Gå til innhold

The search for superwoman


Gjest Fancy Nancy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Fancy Nancy

du kan lage en tomatsaus, ha i salt og pepper og basillicum og så rører du i ricotta.. ganske enkelt. men jeg har laget den med barillas ricottasaus og fikk et nesten like bra resultat.

slik gjør du: kok pasta, gjerne penne fordi de har litt hold i seg og gir litt luft i formen. kok slik at den ikke er ferdig, myk men fortsatt litt hard. bland så i barillas ricottasaus eller din egen saus. ha i en form og hvis ønkset litt ost over. her passer både mozzarella og parmesan like godt, eller "ja takk, begge deler". dette kan gjøres klart på forhånd og bare varmes i ovenen når gjestene eller du er sulten.

forresten, pappa hadde bare skrevet feil i meldingen. han kom alene, han sa bare vi fordi det var toget og ham liksom..

vi hadde en kjempefin dag, første gang han ser leiligheten. vi gikk tur og skravlet om alt. min far er en utrolig herlig person!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fancy Nancy

i dag er det mørkt ute! skulle ikke trodd kl er 10.

skal på jentejulebord i kveld. vi skal alle ta med en rett hver og kose oss utover kvelden. blir koselig. etter at jeg flyttet er det mange av mine venninner jeg ikke har fått sett, så dette er en utmerketg mulighet.

kjeven har låst seg, vært slik i litt over en uke nå. trolig skjedd etter mye stress på jobben. fått beskjed om å ta ibux 3 ganger dagen siden det er betennelseshemmende, så skulle legen se nærmere på det om 1 uke. jeg får spist, er bare det at jeg ikke får åpnet munnen slik at jeg får en gaffel med mat inn.... tennene skyver det vekk når jeg dytter gaffelen inn så da havner all maten i fanget mitt i stedet. så jeg bruker begge hender for å dytte mat inn. veldig lite lekkert! og disse ibuxene gjør meg så trøtt at jeg sovner der jeg sitter. så spørs om jeg kommer til å være så veldig lenge på selskapet i kveld, men jeg gleder meg alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fancy Nancy

det var en sånn super kveld i går! og så snødde det kraftig der jeg var så jeg fikk skikkelig julestemning.

masse god mat var det og, er artig når folk tar med seg litt hver. det var laksepate, pai, spekemat, roastbiff, aspik med reker og egg, greske kjøttboller, aspargis med skinke.. og masse mer jeg ikke husker nå.

fikk sett endel jenter jeg hadde mye kontakt med før, men så flyttet de og så flytte jeg.. og vi mimret og lo. tiden gikk bare så altfor fort!

i dag skal vi på jule-hus-tenning. er noen naboer av mamma som tar det å pynte til jul seriøst. det er utrolig artig å se, masse lys, nisser overalt, og i dag når de tenner julelysene får vi gløgg og pepperkaker. de pynter slik til halloween også men det har jeg ikke sett enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fancy Nancy

ja, jeg har aldri laget det. men det er jo ganske godt da.. særlig med fersktbørd til.

var også noen som hadde laget gløggbrød! det vil jeg prøve å finne oppskrift til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aspik, jøsses. Blir alltid veldig overrasket når unge mennesker lager det ;)

Jeg elsker aspik og lager også selv, men bare den varianten med Amerikansk blanding og egg. Hvis det skal være reker i må det IKKE være lakereker, det er helt pyton. Synes heller ikke noe om fiskepudding i, brrrrr.

Fint at du har hatt en flott helg! Forresten, hvis du har sendt meg en pm så har jeg ikke fått den. Hmmm. Gleder meg ellers masse til fredag! :klemmer:

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker aspik og lager også selv, men bare den varianten med Amerikansk blanding og egg. Hvis det skal være reker i må det IKKE være lakereker, det er helt pyton. Synes heller ikke noe om fiskepudding i, brrrrr.

Jeg liker det ikke, syns det er skikkelig nasty mat, men foreldrene mine digger det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fancy Nancy

altså det finnes god og dårlig aspik, den i går var god! men ja, enkelte ting er ikke godt å ha i nei...

det samme med elggryte jeg fikk servert i dag, finnes gode og finnes dårlige.. og den i dag var sånn passe... veldig mye fløte litt lite smak.

var på julehustenning i dag, arig altså. disse folka tar det helt ut! det er vandrene små nisser på gulvet, dansende bamser.. en nisse som klatrer opp og ned et tau i vinduet. ute og inne er det fult opp med lys! julekrybbe, gløgg med vin vodka og amaretto, julekaker, ja alt!!

tror jeg hadde blitt tussete om jeg skulle bodd der, men så utrolig artig det er å komme på besøk. kjærligheten synes det er bare så eksotisk da! han er helt fasinert og lurte på når jeg skulle sette frem nissene hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du koste deg på julebord. Farmor pleier å lage aspik. Eg synes ofte det blir litt mykje når folk tar heilt av med julepynting. Eg hadde nok ledd meg skakk om eg hadde vore på julelystenning der du var. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fancy Nancy

for å si det sånn...ALLE ler av det jule huset, men dem ler selv og! dem synes jo det er morsomt og da blir det bare artig da.

hadde ikke orket å bo der selv tror jeg.

men, ble litt inspirert, har tatt frem litt julepynt i dag og noen julelys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fancy Nancy

har laget et så fint julevindu i stua i kveld

ble inspirert sist jeg var på ikea. har to røde gardiner som er litt gjennomsiktige, og lysrekke med stjerner som hjenger i mellom de to gardinenene. ble skikkelig fint. fikk masse skryt da kjærligheten kom hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fancy Nancy

var på juleshopping med mor i dag! var kjempe koselig. fikk ikke handlet så mye selv men har ikke akkurat oversikten over hva som finnes i butikker så var greit å bare se også.

det kommer en kompis av stefaren min til julaften fikk jeg vite. hyggelig nok det, vet jo godt hvem han er, men han er så sjenert så han vil nok ikke gjøre stort av seg. men må finne på enda en julegave da, han må jo og få en liten oppmerksomhet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det begynner visst kl fire, men jeg vet ikke om jeg rekker til da. Det står i invitasjonen at man får prøve å komme til da, så det er tydelig at de har i bakhodet at folk jobber. :fnise:

Vi får ringes i morgen, men jeg kan ikke dra før tidligst halv fire.

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fancy Nancy

oi oi oi.. pylse kurset var så kult!!

først virket det litt rotete, eller det var rotete. men fikk muligheten til å gå litt rundt og se hva alle gjorde, hopppe litt inn og være med litt her og der.

vi delte oss inn i 3 lag og lagde forskjellige spekepølser. de skal henge i 4 uker og vaskes litt med edikk nå og da for at det ikke skal mugne.

middagspølsene jeg fikk med meg hjem ligger i fryseren, vi skal ha dem til middag på mandag.

vi brukte naturtarm og skal si den luktet satt fast lenge på fingerene! ganske ekkelt faktisk.

jeg kjøpte to bøker av turbobudeia, en om pylsene og en om tradisjonell norsk mat, ble helt sulten da jeg leste litt i den i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fancy Nancy

mamma og jeg har hatt som tradisjon å reise til tyskland og gå på et av de store julemarkedene de har der. men desverre i år har vi ikke fått reist. så jeg inviterte henne med på julemarked på folkemuseet. det var så utrolig fint!

veldig stemningsfult med alle lysene og de gamle husene. fant masse fint der også. kjøpte ikke gaver men litt til meg selv. ti hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...