Gå til innhold

Hverdagsliv


Molo

Anbefalte innlegg

Takk for koselige spor i boka, og godt nyttår til dere også :)

Vi kom hjem til oss selv i dag, etter nesten fjorten dager hjemme hos mine foreldre. Det har vært en utrolig deilig juleferie, og tiden har gått altfor fort. Jeg var faktisk ikke helt klar for å reise hjem i dag, men nå som vi er her, føles det ganske bra. Det er jo så mye spennende vi skal oppleve i 2009, og noe av det første som står for døra er jakten på en bolig. Synes det er litt skummelt, låne masse penger og sånn, men samtidig skal det bli utrolig godt med litt plass og ikke minst et litt freshere sted enn der vi bor nå. Og oppvaskmaskin! *halleluja*

Vi har brukt ettermiddagen på å pakke ut, vaske litt klær og plassere de fine julegavene våre i passende hyller, skuffer og skap. Vi har sprengfyrt i ovnen, for her var det jammen meg kaldt da vi kom. Vi er blitt litt matlei etter jula, så her ble menyen noe så spennende som salat med skinke og egg til kvelds. Veldig godt med noe annet enn heavy julemat ja. Tipper kvelden blir ganske ung før jeg tipper til køys, det var en kamp å komme seg opp klokken 7.30 i morgest...

Håper forresten på noen gode tilbud på babyutstyr nå i januar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den kommende mormor har allerede bestilt garn for å strikke babyteppe fra Nøstebarn i fargen olivengrønn :hjerte: Det er liksom blitt så virkelig nå, at det skal komme en liten baby til sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem! ;)

Oppvaskmaskin er en fantastisk oppfinnelse! :ler: Det var som å komme til (kjøkken-)himmelen da vi fikk vår. Skjønner veldig godt at du savner det! Det blir spennende å se hva dere finner av boliger! Mitt tips er å gå på mange visninger, vi opplevde ihvertfall at magefølelsen var kjapp til å slå inn da vi kom inn her som vi endte opp med å kjøpe. :)

Er det jobb fra mandag av for deg? Greit med helgen først for å komme litt inn i tralten igjen, tipper jeg... Det er jo nesten komisk hvor utrolig godt det er med vanlig hverdagsmat etter jula. :fnise:

Skrev litt om det med utstyr til deg i dagboka mi, tror ikke jeg gidder å gjenta det her. :tunge1:

God helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem! ;)

Oppvaskmaskin er en fantastisk oppfinnelse! :ler: Det var som å komme til (kjøkken-)himmelen da vi fikk vår. Skjønner veldig godt at du savner det! Det blir spennende å se hva dere finner av boliger! Mitt tips er å gå på mange visninger, vi opplevde ihvertfall at magefølelsen var kjapp til å slå inn da vi kom inn her som vi endte opp med å kjøpe. :)

Er det jobb fra mandag av for deg? Greit med helgen først for å komme litt inn i tralten igjen, tipper jeg... Det er jo nesten komisk hvor utrolig godt det er med vanlig hverdagsmat etter jula. :fnise:

Skrev litt om det med utstyr til deg i dagboka mi, tror ikke jeg gidder å gjenta det her. :tunge1:

God helg! :klemmer:

Å få oppvaskmaskin skal bli helt fantastisk, det er nesten god grunn nok til å komme seg ut herfra og kjøpe seg bolig ;) Gleder meg veldig til å kunne sette tingene inn i en oppvaskmaskin, og ikke måtte ha alt rotet stående på benken til en av oss vasker opp. Det skal bli så deilig :danse:

Vi tenker å få avtalt visninger på tre-fire boliger i neste uke, hvor noen av de ser mer aktuell ut enn andre. Vi får bare gå og kikke litt, så får vi se hva magefølelsen og fornuften sier etterhvert. Kjenner jeg begynner å bli utålmodig nå, nå som beslutningen er tatt om at vi faktisk skal kjøpe noe her, ønsker jeg å være ferdig utpakket og i hus :ler: Men jeg får vel bare smøre meg med tålmodighet, og satse på at vi finner noe om ikke altfor lenge.

Mandag er det tilbake på jobb ja, noe jeg synes er helt ok. Etter en lang og særdeles sløv ferie, synes jeg det er godt å komme inn i rutiner igjen. Og dette året (eller det halve året som jeg får være med på) skjer det veldig mye spennende på jobb, diverse nye prosjekter & mye fokus på utvikling, så jeg gleder meg egentlig veldig. Det eneste som nok kommer til å bli litt pes, er stundentlivet. Ser på timeplanen for vårsemesteret at det blir veldig mye farting inn til Oslo, minimum to dager i uka frem til månedsskiftet mai/juni, så det blir nok litt stress. Jeg får være god å prioritere, og heller ta en hjemmedag der det er åpning for det.

Jeg har lest utstyrstipsene dine, veldig kjekt å få litt info :blomst: Var innom Babyshop i dag, men det var ikke salg, så jeg kom meg kjapt ut derfra igjen.

Frk. Stella og Mercier :vinke::velkommen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men litt shopping ble det likevel i dag: jeg har kjøpt meg min livs første dongeri-mammabukse, og jeg må si at det var en utrolig god følelse å slippe å presse knappen igjen øverst :sjenert: I tillegg ble det en grå kosebukse, som jeg tenker å bruke hjemme. Veldig behagelig og god på.

Da jeg stod i prøverommet og fikk se meg selv fra alle vinkler og kanter, ser jeg jo at jeg faktisk har fått litt mage :overrasket: :rødme: Julen må nok ta skylden for litt av det, men magen min er annerledes formet nå enn når jeg har spist litt for mye sjokolade en periode *kremt* Mye mer rund og kuleformet nå, faktisk. Særlig den nederste delen. Jeg gleder meg til den kommer for alvor, for nå ser jeg vel strengt tatt bare småfeit ut.

I kveld skal vi til et vennepar av oss og spille spill. Gleder meg, det er en stund siden vi har sett de nå. I morgen er planen å komme seg ut på skitur. Vi får pakke oss godt inn i ull og dun, for her er det jammen meg kaldt for tiden :fryser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange uker er du på vei nå Molo?

Jeg begynte å legge på meg ganske tidlig, særlig på hoftene og lårene, så jeg måtte opp en buksestørrelse allerede rundt uke 11 tror jeg. Da kjøpte jeg like godt en mammabukse, selv om det ikke var så mye mage å vise frem enda. Men fy søren så deilige de er å ha på i forhold til vanlige bukser!

Så koselig at det er en liten mage som begynner å poppe frem! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 14 uker på vei nå :) Gleder meg så utrolig til jeg merker at den lille begynner å sparke, det skal bli så herlig å merke litt liv etterhvert.

Jeg har presset på meg de gamle dongeribuksene inntil nå, men synes at de ble veldig ubehagelige å gå med, spesielt nå etter jul. Har nok sneket på seg et par julekilo i tillegg, så da ble det ukomfortabelt. Sitter her med mammadongerien på, og det er så godt å merke at ingenting strammer :)

Det er 12 minus her i dag, så derfor droppet vi skituren. Jeg hadde nok frosset meg halvt i hjel. Det ble en lang to-timers gåtur i stedet for, også har vi hatt skikkelig opprydningsrazzia i papirhaugen vår nå. Herlig å få sortert og få oversikten igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har faktisk kjøpt barnevogn i dag :sjenert: :rødme:

Vi fikk et uslåelig tilbud av en bekjent, så til helga er vi de lykkelige eiere av en stykk OTH Urban Jungle med bag og diverse ekstrautstyr.

Jeg har det veldig dobbelt med det egentlig. På den ene siden blir jeg litt skjelven siden det er såpass tidlig, vi har jo ikke sett eller hørt noe liv ennå. På den andre siden blir det morsomt å ha en barnevogn i boden, det gjør det hele litt mer virkelig. Ideelt sett hadde vi nok drøyd det ennå en stund før vi hadde investert, men dette var et tilbud vi ikke kunne la gå fra oss.

Aaah, spennende tider...

Og i morgen skal vi en tur i banken dersom vi får til en avtale på dagen, pluss at vi satser på en visning i morgen kveld. Dette er nesten mer spenning enn jeg kan klare :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt hele ettermiddagen og kvelden på å få totaloversikt over økonomien vår, både den private og den felles økonomien. Helt ned i detaljer :sprettoy: Er helt firkantet i øynene nå, og ser tall overalt. Et budsjett er sirlig nedtegnet, klart til å tas med til bankene.

Vi har egentlig alltid hatt grei oversikt over økonomien, det eneste som kompliserer litt er at sambo ikke er fra Norge, men et annet skandinavisk land som likevel har ganske mange andre (og dårligere, spør du meg) regler å forholde seg til enn det vi har. Noen økonom blir jeg aldri :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, gratulerer med barnevogn! :hoppe: Jeg var vel omtrent like langt som deg da vi kjøpte også, og det har gått bra. ;) Enig i at det kan være litt tidlig, men samtidig skjønner jeg veldig, veldig godt at dere slo til på et godt tilbud! Babyutstyr er dyrt nok som det er...

Sånt budsjett drev vi også med før vi søkte om lån. Herregud for noe pirk! Men jeg tror faktisk det hjelper å ha skikkelig oversikt på de tingene, det viser jo at man er genuint interessert i å få det til å gå bra. Og sånt liker bankene. ;) Håper det ordner seg greit i forhold til mannen også. :) Tvitvi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt nede i dag. Jeg bekymrer meg for mye. Om økonomi, og fremtiden, i dag føles alt ansvaret som følger med det å velge å få barn som litt tyngende :forvirret: Det er så mange store ting som skjer på så kort tid, min enkle hjerne når nesten ikke å følge med.

Har vært i banken i dag, ble tilbudt 300.000,- mindre i lån nå enn hva vi gjorde for halvannet år siden, enda mannen var student da. Det sier vel litt om hvordan tidene har endret seg. Summa summarium så har jeg nesten en kvelningsfornemmelse i dag, over studielån, billån og kommende boliglån... Full av bekymringer om såvel hus og hjem, som om vi kommer til å klare å ta oss av lille nurket i magen på best mulig måte. Dumme, dumme dagen :frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:troest: Du er ikke alene om de tankene, hvis det er noen trøst... Jeg har hatt en del sånne dager gjennom graviditeten. Men det blir sikkert for deg som for meg - jo nærmere termin du kommer, jo tryggere blir du på at dere har valgt rett. :klemmer:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der fikk jeg akkurat sms om at vogna ikke kunne selges allikevel, da hun hadde ombestemt seg og ville beholde den selv. CRAP! :angry:

Tror jeg går og legger meg, forhåpentligvis blir det en bedre dag i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, alle dager er ikke like greie!

Dumt med vogna, men dere har god tid til å se etter ny :Nikke:

Og det kan komme masse tanker rundt lån, men hvis det er noe trøst så er dere jo ikke de eneste med huslån, billån, studielån osv.... (det er egentlig ganske fælt å tenke på hvor mye penger vi har i gjeld.. grøss....)

Jaja, håper dagen er bedre i dag, og at dummedagen er glemt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjipt med en dum dag, håper det kommer seg. Det er ganske overveldende med lån, hus/leilighetskjøp, baby på vei, mye ansvar og store ting som skjer. Ikke rart det blir litt mye. :troest:

Barnevogn får dere tak i, selv om det forståelig nok var skuffende at kjøpet denne gangen falt gjennom. Det er sikkert mye fint på salg, eller evt. på finn? Vi har kjøpt oss en Simo kombivogn, og er så langt fornøyde med det kjøpet. Stor bag som babyen kan ligge og sove dupp på dagtid i lenge. :)

Ønsker deg en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikleser gir seg til kjenne... :hallo:

Håper alt ordner seg for dere med banken og huskjøp og alt. Er en spennende prosess det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, alle dager er ikke like greie!

Dumt med vogna, men dere har god tid til å se etter ny :Nikke:

Og det kan komme masse tanker rundt lån, men hvis det er noe trøst så er dere jo ikke de eneste med huslån, billån, studielån osv.... (det er egentlig ganske fælt å tenke på hvor mye penger vi har i gjeld.. grøss....)

Jaja, håper dagen er bedre i dag, og at dummedagen er glemt!

Heldigvis er humøret så meget bedre nu :) Dummedagen er glemt, men tusen takk for omtanken :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt med en dum dag, håper det kommer seg. Det er ganske overveldende med lån, hus/leilighetskjøp, baby på vei, mye ansvar og store ting som skjer. Ikke rart det blir litt mye. :troest:

Barnevogn får dere tak i, selv om det forståelig nok var skuffende at kjøpet denne gangen falt gjennom. Det er sikkert mye fint på salg, eller evt. på finn? Vi har kjøpt oss en Simo kombivogn, og er så langt fornøyde med det kjøpet. Stor bag som babyen kan ligge og sove dupp på dagtid i lenge. :)

Ønsker deg en fin dag!

Ja, jeg var nok helt overveldet, bekymret og rar i hodet etter så mange Store, Viktige ting som skjer på relativt kort tid. Det er jo så mange prosesser som er i gang. Merker at jobbfokuset ikke er helt der det burde være for tiden, men har forklart det for de søte jentene jeg jobber sammen med, og de har full forståelse alle sammen, heldigvis :)

Klart vi fikser barnevogn! Vi har jo enda masser av tid på oss, så det dukker nok opp noe bra. Takk for omtanken til deg også :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...