Gå til innhold

Fy Fy liste (om interiørtabber)


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Noen som så hjemme hos hun ganske "kraftige" på charterferie?

Rosa sofa med røde puter..

Alt i stua var rødt og rosa.. herregud..

Passa forsovet til dama da.. haha

Hadde dama forsovet seg? Hvor er relevansen her? :klø:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde dama forsovet seg? Hvor er relevansen her? :klø:

Nei, passa hennes hadde forsovet seg. Hun hadde to pass.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen gamle klassekamerater som jeg ikke helt forstår meg på når det gjelder interiør -og her om dagen så jeg at en av disse jentene hadde lagt ut bilder med stolthet på facebook av sin ny-oppussede gang. Begie/grå vegg -jaja greit nok, en hel masse bilder av ungene med fake dus bakgrunn bak (tatt hos forograf eller photoshoppa selv? Who knows?)-litt verre, men det som satte meg helt ut var det hun ville vise frem. Hun hadde visst nemlig brukt år og dag på å finne riktige "wallstickers" med ordtak som "love is all you need" osv.

Jeg mener -hæ? Kjøper virkelig folk klistremerker for å sette på veggen med klisje-ordtak? Er dette en "mote-greie" nå?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at jeg er en GIGANTISK interiørtabbe... Jeg har bilder av barna mine i stua, faktisk bilder av meg selv og hestene også, fra vi var med på det historiske spelet i sommer, og ungene på hockeybanen, IIIIIK!

Det står skap i den trange gangen også, fordi vi ikke fikk dem opp den bratte trappa til 2 etasje, og jeg har voksduk på kjøkkenet! OG jeg har leker rundt-om-kring...

Sofaen er en rutete sak fra nittitallet innkjøpt i bruktbutikk, som ikke matcher noenting, og det hender faktisk at putevar og dyner ikke matcher, fordi det var de som var reine akkurat da, og jeg synes det er viktigere at sengetøyet er reint enn at de matcher, og det samme mener jeg om håndklærne på badet, og om kjøkkenhåndklær/kjøkkengardiner...

Gardiner som subber i gulvet har jeg ikke, ikke fordi jeg mener det er stygt, men fordi de fort blir fulle av hundehår etc. uansett hvor mye man støvsuger.

Men det rare er, at selvom jeg er så utrolig utrendy, så har folk som kommer på besøk en tendens til å vippe av seg skoene, krølle seg opp i sofaen med et fornøyd sukk, og ender opp med å sove over selvom de egentlig bare skulle "innom"...

Men nok om det, det her er jo ikke snakk om INTERIØRTABBER, det er ren og skjær U-TRENDYHET, mangel på mote.

En interiørtabbe er som noen nevner her, å velge løsninger som begrenser hverdagen. Som da svoger og svigerinne pusset opp huset før de fikk barn og valgte kremfarget vegg-til-vegg teppe i stua. Da vi påpekte at det kom til å bli umulig å holde pent når ungen kom, uttalte de at det var jo bare å lære ungen å IKKE søle.... (hehe)

For å si det slik var det teppet ute før første ungen deres var ett år...

Endret av Miss Puddel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pippelipp

Jeg skjønner at jeg er en GIGANTISK interiørtabbe... Jeg har bilder av barna mine i stua, faktisk bilder av meg selv og hestene også, fra vi var med på det historiske spelet i sommer, og ungene på hockeybanen, IIIIIK!

Det står skap i den trange gangen også, fordi vi ikke fikk dem opp den bratte trappa til 2 etasje, og jeg har voksduk på kjøkkenet! OG jeg har leker rundt-om-kring...

Sofaen er en rutete sak fra nittitallet innkjøpt i bruktbutikk, som ikke matcher noenting, og det hender faktisk at putevar og dyner ikke matcher, fordi det var de som var reine akkurat da, og jeg synes det er viktigere at sengetøyet er reint enn at de matcher, og det samme mener jeg om håndklærne på badet, og om kjøkkenhåndklær/kjøkkengardiner...

Gardiner som subber i gulvet har jeg ikke, ikke fordi jeg mener det er stygt, men fordi de fort blir fulle av hundehår etc. uansett hvor mye man støvsuger.

Men det rare er, at selvom jeg er så utrolig utrendy, så har folk som kommer på besøk en tendens til å vippe av seg skoene, krølle seg opp i sofaen med et fornøyd sukk, og ender opp med å sove over selvom de egentlig bare skulle "innom"...

Men nok om det, det her er jo ikke snakk om INTERIØRTABBER, det er ren og skjær U-TRENDYHET, mangel på mote.

En interiørtabbe er som noen nevner her, å velge løsninger som begrenser hverdagen. Som da svoger og svigerinne pusset opp huset før de fikk barn og valgte kremfarget vegg-til-vegg teppe i stua. Da vi påpekte at det kom til å bli umulig å holde pent når ungen kom, uttalte de at det var jo bare å lære ungen å IKKE søle.... (hehe)

For å si det slik var det teppet ute før første ungen deres var ett år...

Ja! Hurra! Et hjem skal ha varme og atmosfære, det er det eneste som teller. Jeg kunne aldri i verden ha tenkt meg å bo i sånne hjemm som vises frem i interiørmagasiner.Jeg tror jeg liker deg, Miss pUddel, får jeg komme på besøk? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Hurra! Et hjem skal ha varme og atmosfære, det er det eneste som teller. Jeg kunne aldri i verden ha tenkt meg å bo i sånne hjemm som vises frem i interiørmagasiner.Jeg tror jeg liker deg, Miss pUddel, får jeg komme på besøk? :)

Her er det aldri fullt, det er alltid plass til fler, hehe, hester, unger, bikkjer, katter, bare å komme! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne aldri i verden ha tenkt meg å bo i sånne hjemm som vises frem i interiørmagasiner.

Dette er noe av det dummeste som er skrevet i hele tråden. Hva i all verden er "sånne hjem som vises frem i interiørmagasiner"?

Jeg har lest massevis av forskjellige interiørmagasiner de siste årene og en ting er sikkert; utvalget av hjem som vises frem er enormt. Fra de helt spartanske til de virkelig maksimalistiske. Noen er mest for syns skyld, andre innbyr til kos, mangfoldet er enormt.

Det blir omtrent som å si at "jeg kunne aldri hatt sofa" fordi man har sett noen man ikke liker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pippelipp

Dette er noe av det dummeste som er skrevet i hele tråden. Hva i all verden er "sånne hjem som vises frem i interiørmagasiner"?

Jeg har lest massevis av forskjellige interiørmagasiner de siste årene og en ting er sikkert; utvalget av hjem som vises frem er enormt. Fra de helt spartanske til de virkelig maksimalistiske. Noen er mest for syns skyld, andre innbyr til kos, mangfoldet er enormt.

Det blir omtrent som å si at "jeg kunne aldri hatt sofa" fordi man har sett noen man ikke liker.

Wow, takk for at du er så hyggelig mot meg! Da leser jeg visst andre interiørmagasiner enn deg, for de hjemmene jeg har sett er alle veldig kliniske. Jo, jeg må legge til at det en sjelden gang vises frem hjem det vises at det bor folk i, hjem som virker varme, men det er ikke ofte. Ikke i de magasinene jeg titter i. Kan ikke du fortelle meg hvilke blader jeg skal lese da? Det er en mye snillere måte å reagere på også.

Edit: Jeg skrev "dag" i stedet for "deg"

Endret av Pippelipp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, takk for at du er så hyggelig mot meg! Da leser jeg visst andre interiørmagasiner enn deg, for de hjemmene jeg har sett er alle veldig kliniske. Jo, jeg må legge til at det en sjelden gang vises frem hjem det vises at det bor folk i, hjem som virker varme, men det er ikke ofte. Ikke i de magasinene jeg titter i. Kan ikke du fortelle meg hvilke blader jeg skal lese da? Det er en mye snillere måte å reagere på også.

Edit: Jeg skrev "dag" i stedet for "deg"

Egentlig er det ikke meningen min å være frekk, men tenker du på at du kanskje fremstår som frekk selv også? Tenk om f.eks mitt hjem har vært avbildet i et interiørmagasin, du er ganske bastant når du sier at du aldri kunne bodd i slike hjem som er avbildet i interiørmagasiner - for hva er egentlig avbildet i slike magasiner?

Jo, det avhenger jo helt enormt av hvilke magasiner du leser. Bolig Pluss har en annen stil en BoBedre, Bonytt en annen stil enn Interiørmagasinet osv. For å anbefale deg et magasin må jeg jo vite mer om stilen din enn at du ikke liker interiørmagasin-hjem, men hvis jeg antar at du liker en litt koselig og avslappet stil så kan du gjerne finne inspirasjon i Bolig Pluss, Rom123, BoligMagasinet (dansk), Hus & Hem (svensk) osv. Men forvent ikke at alle hjemmene som vises frem skal treffe deg like mye i hjertet, oftes vil man finne litt av hvert. Men å si at de alle fremstår som kliniske...vel det blir kjemperart for meg. Da tenker jeg at du enten ikke har lest veldig mange interiørmagasiner, eller så har du en veldig annerledes oppfatning av hva som er klinisk enn hva jeg har.

Dessuten må man ta høyde for at de fleste hjem er mer eller mindre stylet for anledningen. Ikke i den grad at de er kliniske og upersonlige, men endel ting er gjerne ryddet bort (eller ikke fotografert), så som ledningsbunter osv. Akkurat det handler om å få reportasjene til å se fine og inspirerende ut og handler vel til syvende og sist om at blader skal selges. Men husk at veldig mange av hjemmene som vises frem er hjemmene til vanlige familier, helt vanlige familier med barn, med arvegods, med møbler de er superfornøyd med - og noen de nok gjerne bytter ut hvis anledningen byr seg. Det kan være mitt hjem, eller andres hjem her inne.

Jeg forstår jo at du ikke mener "mitt" hjem - du vet ikke hvem jeg er, og du har ikke lest absolutt alle boligreportasjer, men du omtaler likevel interiørmagasinreportasjer som kliniske, og du hevder at du ikke kunne bodd i disse hjemmene. Det er det jeg syntes er litt rart.

Men sorry, jeg mener ikke å være frekk. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Fullstendig enig med siste anonyme taler. Å si at alle interiørmagasin-hjem er kliniske vitner om at du ikke har lest mange interiørmagasiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig er det ikke meningen min å være frekk, men tenker du på at du kanskje fremstår som frekk selv også? Tenk om f.eks mitt hjem har vært avbildet i et interiørmagasin, du er ganske bastant når du sier at du aldri kunne bodd i slike hjem som er avbildet i interiørmagasiner - for hva er egentlig avbildet i slike magasiner?

Jo, det avhenger jo helt enormt av hvilke magasiner du leser. Bolig Pluss har en annen stil en BoBedre, Bonytt en annen stil enn Interiørmagasinet osv. For å anbefale deg et magasin må jeg jo vite mer om stilen din enn at du ikke liker interiørmagasin-hjem, men hvis jeg antar at du liker en litt koselig og avslappet stil så kan du gjerne finne inspirasjon i Bolig Pluss, Rom123, BoligMagasinet (dansk), Hus & Hem (svensk) osv. Men forvent ikke at alle hjemmene som vises frem skal treffe deg like mye i hjertet, oftes vil man finne litt av hvert. Men å si at de alle fremstår som kliniske...vel det blir kjemperart for meg. Da tenker jeg at du enten ikke har lest veldig mange interiørmagasiner, eller så har du en veldig annerledes oppfatning av hva som er klinisk enn hva jeg har.

Dessuten må man ta høyde for at de fleste hjem er mer eller mindre stylet for anledningen. Ikke i den grad at de er kliniske og upersonlige, men endel ting er gjerne ryddet bort (eller ikke fotografert), så som ledningsbunter osv. Akkurat det handler om å få reportasjene til å se fine og inspirerende ut og handler vel til syvende og sist om at blader skal selges. Men husk at veldig mange av hjemmene som vises frem er hjemmene til vanlige familier, helt vanlige familier med barn, med arvegods, med møbler de er superfornøyd med - og noen de nok gjerne bytter ut hvis anledningen byr seg. Det kan være mitt hjem, eller andres hjem her inne.

Jeg forstår jo at du ikke mener "mitt" hjem - du vet ikke hvem jeg er, og du har ikke lest absolutt alle boligreportasjer, men du omtaler likevel interiørmagasinreportasjer som kliniske, og du hevder at du ikke kunne bodd i disse hjemmene. Det er det jeg syntes er litt rart.

Men sorry, jeg mener ikke å være frekk. :)

Jeg jobber i interiørbransjen og kan signere på at det er akkurat sånn det er. Flere av mine kunders hjem har vært i forskjellige blader, og det er svært sjelden at ting er helt urørt av en stylist. Noen eksempler jeg vet om:

Kjøkken: alle tingene til eieren ble fjernet og erstattet av stylistens ting

Kjøkken 2: det meste ble flyttet rundt på, mye fjernet og en del ting fra stylisten lagt til

Stue: Alt av personlige ting fjernet, stylisten satte inn mange ting for å skape looken de ønsket.

Rammen i interiøret gjenspeiler stort sett virkeligheten, men det er alltid stylister inne i bildet når ting blir fotografert for magasiner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette defineres som en tabbe, men jeg synes ikke det er noe særlig når folk f.eks stiller ut pyntegjenstander eller ting på ei hylle der alt står symmetrisk, litt vanskelig å forklare, men når det blir så VELDIG tydelig at det er plassert på en beregnet måte..

F.eks en hylle på veggen med 2 lysestaker, 2 pyntegjenstander, (f.eks torso av mann og dame) + 1 potteplante, - så står lysestakene på hver sin side av hylle, helt ytterst, videre de 2 figurene på hver sin side, ved siden av lysestakene og så potteplanten i midten. Det er noe utstudert over dette, synes ikke alt må være så nøyaktig for at det skal gi et ryddig inntrykk.

Selvfølgelig er jeg nøye med hvordan jeg plasserer ting og bilder hjemme hos meg også, jeg vil bare ikke at det skal virke slik :gjeiper:

Noen som skjønner hva jeg mener og vet et godt ord/begrep for å forklare hva jeg mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svært sjelden jeg reagerer på noe som helst, folk har det som de har det. Rene tabber er jo blant annet å ha hvitt vegg til vegg-teppe når man har småbarn, men det er ikke nødvendigvis en interiørtabbe som sådan.

Til siste anonym bruker: Noen av oss er bare sånn. Vi kan ikke noe for det, vi må ha symmetri og mønster i alt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber i interiørbransjen og kan signere på at det er akkurat sånn det er. Flere av mine kunders hjem har vært i forskjellige blader, og det er svært sjelden at ting er helt urørt av en stylist. Noen eksempler jeg vet om:

Kjøkken: alle tingene til eieren ble fjernet og erstattet av stylistens ting

Kjøkken 2: det meste ble flyttet rundt på, mye fjernet og en del ting fra stylisten lagt til

Stue: Alt av personlige ting fjernet, stylisten satte inn mange ting for å skape looken de ønsket.

Rammen i interiøret gjenspeiler stort sett virkeligheten, men det er alltid stylister inne i bildet når ting blir fotografert for magasiner.

Det stemmer sikkert at det ofte er stylister inne i bildet, men jeg er ikke så sikkert på at de alltid har med sine egne ting.

Har hatt to boliger i interiørmagasiner, og det eneste fotografen hadde med (ingen egen stylist) var blomster, frukt og grønnsaker som så fine ut. Ikke noe annet ble lagt til, men en del ting ble tatt bort.

Er forresten enig både med den du siterer og deg. Et hus som blir valgt ut til et interiørmagasin har alltid det lille ekstra som gjør at fotograf/journalist/stylist gidder å lage en reportasje til et magasin.

Er forresten stolt av å ha bidratt med to hus til interiørmagasiner, og ingen av dem er kliniske på noen måte. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Bumper denne jeg! :D



Anonymous poster hash: 499ab...7c2
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det ser skikkelig rotete ut med masse ting hengende på veggen. Masse nips i vinduene, i hyller osv. Generelt litt overfylte hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Seajewel

Jeg syns et hjem ser mer ut som en institusjon enn et hjem når alt skal være strøkent, kaldt og minimalistisk. Rom hvor lysene slår seg på av seg selv ved rørelse, automatisk dosete, og hvor alt skal være high tech og fritt for tegn til at det bor noen der, attpåtil åpne svære romløsninger hvor det er høyt under taket og nesten ekko når man snakker. Institusjon, ikke hjem. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er mye verre med alt i hvitt hvitt hvitt og det skjærer i øynene, enn gode, skjulte tekniske løsninger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huset mitt kunne sikkert havnet i denne tråden :D De fleste jeg kjenner har det stiligere enn meg :P

Men artig tråd.

Ting jeg reagerer på er at de ikke innreder husene sine som hjem, men som tro kopier av interiørbilder fra magasiner og blogger. Du føler at mange hjem blir kliss like med "home" og "love" og de samme stripete vasene på serveringsbrett og hvitt på hvitt på hvitt :) Kan de ikke heller innrede hjemmene sine etter hvordan de SELV ville hatt det? Om de tapetserer veggene med gullungene sine, hva så? Det er et hjem. Et bilde av en gullunge sier "hjem" 10000 ganger mer enn 4 hvite bokstaver på en peis......... Det er så hyklerisk. De skal ha home og love skrevet over hele huset, men det skal ikke se ut som om noen bor der.

Og duk på salongbordet... Skal du ha duk på salongbordet, så må du ha løper og helt ryddig. Ikke bare en krøllete oppsamlingsdings for kopper og blader og aviser og smuler.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh Gud. Fy fy meg! 😱😳😳

Mitt hus hadde nok havnet her.

Jeg er sånn bildeperson. Elsker bilder av barna, av venner, familie, dyrene... De er overalt.. i rammer fra ikea!!!

Tørr ikke si hvilke andre punkter på listen jeg oppfyller. ;)

Bortsett fra det så tror jeg egnetlig ikke at jeg har så dårlig stil. Jeg er meg selv. Er ikke så opptatt av hva som er in eller hva som matcher. Jeg kjøper det jeg liker. Det jeg trives med.

Jeg har nok ikke det helt slik som jeg ønsker, men det er fordi jeg ikke har økonomi eller overskudd til det.

Endret av Sausenebbet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...