Fikk beskjed der om å ta 900 mg smertestillende 3 ganger daglig. Nå nylig fikk jeg pinex forte som jeg skulle blande med ibux. Dette hjelper meg ingenting egentlig. Å det som kommer ut er ikke alltid rennende. Kommer av og til noen tjukke klumper nesten. Ser nesten ut som gele. Beklager detaljene. Det skjer også at jeg ikke klarer stå på beina. Men det sier vel smertene alt om. Noen som har det sånn som meg ? Ja - også blør jeg sinnsykt mye.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2011 #67 Skrevet 7. august 2011 Hallo :gjeiper: Jeg har de sykeste mensen smerter, jeg får vont i magen og må nesten spy, jeg klarer så vit og gå.. og jeg tør ikke å gå til legen
AnonymBruker Skrevet 7. august 2011 #68 Skrevet 7. august 2011 Hallo :gjeiper: Jeg har de sykeste mensen smerter, jeg får vont i magen og må nesten spy, jeg klarer så vit og gå.. og jeg tør ikke å gå til legen Hvorfor tør du ikke å gå til legen? Det eneste legen gjør er å spørre deg spørsmål. Om du absolutt ikke vil til legen så vil jeg anbefalle deg Naproxen eller Ibux, kjøpes reseptfritt. Ta dem så fort du kjenner bittelitt smerte, ikke vent! Det er også greit å ha i bakhodet at sterke menssmerter kan være endometriose, det kan kun sjekkes ved en minioperasjon gjennom navelen kalt laproskopi.
Gjest Stine Skrevet 15. oktober 2011 #69 Skrevet 15. oktober 2011 Holder på å dævve akkurat nå av dette. Får ikke sove og greier ikke svelge tabletter Og jeg er bare 13! Det er så urettferdig!
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2011 #70 Skrevet 15. oktober 2011 Holder på å dævve akkurat nå av dette. Får ikke sove og greier ikke svelge tabletter Og jeg er bare 13! Det er så urettferdig! Snakk med moren din eller en annen voksen du stoler på. De aller fleste tablettene som ibux og napoxen som kan kjøpes reseptfritt på apoteket kan også deles eller knuses. Da kan du blande de knuste tablettene med yoghurt, syltetøy eller noe annet du liker. Varme på magen kan også hjelpe.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2011 #71 Skrevet 15. oktober 2011 Holder på å dævve akkurat nå av dette. Får ikke sove og greier ikke svelge tabletter Og jeg er bare 13! Det er så urettferdig! Tips for å ta tabletter: Tygg en bit banan, legg tabletten på bananmosen i munnen og svelg med vann. Ikke sikkert det funker, men verdt å prøve
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2011 #72 Skrevet 16. oktober 2011 Kanskje du skal be om en utskrapning..... Kan være rester av noe som ligger inni der og lager problemer! Kanskje livmoren din har litt feil vinkel så blodet ikke kommer ut og derfor levrer seg! Gå til en gynekolog og forhør deg!
Klikk Skrevet 16. oktober 2011 #73 Skrevet 16. oktober 2011 Jeg hadde aldri mensensmerter når jeg var yngre. Jeg fikk meg kjæreste og begynte på p-piller, og da kom sannelig smerten!! Blir skikkelig ustabil og fjern når jeg har mensen nå.
Gjest Maria Skrevet 23. oktober 2011 #74 Skrevet 23. oktober 2011 hei, jeg og har helt forferdlige menssmerter. har det nå og det eneste som frister er og rive ut deler av magen, og bare skrke høyt. Hver gang jeg har mensen (første og litt av dag 2 som oftest) går jeg 2-4 timer på turer ellers trener jeg normalt 3 t i uka med andre ting når jeg ikke har mensen, men jeg kaster ofte opp og har løs mage når jeg har mensen. hvis jeg er på skolen og jeg får mensensmerter er det bare til å gå hjem, husker enda den gangen jeg bestemte meg at dette måtte være psykisk. den dagen endte med satt på dametoalettet og kastet opp og besvimte, våknet først når en venninne hadde fått vaktmesteren til å åpne døren så hun kunne se hvordan jeg hadde det. hadde den dagen tatt 3 smertestillende tabletter å allikevell var det så gale. er det noen mulighet for å bli kvitt mensen?
AnonymBruker Skrevet 2. november 2011 #76 Skrevet 2. november 2011 hei, jeg og har helt forferdlige menssmerter. har det nå og det eneste som frister er og rive ut deler av magen, og bare skrke høyt. Hver gang jeg har mensen (første og litt av dag 2 som oftest) går jeg 2-4 timer på turer ellers trener jeg normalt 3 t i uka med andre ting når jeg ikke har mensen, men jeg kaster ofte opp og har løs mage når jeg har mensen. hvis jeg er på skolen og jeg får mensensmerter er det bare til å gå hjem, husker enda den gangen jeg bestemte meg at dette måtte være psykisk. den dagen endte med satt på dametoalettet og kastet opp og besvimte, våknet først når en venninne hadde fått vaktmesteren til å åpne døren så hun kunne se hvordan jeg hadde det. hadde den dagen tatt 3 smertestillende tabletter å allikevell var det så gale. er det noen mulighet for å bli kvitt mensen? For noen så hjelper p-piller, da kan du også utsette mensen i noen mnd om gangen. Men man kan da få litt mellomblødninger, det er forskjellig fra kvinne til kvinne. Du må til lege å få noen sterkere smertestillende og helst burde du få en henvisning til en gynekolog for å se om det er noen synlig grunn til smertene, om det kan gjøres noe med.
Gjest Claudia Skrevet 31. desember 2011 #77 Skrevet 31. desember 2011 Hei,Jeg våknet idagtidlig for jeg hadde såå vondt i magen..men det var ikke i magen det verket på venstresiden neden å bortom navlen.jeg verkte sånn at jeg knapt klarde å gå.Nå har det blitt litt bedre da..Jeg har mensen men jeg har ikke mensen idag..jeg håper på at det ikke er noe farlig for jeg er bare 12 år!:o jeg har ikke gått til legen endå !:D
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2012 #78 Skrevet 7. januar 2012 har du som sliter med sterke smerter så du svimer av og kaster opp. vært hos en gyno lege og sjekka magen for kanskje du er like uheldig som meg og ha muskelknute i magen. jeg har da to stk har hatt det i 4 år , venter nå på operasjon, jeg hadde så sterke mensen smerter at jeg klarte ikke å gå, jeg liker ikke og bruke resept frie tabletter så jeg gikk til legen og fikk resept belagt tabletter mot mensen smerter. jeg må si jeg er missunnelig på dem som ikke har smerter i det hele tatt. btw den ene muskelknuta mi er større enn en appelsin, og muskel knuter vokser hvergang en har mensen siden den ''spiser'' blod. ...
Snikk Skrevet 7. januar 2012 #79 Skrevet 7. januar 2012 Jeg har hatt sterke menssmerter i alle år, både med og uten p-piller, og greide ikke gå på jobb eller gjøre noe annet enn å ligge i senga og vri meg når jeg hadde mensen. Gikk til slutt til legen, og hun mente at jeg hadde ekstra tykke skall rundt eggstokkene (??), noe som førte til menssmerter. Ble sendt til innvendig røntken/ultralyd på sykehus, hvor de bare sa at alt var normalt. Der ga en gynekolog meg en oppskrift på en cocktail av smertestillende jeg skulle ta om det ble for ille. Det var jo allerede for ille... Er ikke noe glad i å mikse masse smertestillende heller, så jeg valgte den enkle løsningen: Hoppe over sukkerpillene på p-pillebrettet. Ingen mens, ingen smerter. Har gått sånn nå i 6 år. Glemmer å ta p-pillen et par dager i året, og da kommer mensen med en gang. Så jeg vet i det minste at jeg fortsatt fungerer
kaffira Skrevet 7. januar 2012 #80 Skrevet 7. januar 2012 Jeg og har voldsomme menssmerter, så jeg fikk beskjed av lege om å ta 600 mg ibux +1 eller 2 paracet først, noen timer senere 400 mg ibux, noen timer senere 200 mg ibux. Det hjelper for meg. P-piller hjelper også. Men tørr ikke bruke p-piller mer pga brystkreftfaren.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå