Gjest Gjest Skrevet 31. august 2009 #321 Skrevet 31. august 2009 Jeg liker ikke afrikanske fruktbarhets figurer og creepy masker på veggene. Jeg liker heller ikke bilder som er hengt opp på måfå, og som ser mektig ugjennomtenkt ut. Bittesmå bilder som henger alene feks. Jeg liker ikke hvite vegger og umalte lister i tre. Jeg liker ikke våre hvite markiser som henger skeift. =P
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2009 #322 Skrevet 31. august 2009 Jeg kaster inn en brannfakkel; Turkis og/eller limegrønt som temafarge - ofte i form av kubbelys, pynteputer, løpere, potteskjulere, gulvtepper, osv. Veldig harry (i mine øyne). Det forbinder jeg med damer i 40-45års alderen som tror de er veldig med i tiden når de bruker turkis/limegrønt som temafarger.
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2009 #323 Skrevet 31. august 2009 Det forbinder jeg med damer i 40-45års alderen som tror de er veldig med i tiden når de bruker turkis/limegrønt som temafarger. Pussig at du skulle si det, for det ser jeg veeeldig ofte i hjem der det bor "unge" par i 20 årene. Selv er jeg gått lei av dette, men syns det var litt stilig akkurat da det ble "in". Også pussig at noen tidligere i tråden nevnte at ting kjøpt på loppemarked er heeelt forkastelig. Folk går jo mann av huse for å finne loppemarkeder. Loppemarked er spesielt aktuelt for stilen "shabby chic" og andre lignende "romantiske" stiler, og dette er stiler som er VELDIG in i dag, blant veldig mange. Svært mange av desse er også personer som er utdannet eller meget interessert i interiør. Selv orker jeg ikke ha en helt gjennomført stil, og jeg trenger farger og forandring innimellom, og ulikhet fra rom til rom, men jeg liker deler av det. Men det er tydelig at mange av desse vet hva de driver med, og tanken streifer meg om det er dere "fasitene" her inne som faktisk ikke helt klarer å henge med i trenden
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2009 #324 Skrevet 31. august 2009 Skal man ta denne tråden til følge, så er det faktisk ikke noe som er fint. Tror det meste har vært nevnt her nå. Godt vi har ulik smak ja :-)
Kiyo Skrevet 31. august 2009 #325 Skrevet 31. august 2009 Jaujau, slenger med det jeg ikke kunne tenkt meg i mitt hjem. - furu (som ikke er malt over) - den klassiske "elg i solnedgang" - en alt for maskulin eller feminin stil - ekstremt teknologiske steder, hvor det er pc'en, tv'en, stereoanlegget og div andre teknologiske innredninger som tar opp all plass. Gjerne er det brukt ekstreme summer på teknologiske dilldall mens det eneste man finner av møbler er nedarvet skrap fra kompiser og familie. -overdrevent mye rosa, jeg takler ikke et barbiehus hvor 70% av møblene er en eller annen versjon av rosa - border på veggen - oransje malte vegger, det svir i øynene mine 1
annamaria8 Skrevet 1. september 2009 #326 Skrevet 1. september 2009 Du mener golvlamper, sånn generelt? Altså GOLVLAMPER uansett? Jaja, jeg sier som Ellevill. Godt man har forskjellig smak. Jeg synes alle golvlamper står veldig i veien, og klarer aldri å plassere dem noe godt sted. Ikke alle er stygge da. Skulle jeg hatt en golvlampe selv måtte den vært veldig anonym.
annamaria8 Skrevet 1. september 2009 #327 Skrevet 1. september 2009 Jaujau, slenger med det jeg ikke kunne tenkt meg i mitt hjem. - furu (som ikke er malt over) - den klassiske "elg i solnedgang" - en alt for maskulin eller feminin stil - ekstremt teknologiske steder, hvor det er pc'en, tv'en, stereoanlegget og div andre teknologiske innredninger som tar opp all plass. Gjerne er det brukt ekstreme summer på teknologiske dilldall mens det eneste man finner av møbler er nedarvet skrap fra kompiser og familie. -overdrevent mye rosa, jeg takler ikke et barbiehus hvor 70% av møblene er en eller annen versjon av rosa - border på veggen - oransje malte vegger, det svir i øynene mine Enig, men samboeren er ikke det, så derfor har vi et rom som ligner et flytårn (PCer langs to vegger og andre tekniske dupeditter). Kaller det gutterommet.
Gjest Gjest_Merete_* Skrevet 2. september 2009 #328 Skrevet 2. september 2009 Tja... Dette var en vanskelig tråd. 80% av dere som har skrevet inn div. i denne tråden følger bare MOTEN. Dvs. at dere om noen få år sikkert vil like det dere i dag ikke syntes er pent. Mange av dere er veldig klare på at dere syntes det er bra med indivuell stil i hjemmet, men allikevel kritiserer dere - FORDI DERE HAR SETT FRA MOTEBLADER AT DET ER SÅNN DET SKAL VÆRE. Vi sitter da igjen med mange som faktisk ikke har personlig stil igjen... Selv blir jeg også meget påvirket. Dette gjelder klær, interiør, navnevalg til barn etc. Det er bare sånn det er. Noen møbler og bilder er jeg kjempe glade i, og disse blir ikke byttet ut. Men vi liker å bytte sofa, bord, lamper etc. i tråd med motibildet. Her er ting jeg i dag ikke liker, men som jeg for få år siden nok hadde i mitt eget hjem - Trykte bilder i glass m gullrammer (ref. Skeidar, Ikea etc. Disse kunne man kjøpe overalt få år tilbake). Tips til dere som har mange slike stående på loftet: Jeg tok ut glasset og kastet dette sammen med bilde. Rammen ble spraylakkert sort, og motivet ble et lekkert stoff. Til jul byttes stoffet ut med rødt. I rammen kan man også henge familiebilder etc, så har man alt ett sted. - Furupult og furugarderobeskap og furukjøkken ("Gulnet furu" vel og merke) - Mørk rødlig parkett - Små duker på alle bord og kjøkkenbenker (Min mor har duker overalt. Jeg blir sprø!) - Overfyllte hjem. Nips og stæsj. Jeg har lært meg til å kaste en del. Det jeg savner kjøper jeg heller inn etterhvert igjen.
Gjest Gjest_Merete_* Skrevet 2. september 2009 #329 Skrevet 2. september 2009 Må også legge til at jeg ikke er noe glad i Shabby Chic heller. Nydelig hos mange, men ikke i mitt hjem. Jeg har en mer maskulin stil, og er glad i farger og kontraster. Noen får det skikkelig til også. Gjennomført egen stil. Fantastisk!
Kiyo Skrevet 2. september 2009 #330 Skrevet 2. september 2009 Enig, men samboeren er ikke det, så derfor har vi et rom som ligner et flytårn (PCer langs to vegger og andre tekniske dupeditter). Kaller det gutterommet. Hehe, her har vi ikke plass til et slikt rom, ei heller råd. Men hadde samboeren fått bestemme hadde leiligheten vår sett ut som noe tatt ut av "the matrix" 1
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2009 #331 Skrevet 2. september 2009 Må bare få kommentere dette Minnie..Den dag du evnt. får barn selv, kan du ha sterke meninger om dette. Klart kan man ha hushjelp eller jobber hjemme kan man ha mulighet til stadig å rydde vekk leker. For fordi om lekene er på rommet til barnet blir de bært ut av rommet til kjøkken, stue, gang etc. Syns og at det ikke skal flyte, så her må jeg og rydde når min nydelige prinsesse på halvannet år "roter" utover lekene sine. Poenget mitt er bare at før man får barn har man mange forsetter - men det er ikke alltid sånn det blir :blunke: Selvfølgelig kan man ha meninger selv om man ikke har barn... Det er ikke noe koselig å komme hjem til noen som har leker fra den ene veggen til den andre, så man må liste seg inn på tærne. Et vennepar av meg har en lekefri sone i stua, ellers i huset kan hennes tre barn rote utover så mye de vil, men det ene området i stua er lekefritt. Og det er veldig hyggelig når man kommer på besøk, at man faktisk har et sted å sette seg ned. Folk som lar barna spre leker utover det hele er rotete selv. Når barnet er lite kan man styre hvor mange ting de får ta ut av gangen, og når de blir større kan de lære å ikke rote så mye. Jeg har sett det skje, derfor kan jeg si dette selv om jeg ikke har barn selv...
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2009 #332 Skrevet 2. september 2009 Det forbinder jeg med damer i 40-45års alderen som tror de er veldig med i tiden når de bruker turkis/limegrønt som temafarger. He he, jeg forbinder det med styling for visninger... Made by megleren, liksom. Uansett hvilken temafarge det er.
Prinsesse på erten Skrevet 3. september 2009 #333 Skrevet 3. september 2009 Når barnet er lite kan man styre hvor mange ting de får ta ut av gangen, og når de blir større kan de lære å ikke rote så mye. Jeg har sett det skje, derfor kan jeg si dette selv om jeg ikke har barn selv... Du må gjerne komme på besøk til meg og fortelle ettåringen min at hun ikke får ta med mer enn tre leker ut av rommet sitt på en gang.... Du skal bli godt belønnet. Og så kanskje du kan slenge i et par råd om hvordan lære henne å ikke smule når hun spiser brødskive på kjøpet?
taliee Skrevet 31. mars 2010 #335 Skrevet 31. mars 2010 Denne likte jeg, alle har forskjellige smaker, så blir ikke fornærmet, og synes ikke andre burde bli det heller- alle har jo sine "stiler" Her er min liste over ting jeg ikke liker: *umalt furupanel og kjøkkeninnredning (tar ikke lange tida å male over det *duker på alle bord, spesielt hekla-duker, husker i barndommen, vi hadde det tilogmed på TVEN?! *slike skomakerlamper(?) *Gule/grønne/burgunder-farger på kjøkken/stue... gruu.. *slike tepper på veggene *utstoppa dyr i huset, eller et hode på veggen...hjelp. *slike bestemor-plastblomster..skal ærlig innrømme at jeg selv har ett par falske planter, men det er fordi jeg ikke greie å ha liv i de fleste, men det går ann å velge ut noen som ser "litt" ekte ut! *korketavler *regninger og rot på kjøleskapet *settehyller (heter det det?) med masse rot og kindereggfigurer i?? *mange bokhyller på stua, har selv fått ut begge fra vår stue, føles så mye mer ryddig ut. *umalte furudører (inne) - mal det, så enkelt! *ulike sengesett, eller umatchende dyne og laken.. (jeg er sikkert litt sær) *små bilder på en vegg, heller et stort! *brudebilder av hele slekta på veggen, den tid er ut mener jeg, greit med et lite enkelt ett av deg selv og ektemannen. *bilder av barna- overalt! Eller forfedre.. *slike lamper over kjøkkenbordet, som du kan trekke ned/opp ettersom du vil.. *generelt rot overalt, kjøp kurver, kommode eller noe å ha rot i! *Slike billige bøk tvbord, kommode osv. Jysk har lignende. *Tepper, spesielt ryer, overalt...det er jo mye finere uten! *Plakater av fotballag, skuespillere, eller en film- rammet inn i ei stoor ramme, på stua! Ja...kommer sikkert på mer, men det var noe jeg kom på i farta. Og neei, jeg har det ikke perfekt, men dette er slike ting jeg ikke vil ha i hus!
Gjest AnonymBruker Skrevet 31. mars 2010 #336 Skrevet 31. mars 2010 Du må gjerne komme på besøk til meg og fortelle ettåringen min at hun ikke får ta med mer enn tre leker ut av rommet sitt på en gang.... Du skal bli godt belønnet. Og så kanskje du kan slenge i et par råd om hvordan lære henne å ikke smule når hun spiser brødskive på kjøpet? Det er ikke vanskelig å lære barn at de spiser ved bordet og ikke rundt i huset. Jeg er helt enig med de som sier at det er fryktelig rotete i hus hvor det flyter med leker overalt. Har selv oppdratt to barn - men lekene har aldri ligget slengt rundt omkring.
Aurora M. Skrevet 1. april 2010 #337 Skrevet 1. april 2010 Jeg syns ikke særlig om noen av disse listene. Ja, det er ting jeg syns er penere eller midnre pene enn andres, men jeg hever sjelden et øyebryn i andres hjem fordet. Da bør det være temmelig ille tilstander der. Jeg syns ikke at det å være negativ ovenfor andres hjem har noe for seg. Veldig enig med deg. Synes det er en uting rett og slett, og hva er hensikten liksom?
kaprifolen Skrevet 3. april 2010 #338 Skrevet 3. april 2010 (endret) Hva skjer med at alt man ytrer på kvinneguiden er ting man tror man sier i virkeligheten? Og hadde dere sagt det samme hvis jeg skrev her at jeg aldri kunne tenkt meg en fyr som kjæresten til venninna mi? Tror dere da jeg sier det rett til trynet hennes hver gang jeg ser henne? Dere kan ikke vite hva folk tenker om deres hjem! Og nå veksler vi meninger på et underholdende nivå. Jeez, den lignende tråden om hva som gjorde en mann uattraktiv utseendemessig fikk ikke engang så mye pepper (det fikk dog den om kvinner). Min liste over ting JEG SYNES ER STYGT: Flerfargede ryer (synes de ser skitne ut, og unødvendige i 90% av tilfellene) Nillenips (når voksne damer kjøper nips jeg -kanskje- kunne vurdert å kjøpe til min 5 år gamle niese, lurer jeg fælt på hvordan det ser ut hjemme hos dem) Horder av kunstglass i masse farger (eksklusiv hobby, jeg jobber bl.a med dette, og det er bare ikke min greie når det blir en stor samling med spesielt mye knallblått og -grønt, selv om jeg liker farger) Fake stammekunst a'la afrikanske masker kjøpt på bohus Overdreven matching Duker overalt, gjerne flere oppå hverandre (svigermor kjører lang duk-snippduk-brikke) Strå i vase Kunstkeramikk (samme greie for meg som kunstglass) Hjem som sier null om de som bor der, spesielt når det blir så mye rosa og blonder i alt det hvite at du må i garasjen for å se om det bor en mann der også.. Endret 3. april 2010 av kaprifolen
Gjest Constanze Skrevet 4. april 2010 #339 Skrevet 4. april 2010 Jeg er nok det vi kaller over middels opptatt av interiør og å ha det fint rundt meg. Hva jeg kaller fint er ikke det endel andre kaller fint - men gjør det noe? At vi har forskjellig smak? Tenk så kjedelig å gå på besøk til hverandre hvis alle hadde likt interiør. Hva skulle vi da kritisere/diskutere? Jeg kunne aldri hatt: Masse mørke tremasker på veggene Hus uten skikkelig kunst Vegger malt i diverse farger (må ha helt lyse vegger) Rot i stuen En stue uten bøker Diger PC eller store høyttalere fremme i stuen En stue uten planter/blomster Duk på bordet (kun hvite damask-duker til selskap) Lameller i stuen ( er rett og slett lei av å se dette overalt, mye finere med lyse gardiner) Laminat-gulv
Rosenrød Skrevet 5. april 2010 #340 Skrevet 5. april 2010 Hos meg unngår jeg: For mye Ikeamøbler Umalte lister i taket Fargetema (turkis, lime, orange osv.) Sorte smijernlysestaker o.l. Vegger i "90-tallsfargene" vinrødt, gult og bondeblått Falske planter Femarmet messinglysestake Stearinlys i andre farger enn hvitt Sengetøy som ikke matcher Gulvtepper
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå