Molo Skrevet 13. desember 2008 Forfatter #61 Del Skrevet 13. desember 2008 For en koselig helg, helt uten dårlig samvittighet! Fantastisk bra dag i går, først kose seg hjemme hele formiddagen, rydde litt og få skikk på leiligheten. Så inn til storbyen, for venninnedate med adventspresanger, julemusikk, nydelig mat og Wii Kjørte hjem sent i natt, i et nydelig fullmåneskinn som badet det snøhvite landskapet i lys Og da jeg kom hjem ble vi liggende å snakke lenge, min kjære er begynt å legge hodet ned til magen og "snakke" med den lille, gjerne litt søte ord og noe om at "mamma er litt streng, skjønner du" :rødme: I dag sove lenge, stå opp og ta en lang frokost med vintersport i tv'n. Så ned til byen, fikk tak i akkurat de julegavene jeg hadde forestilt meg, før vi handlet masse god helgemat på Meny. Hjem å spise god lunsj til håndballkampen, og en time på øyet etter det Nå sitter vi å vurderer julegave til hverandre i år, vi "gir" hverandre enten en kaffemaskin eller en Eames plastic chair (gyngestol-aktig vakker sak). Jeg er fornøyd! I hele meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 13. desember 2008 #62 Del Skrevet 13. desember 2008 Åh, høres ut som en herlig helg så langt! Sånn snakker forresten mannen her til magen også, forresten - også prøver han å rotte seg sammen med babyen. Jeg stemmer for Eames-stolen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 14. desember 2008 Forfatter #63 Del Skrevet 14. desember 2008 Ja, jeg tror nok vi går for Eames-stolen I dag har jeg vært utrolig rastløs. Men rastløs på en sånn måte at jeg likevel ikke har orket å gjøre noe særlig når det kom til stykket. Men jeg har iallfall fått bakt brød, også har vi vært på visning på et hus. Huset er vel uaktuelt, det var litt for upraktisk, men morsomt å følge litt med på hva som finnes der ute uansett. Jeg har fått boken "Et barn blir til" i adventskalendergave av min kjære i dag. En utrolig flott bok med vakre, nesten kunstneriske, bilder I morgen har jeg min første legetime, jeg er litt spent på den. Håper det går greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 15. desember 2008 Forfatter #64 Del Skrevet 15. desember 2008 Det gikk veldig fint på legetime i dag. Det var diverse utfylling av papirer, mange blodprøver og en GU, hvor legen kjente at livmoren var forstørret og på vei opp fra bekkenet Veldig godt å få en bekreftelse på at det "skjer noe" der nede, og at det faktisk er en bitteliten baby inni der. Han mente det var for tidlig å høre etter hjertelyd, så jeg får smøre meg med tålmodighet til neste kontroll som blir ordinær ultralyd i starten av februar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 15. desember 2008 #65 Del Skrevet 15. desember 2008 Det gikk veldig fint på legetime i dag. Det var diverse utfylling av papirer, mange blodprøver og en GU, hvor legen kjente at livmoren var forstørret og på vei opp fra bekkenet Veldig godt å få en bekreftelse på at det "skjer noe" der nede, og at det faktisk er en bitteliten baby inni der. Han mente det var for tidlig å høre etter hjertelyd, så jeg får smøre meg med tålmodighet til neste kontroll som blir ordinær ultralyd i starten av februar. Så bra at timen gikk greit! Søkte du om fødeplass, også? Eller er det kanskje bare her i Oslo det er så stor kamp om plassene... Min lege ville heller ikke lytte etter hjertelyd på første kontroll, for hun mente det var større sjanse for ikke å finne den enn det motsatte. Men du kan jo bestille en jordmortime innimellom nå og ordinær UL, da... Jeg angrer egentlig på at jeg ikke var til JM før. Det er leeenge mellom uke 10-12 og uke 18, altså. Og det er ikke lenge til de ganske sikkert hører hjertelyd, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 16. desember 2008 Forfatter #66 Del Skrevet 16. desember 2008 Hei itla Jeg forstod det sånn at man ikke søker om fødeplass her, men at man automatisk tilhører lokalsykehuset her. Jeg har forøvrig hørt mye positivt om sykehuset, så det føles egentlig veldig betryggende. Når jeg kjenner helt nederst på magen nå, kjenner jeg noe fast og buet som ikke har vært der tidligere :rødme: Det føles veldig rart, men samtidig veldig bra. Enda rarere og bedre vil det vel føles når man begynner å merke små dult der nede. Gleder meg til det, jeg. Vi har bestemt oss for å slippe nyheten på julaften:) Det kommer til å bli tidenes julaften, ingen tvil om det! Gleder meg veldig til å få fortalt det nå, merker at jeg er nesten sprekkeferdig. Men nå er det bare 8 dager igjen:) Snart juleferie!! LYKKE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 16. desember 2008 #67 Del Skrevet 16. desember 2008 Her fant jeg en til i samme terminklubb gitt! Veldig koselig å lese i boka di, høres ut som om du har det bra for tiden! Ja, tenk - det er snart jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 17. desember 2008 Forfatter #68 Del Skrevet 17. desember 2008 Hei Aricept Hyggelig med nye fjes her inne. I går lå det et brev fra sykehuset i postkassen min, innkalling til ordinær ultralyd Nå blir alt plutselig så offisielt og virkelig, synes det er veldig spennende, dette her. Datoen for ultralyden er 3. februar, så nå er det bare å glede seg. Tror faktisk tiden kommer til å gå ganske fort, det er jo jul i mellom og januar ser ut til å bli en ganske travel måned på jobb. I utgangspunktet tror jeg at jeg kommer til å gå til jordmor for svangerskapskontroll. Hvis det dukker opp evt medisinske problemstillinger underveis, får jeg heller bestille en tid hos legen min. Jeg føler meg så frisk og rask, så jeg tror jeg vil få mer ut av å gå til jordmor enn lege. Så jeg har vel egentlig landa på det. I dag skal vi være helt sinnsyke og dra inn til storbyen på litt shopping, men egentlig mest titting. Håper været blir litt bedre. Skal se om vi finner Eames-stolen, pluss at sambo må på ambassaden for å hente noe kode-greier. Dessuten vil jeg på Steen & Strøm og ose litt, drømme om de klærne jeg ikke kommer inn i på lenge, se etter noen gode strømpebukser samt kjøpe ansiktskremen jeg bruker. Også kanskje en god lunsj et sted? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 17. desember 2008 Forfatter #69 Del Skrevet 17. desember 2008 (endret) Det ble bare en tulletur til storbyen. Jeg var sliten og hadde egentlig veldig lite inspirasjon til å traske rundt i butikker, passe småmuggen over diverse uheldige omstendigheter = absolutt ingen suksess. Jeg fikk handlet en julegave før vi kjørte hjem igjen. Alt ble mye bedre da jeg kom hjem og fikk lagt meg litt på sofaen. Min kjære tente opp i ovnen og laget mat som jeg ikke klarte å spise. Men all honnør for innsatsen, det er jeg som er "litt" vanskelig i matfatet om dagen. Diverse uheldige omstendigheter, som tidligere nevnt, gjør at jeg føler meg presset til både å skrive julekort og lage karameller Men jeg akter ikke å løfte på rumpen i dag, det får jeg ta i morgen etter jobb, når jeg har vært på posten, kjøpt to julegaver, handlet juletøy til meg selv og vasket bilen Da er jeg garantert kjempeklar for karamellkoking Jeg hater virkelig følelsen av at andre skal diktere hva jeg skal og ikke skal, eller burde og ikke burde, særlig når det føles urettferdig og ufortjent. Men nå: kosemosing med mannen og oppheng av rene, våte klær. Endret 17. desember 2008 av Molo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 18. desember 2008 Forfatter #70 Del Skrevet 18. desember 2008 Her kokes det karameller Har hatt en supereffektiv dag i byen, har fått handlet og fikset det meste. Nå føler jeg meg som en oppvridd klut, og jeg gleder meg egentlig mest til jeg skal legge meg. Mannen har fått drømmejobben sin i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 19. desember 2008 #71 Del Skrevet 19. desember 2008 Innom og oppdaterer meg Litt av en "julegave" dere kan gi på julaften i år da. Blir nok stor suksess tenker jeg Mamman min har faktisk bursdag uka før termin denne gangen, men hun virka ikke så fornøyd når jeg sa at vi slapp billig fra det med gave siden et barnebarn jo måtte være den beste 50årsgaven av alle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 19. desember 2008 #72 Del Skrevet 19. desember 2008 Så kjedelig at storbyturen ikke ble det helt store... Men sånne dager er det lov å ha når man er gravid, altså. (Og ellers også, for den saks skyld! ) Men det høres jo ut som om du fikk tatt det igjen! Så flink du er. Gratulerer til mannen med jobben! Så moro! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 21. desember 2008 #73 Del Skrevet 21. desember 2008 Ønsker deg og dine en riktig GOD JUL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 22. desember 2008 Forfatter #74 Del Skrevet 22. desember 2008 Tusen takk for koselig besøk i dagboka Vi er vel hjemme hos mine foreldre, her er det julestemning for alle pengene, og vi koser oss glugg ihjel. Vi er spente, og gleder oss veldig til vi skal fortelle den store nyheten julaften Nå skal vi spille TP, så jeg får vel avslutte den lille oppdateringen her. En riktig god jul ønskes alle dere som måtte titte innom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 25. desember 2008 #75 Del Skrevet 25. desember 2008 God jul, kjære Molo! Hvordan gikk avsløringen av de store nyhetene? *spent* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 27. desember 2008 Forfatter #76 Del Skrevet 27. desember 2008 Noen ganger tenker jeg at det er her jeg skal være. Her barna våre skal vokse opp, og her vi skal skape en familie og leve livet vårt sammen. Livet er så enkelt her, ingen kø, ingen stress, ingen vansker med å finne parkering. Lite streben og kaving etter mer, mer, mer; her oppfatter jeg bare en ro og en ekthet som treffer meg midt i hjertet. Simple living. Og basale spørsmål om hva som egentlig betyr noe i livet. Jo eldre jeg blir, jo tydeligere blir det for meg: å være sammen med min kjære og vårt ufødte barn i magen, å være omgitt av nær familie og gode venner, en enkel tilgang til vakre naturopplevelser, og penger til basale ting. Det er så enkelt å la seg rive med og blendes av alt annet, alt som egentlig bare er ingenting i livene våre. Jeg skal ikke spå i fremtiden, men jeg føler meg ganske sikker på at vi bor et annet sted enn det vi gjør nå om fem-seks år. --------- Vi har akkuret sett smalfilm fra jeg var lita. Aktiv og full av viltre påfunn. Hull på knærne, og hysteriske protester mot spenner i håret. Jeg håper vår lille i magen ikke slektes altfor mye på mor, for da blir det et høyt aktivitetsnivå i huset, gitt. Vi har fått en stor kasse med klær som foreldrene mine har tatt vare på fra jeg var lita. Mange nydelige strikkesett, kjoler og sommertøy som mamma bl.a. hadde bestilt på Mothercare via postordre den gangen på syttitallet. Nå gjenstår det å se om det ligger en liten jente i magen som får bruk for dette. Julaften ble nyheten offentliggjort. Ingen hadde hatt noe som helst mistanke, så overraskelsen og gleden ble voldsom Den kommende oldemor og mormor har allerede gått i gang med planlegging av diverse strikkeprosjekter, så det er helt supert:) Jeg synes magen har fått en mer avrundet form helt nederst, men det likner ikke babymage i den forstand, ser vel bare mer velfødd ut, tenker jeg;) Men jeg kjenner definitivt at livmoren er på vei opp bekkenet, særlig på kveldstid er den veldig tydelig og hard. Herlig med litt "gravidetegn" for ei som knapt har hatt et eneste symptom. Er litt trøtt i kveld, var på fest i går, og klokka var vel nærmere fire før vi var i seng i natt, så jeg er litt i ulage i dag. Tenker på krype til køys med en god bok om ikke så altfor lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 28. desember 2008 #77 Del Skrevet 28. desember 2008 Så koselig hvordan nyheten ble tatt i mot! Tror egentlig de fleste kommende besteforeldre liker en sånn nyhet! Og moro at det skjer noe med magen! Gøy at man får litt tegn og bekreftelse på dette merkelige som skjer i kroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 31. desember 2008 #78 Del Skrevet 31. desember 2008 Godt nyttår, kjære Molo! Har dere funnet veien hjemover igjen nå, eller feirer dere hos familien? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 2. januar 2009 #79 Del Skrevet 2. januar 2009 Godt nytt år! Det skjer mye spennende i 2009! Håper dagene er fine og at du koser deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 2. januar 2009 #80 Del Skrevet 2. januar 2009 så koselig at nyheten ble godt tatt i mot i familien. En fantastisk julegave å få dele med andre Jeg kjenner også livmora ganske godt nå, men kjenner det best om morgenen. Ha en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå