Gå til innhold

Gl@m all the way


Gjest Gl@mB@be

Anbefalte innlegg

Gjest Gl@mB@be
Har du prøvd å bare ta isbiter å suge på. Eller mer is? Kanskje sugerør kan hjelpe?

Har ikke prøvd isbiter nei. Is gjør faktisk vondt verre om dagen :( Aner ikke hvorfor, men isen svir skikkelig i halsen. Prøvd å drikke med sugerør også, det hjelper litt men ikke så mye.. Åååh, jeg er så tørst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Golden Girl

Kanskje det gjør vondt fordi det er kaldt? Prøv med romtemperert vann? Det er jo såklart mye bedre på smak med kaldt vann, men nå er det viktigere å klare å drikke uten at det gjør vondt.. Prøv med 37 grader, samme som kroppstemperaturen.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gl@mB@be

Dag 8/9.

Hadde ganske så vondt i går kveld, og i natt har jeg sovet lite og dårlig. I dag morges var det faktisk så vondt at jeg gråt en skvett :sjenert: Men som vanlig blir det raskt bedre når jeg får tatt denne stikkpilla. Nå har jeg imidlertid et stort problem, og det er at jeg bare har èn pille igjen :overrasket: Av voltaren vel og merke.. Jeg har masse pinex, men syns ikke den funker noe særlig. Så derfor har jeg tatt voltaren oftere enn jeg skal, og dermed brukt den opp for fort. Hva gjør jeg nå?? Jeg har ikke tatt ut hele resepten min på pinex, er det mulig å stikke på aptoket å få voltaren isteden for pinex? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gl@mB@be

Ser ut som det ordner seg! Jeg ringte inn til øre-nese-hals og legen skal kontakte meg senere. Det virket som legen bare ringer ned til apoteket her og så får jeg mer voltaren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TittTitt

Å nommen, stakkars! Håpr du vil få det enda bedre snart da. Snart er dette helt over! :klemmer:

Putter du i stikkpillen selv, eller hjelper kjæresten din deg? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gl@mB@be

Ja det er snart over heldigvis :) Nå håper jeg bare legen ringer snart sånn at jeg får dopet mitt.. :fnise:

Jeg putter de inn selv :ler: Syns det er enklest, og han er nok takknemlig for å slippe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gl@mB@be

Dag 9/10.

Egentlig ingen forandringer. Tar pillene mine og da har jeg ikke noe særlig vondt, men det er fortsatt ganske vondt å spise/drikke. Formen generelt er bra, det er liksom bare halsen. Begynner å bli lei av dette her nå. Jeg vil finne på ting! Jeg vil spise! Jeg blir gal.. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pupsilure

Jeg ble litt overrasket over at jeg ikke kunne gjøre noe som helst jeg. Trodde at jeg kunne ta meg noen små turer på senteret o.l. Men neida :frustert: Men vil jo ikke få blødninger heller da :sjenert:

Har du blødd noe, som du har klart å stoppe selv? Har du/har hatt masse gørr og slim i nesa/halsen, som du ikke tør å hoste/kremte/svelge bort?

Skjønner at du begynner å kjede deg! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gl@mB@be

Ja jeg kjeder meg :sukk: Høydepunktet er å gå til postkassa liksom :ler: Jeg har gjort litt husarbeid disse dagene da, som rydding og klesvask. Håper ikke det har gjort noe? Og i dag har jeg vasket gulvene, hehe.. Men tok det rolig da.

Jeg har ikke blødd noe, heldigvis. Et par morgener hvor halsen har vært veldig vondt har jeg sett bittelitt gult/oransj i spyttet, men det er ikke noe å snakke om. Jeg sliter ikke med slim eller noe nå ihvertfall, men husker det var litt i starten. Men ikke sånn at det plaget meg sånn veldig mye, og det gikk greit å "kremte det bort." Veldig forsiktig liksom.

Går det bra med deg i dag? :klem: Du skriver kanskje i dagboka senere.

Endret av Gl@mB@be
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gl@mB@be

Hrmf.

Jeg gikk til speilet for å studere litt bak der. Og hva ser jeg? I det området på høyre side hvor det gjør vondest har jeg et stort kutt/sår! Men det har ikke noe med mandlene å gjøre, for det er lenger fremme på en måte. I den hudfolden på høyre side FØR mandlene. Arg! Hva er dette for noe? Kan legen ha kommet borti under operasjonen? Eller er hudlaget mellom der og ned til mandlene så tynt at det har "gått hull"? Ikke rart det svir og gjør vondt! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gl@mB@be

Nå har jeg jammen vært på do og gjort noe etterlengtet :fnise: Men det kom ikke så veldig mye da.. Bare sånne små klumper liksom. Og så var det friskt blod på papiret :overrasket: Ble litt redd da, men foreløpig satser jeg på at det er pga stikkpillene. At jeg har blitt sår eller noe. På voltarenen står det at "sår eller blødninger fra mage eller tarm" er en mulig bivirkning, så håper det ikke er noe alvorlig.. Nei, det er det sikkert ikke. Jeg har en tendens til å tenke det verste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pupsilure

Oj, du er sår både her og der du ( :fnise: ) Jeg tror de har bomma litt med skalpellen hos meg og, for jeg har et lite kutt i leppa, og den er hoven. Vet ikke hva som har skjedd der, men det spiller jo ingen rolle.

Spiser du fløteis/sjokomelk? Jeg blir så innmari slimete av det jeg, så jeg tør ikke mer. Bolle var noe ordentlig dritt å spise også, men tror det var fordi jeg tok for store biter. Det er fort gjort når du ikke spiser med gaffel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gl@mB@be

Ja jeg er visst det :ler: Men det såret inni munnen er så ergelig, for når jeg begynte å kjenne etter så er det der det gjør mest vondt. Med andre ord - hadde det ikke vært for det såret kunne jeg antagelig spist og drukket ganske bra nå :sukk: Men så må jeg vel vente til det gror også nå da..

Jeg har spist fløteis i går og i dag, men ikke før. Bolle spiste jeg vel etter 5 - 6 dager eller noe. Gikk veldig fint. Sjokomelk har jeg drukket hele veien, har ikke blitt spesielt slimete av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gl@mB@be

Dag 11.

Vesentlig mye bedre i dag :) Har for første gang siden operasjonen sovet hele natten igjennom, og til tross for at jeg ikke hadde tatt noen pille siden jeg la meg var ikke halsen spesielt vondt når jeg våknet. Har også drukket et glass vann uten nevneverdige smerter. NÅ går det rette veien :danse:

Men generelt så føler jeg meg ikke helt bra. Det er sikkert mat- og vannmagel som tærer på. Dessuten har jeg jo nesten ikke fått i meg skikkelig mat, bare tull. Det kjennes på kroppen.

Har ikke turt å spiste noe enda i dag, er redd for å ødelegge "idyllen" :fnise:

Endret av Gl@mB@be
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...