Gå til innhold

Fy Fy liste (om interiørtabber)


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Det er direkte tabbe å kutte gardinene ved slutten av vinduet. Gardiner skal subbe i gulvet :jepp:

Gardiner skal IKKE subbe i gulvet. De kan gå litt under vinduet, men subber de i gulvet ser det utrolig sjuskete ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest strykebrett

Gardiner skal IKKE subbe i gulvet. De kan gå litt under vinduet, men subber de i gulvet ser det utrolig sjuskete ut.

Jeg har en gardin som er litt kortere enn den andre fordi hun som sydde de for meg ikke var særlig nøye. Begge er litt lengre enn vinduet da, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gardin som er litt kortere enn den andre fordi hun som sydde de for meg ikke var særlig nøye. Begge er litt lengre enn vinduet da, hehe.

Det jeg mente var at subber gardinene i gulvet ser det ut som latskap, og at man ikke har tatt seg bryet med å tilpasse gardinene til vinduet. I noen tilfeler passer det likevel at gardinene går nesten ned til gulvet (men ikke subber), det avhenger jo litt av hvordan vinduet er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gardiner skal IKKE subbe i gulvet. De kan gå litt under vinduet, men subber de i gulvet ser det utrolig sjuskete ut.

Subbe i gulvet var kanskje å ta litt hardt i, men de skal rekke ned til golvet iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanette

Det jeg mente var at subber gardinene i gulvet ser det ut som latskap, og at man ikke har tatt seg bryet med å tilpasse gardinene til vinduet. I noen tilfeler passer det likevel at gardinene går nesten ned til gulvet (men ikke subber), det avhenger jo litt av hvordan vinduet er.

Du har ikke lest mange interiørblogger du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26

Du har ikke lest mange interiørblogger du...

Herregud det er da en smakssak om man vil ha gardiner som subber i gulvet eller ikke. Om hun syns det er stygt så må hun få lov til det uansett hva interiørblogger sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Prøvekandidat

Det mest fornuftige svaret i hele tråden!

Jeg jobbet som interiørkonsulent i 7 år, og sikkert på grunn av jobben ble jeg ofte spurt om hva slags stil jeg liker og hva slags stil jeg har hjemme. Jeg kan ikke tenke meg noe værre enn å bli satt i en stil/trendbås. Det er fyfy for meg, å ha en stil som kan identifiseres som chabby, minimalistisk, orientalsk eller hva som helst av stilarter. Det er greit å bli inspirert av ulike stiler og trender, men kopiering er fy fy og har ingenting med smak å gjøre. Mener jeg da. :)

Det er vel sånn jeg ser på det også. Jeg leser ikke interiørblader eller blogger, ser gjennom møbelkataloger men er ikke så opptatt av å følge spesielle stiler eller trender. Du ser fort om de du besøker har en personlig stil eller om de har kopiert en stil fordi det er dette som er trendy nå. En venninne av meg har et overfylt hjem med mange ting, både gammelt og nytt, jeg kunne ikke hatt det så overfylt hjemme hos meg men når jeg er hos henne så føles det helt riktig for det er sånn hun er. Jeg har også blanding av gammelt og nytt hos meg, men ikke så overfylt - mer romfølelse. Jeg kan være hjemme hos andre som har en helt annen stil enn meg og synes at det flott fordi det gjenspeiler de jeg er hos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode fy-fyer her gitt, enig i masse og! Folk har selvsagt forskjellig stil og smak og det bør jo respekteres, begge veier!

Noe jeg aldri ville tatt inn i min egen bolig ville vært:

Furu møbler

Plastikkblomster

Skinn sofa/stol

Små menneske figurer

90talls møbler/stil/alt x)

Verst av alt er furu!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanette

Herregud det er da en smakssak om man vil ha gardiner som subber i gulvet eller ikke. Om hun syns det er stygt så må hun få lov til det uansett hva interiørblogger sier.

Men det er ikke en interiørtabbe. Mange har gardinene slik fordi DE SELV synes at det er fint, og at det er meninga at de skal subbe. Det er ikke tegn på latskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke lest mange interiørblogger du...

Nei, jeg sitter ikke å leser interiøsblogger. Likevel mener jeg at gardiner som subber i gulvet ser ut som latskap. 0,5 cm over gulvet synes jeg er ok, men subbing er stygt. Interiørtabbe eller ikke, ingen av de tingene som er nevnt her kan kalles noen interiørtabbe uansett. Det handler jo om smak og behag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ikke en interiørtabbe. Mange har gardinene slik fordi DE SELV synes at det er fint, og at det er meninga at de skal subbe. Det er ikke tegn på latskap.

Det SER UT SOM latskap. Akuratt som ungdommer som tråkker hull i olabuksene sine fordi de er for lange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanette

Det SER UT SOM latskap. Akuratt som ungdommer som tråkker hull i olabuksene sine fordi de er for lange.

I dine øyne ja. I andres øyne vil det SE UT SOM latskap å ikke pusse opp furumøblene sine fordi det ikke er trendy nå. I andres øyne vil det SE UT SOM latskap å ha et skap som ikke er nylakkert men med maling som skaller av litt. A la shabby. Got it? Det er likevel ingen interiørTABBE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dine øyne ja. I andres øyne vil det SE UT SOM latskap å ikke pusse opp furumøblene sine fordi det ikke er trendy nå. I andres øyne vil det SE UT SOM latskap å ha et skap som ikke er nylakkert men med maling som skaller av litt. A la shabby. Got it? Det er likevel ingen interiørTABBE.

Nei, men det var mitt innlegg. Og personlig mener jeg INTERIØRTABBE blir feil ord å bruke uansett. Denne tråden handler som sagt om smak og behag! Eneste grunnen til at jeg nevnte det med gardiner var at en bruker her nevnte at gardiner skulle subbe i bakken, ELLERS var det en INTERIØRTABBE og da sa jeg meg uenig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bianca26

Men det er ikke en interiørtabbe. Mange har gardinene slik fordi DE SELV synes at det er fint, og at det er meninga at de skal subbe. Det er ikke tegn på latskap.

Ja så må de få lov å synes det, men likevel må det også være lov å synes det er stygt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En interiørtabbe for meg er å innrede et hjem slik at det setter uønskede/utilsiktede begrensninger på det livet du og/eller familien skal leve der.

En interiørtabbe er å la seg rive så fullstendig med av trend og mote at man må pusse opp og bytte møbler før hverken vegger eller inventar viser tegn til slitasje.

Jeg vil for eksempel si at et hjem uten tilstrekkelig lagringsplass, med overflater der et hvert støvfnugg får hele rommet til å se sjuskete ut er en tabbe dersom man har viltre barn, eller ikke har kapasitet til å holde det så minimalt og rent som man så for seg.

Å kalle gårsdagens mote for tabbe er ensbetydende med å kalle dagens mote for morgendagens tabbe. Ellers er det jo heller ikke slik at alle innreder for å vise omverdenen sin fortreffelige personlighet, men ut av nødvendighet der og da. Dersom man trengte en ny sofa på nittitallet endte man opp med en Mot i brøstet-sofa med mindre man hadde en veldig spesifikk smak, og var villig til å bruke mye tid i møbelbutikker. På samme måte som de fleste vil ende opp med typiske 2010-sofaer dersom man trenger en ny sofa i dag. I det hele tatt har vi nordmenn en ganske ensrettet smak. Akkurat nå er det en sidegren som leker dukkehus, men bortsett fra dem går alle stort sett i samlet flokk. Akkurat som man gjorde på nittitallet, og åttitallet, og søttitallet og...

Mvh.

Frøken O.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rosa og blå barne rom...DET er fail!!!

Øh.. fordi?

Bedre med grønt, gult eller lilla liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh.. fordi?

Bedre med grønt, gult eller lilla liksom?

Forde jeg syntes det. Du vet denne tråden handler om personlige meninger ikke sant? Jeg syntes blå og rasa barnerom er kjempe feil og stygt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forde jeg syntes det. Du vet denne tråden handler om personlige meninger ikke sant? Jeg syntes blå og rasa barnerom er kjempe feil og stygt

Når man begynner å mase om enkelte farger som interørtabber da har denne tråden mistet litt av sin mening spør du meg...

I mine øyne er interiørtabber mer enn personlig smak, det har mer med reale tabber innenfor interiør (f.eks gardiner som kutter takhøyden, brystpanel som forminsker et rom betydelig, vegg til vegg tepper som ikke er noe annet enn en ren bakteriebombe osv)

Skal man begynne å mase om alt man syns er stygt og ikke så bør tråden endre navn til "hva liker du/hva liker du ikke innenfor interiør"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man begynner å mase om enkelte farger som interørtabber da har denne tråden mistet litt av sin mening spør du meg...

I mine øyne er interiørtabber mer enn personlig smak, det har mer med reale tabber innenfor interiør (f.eks gardiner som kutter takhøyden, brystpanel som forminsker et rom betydelig, vegg til vegg tepper som ikke er noe annet enn en ren bakteriebombe osv)

Skal man begynne å mase om alt man syns er stygt og ikke så bør tråden endre navn til "hva liker du/hva liker du ikke innenfor interiør"

Hva man syntes er tabber er smaksak,ikke noen bestemte svar på! Tok du det personlig siden du skriver sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...