Gå til innhold

Hverdagsliv


Molo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så herlig! :rødme:

Det er helt fantastisk, hvert eneste lille "tegn" du får fra den lille der inne! Nå kommer jo de store "eventene" som perler på en snor, neste er vel ordinær ultralyd?

Skal dere vite kjønnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt hjertelyden :rødme: Fantastisk!!

Så gøy! :hoppe:

Hvor langt er du på vei nå? Lurer også på om dere har lyst til å vite kjønnet på ultralyden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg hjemme igjen etter en hektisk jobbeuke på fjellet. Innimellom slagene har vi kost oss, gått litt på ski, tatt lange bad osv., men det har blitt mye jobb, så nå var det godt å komme hjem igjen. Ikke minst til min kjære :)

Mandag hørte jeg hjertelyden for første gang :hjerter: En helt syk surrealistisk deilig opplevelse som gjorde at jeg faktisk nå begynner å forstå at det er et "upcoming" lite menneske inne i meg :babysmokk: En fantastisk følelse, og jeg kjenner at jeg nesten er skikkelig forelska :biggrin::hjerte: Går bare rundt og smiler og er fornøyd & glad om dagen.

Mercier og Aricept, vi er altfor, altfor nysgjerrige til ikke å vite kjønnet dersom vi kan se det :fnise: 3. februar er neste milepæl, da skal vi på ordinær ultralyd. Så da vil vi gjerne vite kjønnet, jeg tror det gjør det enda lettere for meg å knytte meg enda tettere til den lille i magen. Morsomt å snakke om han eller henne i stedet for "den" eller "babyen". Spennende blir det uansett :)

Har vært på innebandytrening i kveld, skikkelig deilig og tungt. Nå er jeg sliten og trøtt helt inni beinet, så nå skal det bli helt suverent å krype til køys.

Søndag er jeg 16 uker på vei, og magen er begynt å komme for alvor. Sambo mente han så forskjell fra søndag til i dag, så det er jo litt morsomt.

Men nå: :søvn:

Og i morgen er det helg! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelyd! :rødme: Det er så utrolig moro - og ikke minst betryggende. Da er det noe der inne, liksom... Tenk at du straks er 16 uker alt! Men jeg venter fortsatt på den tickeren, altså, så jeg kan ha oversikten over deg. :ler: Og bare et par uker til UL! Dere er som oss når det gjelder det med kjønn - aldri i livet om vi hadde klart å gå helt til termin uten å vite! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ticker, hmm, tja, får se hva jeg får til. Føler ikke det er helt "meg", sær som jeg er ;) Men hjertelyden er jeg enda ikke kommet over, noe så vakkert :rødme:

Vi har tittet på ny seng i dag, den vi har nå er gammel, 1.40 m og nedligget, så når det blir nytt hus, blir det jammen meg ny stor seng også. Tror vi har endt opp på en Svane classic, den virket god å sove på uten at man blir ruinert. Vi har tenkepause til i morgen, men jeg tror bare vi klinker til og kjøper. Det var tross alt 25% avslag i prisen på den :)

Jeg har begynt å skrive Ikea-liste, og den blir ikke liten, for å si det sånn :haar: Men gleeeder meg :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Også har vi faktisk ombestemt oss når det gjelder seng. Vi kommer nok til å gå for Sultan-madrasser fra Ikea, da sparer vi et par tusenlapper, i tillegg til at folk på nettet virker fornøyd med kvaliteten. Noen som har erfaringer med senger/madrasser fra Ikea?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også har vi faktisk ombestemt oss når det gjelder seng. Vi kommer nok til å gå for Sultan-madrasser fra Ikea, da sparer vi et par tusenlapper, i tillegg til at folk på nettet virker fornøyd med kvaliteten. Noen som har erfaringer med senger/madrasser fra Ikea?

Jeg som akkurat hadde tenkt å spørre om dere hadde vurdert Ikea-madrass. :ler:

Vi har Sultan Hasselbäck madrasser og Sultan Tolg overmadrass. Hadde opprinnelig Tuvebo overmadrass, men den likte vi ikke noe særlig, den ble for klam. Tolg har stopping av hestehår og diverse andre naturmaterialer (er vel Ikeas forsøk på Hästens), og er en helt annen verden! Veldig godt fornøyd med den løsningen vi har nå. :) Skulle vi kjøpt i dag hadde vi nok godt for Sultan Heidal madrasser (samme serie/type som Tolg), men de var ikke i sortimentet da vi kjøpte for snart 5 år siden.

Ikea-handlelister er jo moro, da! ;) Vi lagde nøyaktige tegninger (etter mål) av alle rommene i leiligheten her da vi skulle flytte inn, og så klippet vi ut "møbler" i samme skala og drev og ommøblerte sånn. :fnise: Det var veldig greit, da, og vi har brukt det senere også.

(Og du kommer til å ha Ikea-vegring i et par år etter innflytting hvis du er som meg... :lol:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så flott at du har positive erfaringer med Ikea-madrasser da :) Nå kjente jeg at jeg ble litt glad. Det betyr at vi både kan få gode madrasser og spare noen kroner, og hva er vel bedre enn det i disse tider? ;) Vi hadde egentlig tenkt Tuvebo overmadrass, men utfra det du skriver, så vurderer vi nå en Tolg. Vi må ta oss en gigantisk tur til Ikea i løpet av den neste måneden, tenker jeg. Det er både litt sånn :hoppe: og litt sånn :sprettoy:

Koselig kveld i går hos venninne. Sambo var på fest, så da ble det venninnebesøk med film og snop på meg. Kjempekoselig!

Hun tilbød oss å få et Maxi Cosi bilsete, utrolig snilt gjort, som har vært brukt på hennes to barn. Bilsetet er fra 2005, og som lettere bekymret førstegangsmamma lurer jeg på om dere mener bilsetet er for gammelt? Vet dere om det er viktige forbedringer som er blitt gjort med det bilsetet etter 2005? I utgangspunktet har jeg vært veldig bestemt på at bilsete skulle kjøpes nytt og ubrukt, men dette er et par vi kjenner godt, så vi vet at det er pent brukt, så føler oss veldig trygge på akkurat det. Men så var det det med 2005 da... :vetikke: Noen tips/tanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sleeping:

Så utrolig trøtt i dag, enda jeg sov lenge og godt i natt. Delvis umotivert for jobb i dag, lurer på om hjernen min allerede nå mentalt har begynt å innstille seg på at jeg går ut i permisjon i juni? Håper virkelig ikke det, det er altfor tidlig, og det er mye som skal og må og bør gjøres før den tid.

Onsdag begynner studiene igjen, og jeg må igjen begynne fartingen inn til Oslo et par dager ukentlig. Kjenner at det tar litt krefter allerede, bare av å tenke på det. Håper bare semesteret er spennende og interessant, da er det jo litt enklere å komme seg avgårde. Sensur på eksamensoppgaven i morgen, jeg er spent...

Ellers så begynner jeg å bli skikkelig utålmodig etter å merke små dult fra magen :) Gleder meg veldig til den tiden kommer, når sparkene blir tydelige og man merker at det er liv & røre der inne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror man blir litt umotivert når kroppen er sliten også. Trøtthet tar på!

Det er jo ikke lenge til du kan begynne å kjenne liv der inne? Det blir nok spennende det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, for en uke! :overrasket:

Men for å ta det viktigste først: tirsdag merket jeg for første gang små dult i magen :rødme: Hadde sittet i en bil i flere timer, og den lille hadde det kanskje litt "småtrangt" etterhvert, så da fikk jeg to-tre skikkelige dult :hjerter: Siden da har jeg merket noe daglig, to-tre ganger om dagen vil jeg tro. Utrolig deilig følelse, gleder meg til det blir enda mer tydelig og sambo kan merke det utenpå. Hver gang disse dultene kommer, blir jeg helt fjern, mister fokus totalt og begynner bare å smile :hjerte: Jeg er allerede helt fortapt i den lille.

Ellers har det vært en raceruke uten like. Har vært på farten stort sett hele tiden, så i går kveld, da siste program var gjennomført, klappet jeg helt sammen, sov først på sofaen før jeg ramlet over i senga sånn i 22-tida. Helt skutt. Sov tungt helt til klokka ringte rundt ni i morgest, og jeg fikk stjernesjokk da jeg tittet ut vinduet og så hvor mye snø som var kommet i løpet av natta :hakeslepp: Vi har seriøst snødd inne, vi kommer oss ingen vei før noen brøyter her, det er iallfall helt sikkert.

Jeg begynte også på nytt semester denne uka, og så langt virker det faktisk kjempemorsomt. Jeg føler meg ganske motivert, selv om vi første dagen i semesteret fikk utlevert eksamensoppgave *slit* I dag skal jeg jobbe med problemformulering som skal være klar til onsdag, pluss lese et par artikler. Helt greit å komme i gang. Det var forresten sensur på eksamen tirsdag, og jeg bestod, så det var veldig bra :tommelopp:

I dag står det ellers brødbaking på programmet, også burde nok badet vaskes. Fine søndagen! :)

Endret av Molo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre fra deg igjen! Godt at du har fått sovet godt da, så du kan komme deg etter den travle uken.

Og gratulerer så mye med de første dultene!! Slik du beskriver at du blir når du kjenner dem blir jeg fremdeles. Det er noen helt fantastiske måneder du går i møte nå. :hjerte:

Lykke til med brødbaking, her er det også matlaging på programmet, men vi lager aussie meat pies til vi får besøk senere i ettermiddag, blir koselig. :)

Fortsatt god søndag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, så koselig med spark! :hjerte: Det er kanskje den ene tingen jeg kan tenkte meg at jeg kan komme til å savne når Snøfnugget er ute - det øvrige er jeg i grunnen nokså lei av nå. ;)

Slapp dere ut av huset i dag? :fnise: Her var det blitt ganske mye varmere i natt, så da vi våknet hørte vi masse dryppelyder fra bakgården. Nå er det slaps overalt, og så skal det bli kjøligere igjen utover uka... Kan bli spennende. ;) Jeg får se om jeg våger meg ut på glatta hvis det blir tilfellet!

Så bra at semesteret virker spennende! Det tror jeg er litt ekstra viktig når man er gravid, for ting blir mer slitsomt etterhvert. :) Og gratulerer med bestått eksamen! :tommelsmil: (Ikke at jeg hadde trodd at du skulle stryke, da!)

Nyt siste rest av søndagskvelden, også håper jeg du får en litt roligere uke enn forrige. :klemmer:

Endret av itla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere go'ingene :klemmer:

Søndagen ble nok ikke helt så effektiv som jeg hadde håpet på, men pyttsan, jeg tenker sånn at kroppen nok har hatt behov for å få slappet skikkelig av i dag. Jeg sov over to timer på sofaen i ettermiddag, så jeg er litt spent på hvordan natta kommer til å bli. Håper Jon Blund dukker opp innenfor ikke altfor lang tid, iallfall.

Gode brød ble det, sprø skorpe med smør og sukker på er snadder :lur: Til middag/kvelds har jeg laget meg en god skinkesalat med egg og diverse oppi, føler meg så sunn så sunn etter en uke med tildels dårlig og tilfeldig kosthold.

Snøen ligger fremdeles, så her er det helt fantastisk winter wonderland :) Brøytemannskapene har gjort en hederlig jobb, og jeg fikk til slutt ut bilen sånn at jeg kunne kjøre sambo på jobb. Skal først hente han klokken elleve, så kanskje jeg egentlig burde vaske badet imens jeg venter?

*hmmmm*

Fin søndagskveld til dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med bestått eksamen, og ikke minst med å kjenne bevegelser fra babyen i magen!

Det må være moro, da er det skikkelig mirakelmage, som rører på seg og dytter og sparker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig sliten. Er i tenkeboksen litt, må vurdere om jeg tar på meg for mange oppgaver, vil for mye, vil alt... Kjenner det tærer på krefter, og at det går ut over andre ting som jeg også gjerne vil, god tid med min kjære, for eksempel. God tid til å kose meg med tanken på mirakelmagen min. Tid til andre ting enn alle skulle og burdene. Det er så mange tulleting rundt meg som tar så mye krefter nå, ting det ville være mer naturlig at andre tok seg av, men de er for feige, det er det de er :frustrert:

Og helga, hadde sett frem til rolig helg, en liten skitur og småforberedelser & nyinnkjøp til huset =glede meg, men jeg må lage en intervjuguide og gjennomføre et intervju, viser det seg. Det kom så brått på.

(Men litt glede er det jo: sparkene blir tydeligere og tydeligere :rødme: Og i dag har vi fått bilstol av min søte, søte kollega, i tillegg til at det lå en pose med klær oppi som vi kunne arve :) :))

Nå: :Gjesp: Superkrevende dag i morgen.

Endret av Molo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh. Baller er tatt ned og landet. På en tilfredsstillende måte, så jeg må si meg fornøyd. I dag har roen senket seg over meg, jeg nyter en avslappende hjemmekveld med sambo uten tusen forstyrrende og energikrevende tanker i hodet samtidig. Veldig god følelse.

I dag ble jeg nesten litt bekymret siden jeg hadde merket så lite liv i løpet av dagen, men heldigvis, da jeg kom hjem og landet i sofaen med en avis, kom noen skikkelige spark på samme sted på magen (ganske langt ned). Jeg presset noen fingertupper ned i magen, innunder buksene, og plutselig kick, jeg merket faktisk sparket i fingertuppene mine :overrasket: Jeg er kjempeoverrasket, for jeg trodde ikke det var mulig såpass tidlig (jeg er 17+5 i dag). Men herregud for en vanvittig deilig følelse :hjerter: :hjerter:

Nå skal jeg ta en kjapp surferunde før gullrekka på NRK. Har bestilt popcorn, så det er bare å la helga starte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er lurt av deg å prøve å begrense litt - det tar faktisk på å ha et nytt lite menneske voksende inni seg. Jeg vet det er lett å si, men ta hensyn til deg selv og si nei når det blir for mye! Det er ikke noe moro å føle seg fullstendig utslitt under graviditeten. :riste: Men godt du kom deg gjennom dagen i dag og er klar for en rolig helg. :)

Uff, du har alt oppdaget hvor guffent det er når man synes det er for lite liv, ja... Det er fælt, rett og slett! :grine: Men det knepet jeg fikk beskjed om å teste av JM funker for meg - drikk noe iskaldt og søtt, juice eller brus. Cola får Snøfnugget til å nesten hoppe av begeistring der inne. ;) Greit å ha stående i kjøleskapet så man ikke blir helt ødelagt av noen rolige timer der inne! :klemmer:

God helg, slapp av og kos deg! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...