Gå til innhold

The search for superwoman


Gjest Fancy Nancy

Anbefalte innlegg

Gjest Ansjoni

Julemarked på folkemuseet høres veldig koselig ut! :hjerte: Det kunne jeg tenke meg en dag også.

naturtarm :forvirret: Det høres litt ekkelt ut. Men tross alt bra det er ekte vare da. Så bra dere koste dere på kurs!

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fancy Nancy

julemarked på folkemuseet kan absolutt anbefales, og er neste helg også! så du har sjansen..

i dag har jeg vært å sett i butikker med min gladegutt (god kompis med samme interesser) i drammen. var artig. gikk igjennom samtlige interiørbutikker og så på all julepynten. etterpå spise vi på cafe og skravlet. fikk ikke kjøpt noen julegaver, begyner å haste snart tror jeg... men fikk sett mye fint. dessuten er det lenge siden vi har sett hverandre uten at det har vært en drøss andre folk med, så det var fint å få en oppdatering i hverandres liv.

skal gjøre rent i leiligheten etterpå og kanskje rekke å bake en julekake eller to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg. :klemmer:

Hva slags julekaker skal du bake? Jeg tenkte å bake koriandernøtter i dag/morgen. Den bør jo stå natten over i kjøleskapet. Lagde ellers taco med hjemmelaget tacomiks i går, og den ble veldig, veldig god! Se db min for oppskrift hvis du vil prøve. ;) Legger også ut oppskrift på guacamolen jeg bruker å lage. Den er så god at jeg kan spise bare den!

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fancy Nancy

kult! skal sjekke ut den!

har ikke bestemt meg for julekaker ennå... har lyst til å lage fler typer nå og frem til jul

mamma har bedt meg om å skrive ønskeliste til jul..... jeg har ingen anelse om hva jeg ønsker meg jeg! ser masse fint i butikkene, men vet ikke om jeg akkurat ønsker meg det? huff altså, kommer ikke på noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

Jeg kommer meg vel ikke på julemarked på Bygdøy kjenner jeg meg selv rett, men tanken er god. Drømmen ble aldri virkelighet, men som drøm var den vakker å ha :rolleyes:

Vet ikke hva jeg ønsker meg til jul heller. Helst skal det være så lite som mulig eller forbruksvarer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fancy Nancy

Familien sju sorter

Fru Sirupssnipp kjente en duft av finfin konjakk,

der hun satt mandelpyntet i sin lysebrune drakt.

Dunsten kom fra den runde Herr Hjortetakk,

som likte å ta seg en tår, hadde ryktene sagt.

På fatet, satt og hennes yngste datter Goro,

og pratet som om tungen hennes sto i brann:

"Jeg tenker nok at i julen blir det riktig moro,

for da skal jeg danse med en ung Fattigmann"

Men faren, Herr Berlinerkrans, kremtet og sa,

mens det blinket som stjerner i fintrøya hans:

"Ti stille nå barnet mitt, og vær ikke så sta,

du skal gifte deg med Fetter Mandelkrans"

Da sukket den sarte frøken Krumkake,

og tenkte tilbake til da hun var ung.

Da hun hadde funnet en Peppenøttmake,

men av familien veiet og funnet for tung.

Og mens kirkeklokkene ringte julen inn

bød husfruen på kaker og en kaffekopp.

"Om Goro fikk danse med Fattigmannen sin ?

Nei, det vet jeg ikke,

for jeg var den første de spiste opp."!!!

Barbro Vanvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fancy Nancy

takk, det var koselig å høre. ligger fortsatt rett ut med feber... gud å det er så kjedelig når jeg vet at jeg egentlig skulle vært og hatt det så kult sammen med dere! sukk...

skjedde ikke mye spennende her i går.... eller i dag.... tv'n er egentlig ganske kjedelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, der har selvfølgelig Enigma og Ansjoni kommet meg i forkjøpet, for jeg skulle nemlig også si akkurat det; du var savnet vennen! :klemmer: Håper du blir frisk snart.

Vi må kanskje ta oss en rødvins- og olivenkveld over nyttår?

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fancy Nancy
Hei, der har selvfølgelig Enigma og Ansjoni kommet meg i forkjøpet, for jeg skulle nemlig også si akkurat det; du var savnet vennen! :klemmer: Håper du blir frisk snart.

Vi må kanskje ta oss en rødvins- og olivenkveld over nyttår?

-misa

takk... :klemmer:

ja litt rødvin og noe godt å tygge på over nyttår høres ut som en plan jeg liker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fancy Nancy

produkt test:

har vært på butikken og kjøpt KIM's DIGG den nye tortillachips'n som er ekstra sprø, ekstra smak og ekstra krydder med paprika og chilli (rød pose).

koklusjon:

SKUFFA! jeg elsker tortillachips.. den er ekstra sprø fordi den er ekstra tykk.. og ikke ekstra smak tvert om! jo et hint av chilli der, men ikke nok til annet enn å prikke litt på tungen til en chilliholiker. når skal vi få ordentlig chillismak på chips her i Norge??

men i mangel av noe annet blir nok innholdet i posen spist i løpet av kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sensations (er det ikke det den heter da?) som du får på Deli de luca har vel en med sweet chili, og den er ganske god, selv om den ikke er superhot. Ellers er jeg enig i at det meste med chili i Norge er temmelig dårlig. De hadde så mange gode i Skottland, savner noe som brenner litt.

God bedring, håper du blir frisk snart :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Gjest Fancy Nancy

formen er stigende meg fortsatt ikke på topp..

nettet her har vært nede i to dager. nå skulle jeg akkurat til å ringe og klage til leverandøren, men da virket det jo! og jeg som hadde forbredt DEN leksa til dem!!

i går skulle jeg kjøre min kjære til jobben kl 2. vi var litt sent ute men ikke mer enn at vi ville ha rukket det akkurat. men så driver dem på å bygger et hus ved siden av der vi bor. og dem hadde en lastebil med kran som stod og blokkerte veien. disse folka som bygger vet godt hvem vi er og hvor vi bor og dem har telefonnr vårt for det har jeg gitt ved en lignende andledning.. men det som skjedde i går var altså at dem ikke kunne flytte bilen før dem hadde fått heist ned to plater. jeg sa greit nok, vi kan jo vente litt.. og etter de to platene var det bare en til liten ting som dem måtte får heist ned.... og da hadde vi alt ventet i 20 min. så jeg begynte å bli litt varm i toppen. jeg gikk bort til dem og sa at dette må dem informere om når dem blokker veien slik! og mannen min skulle jo på jobb! ja ja sa dem.. men vi måtte bare vente litt til... så til sammen stod vi der og ventet på å få kjøre i 1 TIME!!! fy å sinna jeg var da!

så kjærligheten var over 1 time for sein på jobb... selv om vi ringte og sa vi ble sene var det endel sure miner fra de andre kollegaene da tiden før gjestene kommer er ganske hektisk nå i julebordsesongen.

ihverfall, jeg fikk snakket med huseieren, og han ringte dette bygge firmaet og klagde. håper dem skjerper seg. særlig siden det ikke tar dem mye tid å si i fra til oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen, bare en kjapp tur innom for å gi deg en :klemmer:

Lang dag i dag, ny lang dag i morgen, så får ikke sagt så mye annet enn at jeg har nå tenkt på deg, og håper at det går bra med deg!

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fancy Nancy

har satt brøddeig, lagde egen blanding med hvetemel, fin sammalt rug, og litt havregryn fordi det òg var i skapet.. som væske blandet jeg kefir, vann og en skje honning... gleder meg veldig til å se hvordan den blir!

i morgen skal jeg hjem til bygda mi en tur igjen, har lovet mamma å hjelpe til med julevasken. hun er alltid litt sent ute og veldig stressa. søndag har hun bursdag, da blir huset fult av 20 av de nærmeste i familien. kjærligheten og jeg har tilbudt oss å gjøre catering for den dagen, men mamma skulle komme med ønsker. så hun ønsket seg minestronesuppe, og skogsbærkake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...