Gå til innhold

Med ivf-kylling i magen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Der var du ja Kylling :) Kjenner igjen det energitapet altså.Det er helt forferdelig.Kommet ganske langt du nå da :jepp: Sender over litt energi til deg jeg :klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan være slitsomt å være gravid altså... Hadde noen sånne perioder selv, og da var det bare soving og avslapning som hjalp. Sikkert lurt å sjekke om du mangler noe, det kan jo fort skje når du har flere å dele næringsstoffene med :) Prøv å få deg litt dagslys og frisk luft også, det føles deilig når en er helt slakt, for ikke å snakke om de viktige D-vitaminene.

Sender over litt energi jeg også :klemmer:

Skrevet

Dagslys og frisk luft er ikke så lett å få til når jeg er på jobb hele dagen. Mørkt når jeg kommer på jobb og mørkt når jeg drar hjem.. Men er jo ute litt i løpet av arbeidsdagen da, som regel. Har begynt å av og til ta meg to minutters luftetur utenom pausen også, for å ikke falle helt i koma..

Ulempen med at ukedagene går fort, er at helgene går enda fortere.. Lever for helgene nå, jeg ELSKER helg!! Trøtt i dag da, for typisk nok så våkner jeg automatisk i 7-8-tida selv om det er lørdag. Blir nok en ettermiddagslur i dag også ja..

Ellers :hoppe: jeg litt for 24 uker, og for ei sprelsk jente i magen som vekket meg med turning, hikking og kickboksing. :ler:

Skrevet

Du er jo over halvveis nå jo! :hoppe:

Og det er en herlig følelse å kjenne turning i magen ja, det husker jeg godt. Ikke fullt så godt med svangerskapskløe og bekkenløsning som jeg hadde, men sannelig er det verd det!

Du har så mye å glede deg til! :hjerte:

Jeg har forresten ikke sett deg flere ganger. Har gått forbi der et par ganger (jeg går stort sett opp den andre bakken når jeg skal hjem), men har ikke sett noe til verken deg eller noen andre. Dere har sikkert vært inne når jeg har gått forbi. Men det er jo uansett ikke så lett å se noe fra såpass lang avstand.

Men jeg skal hilse på dersom jeg tror jeg ser deg igjen. ;)

Skrevet
Du er jo over halvveis nå jo! :hoppe:

Og det er en herlig følelse å kjenne turning i magen ja, det husker jeg godt. Ikke fullt så godt med svangerskapskløe og bekkenløsning som jeg hadde, men sannelig er det verd det!

Du har så mye å glede deg til! :hjerte:

Jeg har forresten ikke sett deg flere ganger. Har gått forbi der et par ganger (jeg går stort sett opp den andre bakken når jeg skal hjem), men har ikke sett noe til verken deg eller noen andre. Dere har sikkert vært inne når jeg har gått forbi. Men det er jo uansett ikke så lett å se noe fra såpass lang avstand.

Men jeg skal hilse på dersom jeg tror jeg ser deg igjen. ;)

Trodde jeg også hadde bekkenløsning, men smertene forsvant på uforklarlig vis noen uker før jul. Så jeg har kommet fram til selv at det trolig ikke var bekkenet likevel, men kanskje isjasnerven som lå i klem. Fryktelig vondt var det iallfall, så jeg er glad det er borte! Men jeg skulle nok klart det meste av plager når jeg tenker på gevinsten. :)

Du får ta med deg kikkert neste gang du går forbi. ;) Som regel er vi ute på formiddagen (mellom 9 og 10.30), og av og til på ettermiddagen fra 14.30. Ellers er det lite jeg er med på turer og sånn. Av og til går vi opp til lekeplassen der oppe på toppen, men siden jeg er så redd for å få smerter igjen, så er jeg fritatt all trilling av vogner. Derfor er det sjelden jeg er med dit opp..

Skrevet

Det kan være det er bekkenløsning selv om smertene har forsvunnet. Jeg merket det første gang da jeg var 10 uker på vei, men da forsvant også smertene og var faktisk borte en god stund før de kom tilbake. Ikke for å være negativ altså, men det kan godt hende du ikke slipper unna.. :(

Men vi håper selvsagt i det lengste at det "bare" var isjasnerven! :Nikke:

Jeg pleier som regel å trille tur mellom kl 10 og kl 12 (ikke nå i dette møkkaværet da). Skal gå nedover bakken "deres" neste gang, så kanskje jeg ser deg ute. :)

Skrevet
Det kan være det er bekkenløsning selv om smertene har forsvunnet. Jeg merket det første gang da jeg var 10 uker på vei, men da forsvant også smertene og var faktisk borte en god stund før de kom tilbake. Ikke for å være negativ altså, men det kan godt hende du ikke slipper unna.. :(

Men vi håper selvsagt i det lengste at det "bare" var isjasnerven! :Nikke:

Jeg pleier som regel å trille tur mellom kl 10 og kl 12 (ikke nå i dette møkkaværet da). Skal gå nedover bakken "deres" neste gang, så kanskje jeg ser deg ute. :)

Bra du forteller meg dette, Bippe, for jeg har ikke helt skjønt det med bekkenløsning.. Jeg hadde jo skikkelig vondt, problemer med å gå til og fra bussen og komme meg ut og inn av bilen og sånn. Og jeg trodde ikke det skulle forsvinne liksom, men bare bli verre og verre utover. :klø:

Da er jeg iallfall forberedt på at det kan komme tilbake. Tar mine forhåndsregler fremdeles selv om jeg er smertefri, spesielt på jobb, for jeg har ikke lyst til å få det tilbake...

Skrevet

Vær gjerne veldig forsiktig når det gjelder støvuging, gulvvask og lignende bevegelser som gir en "sving" på bekkenet. Det er nemlig noe av det verste du kan gjøre. Overlat ellers de tyngste handleposene til mannen, og ikke finn på å måke snø! ;)

Det er greit å være litt føre var, slik at du ikke vil slite med bekkenet i lang tid etter fødsel. Jeg kunne ikke reise meg med Junior i armene de første ukene, og jeg slet i tre måneder med smerter. Men det gikk over til slutt, og nå kjenner jeg nesten aldri noe.

• 2 uker senere...
Skrevet

:vinke:

Innom for å hilse på.

Jeg hadde isjas nerven i klem når jeg var gravid. Trodde også det var bekkenløsning med en gang, men veldig glad når det ikke var det.

Litt kortere dager på jobb og heve-senke pult gjorde underverker for hverdagen min.

Gevinsten er absolutt verdt det, men kan man ungå vondter så er det jo greit å gjøre det.

:klem:

Skrevet

Ikke så ofte jeg ser deg hverken her eller der. Men antar du har det bra :)

Skrevet

Da antar du rett, Strix! :)

Har det veldig bra jeg. Fremdeles trøtt, men det er ikke like altoppslukende. Hvis jeg passer på å sove nok, så går det som regel greit. Blir lite tid til nett og andre ting, for livet mitt består stort sett av jobb, hvile og søvn. :fnise: Formen er ellers superbra. :biggrin: Var på UL i forrige uke, og jenta vår vokser akkurat som hun skal. Blodforsyninga var fin, og alt så bra ut, så nå trenger vi ikke noe mer oppfølging fra sykehuset. Har også vært på sv.skapskontroll siden sist. Alt er i sin skjønneste orden med meg. :)

Ikke så mye spennende som skjer om dagen, derfor er jeg nok litt treg med å oppdatere her inne.

Skrevet

Oi har du kommet til uke 25 alt da :hakeslepp: Her går det unna ja. Så bra at alt står bra til med mor og barn da.

:klemmer:

Skrevet

Godt å høre at alt er vel i alle fall :)

:klemmer:

Skrevet

Bare to uker igjen av 2. trimester.. :hakeslepp: Jeg testet nettopp positivt jo! Tiden flyr virkelig. Nå begynner vi for alvor å tenke på utstyr og sånn. Har jo noe i boks, men jeg må lage en oversikt over hva vi har, hva vi trenger osv. Må også få fingeren ut når det gjelder perminsjonssøknaden. :Nikke:

Det har vært noen sinnsykt hektiske uker, samtidig som slitenheten min har nådd nye høyder. Underbemanning på jobb, noe som har gått sterkt ut over tilretteleggingen min.. Resultatet er: vond rygg, mye kynnere og en Kylling helt på felgen. Tårene sitter løst, og jeg har lite igjen å gå på. I går var jeg nødt til å ta til det skrittet å få meg en sykemelding. Skal jobbe 50% foreløpig i tre uker. Synes det er fryktelig kjipt, men jeg har latt det gå langt, og nå føler jeg at jeg ikke hadde mye valg.. :tristbla: I disse dager er jeg på toppen av det hele blitt forkjøla, så nå ser jeg fram til å roe litt ned.

Jeg driver å venter på gravidmagen jeg... :sjenert: Mange ser ikke at jeg er gravid (med mindre jeg har stramme gensere på), og andre med termin i mai har mye større mager enn meg. Hadde gledet meg til å sprade rundt med stor mage, men jeg får vel smøre meg med tålmodighet...

Ellers gleder jeg meg så enormt til babyen kommer!! Drømmer om henne om natta, og jeg elsker å ligge og kjenne på bevegelsene hennes. Lettrørt som jeg er for tiden, så skal det ikke mye tankevirksomhet rundt graviditeten før tårene triller. Jeg vet at det å få barn er det "naturligste i verden", og "alle" blir gravide, men for meg er dette så stort at jeg føler jeg er verdens heldigste. :)

Skrevet

Hei Kylling :vinke:

Bra du fikk deg sykemelding! Det tjener ingen at du går på felgen og aller minst deg selv, det har du ingenting igjen for! Dette lærte jeg meg for mange år siden og jeg kan ikke si at jeg liker å være sykemeldt, ,men det er bedre enn å gå på jobb på bekostning av kroppen!!

Jeg syns også at det bare var i går du testa positivt :fnise: Om vi er max heldige så tester vi positivt like før du skal føde... Tin g tar tid.

Herlgi ålese at du koser deg sånn med graviditeten! Gjør det noe om magen ikke er så stor da? Du er jo like gavid uansett. Så lenge det er ei frisk og sprellende jente inni der så er vel det det viktigeste?!

Og noe vi begge vet er at "alle" ikke blir gravide uten videre. Se bare her på Kg til og med, det kryr av dem som sliter. Så det er klart det er stort, enormt stort! Jeg tror mye av grunnen til at jeg har så små forventninger til ivf`en og alt det der er at det er så ubegripelig og fjernt at det bare virker surrealistisk. Har jo aldri vært i nærheten av en positiv test og ser ikke helt for meg at det vil skje en dag heller ;)

Ta vare på deg selv nå da :klem:

Skrevet

:vinke:

Snart 3. trisemester, tida flyr så fort!!!

Godt du fikk sykemelding. Lettere å si nei til ting da. Det er tross alt deg og snuppa du må tenke på. Ingen takker deg hvis det går for langt.

Spennende å tenke på utstyr og mai er en fin måned å bli mamma i. Jeg var veldig glad jeg slapp å gå gravid om sommeren når vannet lagret seg oppi kroppen på slutten av graviditeten.

Ha en fin dag :klemmer:

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har visst ikke fulgt med, har strevd med kolikkhelvete her.

GRATULERER!!!!

Skrevet

Vingedama! Lubelillen! Så utrolig gøy å se deg her. Håper alt er bra med deg og dine! :klem:

Det går mye bedre her. Det har hjulpet veldig å redusere jobbinga. Fra å være utslitt og nesten deprimert, så klarer jeg å hente inn energi igjen de dagene jeg er hjemme. Humøret er bedre, og jeg er ikke så sliten lenger. :)

Magen vokser også enormt nå. Jenta i magen romsterer så mye nedi der at jeg til tider blir uvel, men det er jo bare koselig. Leker litt med henne innimellom. Dytter på beinet hennes og sånn. Da får jeg spark tilbake. :) Mannen mener jeg må slutte å irritere henne. Hehe.

Vi har også handla en del i det siste. Sved av en del lapper i helga på utstyr. Det er ikke så mye vi mangler nå. Har bestilt oss kjærestetur til Danmark mot slutten av neste måned, så da tar vi resten av innkjøpene der. :)

Skrevet

Så kos å kunne leke med henne da :hjerter: Det er jo bare fantastisk at det er et helt lite menneneske inne i magen som bare venter på å få komme ut når det er stort nok.

Kose dere på danmarkstur, blir sikkert veldig fint med en siste tur som kjærester, før dere blir foreldre. Og ikke minst mye shoppingmuligheter ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...