Gå til innhold

Hverdagsliv


Molo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg endte opp med å se jordmødrene jeg også, Evila, selv om det er med en litt skrekkblandet fryd ;) Jeg grugleder meg til det blir min tur, men er ikke helt der rent mentalt enda. Godt det ennå er mange måneder igjen (selv om jeg samtidig nesten ikke kan vente på å holde nurket i armene mine).

I dag er en litt huff-dag, jeg har et foredrag i ettermiddag som jeg egentlig overhodet ikke er opplagt til å holde :( Sitter hjemme nå og tenker å forberede meg litt, men kjenner det sitter langt inne i dag. Jeg har mye mer lyst til å handle julegaver og ellers bare kooose hjemme :) Jaja, klokken fem er det overstått, så jeg får bare glede meg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld, på badet i en trang topp, kunne sambo konstatere at jeg har fått mer pupper :overrasket: Og han har nok rett. Merker at jeg uten å reflektere så mye over det, velger de BH'ene som har størst plass. De som har vært litt slaskete og litt for store til meg. Så merkelig, jeg er visst gravid, det er så vidt det er gått opp for meg. Jeg er rar. Dessuten har jeg ingen ønsker om større puppestell, de er store nok som de er. Men, hva gjør man ikke for et lite nurk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har låst meg inn på et lite møterom på jobb. Jobber med eksamensoppgaven, og det funker faktisk i dag :) Det er godt å føle at det løsner. Jeg er cirka halvveis nå. To uker igjen til deadline. Det skal gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har låst meg inn på et lite møterom på jobb. Jobber med eksamensoppgaven, og det funker faktisk i dag :) Det er godt å føle at det løsner. Jeg er cirka halvveis nå. To uker igjen til deadline. Det skal gå.

Alltid en god følelse når man ser at man er i rute :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innimellom synes jeg det er vanskelig å forstå at jeg er gravid. Utrolig pussig å tenke på at det er noe som skapes inni meg i dette nu. Og er den der fremdeles? Er jo lenge siden jeg fikk positiv test, kanskje den har flyttet ut i mellomtiden? Det er så rart. Men jeg har så mange symptomer, og hele meg føles gravid, så egentlig er jeg veldig trygg på at dette kommer til å gå helt fint. Føler meg rolig og avslappet.

Innelåst på kontoret igjen. Oppgaven kaller. Spy. Men det må gjøres. Om to uker er jeg fiks ferdig, det skal bli en lykkens dag. Da skal jeg begynne å forberede meg til jul, glede meg til jul og nyte ventetiden. I mellomtiden er jeg hard working girl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innimellom synes jeg det er vanskelig å forstå at jeg er gravid. Utrolig pussig å tenke på at det er noe som skapes inni meg i dette nu. Og er den der fremdeles? Er jo lenge siden jeg fikk positiv test, kanskje den har flyttet ut i mellomtiden? Det er så rart. Men jeg har så mange symptomer, og hele meg føles gravid, så egentlig er jeg veldig trygg på at dette kommer til å gå helt fint. Føler meg rolig og avslappet.

Kjenner veldig igjen det der altså. Samboer'n pleide å alltid å riste litt oppgitt på hodet og si "så den har ramla ut IGJEN altså" når jeg klagde over at jeg ikke kjente noe forrige svangerskap. Var fryktelig nervøs hele tida... Synes alt blir lettere når man kjenner liv, for da har man liksom litt mer kontroll...

Endret av Cloudberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 uker alt? :overrasket: Så utrolig fort tiden går! (Selv om det vel kanskje ikke føles helt sånn for deg..? Jeg husker jeg syntes at tiden frem til ca 12 uker gikk sakte, men etterpå har den flydd avgårde!) Og bare to uker til første legetime! :hoppe: Spennende!

Jeg lo godt av den julebord-historien. Ser deg for meg, som en slags kvinnelig og gravid James Bond. :ler: Den er rar, den ambivalensen rundt det å fortelle det til "alle". Man har så lyst, men så bør man ikke, tør man ikke helt... Her visste de fleste det før 12 uker, da, for jeg spøy såpass mye at det ble umulig å skjule etterhvert. ;)

Siste innspurt før jul nå, ja! Når har du innlevering av oppgaven din? Vi har ikke endelig innlevering før 16. januar, og jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om det er bra eller dumt. :lol: Greit med ekstra tid, men også veldig godt å få det ut av verden... Hvordan gjør du med studiene, forresten, går det greit å få permisjon derfra også når du er på deltid? Det burde jo være greit, men...

Og du - jeg er enig i at du burde få deg en ticker. ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner veldig igjen det der altså. Samboer'n pleide å alltid å riste litt oppgitt på hodet og si "så den har ramla ut IGJEN altså" når jeg klagde over at jeg ikke kjente noe forrige svangerskap. Var fryktelig nervøs hele tida... Synes alt blir lettere når man kjenner liv, for da har man liksom litt mer kontroll...

Ja, Cloudberry, jeg må innrømme at jeg gleder meg til jeg kjenner små dult nedi magen. Det er fort gjort å bli litt usikker på denne graviditeten, når man tross alt ikke har særlig voldsomme symptomer. I tillegg leser man og hører mye rundt omkring, folk som mister, hjerter som slutter å slå osv., så da er det lett å bli litt i tvil om det faktisk er noen der inne. Men så langt er det jo absolutt ikke noe som skulle tilsi at det ikke er noen der inne, så jeg slår meg til ro med det :) Det hadde vært morsomt hvis legen ville prøve å høre hjertelyd den 15., men det tviler jeg vel egentlig sterkt på.

Endret av Molo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 uker alt? :overrasket: Så utrolig fort tiden går! (Selv om det vel kanskje ikke føles helt sånn for deg..? Jeg husker jeg syntes at tiden frem til ca 12 uker gikk sakte, men etterpå har den flydd avgårde!) Og bare to uker til første legetime! :hoppe: Spennende!

Jeg lo godt av den julebord-historien. Ser deg for meg, som en slags kvinnelig og gravid James Bond. :ler: Den er rar, den ambivalensen rundt det å fortelle det til "alle". Man har så lyst, men så bør man ikke, tør man ikke helt... Her visste de fleste det før 12 uker, da, for jeg spøy såpass mye at det ble umulig å skjule etterhvert. ;)

Siste innspurt før jul nå, ja! Når har du innlevering av oppgaven din? Vi har ikke endelig innlevering før 16. januar, og jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om det er bra eller dumt. :lol: Greit med ekstra tid, men også veldig godt å få det ut av verden... Hvordan gjør du med studiene, forresten, går det greit å få permisjon derfra også når du er på deltid? Det burde jo være greit, men...

Og du - jeg er enig i at du burde få deg en ticker. ;)

:klemmer:

Hei itla :) Koselig å ha deg på besøk her igjen. På mange måter har jeg et litt ambivalent forhold til det med tiden, for jeg synes både den går sakte og fort *sær* Rart å tenke på at jeg er godt over 9 uker på vei allerede, snart kan jeg ha 12-ukers feiring :)

Oppgaven ja. Den skal leveres om en drøy uke. Jeg er i rute, og målet er faktisk å bli ferdig med den i løpet av helga eller tidlig i neste uke. Tror absolutt ikke det er urealistisk, selv med andre planer ved siden av. Det føles så godt, og jeg er toppmotivert for å få den ut av verden. Særlig nå som jeg begynner å se en ende på det :bolledeig: Jeg tror det skal gå greit å få permisjon fra studiene ja, selv om det er deltid. Det er iallefall sånn jeg har forstått det, men jeg må sette meg mer inn i det etterhvert. Planen er uansett at jeg fullfører neste semester også, tror det semesteret avsluttes i midten av juni, så det passer sannsynligvis veldig bra.

Snart er det juleferie!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, kjenner meg igjen.

Tror ikke det bare er bra med internett. Mye som er skremmende her også.

JEg gleder meg til UL på fredag, men kommer sannsynligvis til å være et nervevrak. Veldig opp og ned med optimismen. Er redd for å glede meg.

Du må komme deg inn i juli/august-klubben, Molo.

Der kan vi veksle litt erfariner etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom vanvittig med snø i natt. Vi måtte bruke en halv time på å måke frem bilen i morgest, så her er det full vinter. Jeg nyter det, liker snøen. Når det først skal være vinter, så kan det være ordentlig vinter ;) Skiføret begynner nok å komme seg, så kanskje jeg får tatt meg en tur i løpet av helga? Det hadde vært utrolig deilig.

Ellers er det sløve ettermiddager for tiden. I går sov jeg nesten to timer etter jobb, og slukna som en stein igjen rundt klokka 23 i går kveld. Tydelig at energien ikke er helt som den pleier. I dag har vi en del ting vi burde få gjort i byen etter arbeidstid, og jeg funderer på om jeg ikke skal invitere min kjære ut å spise i dag. Jeg er så sjuukt matlei, så da ville det vært helt supert å spise ute. Og ikke minst veldig koselig i ei tid hvor jeg ikke akkurat er supersosial (og kanskje litt hormonell *kremt, kremt*) :sjenert:

Endret av Molo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, kjenner meg igjen.

Tror ikke det bare er bra med internett. Mye som er skremmende her også.

JEg gleder meg til UL på fredag, men kommer sannsynligvis til å være et nervevrak. Veldig opp og ned med optimismen. Er redd for å glede meg.

Du må komme deg inn i juli/august-klubben, Molo.

Der kan vi veksle litt erfariner etterhvert :)

Du får ha masse lykke til på fredag, kjenner jeg er litt misunnelig på deg som får tatt tidlig UL :) Det går helt sikkert kjempefint!

Ticker og terminklubb kommer etterhvert, først skal jeg få oppgaven ut av verden. Men det kommer :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag må jeg juble litt over at jeg er 10 uker på vei :hoppe:

Jeg vurderer seriøst å kapitulere og gå til innkjøp av gravidebukser. Jeg har gått i kjole og tykke ullstrømpebukser hele helga, og det har vært så deilig. Kjenner jeg gruer meg til jeg må på med buksa igjen i morgen, den strammer så rundt livet. Får vurdere en tur på H&M og se om jeg finner noe.

Ellers har det vært en rolig helg. Hadde besøk i går av ei relativt nygravid venninne, så etter et par timers prating, ble vi veldig enige om at vi behøvde en time på øyet. Så hun tok sofaen og jeg senga, og sov gjorde vi :eeeh: Må bare le! Felles gravidesoving, mens mennene våre var i alpinbakken :ler: Men det var koselig med besøk, det var det. Ble naturlig nok mye babyprat, men det synes jeg bare er stor stas for tiden ;)

I dag har jeg ikke gjort en sjit. Sambo er på jobb, mens jeg har fyrt i ovnen, spist restene av lørdagsgodteriet, sovet en time eller to på sofaen. Nå kom jeg plutselig på at jeg jo satt på en maskin med ullklær i morgest, så de må jeg henge opp nå. :husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå satt jeg akkurat og tenkte på at jeg skulle inn her og høre om alt sto bra til! ;)

Gratulerer masse med 10 uker! To uker til, så er du over den "magiske grensen"! :hoppe:

Når det gjelder mammabukser - jeg syntes også det var veldig ubehagelig med vanlige bukser en periode i starten, tror det var fordi jeg var mye oppblåst. Men så ble det bedre igjen, og jeg begynte vel ikke å bruke mammabukser hele tiden før rundt uke 18. Det er også litt utplukket på H&M nå for både modeller og størrelser, siden det er helt på tampen av sesongen... Har du fått forhåndskatalogen for våren? Jeg likte mammaklærne der, syntes det var mye finere ting enn det som var nå i høst. :fnise:

Så utrolig komisk med deg og venninnen som sov! :ler: Jeg ser det liksom for meg... Men jeg skjønner dere veldig godt, altså! ;)

Nyt siste rest av helgen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei hei, og takk for ti-ukersgratulasjonen :) Ja, bare to uker igjen til jeg kan være litt mer trygg, men jeg føler meg ganske trygg på at dette skal gå bra, jeg er mest spent på om det er noen der inne ;)

Leilighet, leilighet... Planen er å kjøpe leilighet så fort som mulig, helst rett over nyttår mens prisene ennå kan presses litt ned. Jeg er utrolig spent på akkurat det, det føles liksom så "voldsomt". Jeg har alltid vært leie-fan, fordi jeg har følt det så fritt, poff, flytte fra den ene dagen til den andre. Jeg hater å ta opp lån, jeg hater å føle meg økonomisk bundet, jeg synes rett og slett det er skummelt.

På den andre siden gleder jeg meg voldsomt til mer plass, frihet til å gjøre hva vi vil når det gjelder oppussing og få det slik som vi ønsker. Jeg kommer til å ELSKE å få oppvaskmaskin, og et ekstra soverom til babyen, og hvis vi er riktig heldig; et gjesterom skråstrek kontor i tillegg :) Og et ordentlig kjøkken :rødme:

Åkei, viktige kriterier for kjøp av leilighet:

- vedfyring

- opplegg for oppvaskmaskin

- romslig kjøkken

- lyst, lyst og atter lyst. Store vinduer, mye lys.

- solrik uteplass

- minimum to soverom, helst tre

- helst på bakkenivå, evt romslig terrasse med plass til barnevogn, grill m.m.

- oppbevaringsplass i form av boder o.l.

- sentral beliggenhet ifht offentlig transport, og gjerne by, men ikke et absolutt krav

- et stille og rolig område.

- helst ekte plankegulv, men her må jeg være fleksibel (jeg synes bare parkett og laminat er stygt, og det betyr så mye for hele husets inntrykk. Men her bare må jeg være fleksibel, som sagt)

Det var det jeg kom på i farta. Jeg er spent på om vi får tak i noe sånt innenfor rimelig tid *krysse fingre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde jo helt glemt å kommentere det med leilighetskjøp! :klaske: Dere kikker i området der dere bor nå? :) Bortsett fra det med tregulvet burde det jo ikke være noe problem å finne noe bra - og nytt gulv kan legges etterhvert. ;) Lykke, lykke til med jakten! Krysser fingrene for at dere finner noe bra fort! :Nikke:

Så deilig å være i mål med oppgaven! :hoppe: Gratulerer med vel overstått første semester! Har du mye jobbing igjen før det er juleferie? Tenk at det bare er to uker til jul... :hakeslepp: Jeg skjønner ikke helt hvor tiden blir av, jeg. :klø:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde jo helt glemt å kommentere det med leilighetskjøp! :klaske: Dere kikker i området der dere bor nå? :) Bortsett fra det med tregulvet burde det jo ikke være noe problem å finne noe bra - og nytt gulv kan legges etterhvert. ;) Lykke, lykke til med jakten! Krysser fingrene for at dere finner noe bra fort! :Nikke:

Så deilig å være i mål med oppgaven! :hoppe: Gratulerer med vel overstått første semester! Har du mye jobbing igjen før det er juleferie? Tenk at det bare er to uker til jul... :hakeslepp: Jeg skjønner ikke helt hvor tiden blir av, jeg. :klø:

:klemmer:

Da var oppgaven levert :) Utrolig deilig følelse jeg har akkurat nå, jeg har gledet meg så lenge til denne dagen! Nå skal jeg bare gjøre noen småting på jobb før jeg drar hjem, jeg skal hjem og legge meg på sofaen for å lese bok. Lenge siden sist jeg har hatt samvittighet til sånt ja. Leser forresten "Gullfisken" for tiden, den er utrolig bra, kan anbefales *thumbs up*

Ellers skal jeg på innebandytrening i kveld, det er det beste med torsdagene, det er så morsomt at jeg ikke merker at det er trening ;)

Leilighet ja. Vi jakter. Tenkte å bruke neste uke til å dra litt rundt i bankene og høre. Vil ha de med de beste betingelsene, så da er det verdt å gjøre litt research. Satser på å kjøpe på nyåret, helst så kjapt som mulig, men det må jo være noe vi ønsker å flytte inn i da. Ja, itla, vi ser her i området og inn mot storbyen, så det blir spennende å se om vi finner noe vi liker til en ok pris.

Nå har jeg bare 5 dager igjen med jobb før jeg tar juleferie :) I morgen blir kosedag med et langt møte og tidlig helg. Skal til venninner og lage tapas etterpå, det blir helt supert. Neste uke skal jeg jobbe, men det blir nok rolige og ganske korte dager, regner jeg med. Nå skal jeg bare kose meg og glede meg til jul! Og tenke masse masse på magen og kose meg med graviditeten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...