Gå til innhold

Hverdagsliv


Molo

Anbefalte innlegg

Så koselig med besøk mens jeg har vært borte :)

Jeg er imidlertid nedsyltet i forkjølelse, fikk mistanke om at noe var på gang allerede på vei opp til hytta, og jammen slo det ikke ut i full blomst der oppe. Har med andre ord enten ligget i senga eller på sofaen hele helga, mens det var tidenes skiføre, sol og vakkert ute :frustrert: JA, jeg er bitter :forvirret:

Helgens koseligste innslag kom i går kveld da vi kunne se utenpå magen at jenta vår sparket :hjerte: Magen bulte ut der hun sparket, det var veldig tydelig & morsomt å se for oss begge.

Har hatt ei ille natt i natt hvor jeg ikke turde ta nesespray. Mente jeg hadde lest et eller annet sted at det var fy-fy for gravide. Halv fire i natt kapitulerte jeg, da hadde jeg ikke hatt søvn på øynene siden jeg var helt potte tett, og drømte/var halvt våken at jeg påførte babyen masse kjipe, triste ting siden jeg hadde tatt en dusj nesespray... Huff, følte meg som verdens mest egoistiske menneske :frown: Gikk rett på nett da jeg kom hjem for å sjekke felleskatalogen, og ble egentlig veldig glad og lettet da jeg leste at jeg kan ta nesespray med forsiktighet, kortvarig og lav dosering selv om jeg er gravid. Da har jeg altså ikke skadet ungen min, da :rødme: :ler::eeeh: Jeg blir seriøst smårar av å være gravid :legrine:

Nå skal jeg joyne sambo på sofaen, tok mye krefter å sitte her gitt. Håper formen er bedre i morgen, ellers holder jeg meg hjemme fra jobb. Note to self: ikke gå på jobb når du er syk :fy_fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God bedring! Er ikke noe gøy å være sånn syk. :troest: Du får bruke tiden på sofaen til å kose deg med sparkene i magen. Det er stas det! Mine synes ikke utenpå enda, men det er vel fordi jeg har litt for mye fett som støtdemper. hehe.

Og du er ikke den eneste som blir smårar av å være gravid. Jeg satt i bilen i sta og gaula med til Elvis - In the Ghetto. Og når han sang "another little baby child was born, and his mama cried" Jada, da gråt jeg også :ler: Godt jeg var alene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgens koseligste innslag kom i går kveld da vi kunne se utenpå magen at jenta vår sparket :hjerte: Magen bulte ut der hun sparket, det var veldig tydelig & morsomt å se for oss begge.

Åh, så herlig! :hjerter:

Har hatt ei ille natt i natt hvor jeg ikke turde ta nesespray. Mente jeg hadde lest et eller annet sted at det var fy-fy for gravide. Halv fire i natt kapitulerte jeg, da hadde jeg ikke hatt søvn på øynene siden jeg var helt potte tett, og drømte/var halvt våken at jeg påførte babyen masse kjipe, triste ting siden jeg hadde tatt en dusj nesespray... Huff, følte meg som verdens mest egoistiske menneske :frown: Gikk rett på nett da jeg kom hjem for å sjekke felleskatalogen, og ble egentlig veldig glad og lettet da jeg leste at jeg kan ta nesespray med forsiktighet, kortvarig og lav dosering selv om jeg er gravid. Da har jeg altså ikke skadet ungen min, da :rødme: :ler::eeeh: Jeg blir seriøst smårar av å være gravid :legrine:

Måtte bare le litt av dette, ikke fordi du reagerte feil, men jeg satt også med pottetette bihuler og nese for noen uker siden, og turde ikke spraye. Etter noe research på nettet tok jeg en spray likevel, men jeg prøvde å ikke trekke helt ned. Akkurat som om det hadde noe å si om det kom ned i magen eller ikke. :ler:

Men blir rar av å være gravid, synes jeg. Verden ser lik ut, men føles opp-ned på en måte. :fnise:

God bedring, og kos deg på sofaen i morgen om du ikke er bedre. :klemmer:

Endret av Mercier
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring! Er ikke noe gøy å være sånn syk. :troest: Du får bruke tiden på sofaen til å kose deg med sparkene i magen. Det er stas det! Mine synes ikke utenpå enda, men det er vel fordi jeg har litt for mye fett som støtdemper. hehe.

Og du er ikke den eneste som blir smårar av å være gravid. Jeg satt i bilen i sta og gaula med til Elvis - In the Ghetto. Og når han sang "another little baby child was born, and his mama cried" Jada, da gråt jeg også :ler: Godt jeg var alene...

Jeg må si at jeg føler en blanding av lettelse og glede over at også andre er som meg når det gjelder det å være (småskrullete, lettere labil) gravid ;)

Koselig med hilsen, Kvist :)

Endret av Molo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så herlig! :hjerter:

Måtte bare le litt av dette, ikke fordi du reagerte feil, men jeg satt også med pottetette bihuler og nese for noen uker siden, og turde ikke spraye. Etter noe research på nettet tok jeg en spray likevel, men jeg prøvde å ikke trekke helt ned. Akkurat som om det hadde noe å si om det kom ned i magen eller ikke. :ler:

Men blir rar av å være gravid, synes jeg. Verden ser lik ut, men føles opp-ned på en måte. :fnise:

God bedring, og kos deg på sofaen i morgen om du ikke er bedre. :klemmerM

Godt det er flere som har nesesprayhistorier å dele :fnise:

Jeg har passet godt på sofaen i dag, formen er fremdeles ikke noe særlig, hoster veldig. Såpass at jeg får helt vondt i magemusklene. Har fått tak i noe slimløsende fra apoteket, så da satser jeg på at det bedrer seg. Uansett veldig godt å være hjemme, jeg har da fått sortert i litt papirer og sånt mellom slagene på sofaen. Dynene har også blitt luftet ute i dag, så i kveld er det på med nytt, mykt og velduftende sengetøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huskeliste til taxfree-shopping, evt. nettshopping:

- Mascara, kanskje Diorshow? Eller noe nytt?

- Dior Magique cleansing water for face and eyes

- Wella High Hair saltvannsspray

- Biotherm Biocils soothing eye make up removal gel

- Origins Checks and balances face wash

- Mop Lemongrass shampoo x2

Endret av Molo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Innom for å hilse på, og jeg tror mysteriet er oppklart ;) . Så koselig med baby i magen, gratulerer masse :)

Går studiene bra, da? *har ikke rukket å lese så mye ennå*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Miami :vinke:

Takk for babygratulasjoner :)

Akkurat nå henger jeg litt etter når det gjelder studiene, men sånn all over går det vel egentlig ganske fint. Det er veldig interessant og spennende, skulle bare ønske jeg hadde litt mer tid til å virkelig dykke ned i stoffet. Føler foreløpig at det blir litt venstrehåndsarbeide, men det endrer vel på seg når selve masteroppgaven skal skrives, tenker jeg ;)

Endret av Molo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat drukket en stor kopp kakao med marshmellows oppi. Jeg er nesten småkvalm. Men godt var det :jepp:

Jeg har tatt magebilde i dag, er jo faktisk halvveis nå, og det vises :gravid: Morsomt å sammenligne med bilder fra uke 14 og 15, da var det jo bare en liten kul. Nå har jeg jo mage nesten helt opp til puppene, og større skal den bli :overrasket:

Jeg har fått nytt KK, så tenker jeg skal ta det med på sengekanten nå og lese. Tror jeg prøver meg på jobb i morgen.

Godnatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Tenkte en snikleser skulle stå frem...

Mitt andre innlegg på KG går til deg! :) hehe.

Gratulerer så mye med baby og alt positivt fram til nå. Misunner deg virkelig med baby i magen, og ikke minst huskjøp! :o

Håper alt går bra videre fremover! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: evs Så hyggelig med et nytt fjes som titter innom :)

Jeg er pannekakemett. Og har søvn i øynene, selv om jeg har gått en liten, frisk tur etter middagsluren. Jeg surfer på bolig & interiørsider, og blir kjempeinspirert i forhold til innredning i huset vårt :wow:

Hun har hatt turnshow i magen i dag, det er så utrolig deilig å merke henne :rødme: Den følelsen tror jeg aldri jeg blir lei av. Det er virkelig dagens høydepunkt, og så godt å våkne om morgenen og glede seg til dagens små spark og vendinger :hjerte:

Jeg dagdrømmer mye i forhold til den lille for tiden. Hvordan det blir, hva vi gjør, det kjører rett og slett små videosnutter i hodet mitt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der hadde du skrevet melding, før jeg hadde rukket å skrive noe. (Men hadde hatt sida di oppe en stund...)

Pannekaker er nam! Og turneshow er sikkert veldig stas! Gleder meg til jeg kjenner noe! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Aricept, koselig med besøk :)

Formen er blitt stortsett helt bra igjen, litt tett nese, men det er details. Kom meg avgårde på innebandytrening i dag, og siden det er et par uker siden sist, kjenner jeg det godt i setet og lysken nå ja. Men treningsvondt er jo egentlig litt en god-følelse da ;)

Rolig kveld her. Koser meg med druer, litt nettsurfing og slapper av etter en lang dag på jobb.

Lite nytt å melde, bortsett fra at jeg er vokst ut av pysjen min :sjokkert: Får vel investere i en nattkjole eller noe sånt i str. elefant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lite nytt å melde, bortsett fra at jeg er vokst ut av pysjen min :sjokkert:

Hehe.. Pysj skal jo liksom være stor og god og dassete.. Sikkert ikke noe særlig å vokse ut av den :ler:

God helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, lørdag morgen :) Snøen laver ned utenfor vinduet mitt (når kommer våren? :forvirret:), men hva gjør vel det når man har fyr i ovnen, god frokost, god mann og lillegull som sparker i magen? ;)

Planen i dag er en liten bytur, har noen småærender som må fikses. Også blir det kafètur, dvs. en stoor kaffe latte :) Resten av dagen behøver vi ikke snakke så mye om, for jeg må jobbe med studiene. Hvis det blir tid, lyst og ork i kveld, har vi snakket om å stikke på kino en tur. Vi får se hva det blir til.

Ha en fin lørdag, alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det høres ut som om du har hatt en fin morgen jeg, til tross for snøvær.

Ønsker deg en fortsatt fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kvist: Takk! :)

Kino blir det ikke, men vi har leid film, "Flammen og Citronen", som vi skal se i kveld. Vi skal spise brownies med ananas, og bare kose oss (selv om jeg har mest lyst på smågodter og potetgull...) Det snør konstant, så en tur på butikken orker jeg ikke tanken på nå.

Jeg har vært flink studine i dag, iallfall i noen timer. Får fortsette med det i morgen. Ellers har dagen gått med til å lese interiørblader, planlegge, drømme og la seg inspirere til vi flytter inn i ny-huset vårt :)

Tenkte å lage en liten oversikt over hva vi mangler og hva vi ønsker oss:

* Spisebord. Jeg har lyst på et gammelt, slitt et, i heltre. Det må være stort, med plass til minimum seks stoler rundt bordet til vanlig. Sambo ønsker noe mer moderne, gjerne betong. Ikke umulig, vi må bare bruke litt tid på å finne det riktige. Jeg har troen på finn.no.

* Spisebordsstoler. Vi har hvite Gilbert stoler fra Ikea, helt greie til vi eventuelt får råd til å kjøpe andre drømmestoler. Vi må ha to eller flere nye Gilbert-stoler.

* Eames plastic chair, gyngestol. Har gitt hverandre gavekort på denne stolen, så nå gjenstår bare å bestemme fargen. Liker den både i hvit, grønn og blå, så vi får vurdere litt når vi flytter inn i forhold til hva som passer best. Har lyst å bruke litt mer farger i vårt nye hjem, har vært voldsomt mye hvitt hos oss de siste årene.

* Gulvteppe under sofa og sofabord. Drømmer om et grønt, rundt gressliknende teppe til å ha under sofagruppen. Gjenstår å se om vi finner riktig grønnfarge og riktig teppe til riktig pris ;)

* Sofabord blir dette

* Kjøleskap. Jakter på et rødt SMEG-kjøleskap, tror det blir en kul fargeklatt på kjøkkenet vårt. Mulig vi har et for håndet som skal selges pent brukt.

* Fryser. Tenkte å ha en dypfryser i kjelleren for å fylle opp med kjøtt, bær og bakst. Kan kjøpes etterhvert.

* Seng. Vi skal ha ny 180-dobbeltseng. Har vært på Ikea og testet, og har funnet både madrasser & seng. (i eikefiner, ikke bjørk).

* Lamper. Jeg har en svakhet for lamper. Hadde jeg hatt masse penger, ville jeg nok brukt usannsynlig store summer på akkurat dette. Tror vi må bo oss litt til før vi finner ut hva vi vil ha og hva vi har behov for. Dette er eksempler på lamper som jeg liker: Oslolampen Onion Collage pendel AJ gulv. And I could go on and on... :wow:

* Lenestoler. Vet hvordan de skal se ut, men har ikke funnet i vår prisklasse ennå. Her satser vi vel igjen på finn.no, vi får ta tiden til hjelp.

Listen er uendelig mye lengre, men dette er vel førstepri i tiden fremover. Nå som vi får stor hage og terrasse, må vi også ha utemøbler, hageutstyr m.m. :)

Jeg gleder meg! :strix:

Endret av Molo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første - jeg kommer sikkert ikke til å være så flink til å legge igjen spor fremover, men jeg leser! :)

Og for det andre - huset deres kommer til å bli så stilig! Kan ikke jeg bare få være med på flyttelasset, da? :ler: Det er så moro å planlegge møblering av sitt eget hjem! :jepp:

Ha en fortsatt god helg med mannen og den lille i magen! :klemmer: (Og en god porsjon smågodt, du får lov av meg. ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er våken og oppstått :overrasket:

Jeg har vel egentlig vært våken et par ganger i natt og registrert at jeg er sulten, og nå gikk det virkelig ikke lengre. Har spist to knekkenbrød og drukket to glass melk til, og nå har jeg satt over tevann. Tenkte at siden jeg likevel er så lys våken som jeg er, så kan jeg like godt starte med å jobbe med skolearbeid. Dette er IKKE normalt :redd:

itla: Jeg er imponert over at du overhodet er på KG jeg, og at du har overskudd til en hilsen her hos meg er intet annet enn imponerende :blomst: Det er så hyggelig å lese inne hos deg for tiden, tenk hvordan livene deres er snudd opp ned etter at lille E. kom til verden :rødme: Jeg tror ikke helt jeg har skjønt at vi er i samme situasjon om noen måneder, så derfor er det ekstra morsomt å følge med inne hos deg :)

Og klart du kan være med på flyttelasset, men da får du altså to nyfødte å forholde deg til innen kort tid. Fristende? ;):ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstyrsliste til julijenta vår :)

I kursiv = i boks

STELLE

* Stellebord. Evt. en annen løsning for stelling på badet.

* Stelleunderlag

* Vaskekluter

* Badebalje

* Håndklær (3-4 stk.)

* Stelleprodukter i form av kremer, oljer og salver

* Bleier

* Diverse apotekvarer

SOVE

* Sprinkelseng

* Vugge

* Madrasser

* Tisselaken

* Dyne (65x80 pluss 80x100)

* Sengekant

* Laken x3

* Dynetrekk x3

* Soveskinn

KLÆR

* Oversikt over dette kommer etterhvert. Har kjøpt litt, arvet litt, og resten satser vi på å få eller kjøpe etter behov.

VOGN

* OTH Urban Jungle med liggebag

* Regntrekk

* Myggnetting

* Parasoll (?)

* Bumper bar

* Dyne

* Dynetrekk x2

* Soveskinn

* Voksipose (kjøpes til høsten)

* Stelleveske

DIVERSE

* Brystpumpe

* Baby call

* Gulpekluter

* Vippestol (?)

* Bilsete

* Amme-BH

* Ammeinnlegg

* Smokker

* Flasker (?)

* Melkeoppsamler (?)

* Pakker for nedfrysing av morsmelk (?)

* Helseteppe

* Ullteppe fra Nøstebarn

Endret av Molo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...