Gå til innhold

Hverdagsliv


Molo

Anbefalte innlegg

Så herlig med sterkere og sterkere spark! Uke 17 var første gangen jeg kunne se utenpå at magen "boblet" når hun sparket, og i ukene som fulgte ble bevegelsene bare mer og mer merkbare. Men det er grusomt å kjenne mindre liv enn "normalt", selv om babyen bare har tatt seg en rolig dag. For meg hjelper det å ligge på ryggen og strekke meg ut, så får hun litt bedre plass der også. Da setter hun som regel i gang umiddelbart. :)

Nå er det ikke tvil lenger når hun beveger seg, og det nytter ikke å "overse" dultene mens jeg sitter og er opptatt med jobb.. I begynnelsen måtte jeg kjenne mer etter og konsentrere meg for å kjenne mye liv.

Dere skal kanskje snart på ultralyd da, siden du øyeblikk runder 18 uker? Gled deg, det er en fantastisk opplevelse!

En fin, avslappende fredagskveld til deg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er lurt av deg å prøve å begrense litt - det tar faktisk på å ha et nytt lite menneske voksende inni seg. Jeg vet det er lett å si, men ta hensyn til deg selv og si nei når det blir for mye! Det er ikke noe moro å føle seg fullstendig utslitt under graviditeten. :riste: Men godt du kom deg gjennom dagen i dag og er klar for en rolig helg. :)

Uff, du har alt oppdaget hvor guffent det er når man synes det er for lite liv, ja... Det er fælt, rett og slett! :grine: Men det knepet jeg fikk beskjed om å teste av JM funker for meg - drikk noe iskaldt og søtt, juice eller brus. Cola får Snøfnugget til å nesten hoppe av begeistring der inne. ;) Greit å ha stående i kjøleskapet så man ikke blir helt ødelagt av noen rolige timer der inne! :klemmer:

God helg, slapp av og kos deg! :kose:

Takk for trøst og tips itla :) Det funket som bare juling det brustrikset ditt, har forsøkt et par ganger i helga, og jammen meg ble dultene hyppigere. Tydelig at det var noen som var høy på sukker der inne :sjenert:

Faktisk litt pussig følelse det der rundt snop og usunn mat. Tidligere har jeg bare hatt noia for å bli (enda) tjukk (ere), men nå får jeg mer dårlig samvittighet for den lille i magen når jeg stapper innpå. Tenker at det umulig kan være bra for den lille. Er absolutt ikke helt fanatisk, men jeg kan faktisk spise ganske mye snop når jeg først setter i gang, så jeg forsøker å begrense meg, selv om det ikke alltid går etter planen. Det jeg egentlig ville frem til, er hvordan fokuset har dreid vekk fra min egen kropp, og mye mer mot den lille i magen. Egentlig en veldig god følelse, tror det er sunt for meg. (Må jo nevnes at jeg selvfølgelig også har småangst for tanken på å legge på meg tredve kilo eller så i svangerskapet, da har jeg en helsikes jobb foran meg til høsten, for å si det sånn).

Dessuten føler jeg meg bedre denne uka, litt roligere program, og mange baller som ble tatt ned i forrige uke. Utrolig deilig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med sterkere og sterkere spark! Uke 17 var første gangen jeg kunne se utenpå at magen "boblet" når hun sparket, og i ukene som fulgte ble bevegelsene bare mer og mer merkbare. Men det er grusomt å kjenne mindre liv enn "normalt", selv om babyen bare har tatt seg en rolig dag. For meg hjelper det å ligge på ryggen og strekke meg ut, så får hun litt bedre plass der også. Da setter hun som regel i gang umiddelbart. :)

Nå er det ikke tvil lenger når hun beveger seg, og det nytter ikke å "overse" dultene mens jeg sitter og er opptatt med jobb.. I begynnelsen måtte jeg kjenne mer etter og konsentrere meg for å kjenne mye liv.

Dere skal kanskje snart på ultralyd da, siden du øyeblikk runder 18 uker? Gled deg, det er en fantastisk opplevelse!

En fin, avslappende fredagskveld til deg! :klemmer:

Takk for hilsen Mercier, fredagskvelden min ble virkelig avslappende og god. Også sov jeg intet mindre enn tolv timer natt til lørdag. Da ble jeg vekket av sambo som serverte te og frukt til meg på senga. Han er bare best :rødme: Akkurat hva jeg hadde behov for. Lå lenge og leste, før jeg stod opp.

Har vært bikkjekaldt her hele helga, så vi har ikke vært så mye ute som vi hadde ønsket. Men et par turer ble det, godt innpakket i klær i ti-tolv blå grader.

I morgen er det ultralyd! Er kjempespent, håper alt er bra og at vi får vite kjønnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med ultralyd da! Vi satser selvfølgelig på at alt er bra, og krysser fingre for at dere får vite kjønn! :)

Lykke til i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at brustrikset fungerte! :tommelsmil:

Ja, den er rar den følelsen av å spise for flere enn seg selv. :) Jeg mistet fullstendig lysten på sjokolade og godteri frem til kvalmen ga seg, men dessverre kom den tilbake "with a vengeance" etter det. :sjenert: Men disse lystene er rare - nå er jeg helt fullstendig avhengig av sjokolademelk, men den må være riktig - ikke altfor mye Nesquick, og det må være med H-melk. :ler: Jeg tenker at i det minste får jeg i meg melk, det er noe jeg aldri har drukket... Og ellers drikker jeg bare vann/farris/usøtet urtete om dagen, så altfor ille er det vel ikke? ;)

Det med vekt er veldig individuelt, har jeg skjønt. :) I Storbritannia har de helt gått bort fra veiing på svangerskapskontrollene fordi det anses som like normalt å gå opp 20 kg som 10, f.eks. Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg for det - du spiser jo fornuftig, trener og er opptatt av helse, og har såvidt jeg kan skjønne et godt grep om hva som er bra og ikke bra. Det tror jeg er det viktigste. Hadde nok vært mer bekymret for vekten om jeg levde på Cola, Grandis og potetgull. ;)

Godt å høre at du har tatt ned noen baller - stapp dem i lomma og la dem ligge der til du er tilbake etter permisjon! :jepp:

Lykke, lykke til på UL i morgen! :hoppe: Det er så moro, men skikkelig skummelt også (syntes ihvertfall jeg - var helt ødelagt før vi fikk komme inn). Krysser fingrene for at dere får vite kjønn! Og at alt er i sin skjønneste orden, såklart. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er viktig å ta det med ro. Jeg må fortelle noe en kollega kom bort og sa til meg i går.. :fnise: "Nå er det ikke deg selv du må tenke på lenger, så du må huske å ta det med ro. Blir du trøtt når du er på jobb, så legg deg og sov inne på et møterom i ti minutter". :fnise: Sikkert velment, men jeg hadde aldri lagt meg til å sove på jobb... :hoho: Uansett, det er viktig å stresse ned, og fokusere på den viktige jobben det tross alt er å legge forholdene til rette for at det lille livet inne i oss får den best mulige starten. Om det innebærer en sjokolade i ny og ne, tror jeg betyr heller lite. Mamma må ha det bra, så har babyen det bra, tror jeg. :jepp:

Lykke til i dag, så spennende!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en magisk opplevelse!! :hjerte:

Ultralyden i dag viste at alt ser ut til å være i skjønneste orden :biggrin:, og at den lille i magen ser ut til å være........

ei lita jente :babyjente::hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for :babyjente: Det er jamen mange jentebabyer på KG om dagen? Klart overtall i min terminklubb, ihvertfall... :) Så godt at alt var i orden! :klemmer:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i real life er det også masse jenter i mager rundt omkring, så det virker som om det er skikkelig jente-babyboom på gang :)

Ultralyden ja, for en flott opplevelse!

Vi var nervøse og spente før vi gikk inn, og vi måtte vente nesten en halv time over tiden før vi endelig fikk slippe til. Da vi kom inn, var det to jordmødre som var til stede; den ene ei erfaren "rotte", mens den andre var ung og nyutdannet. Det var den unge som utførte selve UL'en med tett guiding av den eldre, de tok seg skikkelig god tid og var veldig nøye. De beklaget for at de brukte lengre tid enn normalt, men vi var jo selvfølgelig bare overlykkelige over å få se babyen vår lengst mulig :)

Først sjekket de størrelsen på hjerne, mage og lårbein. Deretter ble de indre organene inngående studert, heldigvis var de gode til å forklare hva vi så, for det var ganske vanskelig å forstå hvor i den lille kroppen vi var til enhver tid. Hun zoomet inn på det lille, bankende hjertet sånn at vi fikk sett de fire hjertekamrene, og kjørte lukking av hjerteklaffene i slow-motion sånn at vi virkelig fikk sett hvordan de åpnet og lukket seg. Det er bare helt fantastisk at det er mulig å skape noe så lite og (tilsynelatende) perfekt :rørt:

Den lille ryggen så ut som små, hvite perler, og hun vekslet med kjappe bevegelser mot å se mot oss, til å snu ryggen til. Hun viftet med armer og bein, og på et tidspunkt så det nesten ut som om hun vinket til oss. Man kunne tydelig se ansiktets utforming, med nese, hake og små, søte lepper. Jeg gleder meg så til vi får møte henne i virkeligheten.

Til slutt lurte hun på om vi ville vite kjønn, og til det sa vi jo ja. Hun fant fort frem der nede, og spurte om vi klarte å se hva det var. Vi hadde ikke sjans, men hun forklarte at hun trodde det ble jente, og hvorfor hun trodde det. Den eldre jordmoren var helt enig, selv om de jo selvfølgelig ikke kan garantere noe. Tuslet ut derfra, så utrolig glad & lykkelig over at alt ser ut til å være i skjønneste orden. Jeg føler virkelig at vi er verdens heldigste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag kveld merket forresten sambo spark utenpå magen for aller første gang. Veldig, veldig morsomt, med ett ble det mer levende og nært for han også :rødme:

Hun kjører show på kveldene for tiden, er usikker på om hun virkelig er mer aktiv da, eller om jeg bare slapper mer av og er mer fokusert på magen om kveldene sånn at jeg merker det bedre. Morsomt er det uansett :Nikke:

Vi har forresten fått tre bæreposer med klær hos et par av venninnene mine, noe aner meg at hun kommer til å ha mer klær enn hun noensinne kommer til å få brukt :sjenert: Men veldig kjekt med arvetøy, jeg liker jo at ting har litt historie, så for meg er det helt perfekt :) (Selv om jeg må innrømme at jeg gikk amok med nettshopping da jeg kom hjem fra UL'en tirsdag...)

Nå skal det pakkes. Skal på fjellet i helga, tenkte å prøve å kite om vinden ikke er altfor sterk. Gleder meg, det blir kos.

God helg til dere som måtte stikke innom her :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh...så koselig med jente i magen! Gratulerer så mye!

Jeg tror at det å være gravid må være det mest fantastiske jeg har opplevd til nå. Kan ligge hele kveldene og stirre på magen og hvordan den spretter til når hun spreller rundt inni der. Og så morsomt for samboeren din at han kjenner sparkene også nå! Min samboer synes det er kjempegøy å kunne kjenne henne gjennom magen, og særlig nå som hun er større er det enda lettere å kjenne om det er et spark som gjør at magen hopper, eller om det er en liten rygg eller kanskje hodet eller rumpa som smyger seg så smidig rundt. :fnise:

Håper du får en super helg på fjellet!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, Mercier :) Det er så utrolig deilig å merke små spark, jeg hadde ikke forestilt meg på forhånd hvor fantastisk jeg faktisk synes det er. Jeg har vel sett på meg selv som den coole typen, hvor det skal litt til for å påvirke meg, men den lille i magen rører virkelig ved alt inni meg :rødme: For tiden er det ikke langt fra latter til tårer, for å si det sånn :sjenert:

I dag fikk jeg stelleveska i posten :tommelsmil: Jeg er strålende fornøyd. Limegrønn kordveske fra Gaia & Ko :danse: Veldig praktisk og fin, og den kommer nok til å bli flott til en sort vogn. Greit med litt farge som frisker opp litt.

Ellers hadde vi en fin tur på fjellet. Lørdag gikk vi 2 mil på ski, veldig flott tur, men jeg synes også det var slitsomt. Jeg merker godt at jeg har ei lita ei i magen som også er glad i mye oksygen, det oksygenet som de slitne musklene mine gjerne ville hatt ;) God mat og god drikke ble det også masser av, har nok fått min sjokoladerasjon på et par år *kremt*

I kveld har vi hatt den flotteste skitur i strålende måneskinn, virkelig en stund som er verdt å huske. Små opplevelser som ikke er så store i seg selv, men som likevel er gull verdt. Det er så godt å gjøre noe annet innimellom enn å se tv eller surfe på kveldene. Vi har planer som samme prosedyre i morgen kveld, så vi får satse på måneskinn da også :Nikke:

Men nå må jeg ta meg selv i nakkeskinnet og komme meg i seng, det er langt over min ordinære leggetid nå :fy_fy:

(Har forresten bestilt jordmortime i dag, så torsdag skal jeg dit for første gang. Lurer litt på hva som skjer da. Godnatt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er så fint å lese det du skriver, for jeg kjenner meg så igjen i de følelsene som dukker opp rundt det faktum at det er et lite liv som ligger inni magen og blir mer og mer perfekt og klar for verden dag for dag. Fokus er helt endret, og verden dreier seg nå om hvordan jeg og samboeren sammen skal skape en fremtid med vårt barn. En virkelig fantastisk tanke.

Håper du har en fin uke, her er det også vinter, men ingen skiturer dessverre (jeg har ikke hatt ski på bena på nesten ti år tror jeg :rodme: )

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er helt enig med deg Mercier, det vi er så heldige å få oppleve nå er helt fantastisk, inntil videre nyter jeg faktisk hvert sekund av dette svangerskapet :hjerte:

Hun har hatt en roligere dag i dag, merker henne svakt innimellom, det føles nesten som om hun snur og vender på seg, uten de tydelige små sparkene hun som regel pleier å ha. Det er tydelig at dagene hennes ikke er like, at hun har sin egen måte å leve livet i magen på.

Jeg gleder meg så vanvittig til å bli kjent med henne! Jeg er veldig nysgjerrig på hvem hun er, så våren kommer nok sikkert til å bli litt langtrukken for meg. Sambo er minst like ivrig, det er så godt å oppleve at han engasjerer seg og gleder seg over den voksende magen. Særlig etter ultralyden og de små sparkene han merket i hånden sin, det virker som om ting ble mer reelt plutselig. Vi koser oss veldig, jeg er slitsomt lykkelig og fornøyd med livet for tiden, det må jeg være ærlig å si.

Dessuten er det nå ikke mer enn en drøy måned til vi overtar huset! Jeg har ennå ikke forstått det. Tenk, vi har vårt helt eget hus, med masser av plass, terrasse og stor hage :overrasket: Det har seriøst ikke gått opp for meg. Vi har masse planlegging, innkjøp og fiksing & ordning med forsikring ++, alt som hører med til huskjøp å gjøre, så noe sier meg at februar blir en travel måned for oss. Mange ting som skal på plass. Men jeg gleeeder meg! Tenk, første natta, bare. Jeg kommer aldri til å få sove :ler:

Vel, nå skal jeg ta en kveldsdusj sånn at jeg sparer noen minutter i morgen tidlig. Skal inn til Oslo i morgen for å være flittig student. Litt pes med den bussturen frem og tilbake, men pleier å kjøpe en latte på Kaffebrenneriet når jeg går av bussen, så det er liksom min gulrot ;) De små gleder osv. :)

:dusje: :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herlighet, tenk at du straks er halvveis! Synes ikke det er lenge siden du fortalte om "hemmeligheten" i det hele tatt. Det er så utrolig koselig!

Kjenner meg også veldig godt igjen i det du skriver om at det er helt utrolig å kjenne liv, og hvor knyttet man blir til det lille vesenet. Selv om jeg akkurat nå begynner å få en mistanke om at jeg går rundt og ruger på en veldig sta unge, da, hun vil tydeligvis ikke ut. :ler:

Veldig fin stelleveske! :jepp: Nesten så jeg fikk lyst på en til selv... :fnise: Men det får vel holde med de to jeg alt har. ;) Og så spennende med snart overtakelse av huset! :strix: Dere kommer til å få det så fint... Og selv om det er litt stress med flytting, så er det så deilig når man er på plass i sitt EGET hjem!

God tur til Oslo i morgen, og ikke stress for mye! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

itla: :klem: Takk for alle Englands-shoppetipsene, nå skal sambo få med seg en laang liste ;) Det eneste kjipe er at jeg ikke skal være med, men pyttsan. Jeg får pakke i esker og jobbe med første del av eksamensoppgaven mens han er der :tunge1:

Har hatt en sånn deilig morgen. Fikk sove en time lengre i dag siden jeg hadde time hos jordmoren, pluss at det ble tid til en rolig morgen med lang dusj, god frokost og en kopp te :) Det er sånt som gir overskudd, merker jeg. (At batteriet var flatt på bilen i morgest snakker vi ikke om :roll:).

Her er det et fantastisk vakkert vintervær i dag, men beinkaldt, minus 18 grader. Vi reiser opp på fjellet igjen i ettermiddag, så her har vi pakket ned det meste vi har av ullklær, for det blir nok kjølig ja. Har handlet inn masse god mat, så vi skal nok få kost oss skikkelig :)

Jordmortimen i dag gikk fint. Veldig hyggelig og koselig stemning, ble målt og veid litt, pluss at vi fikk høre hjertelyden til den lille. Jordmora sa at hun kunne høre at hun sprellet veldig inni der, så det er vel ikke så rart at jeg merker det godt innimellom. Har fått ny time om en måned.

Har sånn dilla på hveteboller med rosiner for tida, så gjett hva jeg gumler... Det sparkes flittig fra magen, så kanskje det er flere som syns boller er toppers? ;)

Nå skal det jobbes med forskningsmetoder. God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på et shoppingtips til i dag - hvis du tilfeldigvis har bukser fra Gap fra før av og vet hvilken størrelse du bruker derfra, så er den sorte mamma-dressbuksa jeg kjøpte der i sommer min soleklare favoritt om dagen. :)

Kjipt at du ikke skal være med, det skjønner jeg godt... Men utstyrt med handleliste klarer disse gubbene våre seg ganske godt selv også. ;) Pluss at det er veldig moro når de kommer hjem! :nigo:

Høres ut som en nydelig start på dagen, utenom dum bil, såklart. Det er vel kanskje for kaldt nesten uansett nå, sånn at motorvarmer og sånt ikke funker noe særlig allikevel? Fjelltur høres kaldt ut, ja. :ler: Men dere er visst godt forberedt. :)

Bra at du har fått en allright JM! Det er viktig, tror jeg. Og klart babyen liker boller! :ler: Merker tydelig reaksjon på denslags jeg også. ;)

Kos deg med forskningsmetodene... :sjenert: Og god helg og god tur på fjellet! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...