Molo Skrevet 7. januar 2009 Forfatter #101 Del Skrevet 7. januar 2009 Snikleser gir seg til kjenne... Håper alt ordner seg for dere med banken og huskjøp og alt. Er en spennende prosess det der. Så koselig med en snikleser som står frem Velkommen skal du være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 7. januar 2009 Forfatter #102 Del Skrevet 7. januar 2009 I dag har vi vært på to visninger. Sistnevnte var så bra at jeg nesten fikk frysninger, så i morgen har vi bestemt oss for å legge inn bud på det Så i morgen er det bare å krysse fingre og tær for at vi får det *biter negler og kommer aldri til å få sove i natt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 7. januar 2009 #103 Del Skrevet 7. januar 2009 I dag har vi vært på to visninger. Sistnevnte var så bra at jeg nesten fikk frysninger, så i morgen har vi bestemt oss for å legge inn bud på det Så i morgen er det bare å krysse fingre og tær for at vi får det *biter negler og kommer aldri til å få sove i natt* Oioioi! Lykke, lykke til! Og husk å holde oss oppdatert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #104 Del Skrevet 8. januar 2009 VI HAR KJØPT OSS HUS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 8. januar 2009 #105 Del Skrevet 8. januar 2009 VI HAR KJØPT OSS HUS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gratulerer masse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #106 Del Skrevet 8. januar 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 8. januar 2009 #107 Del Skrevet 8. januar 2009 Skrekkblandet fryd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mercier Skrevet 8. januar 2009 #108 Del Skrevet 8. januar 2009 Åååååå!! Gratulerer så mye!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 8. januar 2009 #109 Del Skrevet 8. januar 2009 VI HAR KJØPT OSS HUS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :hoppe: :hoppe: Kjenner igjen den følelsen der! Helt herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #110 Del Skrevet 9. januar 2009 Takk for gratulasjonene, jenter De siste par dagene har vært helt rare, nesten helt surrealistiske! Tenk at vi er blitt huseiere! Og ikke bare huseiere, men drømmehus-eiere Det hadde jeg aldri, aldri trodd for noen dager siden. Tenk at det gikk så fort, det er helt sprøtt Jeg er seriøst ikke kommet helt til meg selv enda. Huset er så fiiiiiiiiint :rødme: Gleder meg som en unge til vi flytter inn, men det går enda et par måneder før det skjer, så her må det smøres med tålmodighet i store kvanta. Vi er i full gang med planlegging av alt mulig, alt fra fryser til brannstige til grill Jeg er helt høy (også velger jeg å ikke tenke på at vi nå har masse gjeld. Vi sitter trygt, men fra å ha lite i gjeld til å få mye, det er litt skummelt, det må jeg innrømme. Men, men, vi er verken de første eller siste med boliglån, så vi får heller prøve å være litt prisbevisste og økonomiske i årene fremover). Jeg skriver lister som en helt. Jeg er helt tommelomsk i hodet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 9. januar 2009 #111 Del Skrevet 9. januar 2009 GRATTIS MED HUS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 10. januar 2009 #112 Del Skrevet 10. januar 2009 Jeg kjenner så godt igjen den følelsen du har nå. Vi kjøpte hus for tre år siden, flyttet inn for to år siden. (Ja, vi måtte vente et helt år fra kjøpet til innflyttingen) Selvom vi hadde både leid og eid leiligheter før det, er det noe spesielt med hus. Dere skal lage et hjem! Til dere og babyen! Kos deg masse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 10. januar 2009 #113 Del Skrevet 10. januar 2009 Oi, gratulerer så mye med huskjøp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 10. januar 2009 Forfatter #114 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Takk for alle gratulasjoner Nå har jeg kanskje begynt å lande litt, nå klarer jeg å tenke på noe annet i opptil fem sekunder enn hus og baby Jeg koser meg med planlegging, både av barnerom, stue osv. Ikke minst gleder jeg meg til en deilig sommer på terrassen som er omringet av en stor hage Det kommer til å bli helt perfekt for meg og den lille, h*n kan stå i skyggen og sove, mens jeg (som nok ikke synes offentlige badestrender er top of the pops i sommer) kan nikose meg i sola på terrassen. Eller slange meg i hengekøya som vi skal henge opp mellom det ene frukttreet og terrassen Okey, en liten beskrivelse av huset er vel på sin plass: Huset, med stor H, er på rundt 120 kvm., men med en kjeller i tillegg. Der er det vaskerom, masse boder og faktisk også et oppholdsrom. Vet at de tidligere eierne brukte det til AV-rom. Jeg ser for meg at det blir et gedigent roterom i første omgang Huset er et hvitt trehus, har stor plen/hage med et hvitt stakittgjerde rundt. Dessuten stor terrasse, og tomten er solrik. Samtlige gulv i huset er ekte tregulv , og vi har også vedfyring. HUset er fra 50-tallet en gang, så det er et gammelt hus (hvor vi sikkert må gjøre litt etterhvert), men med masser av sjel & sjarme. Gang, kjøkken og stue er totalrenovert. Alt pusset opp innenfor de siste fire-fem årene. Kjøkkenet har gasskomfyr som jeg håper vi får kjøpt med. Her kan vi flytte rett inn. Stuen har utgang til terrassen. De tre soverommene og badet er i 2. etasjen. Alle rom har innbygde skap, så det ser ut til at vi slipper å investere store summer i skyvedørsgarderobe og garderobeskap, iallfall foreløpig. Hele 2. etasje er også totalrenovert, så her er det også bare å flytte rett inn. Mulig vi går over med litt maling i samme farge, vi får se når de har fått fjernet møblene. Jeg føler meg som verdens heldigste, selv om jeg vet at vi på sikt nok må legge litt penger i huset, f.eks. skifte vinduer i hele 1. etasje og etterisolere på loftet. Heldigvis har vi både tømrere og ingeniører i familien, i tillegg til at min kjære faktisk har en bi-utdannelse som håndtverker, så da må det bare gå Var forresten en tur nedi byen i dag for å se om jeg fant noe på salg. Jeg endte opp med en salatslynge og en Rosti bakebolle på 50%. Til det nye kjøkkenet vårt med masser av skapplass. I tillegg fant jeg et par søte sparkebukser fra Name It til halv pris, så jeg må si meg fornøyd. De er jo så små og så søøte, de plaggene Det er så rart å tenke på at jeg har noen inni magen som forhåpentligvis en dag skal bruke akkurat de klærne jeg kjøper nå. Jeg har litt vanskelig for å forstå det også, jeg. Nå er det tre uker til ordinær ultralyd, og da får vi forhåpentligvis en endelig bekreftelse på at det faktisk er en liten baby der inne. Det blir stort. Kommer nok til å være ganske nervøs, men det er vel naturlig. Håper kjønnet vises, det hadde vært så hyggelig å kunne kalle babyen for noe annet enn "det", tror det kan skape enda sterkere bånd til den lille i magen hvis man vet kjønnet. Time will show. Endret 11. januar 2009 av Molo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 10. januar 2009 Forfatter #115 Del Skrevet 10. januar 2009 2 måneder igjen til vi har oppvaskmaskin!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 10. januar 2009 Forfatter #116 Del Skrevet 10. januar 2009 Åkei, viktige kriterier for kjøp av leilighet: - vedfyring JA - opplegg for oppvaskmaskin JA - romslig kjøkken JA - lyst, lyst og atter lyst. Store vinduer, mye lys. JA - solrik uteplass JA - minimum to soverom, helst tre JA (3 stk.) - helst på bakkenivå, evt romslig terrasse med plass til barnevogn, grill m.m. JA - oppbevaringsplass i form av boder o.l. JA - sentral beliggenhet ifht offentlig transport, og gjerne by, men ikke et absolutt krav Både-og. Gangavstand til sentrum, men litt langt. - et stille og rolig område. JA - helst ekte plankegulv, men her må jeg være fleksibel (jeg synes bare parkett og laminat er stygt, og det betyr så mye for hele husets inntrykk. Men her bare må jeg være fleksibel, som sagt) JAAAA Det var det jeg kom på i farta. Jeg er spent på om vi får tak i noe sånt innenfor rimelig tid *krysse fingre* Dette skrev jeg for en måned siden, og nå var det morsomt å gå igjennom lista for å se hva om "kravene" mine ble oppfylt. Helt vilt at det meste på lista er gått i oppfyllelse, jeg må nesten klype meg i armen. *hilsen-molo-som-svever-på-en-rosa-sky-for-tiden* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 11. januar 2009 Forfatter #117 Del Skrevet 11. januar 2009 I dag har jeg bare surret. Gjort lite og ingenting, uten mål og mening. Formen har vært litt slapp, har litt vondt i halsen og føler meg ikke helt på topp. Krysser fingre for at det gir seg kjapt, for i morgen reiser jeg bort med jobben, og blir borte hele uka. Jeg har i det minste fått bakt brød. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 11. januar 2009 #118 Del Skrevet 11. januar 2009 Jeg tror været har gjort de fleste sløve i dag, jeg. Huset høres alldeles fantastisk ut! Kan jeg få spørre hva dere måtte ut med? Vi driver jo også og kikker etter noe større for tiden, selv om vi ikke må flytte umiddelbart... God jobbtur! Pass godt på deg selv og spiren! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 11. januar 2009 Forfatter #119 Del Skrevet 11. januar 2009 Du får ta en tur til sommeren og titte, itla Sender en pm med pris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 11. januar 2009 #120 Del Skrevet 11. januar 2009 Du får ta en tur til sommeren og titte, itla Sender en pm med pris. Ja, det hadde vært moro! Takk for pm, og igjen - gratulerer så mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå