Gå til innhold

Gl@m all the way

Gjest Gl@mB@be

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gl@mB@be

Dag 6/7.

Det går visst litt opp og ned dette her. I går kveld følte jeg meg ganske så bra, og i natt har jeg for første gang sovet ganske godt. Når jeg våknet ble jeg veldig overrasket, for jeg hadde ikke vondt. Ikke i det hele tatt! Men så går det kanskje ett minutt og så BOOM. Der kom smertene. Jeg må si at til nå har smertene i dag morges vært verst. Det stikker i halsen, trykker i ørene og er et helvete og svelge. Jeg flyr på badet for å få tatt den pilla. Etter en stund går det mye bedre. Jeg tror også at jeg er litt dehydrert, for jeg kjenner rett som det er at jeg er svimmel. Men jeg vet at jeg ikke drikker nok. Det er liksom vondere å drikke enn å spise syns jeg. Får vel prøve å skjerpe meg. Og så gleder jeg meg til jeg ikke trenger smertestillende mer, for ta skal jeg seriøst ta avføringspiller! Det kommer jo ikke noe bak der :overrasket:

Endret av Gl@mB@be
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pupsilure

Uff, kjedelig med smerter :( Men det har tross alt gått veeeldig bra med deg syntes jeg :jepp::) Håper jeg er like heldig! Vet du hva, jeg gruer meg ikke jeg... :sjenert: Jeg blir så beroliget av å lese hvordan det går med deg. Og kanskje viktigst; jeg så at du overlevde :ler: Nå er det to dager igjen til min operasjon. Og jeg er rolig.

Har du ikke hatt avføring enda? Kanskje du bør sette oljeklyster? Det fungerer skikkelig. Har gjort det på jobben noen ganger. (jobber innen helse :ler::fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gl@mB@be

Ja det er kjedelig :( Kjenner endel "stikkinger" enda, mistenker at det har noe med skorpen å gjøre. Men som du sier, det har jo tross alt gått veldig problemfritt dette her da. Er veldig glad for det. Bra du ikke gruer deg :)

Nei jeg har ikke hatt noe særlig til avføring :sjenert: Et par små løse klumper, that's it.. Greit, jeg spiser ikke sånn fryktelig mye, men jeg har jo faktisk spist litt. Klyster? Hmm, det høres skummelt ut. Tror jeg skal klare meg med den dulcolaxen jeg har liggende :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gl@mB@be

Her har det gått i sjokolademelk, drikkeyoghurt, vanlig yoghurt, potetmos (avkjølt), saftis og babymat på glass. Innmaten av en bolle har jeg også spist :ler: Nei men tror det er sånn ca det.. De 3 første dagene gikk det ganske greit å spise, de 3 neste har det vært vondere. Men det går altså. Tar bare litt tid. Cluet er ihvertfall å spise mat uten "skarpe" kanter. Egg, fiskepuddig o.l kan du f.eks. spise. Loff uten skorpe. Du kan vel også ha på pålegg så lenge det kan smøres ut tror jeg. Som du ser har det ikke blitt mye ordentlig mat på meg, men syns dette har vært greit. Men gleder meg til å kunne spise skikkelig igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gl@mB@be

Jeg er ikke slapp, klarer å få i meg nok :) Men jeg er litt svimmel da, fordi jeg ikke drikker nok. Har gått ned 2 kg ca. Men jeg går vel ned 1 kg til bare jeg får gått på do :ler: Som sagt har jo dette gått ganske problemfritt, så mat har ikke vært et så stort problem for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gl@mB@be

Ja, godt formen er bra :)

Jeg må innrømme at jeg har hatt litt vondt i dag. Til tross for smertestillende. Vanskelig å forklare smertene, men det er akkurat som det stikker. Men bare på høyre side faktisk. Og så har jeg litt vondt i den ene øret - også høyre så klart.. Æææ, liker ikke høyresiden av meg nå :ler:

Er dette smertetoppen da? :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pupsilure
Ja, godt formen er bra :)

Jeg må innrømme at jeg har hatt litt vondt i dag. Til tross for smertestillende. Vanskelig å forklare smertene, men det er akkurat som det stikker. Men bare på høyre side faktisk. Og så har jeg litt vondt i den ene øret - også høyre så klart.. Æææ, liker ikke høyresiden av meg nå :ler:

Er dette smertetoppen da? :sukk:

Ja, det er nok smertetoppen, men den går nok snart over :klem: Har du hvitt belegg? Har du sett noe til skorpen som skal falle av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gl@mB@be

Håper det :klem:

Ja jeg har sånn belegg. Æsj :P Det er visst dette belegget som er sårskorpen også faktisk. Men nei, jeg har ikke merket noe enda så det har sikkert ikke falt av. Orker ikke åpne munnen for å se etter, det gjør så vondt :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gl@mB@be

Bra du er rolig da, for selve operasjonen kommer nok til å gå veldig fint :) Jeg var rolig helt til jeg kom på sykehuset jeg.. Da ble pulsen min rimelig høy :ler:

Jeg har ikke vært så mye ute. Men jeg har gått til postkassa hver dag da! :ler: Og så var jeg en liten tur hos svigermor i går. Men det gikk veldig fint det altså.

Endret av Gl@mB@be
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gl@mB@be

Dag 7/8.

I natt har jeg sovet ganske godt og lenge. 10,5 timer faktisk :jepp: Måtte opp èn gang for å ta pille da. Hadde ikke like vondt som i går når jeg våknet, men vondt nok til å måtte ta en pille. Ellers syns jeg det er mindre vondt i dag sånn generelt, men det er om mulig enda vondere å spise/drikke. Begynner å bli litt bekymret for væskeinnholdet i kroppen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...