Gå til innhold

Oppfordret til å bruke BH

Fremhevede innlegg

Gjest nextlife
Skrevet
Man er født naken. Alle kroppsdeler er noe vi er utstyrt med fra naturen sin side. Har du null problemer med at folk går rundt nakne når de enn måtte føle for det?

Mitt blikk blir heller ikke tiltrukket av andres bryster. Så lenge disse holder seg pent i ro. Om de derimot hopper omkring, så ser det veldig rart ut, og da er det vanskelig å la være å stirre. På samme måte som det er vanskelig å la være å stirre når noen har tatovert hele ansiktet sitt.

Mulig jeg er ganske treig, men for meg blir det å gå rundt naken når man enn måtte føle for det noe helt annet enn å gå med bryster tildekket av en skjorteeller genser :klø:

Du sier at blikket ditt ikke tiltrekkes av bryster som holder seg i ro, mener du at de med små, faste struttepupper kan gå uten bh under skjorten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
jeg har faktisk aldri møtt en bryst som hopper rundt omkring? er den utstyt med lopper eller noe? :gjeiper:

:klemmer:

Saklig du... Hvordan tror du at ts sin kollega visste at hun gikk uten bh? Hvorfor tror du folk flest med store pupper går med bh? Det er fordi at store pupper disser og spretter mye når man beveger seg. At du aldri har sett dette er vel da kanskje fordi du aldri har sett en person med store pupper uten bh på.

Skrevet
Saklig du... Hvordan tror du at ts sin kollega visste at hun gikk uten bh? Hvorfor tror du folk flest med store pupper går med bh? Det er fordi at store pupper disser og spretter mye når man beveger seg. At du aldri har sett dette er vel da kanskje fordi du aldri har sett en person med store pupper uten bh på.

faktisk så har jeg det. Min kjære mor var veldig barmfager. Så jeg kjenner til "problemet". Men aldri har jeg lagt merke til noen dissing..og hopping og spretting for den saks skyld..

Skrevet
Mulig jeg er ganske treig, men for meg blir det å gå rundt naken når man enn måtte føle for det noe helt annet enn å gå med bryster tildekket av en skjorteeller genser :klø:

Du sier at blikket ditt ikke tiltrekkes av bryster som holder seg i ro, mener du at de med små, faste struttepupper kan gå uten bh under skjorten?

Hvorfor blir det noe annet for deg? Argumentet ditt for at man skulle kunne gå uten bh på jobb var at det var naturlig, og man var født med pupper. I mange kulturer er det helt ok å gå rundt naken, og det mest naturlige i denne verden. I vår kultur er det ikke slik, det er IKKE ok å gå rundt naken. Men det er også slik i vår kultur at det ikke er akseptert å gå rundt med pupper som disser og spretter. Det er det som er poenget mitt. At vi er oppdratt til at pupper er "tabu". Det er ingen logisk forklaring på hvorfor det er tabu, men det er så innarbeidet i vår kultur at folk blir pinlig berørt av pupper. Om det er rett eller galt er en helt annen diskusjon. Fakta er at det er slik. Og det bør man forholde seg til når man er på jobb. Så kan man heller gjøre opprør med dette på fritiden, og la puppene henge fritt, og på den måten prøve å bryte ned "puppetabuet" i samfunnet.

Jeg ser ikke problemet med at folk med små pupper går uten bh, nei. De disser jo ikke, og det er også derfor umulig å se om de går uten bh eller ei. På samme måte som det overhodet ikke plager meg om folk går uten truse, så lenge de ikke også går med veldig kort skjørt og bøyer seg fremover i tide og utide. Problemet er ikke mangelen på bh, det er dissingen. Om puppene holder seg pent i ro, og brystvortene ikke tutter ut under en stram topp, så vil ikke puppene tiltrekke seg oppmerksomheten, og vil ikke være noe mer problematiske enn pupper som er pent pakket inn i bh.

Skrevet
Det er beskrevet opptil flere ganger før i tråden: dissing og hopping vil automatisk føre til at blikket trekkes mot disseområdet, altså vil man oppleve at blikket trekkes mot en annens pupper. Og det er upassende å glo på andres pupper, altså vil folk bli stresset når de må konsentrere seg for ikke å glo.

Jeg har enkelte overvektige kolleger på jobben..som både disser her og der, uten at oppmerksomheten min trekkes mot "problemområdene" i nevneverdig grad.

Kanskje man skulle si som i en god gammel klassiker; "The doctor recomends...amputation....".

Skrevet

Hallo, jeg skjønner ikke problemet.

Ha en tettsittende topp/singlet under genseren, så slipper du både hengepupper og vonde stropper.

Skrevet
Jeg har enkelte overvektige kolleger på jobben..som både disser her og der, uten at oppmerksomheten min trekkes mot "problemområdene" i nevneverdig grad.

Kanskje man skulle si som i en god gammel klassiker; "The doctor recomends...amputation....".

Det er kanskje fordi det er mer normalt å se denslags dissing ;) Og så lenge man ikke er kraftig overvektig vil ikke den dissingen være så veldig stor.

Jeg legger merke til om folk har voldsomme disserumper, men det er vel fordi jeg ser det veldig sjelden.

Skrevet

Jeg synes denne tråden har havnet litt på feil spor. Etter min mening er det ikke først og fremst hva som er anstendig som dikterer kleskoden, det er at arbeidsplassen ønsker en viss grad av formalitet og korrekthet. Hvis en mann lar bokseren synes, går i røde t-skjorter under skjorta, går i skrikende farger, går i hettegenser, i joggebukse osv, har det da ingenting med anstendighet å gjøre at han blir bedt om slutte med dette, men at det er alt for lite formelt for mange arbeidplasser. Om en dame går rundt i sjuskete klær, joggebukse, eller går uten BH er det også uformelt. Om hun går i alt for korte skjørt eller har for drøy utringning er det uanstendig, og derfor også uformelt, fordi uanstendighet er uformelt. Jeg synes ikke å gå uten BH nødvendigvis er uanstendig, mem det er uansett uformelt.

Jeg kan godt sitte hjemme hos meg selv uten BH, men jeg går ikke ut av huset uten.* Av samme grunn som jeg heller ikke går ut i joggebukse, jeg ønsker ikke å se ut som en slask. Og mange arbeidplasser ønsker heller ikke at man ser ut som en slask.

*Joda, det hender jeg har på meg en kjole eller topp der jeg ikke har BH under, men da er de laget for å brukes uten, og er tettsittende slik at de holder mine små pupper på plass.

Gjest nextlife
Skrevet
Hvorfor blir det noe annet for deg? Argumentet ditt for at man skulle kunne gå uten bh på jobb var at det var naturlig, og man var født med pupper. I mange kulturer er det helt ok å gå rundt naken, og det mest naturlige i denne verden. I vår kultur er det ikke slik, det er IKKE ok å gå rundt naken. Men det er også slik i vår kultur at det ikke er akseptert å gå rundt med pupper som disser og spretter. Det er det som er poenget mitt. At vi er oppdratt til at pupper er "tabu". Det er ingen logisk forklaring på hvorfor det er tabu, men det er så innarbeidet i vår kultur at folk blir pinlig berørt av pupper. Om det er rett eller galt er en helt annen diskusjon. Fakta er at det er slik. Og det bør man forholde seg til når man er på jobb. Så kan man heller gjøre opprør med dette på fritiden, og la puppene henge fritt, og på den måten prøve å bryte ned "puppetabuet" i samfunnet.

Jeg ser ikke problemet med at folk med små pupper går uten bh, nei. De disser jo ikke, og det er også derfor umulig å se om de går uten bh eller ei. På samme måte som det overhodet ikke plager meg om folk går uten truse, så lenge de ikke også går med veldig kort skjørt og bøyer seg fremover i tide og utide. Problemet er ikke mangelen på bh, det er dissingen. Om puppene holder seg pent i ro, og brystvortene ikke tutter ut under en stram topp, så vil ikke puppene tiltrekke seg oppmerksomheten, og vil ikke være noe mer problematiske enn pupper som er pent pakket inn i bh.

Hvis du ikke skjønner at jeg mener tildekte pupper og nudisme er to vidt forskjellige ting, så beklager jeg at jeg har ordlagt meg uklart. Jeg synes IKKE man skal kunne gå naken selv om man er føst slik. Diskusjonen her er heller ikke nakenhet. Det er jo ikke sånn at man blotter brystene når man går uten bh, de er jo tildekket.

Hvis det er slik at mennesker i 2008 synes pupper er tabu, ja da synes jeg vi burde gjøre alt som står i vår makt for å bryte dette tabuet.

Ettersom du mener at det er dissende pupper som er problematisk og forstyrrende, burde arbeidsgiver kanskje også få legger føringer for bruk av hold-in truser og strømpebukser for mennesker med en ellers dissende kropp?

Gjest Gjest_val_*
Skrevet
Hvis det ikke synes, hvordan vet du da at de går uten bh. Og i dette tilfellet, så SYNTES det faktisk at ts gikk uten bh. Ellers hadde vel neppe kollegaen visst noe om det? ;)

Om noen veiver med armene, blir blikket automatisk trukket mot armene. Om noen veiver med puppene, vil blikket automatisk trekkes nedover. Det er ikke noe man kan noe for. Det er slik vi er skapt. Blikket vil trekkes mot store bevegelser i kroppen til den vi ser på. Det vil også trekkes mot unormale ting ved den andre. Dinglende pupper er både bevegelse og unormalt, ergo vil man ha problemer med å stirre, selv om man prøver å la være.

Og det er ikke bare kundene som blir distrahert. Det er også kollegaer som blir det.

Jeg synes det er mest behagelig å gå i joggebukse, og jeg trives med det. Men jeg møter likevel opp i ubehagelige sko og stramme klær på jobb. Så går jeg i hva jeg vil på fritiden.

LOL! Synes dette var utrolig morsomt. Det er da ingen som står og VEIVER med puppene vel? Ser for meg; - hvor er toalettet?, -Det ligger der *pekermedpuppen*.. Jeg mener ærlig talt, det er da måte på å overdrive.

Med det sagt synes jeg ikke det er PENT å ikke gå med BH hvis man kan legge merke til det. Synes ikke det er fint å se på når ei dame går forbi og puppene duver.. Og tror det er mange som deler min oppfatning, og dermed føler folk seg støtt/ukomfortabel etc. Hadde JEG jobbet på arbeidsplassen din ville jeg nok ikke sagt noe til deg. Jeg hadde nok syntes det var stygt, men hadde ikke brydd meg om det.

Om jeg var deg nå, ville jeg ha begynt å gå med bh til jobb nå. Ville ikke sagt noe til lederen din, da som noen andre påpekte tidligere; det er mulig at lederen din følte seg ukomfortabel med å fortelle dette til deg, så han ba hun som fortalte deg det gjøre det. Det er nok folk som føler seg støtt av det/føler det ikke er passende, så du må nok bare respektere det.

Gjest nextlife
Skrevet
LOL! Synes dette var utrolig morsomt. Det er da ingen som står og VEIVER med puppene vel? Ser for meg; - hvor er toalettet?, -Det ligger der *pekermedpuppen*..

:fnise:

Skrevet
Hvis det er slik at mennesker i 2008 synes pupper er tabu, ja da synes jeg vi burde gjøre alt som står i vår makt for å bryte dette tabuet.

Hvem har sagt at pupper er tabu? Poenget er at det ikke nødvendigvis er i tråd med kleskoden på jobb å gå med puppene "løse". Betyr det at rompesprekk også er tabu hvis en ansatt får beskjed om å skaffe seg bukser som ikke blotter halve sprekken? Nei, selvfølgelig ikke, det betyr bare at det ikke er passende i den formelle sammenhengen som en arbeidsplass som regel er.

Skrevet
Jeg synes denne tråden har havnet litt på feil spor. Etter min mening er det ikke først og fremst hva som er anstendig som dikterer kleskoden, det er at arbeidsplassen ønsker en viss grad av formalitet og korrekthet. Hvis en mann lar bokseren synes, går i røde t-skjorter under skjorta, går i skrikende farger, går i hettegenser, i joggebukse osv, har det da ingenting med anstendighet å gjøre at han blir bedt om slutte med dette, men at det er alt for lite formelt for mange arbeidplasser. Om en dame går rundt i sjuskete klær, joggebukse, eller går uten BH er det også uformelt. Om hun går i alt for korte skjørt eller har for drøy utringning er det uanstendig, og derfor også uformelt, fordi uanstendighet er uformelt. Jeg synes ikke å gå uten BH nødvendigvis er uanstendig, mem det er uansett uformelt.

Jeg kan godt sitte hjemme hos meg selv uten BH, men jeg går ikke ut av huset uten.* Av samme grunn som jeg heller ikke går ut i joggebukse, jeg ønsker ikke å se ut som en slask. Og mange arbeidplasser ønsker heller ikke at man ser ut som en slask.

*Joda, det hender jeg har på meg en kjole eller topp der jeg ikke har BH under, men da er de laget for å brukes uten, og er tettsittende slik at de holder mine små pupper på plass.

:klappe:

Enkelt og greit.

Skrevet

I bunn og grunn spiller det kanskje ikke så stor rolle hva vi her inne mener, men hva de ansatte og sjefene på arbeidsplassen til trådstarter synes. Det er nå gitt uttrykk for at hun bør vurdere å bruke bh, og da må jeg bare anta at damen som valgte å si fra gjorde det på et saklig grunnlag og at det kanskje kan ha vært reaksjoner fra de andre ansatte på kontoret som har ført til samtalen.

Jeg ville gjort som jeg ble oppfordret til for å vise at jeg er profesjonell og kan følge kleskoden på arbeidsplassen min. Mange her er uenige, og det kunne vært morsomt å se hva de selv hadde gjort i samme situasjon. ;)

Skrevet
Hvis du ikke skjønner at jeg mener tildekte pupper og nudisme er to vidt forskjellige ting, så beklager jeg at jeg har ordlagt meg uklart. Jeg synes IKKE man skal kunne gå naken selv om man er føst slik. Diskusjonen her er heller ikke nakenhet. Det er jo ikke sånn at man blotter brystene når man går uten bh, de er jo tildekket.

Ettersom du mener at det er dissende pupper som er problematisk og forstyrrende, burde arbeidsgiver kanskje også få legger føringer for bruk av hold-in truser og strømpebukser for mennesker med en ellers dissende kropp?

Jeg har skjønt at du mener de er vidt forskjellige ting, ja, det mener jeg selv også. Det virker ikke som om du skjønner hvorfor jeg tar opp det eksempelet, dog. Poenget mitt er -hvorfor- de er forskjellige ting. Poenget mitt er tabuer. Har du en logisk forklaring til at pupper skal være tildekte? Det har ikke jeg. I mange andre kulturer går folk med puppene utildekket. Det er ingen annen grunn til at vi går med puppene tildekket enn at det er et kulturelt betinget tabu å flashe dem. Og det er det samme med at puppene skal holdes i ro og ikke dingle. Det finnes ikke noen logisk forklaring. Det er bare "uanstendig" i vår kultur. Enten man nå liker det eller ei. På samme måte som at raping regnes som uhøflig. Det er ingen fornuftig grunn til at det skal være slik. Det bare er sånn. Jeg personlig raper så det gjaller hjemme hos meg selv, men jeg respekterer at andre blir veldig ille til mote at det, og unngår det derfor når jeg er sammen med mennesker jeg vet blir støtt av det.

Når man er på besøk hos folk, så følger man reglene i deres hjem, selv om man synes disse er latterlige. Jeg synes det er behagelig å sitte med bena i sofaen, men det er ordentlig fyfy hos en venninne, så da har jeg pent bena på gulvet, selv om jeg synes det er ubehagelig, og at det er en latterlig regel. Det er hennes hjem og hennes regler. Jeg kunne selvsagt latt være å følge disse reglene, men da hadde hun blitt sur og støtt. Så da kan jeg velge: ha bena på gulvet og ha det hyggelig med venninnen min, eller ha bena i sofaen og skape sur stemning. Da velger jeg alternativ nr 1. I andre situasjoner hvor jeg ikke bryr meg om folk blir støtt eller ei, kan jeg velge å la være å følge uskrevne regler jeg finner tåpelige.

Som privatperson står man fritt til å bryte disse tabuene og uskrevne reglene i samfunnet. Men når man er på jobb, er man nødt til å fungere sammen som en gruppe. Da er det nødvendig at man følger de samme reglene, både skrevne og uskrevne, for å unngå mest mulig at folk blir støtt og at det blir utrivelig. Samme hvor idiotisk man selv synes at reglene er. På samme måte som hos venninnen min. Om man vet at mange i samfunnet blir støtt av dissende pupper (som er tilfellet her i landet), så bør man unngå dissende pupper når man er på jobb. Du står helt fritt til å la være å følge regelen, men da må du også ta konsekvensene i form av reaksjoner fra sjefer, kollegaer og kunder.

Skrevet

Det hele kan vel oppsumeres med at man står fritt til å følge de uskrevne reglene i samfunnet, om man tåler konsekvensene av det.

Om man oppfører seg på en måte som andre oppfatter som støtende, så må man ta konsekvensene av det. Om en person føler seg støtt av noe du gjør, så kan du helt fint si at det er denne personen sitt problem at han blir støtt. Men om det at han blir støtt fører til at han behandler deg negativt, f.eks. unngår deg, baksnakker deg, osv, så blir det et problem for deg.

Om kollegaene dine blir pinlig berørt av puppene dine, så kan du velge å si at det er deres problem. Men om de begynner å baksnakke deg, eller unngår deg pga flauhet slik at du blir litt utenfor eller og faktisk går glipp av informasjon du trenger for å gjøre en bra jobb, eller sjefen ikke vil gi deg oppdrag som innebærer kontakt med kunder som kan bli støtt, så er det ditt problem. Kollegaen din som sa ifra gjorde det kanskje for å være grei, for å redde deg fra baksnakking og skjeve blikk.

Enkelte har blitt nektet jobber på grunn av ting som piercinger. Det er sjefens problem at han blir støtt av piercinger, men når det fører til at man får sparken, så er det plutselig et problem for en selv også.

Skrevet (endret)

Jeg ble overasket over alle disse svarene, og jeg må innrømme

at jeg trodde jeg fikk mer støtte. Det er ikke noen offisiell kleskode på jobben, men selvsagt må vi kle oss passende. Det rare er at jeg har sett flere kolleger med veldig kort skjørt, tanga og ja også uten BH uten at noen har reflektert over dette.

Jeg kunne vært den som sa fra om dette tror jeg... Hengepupper uten BH er ikke pent. Har du derimot fine pupper, trenger man ikke alltid BH synes jeg, men det spørs jo litt på toppen/genseren..

Jeg har veldig stor bryster og det er en av grunnen til at jeg ikke har funnet en bra BH. Jeg er 32 år har hatt en fødsel så de henger litt, uten at det er «hengepupper». Men mener likevel at denne problemstillingen er usaklig.

Var så lur at jeg ringte en venninne og kollega som jeg stoler 100% på. Har kjent henne siden jeg begynte i jobben 2003. Hun er også ganske åpen ærlig og direkte. Hun var veldig overasket at dette ble tatt opp av nevnte leder, men tror at det er sannsynlig at leder team eller personal avdelingen kan ha spurte om hun kunne ta det opp med meg (Flaut).

Hun sier at brystene mine beveger seg veldig mye frem og tilbake. Selv bare jeg heller i kaffe (ikke morsomt :tristbla: ). Hun hevder hun kan til og med høre klaske lyder om jeg går fort. Om dette er tilfelle så hører hun noe jeg ikke hører, og jeg ble nok litt provosert . Hun mener også at luftige gensere og skjorter ikke skjuler dette, men nesten forsterker effekten. Hun sier også at det er en mange som stirrer men og kvinner. Hun mener også at jeg sjelden bruker BH, (dette vet jeg er feil). Men som sagt er hun overrasket at det har blitt tatt opp. Og at jeg ellers er veldig anstendig kledd og populær på jobben. Vi har nå fleipet så mye med dette, at jeg føler meg mye bedre.

Selvsagt har jeg merket at det har beveget seg, men jeg har nok blitt så vant til dette at jeg ikke har fundert så mye på dette. Dessuten så er jeg over 180, så jeg er litt vant til å bli glodd på. Det blir nok en tur ut å kjøpe BH om ikke lenge.

Når dette er sagt så er jeg nok fortsatt litt forbannet.

Selvsagt så vil vi alle oppleve å bli korrigert på jobben en eller annen gang, men

føler at det ligger en blanding av diskriminering og jante loven til grunn for det som har skjedd. Trodde man stod helt fritt til å gå med eller uten BH i dette landet, så lenge man har en anstendig genser eller bluse. Og hvorfor tanga er mer tolerert er BH løse pupper er fortsatt et mysterium for meg. Vurderer fortsatt å gå kledd som jeg vil, men vi får se.

Endret av Nina76
Skrevet

Jeg tenker litt på kvinnekampen på 70-tallet når jeg leser denne tråden, da retten til å gå uten bh var en kampsak...

Vi har nok ikke kommet så mye lengre i dag... dessverre. :(

Skrevet

Jeg kan ikke skjønne at det er i TS interesse å gå uten BH på trass for å bevise et poeng. Greit nok at det er det ikke er hennes problem at andre lar seg sjenere av løshengende pupper, men det er hennes problem å bli kjent på arbeidsplassen som "ho med puppene". Personlig vil jeg foretrukket noe annet....

Og ikke ser jeg hvordan janteloven har noe med saken å gjøre heller.

Gjest Gjest_Berit_*
Skrevet
Hun sier at brystene mine beveger seg veldig mye frem og tilbake.

Selv bare jeg heller i kaffe (ikke morsomt :tristbla: ).

Hun hevder hun kan til og med høre klaske lyder om jeg går fort.

I dette tilfelle tror jeg din kollega har rette, du sa ja selv at hun var ærlig.

Det høres virkelig ut som du har blitt lagt merke til jobben for dette.

Når det er sagt, så er det mange kvinner som har fått refs for kleskoden.

Jeg kjenner flere som har fått tanga forbud, så ikke ta BH saken for hardt.

Du er nok ikke alene.

Som noen andre kvinner sier, synes jeg også at det er flaut å se på.

Jeg synes det er flaut at noen men glor seg forderva, samtidig så er det flaut

om andre ser at jeg titter på andres kvinners pupper.

Hvorfor jeg ser på duvende bryster vet jeg ikke, det er bare slik.

Du gjør nok klokt i å kjøpe en god BH.

Store duvende bryster uten BH er ingen god kombinasjon.

Selv om du kanskje har greid deg til nå så burde du kjøpe

en solid BH. Hvis ikke henger puppene dine ned på knærne når du er 40.

Kanskje jeg er litt konservativ men

Har du også tenkt på at noen menn også kanskje blir distraert av deg

i den grad at de blir missfornøyd med sine ikke fult så bryst fagre koner ?

At de ikke for utført jobben sin slik de skal og at dette kan få store konsekvenser for den enkelte ?

Vurderer fortsatt å gå kledd som jeg vil, men vi får se.

Det kan du sikkert gjøre, du får sikkert ikke sparken siden du jobber i staten.

Men jeg tror før eller siden at du får en ubehagelig opplevelse.

Det kan være noe så uskyldig som at noen gir deg gavekort på BH, eller kaller deg

Nina sprett pupp. Men det kan også skje at en mannlig kollega tar et solid tak i puppene dine

eller drar av deg genseren ? Om du klager så vil det hele komme fram, du har fått oppfordringer

til å bruke BH fordi det virker distraherende på kolleger, uten å ta dette til følge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...