Gjest Fancy Nancy Skrevet 20. januar 2009 #121 Del Skrevet 20. januar 2009 litt skryting av husmordagen min i dag: ryddet og vakset pulten (fant nesten ikke pc'n inni alt rotet) vasket bordet tv'n står på. og tørket støv av hyller vasket opp vasket strømpebukser for hånd støvsugd hele leiligheten vasket gulvet i stuen og kjøkkenet nå blir det koselig når kjærligheten kommer hjem. han er ikke i form om dagen så da blir det litt ekstra kos på ham i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 20. januar 2009 #122 Del Skrevet 20. januar 2009 Så flink du er Det er så koselig å komme hjem til slikt et hus altså Og nå er jeg også med i den jobbsøkerklubben din, grr. Men vi får bare tru det ordner seg for snille piker som oss! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fancy Nancy Skrevet 21. januar 2009 #123 Del Skrevet 21. januar 2009 ja håper på det! kjærligheten har vondt i magen og feber i dag.. stakkars! lagde en kopp varm sjokolade til ham, ble glad da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fancy Nancy Skrevet 27. januar 2009 #124 Del Skrevet 27. januar 2009 i går var jeg i sandefjord og besøkte far. det var så koselig, er ikke så ofte vi ser hverandre. først dro vi på italiensk restaurant som het da vinci. der spiste vi tagliatelle med scampi og kamskjell, og til dessert eplekake. så fant vi ut av vi skulle på kino, og vi valgte Historien om Despereaux. den var søt, litt lang synes jeg, men med klart moralskt budskap. alt i alt en bra dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 29. januar 2009 #125 Del Skrevet 29. januar 2009 Det hørtes ut som en koselig dag Åssen er det med kjærligheten, blitt noe bedre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk edderkopp Skrevet 5. februar 2009 #126 Del Skrevet 5. februar 2009 Den filmen virker bra synes eg. Er det noe nytt hos deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fancy Nancy Skrevet 12. februar 2009 #127 Del Skrevet 12. februar 2009 da er jeg tilbake.... tirsdag den 20 januar dro kjærligheten og jeg på kino for å se max manus.. da vi kom hjem oppdaget vi til vår forferdelse at noen hadde kommet seg inn igjennom kjøkkenvinduet og tatt det de hadde lyst på. blant annet var det pc'n.. så det har tatt litt tid før vi fikk kjøpt ny. det værste med slikt innbrudd et at det er et mentalt voldtekt. første natten klarte vi ikke å sove i soverommet. det var der tyven hadde endevent alt og hentet ut alle smykkene mine, euro som vi hadde vekslet inn for å reise til italia med. vi sov på sofaen den første natten. heldigvis som min far sier så er det bare ting som er tatt. og selv om jeg har mye minner med en gammel ring jeg fikk av bestemor osv så har jeg jo minnene. det er selvsagt utrolig trist å miste slikt, særlig bilder på pc'n osv, men vi er heldige som her friske og raske. hva om vi hadde kommet hjem mens tyven var der? hva hadde skjedd da? det vi sitter igjen med er at vi har begge blitt veldig skvettne på alt av lyder og skygger. vi har ikke lyst til å reise bort eller være borte lengre tid av gangen. et hjem er jo der man skal kunne føle seg trygg, komme hjem og slappe helt av, det tok tyven med seg i tillegg til alle minnene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest misa Skrevet 12. februar 2009 #128 Del Skrevet 12. februar 2009 Så fælt! Føler med dere vennen! Håper at de får tak i jævelen... Mange klemmer fra meg. -misa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 12. februar 2009 #129 Del Skrevet 12. februar 2009 Uff, så utrolig ekkelt! Verste må vel nesten være tanken på at noen har vært i hjemmet deres og gjort det til et utrygt sted, så utrolig ekkelt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 16. februar 2009 #130 Del Skrevet 16. februar 2009 Herregud, så ekkelt! Godt du hadde samboeren din der da i det minste, sånn at dere var to. Fryktelig leit å miste ting som har sentimental verdi også. Håper det går bra med dere og at dere tar godt vare på hverandre. Det må ha vært en utrolig skremmende situasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fancy Nancy Skrevet 16. februar 2009 #131 Del Skrevet 16. februar 2009 i dag har vi fått alarm her i leiligheten. de vi leier av tilbø seg å betale instalasjonen og da takket vi ja. så for 259kr måneden har vi 3 bevegelses sensorer og en ionisk branndetektor. vi kan også ha alarmen på mens vi sover.. må bare lukke døren til soverommet! detter er deilig å ha når man evt er alene. ingen dårlig pris synes jeg. kjærligheten har fri i dag, etter middagen var vi så sugne på noe søtt.. og digg.. og dessert-aktig. men det hadde vi jo ikke kjøpt inn til. men da er det artig å bo sammen med en kokk.. sånne enkle ting som han setter sammen. jeg hadde nok aldri kommet på det selv.. så det vi lagde... butterdeig.. 1 plate ble delt i to og kjevlet flate. en brun banan litt fra eplemost glasset mitt (liker det på brød til frokost) så vi la den ene halvdelen av butterdeig platen i en form. fylte på med banan skiver og eplemost og la det andre lokket over. stekte i ovenen til det var litt gyllent. ferdig! enkelt og raskt... og ordentlig deilig!! (vel jeg liker banan ansjoni!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 16. februar 2009 #132 Del Skrevet 16. februar 2009 Du da, søta! Spis så mye banan du bare orker og lyster Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 17. februar 2009 #133 Del Skrevet 17. februar 2009 Så bra at dere har fått dere alarm. Kjekt å kunne sette på alarmen når man skal sove aleine, ja. Håper dere føler dere litt tryggere nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fancy Nancy Skrevet 17. februar 2009 #134 Del Skrevet 17. februar 2009 ja.. nå har vi altså hatt alarm en hel dag.. og det kjennes deilig ut. litt skummelt enda å slå den av og på, fordi den piper som en detonert bombe! men det er vel bare noe som vi blir vant til etterhvert. i dag har jeg hele dagen for meg selv.. skal være litt huslig her hjemme tenkte jeg. vi er noen rotebøtter kjærligheten og jeg.. skjønner ikke hvordan vi får det til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fancy Nancy Skrevet 22. februar 2009 #135 Del Skrevet 22. februar 2009 nå har jeg igjen sendt ut et par søknader... er så vanskelig å skrive søknader da man ikke skal masseprodusere dem men skrive dem for hver enkel jobb. saken er bare det at jeg føler jeg gjentar meg selv til det virker utekte og rart.. vel vel krysser fingere og tær...igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fancy Nancy Skrevet 24. februar 2009 #136 Del Skrevet 24. februar 2009 har hatt en sånn deilig dag! kjærligheten har fridag i dag og vi dro til oslo. hadde egentlig tenkt oss på munch museet men på grunn av litt ble vi forsinket til toget og fant da ut av vi ikke ville hatt så mye tid å se på bildene.. så vi droppet det. gikk i stedet i butikker og sukket over så mye fint det var der. etterpå dro vi på agra på akerbrygge og spiste og drakk det hjertet begjærte og magen klarte. fulle og fornøyde dro vi hjem.. herlig dag fra ende til annen. grunnen til vi dro til agra var den tragiske dagen i januar (den dagen tyven besøkte oss) vi var på indisk restaurant i sandvika.. skal ikke nevne navn da jeg ikke vil henge ut noen, men den er rett i nærheten av togstasjonen så hold dere unna!! det var kjærlighetens første møte med indisk mat og det var helt J*****G!!!!!!! kjøttet smakte fisk! og sausen var smakløs. salt og pepperbøssene var klissetet og i rommet ved siden av toalettet satt det 4 eldre mannfolk i alkoholrus pluss en eim av noe mer.. helt grusomt. så jeg bestemte at vi skulle virkelig går for det beste, derfor agra. heldigvis var den opplevelsen bedre enn forventet. servicen upåklagelig, maten himmelsk, drinkene smakte :jeg vil ha mer, vinen passet utmerket, og det var RENT! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fancy Nancy Skrevet 26. februar 2009 #137 Del Skrevet 26. februar 2009 jeg gruer meg litt til dagen i dag.. i går var jeg hjemme på gården en tur, og en gammel katt jeg er svært glad i har begynt å halte. jeg sjekket beinet hans, men han hadde hverken smerter i låret, i poten eller når jeg dro litt i beinet. så jeg er så redd for det kan være nyrene eller noe.. vi skal til vetrinæren i dag kl15. han har ikke hatt det så bra etter at jeg flyttet, han er ca 16 år gammel så han har levd lenge.. og han er en stor favoritt og jeg er hans favoritt.. er bare hos meg han ligger i timesvis på fanget og maler. da jeg skulle flytte prøvde jeg å ta ham med meg, men han er så skvetten og redd. og klarte å bryte seg ut av buret og hyperventilerte på gulvet etterpå.. var skikkelig skummelt. så jeg lot være. lot ham bli igjen. det har jeg hatt dårlig samvittighet for lenge. nå er han syk.. og dårlig samvittighet avtar ikke... det har heldigvis åpent en dyreklinikk ikke langt unna gården, så jeg slipper å kjøre ham i 35 min til drammen. hvis legen sier at han har smerter og dette kan bli vanskelig å få ham bra igjen tror jeg at jeg vil gi ham vinger.. når han er så gammel og ikke har det så godt der han er nå.. men hvis dette er forbigående... da vil jeg gjøre et nytt forsøk på å flytte ham med meg hitt.. så kan han være sammen med meg de siste årene, håper jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 26. februar 2009 #138 Del Skrevet 26. februar 2009 Oi, her har det skjedd mye skjønner jeg. Først og fremst vil jeg si at det høres ut som om du har tenkt igjennom hva som er best for katten, og det er jo strengt tatt det viktigste, selv om det er utrolig vanskelig. Husker selv hvordan det var med katten vår som ble 13-14 år Håper det går bra og at dyrlegen sier at den er i såpass form og uten smerter slik at han kan holde litt til. Du kunne jo spurt om noe beroligende med det samme hvis du får klarsignal, litt lettere å flytte en katt som ikke er vandt til det hvis den har fått noe beroligende på forhånd... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fancy Nancy Skrevet 26. februar 2009 #139 Del Skrevet 26. februar 2009 hei hei takker for tips det går bra med katten. vi kunne ikke finne ut av hva som er galt med ham, vi sjekket og lyttet, tok tempen og lyste inn her og der. men nei da, virker som at den er i fin form. så vi får bare vente og se. så nå bor han her hos meg. men litt variabel mottagelse.. trodde det skulle bli jubel for den ene katten som har bodd sammen med ham før.. men nei da!! å huff a mei for et styr!! ha satt ham på lukket rom for dagen.. så får vi se hvordan ting går i morgen. håper alt ender godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 26. februar 2009 #140 Del Skrevet 26. februar 2009 Så bra at det går bra foreløpig, satser på at han holder i mange år til Ofte er det slik at katter som har vært fra hverandre trenger litt tid for å få plass rangordningen igjen, det går seg sikkert til etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå