Gå til innhold

The search for superwoman


Gjest Fancy Nancy

Anbefalte innlegg

Gjest Fancy Nancy

kjærligheten har fri dag i dag.

vi spise frokost i asker og gikk på biblioteket og lånte oss bok og film.

jeg lånte meg en bok om redesign. har ei venninne som syr kjoler av gamle gensere osv.. har hjulpet henne noen ganger og blir så inspirert. så nå tenkte jeg at jeg får bare prøve og sette igang.. låner symaskin av mamma neste gang jeg drar hjemom.

vi har så hyggelige utleiere.. i dag sendte jeg melding og lurte på om de viste noe om hvor man kan kaste juletreet. så ringte dem og sa at dem selv pleide å kutte det opp veldig smått og bare legge det ut i hagen (steinete hage). og da vi kom hjem, hadde de satt ut masse utstyr for oss å skjære opp juletreet med. veldig snilt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fancy Nancy

sjekket ut på vanilla.com hvordan lage egen vaniljeekstrakt..

de foreslo å lage 1 pint, men det blir litt mye i første omgang så jeg prøver på min måte og lager et lite glass..

altså:

1 lite glass med lokk

2 vaniljestenger

alkohol.. her 60% vikingfjord.. det var det som var i skapet

nå står det lille glasse i skapet (skal stå mørkt) og jeg skal riste litt på det hver dag og etter 2-3 uker er det klart til bruk. jeg er så spent altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fancy Nancy

i dag har jeg gått rundt sognsvann..

har ei venninne som bor i nærheten der og hun inviterte meg ut for å gå.

var fult opp av folk på isen og jeg var ordentlig lei meg for at jeg ikke hadde tatt med meg kamera.

godt å være ute, men og godt å komme seg inn igjen. særlig siden jeg ble så kald på toget hjem. nå blir det varm dusj og middag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fancy Nancy

vi hadde en super tur i går. tok oss ca 2 timer å kjøre. hadde med oss litt mat i bilen til lunsj.

handlet over oss.. kjøpte 3 kilo kjøtt og masse deilige oster og annet snadder. ble jo noen kr men jeg er overbevist om at vi har spart inn en masse.

kjøpte karbonadedeig og i dag skal jeg lage burgere og fryse de ned.

utrolig hvor gøy det er å handle mat og dopaprir bare fordi en gjøre det i et annet lang.. ti hi

skal besøke en venn i dag som har blitt dårlig. han har slitt en stund med seg selv og nå sier han at kroppen ikke virker og ligger hjemme. jeg er ordentlig urolig for at han faktisk nå er på vei til et skikkelig sammenbrudd. han viser liksom slike symptomer. som angst følese, kaldsvette, svimmelhet, og menneskesky.. har ikke handlet mat på flere dager!!

håper at litt besøk og noen filmer vil hjelpe litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

:fnise: Syns også det er veldig stas å være i matbutikker i andre land, uansett hva man skal kjøpe!

Snill du, som tar deg av vennen din. Håper det hjalp litt med et besøk!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fancy Nancy

desverre virker det ikke som at kompisen min er noe bedre. han har blitt sykemeldt for en tid nå og fått henvisning til psykolog, men det er det over en måned ventetid på!

i dag har jeg hjemme-dag. skal ordne litt her så det ser litt hyggeligere ut. ikke masse smuler på gulvet osv... har skrevet liste over alt jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fancy Nancy

det er da koselig når det snør slik det gjør.. selv om det å komme seg fra a til b blir litt mer komplisert! var nesten så jeg ikke kom inn gata vår og fikk parkert bilen så mye snø har kommet.. og ingen brøytermann å se i nærheten men de har vel nok å gjøre i kveld tenker jeg.

det skal jo snø mer så jeg er spent på synet som venter meg i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fancy Nancy

den ene katten kom ikke inn i går kveld.. og da det heller ikke så ut til at hun var i nærheten i dag ble vi litt bekymret. kjærligheten gikk ut og så etter henne mens han tok frokost sigaretten.

han så henne nederst i en skråning, hun kom seg ikke opp etter all snøen som hadde falt. hun mjauet og mjauet!

jeg fikk på meg yttertøy og akte forsiktig ned skråningen og hun kom mot meg så fort beina kunne bære henne. hun var så søt, liten og svart i alt det hvite og med de største øynene jeg har sett hun har. fortvilet over å ha sittet fast.

nå er hun fornøyd og tiner på gulvet i stuen like ved beina mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fancy Nancy

ja, hun er ihvertfall ikke interessert i å gå fra sofaen nå!

i dag har vi gått tur.. tok noen fine bilder på veien. er litt gøy å ta bilder. prøver å huske å ta med deg kameraet når jeg går ut. er ikke så flink enda, tar en masse bilder så blir bare en eller to fine. men det føles veldig bra når jeg har tatt et bilde jeg blir skikkelig fornøyd med!

vi gikk til butikken, og ble enige om å teste Grandiosa. det er mange år siden jeg har spist Grandiosa fordi jeg aldri helt har likt den. mens kjærligheten var veldig nysgjerrig siden det er norges mest poppulære pizza. så valget falt på Grandiosa full pakke. den har da både kjøttboller, pepperoni og mozzarella.. Vi ble nå enige om at uansett alt som var på denne pizzaen så smakte den ikke mye. så vi helte på chilli olje, salt og pepper og litt basillicum.. da ble den bedre! men frister ikke stort til gjenkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Fancy Nancy

det snør bare enda mer! og jeg som skuffet alle trappetrinnene fri for stø i går..

det er pent når det er hvitt men fy å mye ekstra arbeid!

i dag skal jeg teste veien. se om det er kjørbart til sandefjord. hvis det blir for slitsomt snur jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fancy Nancy

er meldt snø frem til søndag da.. med unntak av sludd i morgen.

jobbsøking ja.. har sendt endel søknader, ca 12. fått svar på enkelte at de har mottatt søknaden ellers venter jeg i spenning.

ikke sikker på hva jeg vil jobbe med her i livet. ikke 100% fornøyd med jobbtypene jeg har hatt til nå heller. så jeg er litt interessert i å prøve noe nytt. men vet ikke helt hva det er heller. men når jeg ser en stillingsannonse som jeg tenker at det kan jeg fint gjøre så søker jeg.

akkurat det hva man skal bli når jeg blir "stor" har jeg liksom ikke hatt klart for meg siden jeg var 10 år og ville bli flyvertinne. det kunne jeg ikke tenke meg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...