Gå til innhold

Hverdagsliv


Molo

Anbefalte innlegg

Ja, å leve i nuet og huske øyeblikkene har fått en helt ny betydning for meg etter at S ble født. Og likevel synes jeg det er litt skremmende at man glemmer så fort, det er egentlig hele hovedbegrunnelsen for å holde denne dagboka i live.

En liten iglehistorie: underveis i en ammerunde i går natt, sovnet jeg, helt ufrivillig. Jeg våknet en time senere av at noe gjorde skikkelig vondt i albuen min, og jeg måtte bare le da jeg så at det var lillefrøkna som hadde sugd seg fast i "overskuddshuden" man har når albuen er strak :ler:

I dag har vi tatt i bruk sportsvogn-delen for aller første gang. Det var egentlig veldig vemodig for a mor, men veldig morsomt fpr dattera ;) Hun var moden for det, har ikke trivdes med å ligge våken & flatt den siste måneden, så i dag, i Oslo, var hun bare ovenpå. Med øyne store som tallerkener sugde hun til seg av storbyens inntrykk, strålende fornøyd med å kunne se og følge med på hva som skjedde. Så blid, glad og fornøyd, jeg er så knuseglad i den jenta altså.

I morgest holdt hun på å sjarmere foreldrene sine i senk. For en gangs skyld sov hun lenge (dvs. 06.45 -ellers har hun en tendens til at dagen starter mellom 05-06 :Gjesp: ), så da hun våknet hentet jeg henne over i vår seng, og plasserte henne mellom oss. Så vanvittig lykkelig over å ha pappaen på den ene siden og mammaen på den andre siden; hun snudde seg mot meg og strakte ut begge de korte armene sine, "jobbet" for å få tak i ansiktet for å merke på nese og munn med de små, lubne babyhendene sine før hun snudde seg over mot pappaen og gjorde nøyaktig det samme. Dette gjentok hun sikkert åtte-ti ganger. Vi snakker herlig start på dagen :)

De siste dagene har hun blitt veldig bevisst på det med å få oppmerksomhet. Nå kan vi se at hun gjør seg til. Da gjør hun øynene smale på en spesiell måte, smiler lurt, samtidig som hun kaster hodet fra side til side. Så små, men likevel så forstår de så mye.

Rart at livet har forandret seg sånn. Endret fokus fullstendig. Jeg liker det, og det er en vanvittig klisje, men det er faktisk sant at livet får en helt annen og større mening. Can't live without.

Og allikevel er jeg meg selv, fullt og helt. Jeg er ikke bare mamma. Men tenk, jeg er så heldig å være mamma i tillegg til alt det andre jeg er. Jeg er så heldig at jeg gleder meg til å begynne å jobbe en dag i uka etter jul, jeg gleder meg veldig til barnefri shoppesøndag med venninne. Jeg ser frem til at jeg og min kjære får alenetid sammen i jula, da har vi mulighet for barnevakt, og det skal absolutt utnyttes, siden vi ikke har slekt eller familie her hvor vi bor. Da fortjener vi kjærestetid, vi skal ut og spise sammen og gå på kino. Gleder meg veldig, veldig :)

Julegavene er stortsett i boks, jeg føler meg rolig & avslappet, og nyter adventstiden med masse levende lys og krydret te. Og Harry Hole, den siste. Er så deilig å ha overskudd til å lese bøker igjen, ah, det kunne jeg virkelig ikke være foruten i for lang tid om gangen (og veldig medvirkende årsak til at snuppa fikk eget rom for snart to måneder siden :sjenert: ) Det var et sjakktrekk, vi sover alle mye bedre.

I morgen skal huset sjaines fra topp til tå. Det er helt forferdelig her nå, har vært for opptatt med sosiale ting at hus og hjem har blitt nedprioritert. Nå gleder jeg meg faktisk til å svinge moppen, spille høy musikk og få ordning och reda igjen.

Men først en god (I hope) natts søvn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som jeg har nevnt før - du skriver så utrolig fint om det å være mamma og å være i nuet i den tiden du har sammen med jenta di nå. :hjerte: (Men hvorfor skal de alltid gjøre ting for første gang når man ikke er i rommet? :lol:)

Jeg flirer stadig av den iglehistorien når jeg skal amme på natta. Utrolig bra! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at du legger igjen noen ord, Joyce. Du er flink til det, du :) Ja, er det ikke typisk at man ikke er i rommet når de gjør noe for første gang? Hun begynte imidlertid å kjefte veldig intenst, så da jeg kikket inn til henne så jeg hvorfor; i snu-tumultene hadde hun tredd den ene armen inn i en plastring på siden av babygymmen. Ikke helt komfortabel stilling, med andre ord ;)

I dag har mor og datter fått vaksine. Denne gangen reagerte frøkna med illsint gråt, og det tok faktisk litt tid å få henne roet igjen. Ikke lett å være lita.

Jeg har imidlertid ikke grått noe (!), men har litt vondt i armen. Håper jeg slipper unna noen bivirkninger, har absolutt ikke tid til å gå ned for telling nå.

Har ikke den samme roen lengre, nå er det ikke lenge til vi reiser på juleferie, og da er det jo dermed hundre ting å ordne. Det kom liksom bare så... brått på, denne jula her. Får absolutt ikke gjort alt jeg hadde tenkt, men det får bare stå sin prøve. Noen ganger kan også det nest beste alternativet være godt nok ;)

Planen i kveld er å 1. kose oss med pepperkaker og gløgg mens vi pakker inn de siste gavene, 2. lage chili con carne. Vi får gjester i morgen, og synes ccc smaker aller best hvis den lages dagen i forveien.

Ellers håper jeg på ei god natts søvn, og ikke to bæsjebleier klokka fire og fem, som det har vært de to siste nettene *gjesp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, herlige morgenstund :hjerte:

Sitter her mutt putt alene, mannen har fått lov å sove lenge i dag, og nå har frøkna sloknet i vogna i gangen. Tør ikke helt å ha henne ute i dag, femten blå, og siden hun ikke vil sove i senga på dagtid, ble det et kompromiss; vogna i gangen.

Flammene i den nye, effektive ovnen vår lyser opp hele stua, og jeg kjenner en varm, behagelig luft stråle mot meg. Jeg har tent et par stearinlys, dratt opp persiennene for virkelig å få bekreftet hvor morgenstille det er. Ikke et menneske eller en bil er å se. Bare et snødekket landskap, nakne greiner og lys fra lyktestolpene på veien utenfor her.

Utrolig gode disse morgentimene her. Hadde det ikke vært for at jeg er enda mer glad i å sove, kunne jeg nok tenkt meg å stå opp tidlig for å nyte stillheten hver dag. Tenkte å lage presskannekaffe, men drøyer det litt til, så kan jeg servere min kjære en kopp på senga når morgenblunden nærmer seg en ende.

Jeg tror jula bare kan komme nå :tree: Det meste er på plass, det gjenstår å pakke litt, også er det bare å komme seg avgårde. Skal være hos svigers denne jula, med litt andre tradisjoner og skikker, og nå som jeg er blitt vant til det, nyter jeg det og. Det er en annen måte å feire jul på, ikke fullt så julete, men likevel koselig.

Håper den siste pakken kommer i posten i dag, da er i såfall alle julegavene i boks. Har bestilt på ebay, muligens en smule seint, så det skal vel godt gjøres at den kommer frem i tide. Hadde håpet på at den molekyl-rangla, eller hva man nå skal kalle den, skulle bli julegaven til vår lille nye niese, så jeg håper nå at den dukker opp.

I dag er planen å gjøre en siste finish her, sveipe over gulvene, pakke litt og sjekke gjennom listene om alt er på plass. Jo, må levere en julegave i dag, det må jeg huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker dere en god jul! Det er bare SÅ koselig å lese her, jeg leser alt du skriver. Det høres nydelig ut med en stille morgenstund for deg selv. Jeg nyter også morgenene, selv om jeg egentlig er veldig glad i å sove litt frampå. Men det blir ikke så mye av det lenger, og det er helt greit. Elsker å ikke måtte stresse om morgenene, det er bare helt herlig.

God tur til svigers, og så håper jeg ranglen kom i posten i tide.

Mange jule-:klemmer: til deg og dine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Da var jula ryddet vekk. Det føles like deilig hvert år. Godt når den kommer, men jammen meg også godt når den forsvinner. Foran meg ligger et helt ferskt, ubrukt og blankt år: 2010.

Jeg er veldig spent på hva det nye året vil bringe, jeg håper at vår lille familie får et fint år sammen med mange flotte opplevelser. Også håper jeg på mange fine stunder sammen med de jeg er glad i; familie, slekt og venner som betyr noe for meg.

Jeg gleder meg iallefall til å ta fatt på et nytt år sammen med den lille familien min :)

Om høsten og ved nyåret får jeg en voldsom trang til systematisering, orden og ryddighet, og ut i fra det oppstår det alltid noen lister. I år er intet unntak.

(men de listene får jeg komme tilbake til, "noen" lokker med massasje, jeg sier absolutt ikke nei ;))

To be continued.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes verre ting her i livet enn å ligge på et teppe foran ovnen, med halvlukkede øyne mens man får massasje på rygg og nakke :hjerte:

Nuvel, tilbake til listene.

2010

Arbeidsliv & studier

- Starter snart med litt jobbing, gradvis tilbakegang etter permisjon.

Den ene delen, den som jeg vet noe om, er jeg veldig fornøyd med. Den rollen vil jeg ha, og den har jeg fått. Jeg er derimot usikker på hva som møter meg den dagen jeg er tilbake for fullt.

Hva vil jeg egentlig? Hva ønsker jeg? Jeg kjenner at jeg er motivert for nye arbeidsoppgaver, andre utfordringer. Kanskje sitte litt i bakgrunnen, trekke i trådene.

Jeg dras mellom å lengte etter utfordringer kontra "å safe" - utfordringer vil gjøre meg mer motivert, men garantert også mer sliten. Å safe vil kunne gjøre at jeg kjeder meg litt innimellom, men sjansen for slitenhet (=mer overskudd til familielivet) er mindre. Jeg tror jeg velger å se hva som byr seg, å ikke aktivt legge opp til noe.

- Studier.

Jeg vil gjenoppta studier i løpet av våren, heldigvis får jeg perm med lønn av arbeidsgiver for dette. Planen er å ta to kurs i mai/juni, pluss mental forberedelse ;) på selve masteroppgaven som jeg tar hull på for alvor i løpet av høsten.

For å gjøre dette enklest mulig gjennomførbart, håper jeg å pendle minst mulig inn til studiested, søke om noen ekstra lesedager fra jobb og kanskje benytte hjemmekontor-fleksibiliteten til skolearbeid innimellom.

Hus og hjem

- Å unngå panikk og utålmodighet over alt som vi ikke rekker å gjøre i huset.

- Planlegge hagen, begynne beplanting til våren.

- Male barnerom, innrede.

- Fikse kontor/gjesterom, lage skrivebord, finne smart løsning for oppbevaring av bøker.

- Slipe gulv.

(Drømmescenario: mye tid&penger: nytt vaskerom fra topp til tå, legge varmekabler og fliser i gang/yttergang, garasje) (Never gonna happen).

Personlig

- Å ikke la meg irritere unødvendig, fokusere på det gode foran det mindre gode.

- Tøyle utålmodigheten min (ved behov).

- Være tilstede.

Diverse

- Lese (flere) bøker

- Teste ut nye matoppskrifter litt oftere

- Drikke mer rødvin

- Fokusere (og gjennomføre!) på et sunt kosthold & mosjon

- Fortsette å bruke naturen, små og store turer.

Men viktigst av alt; å være en god mamma for lille S og en god kjæreste for min kjære :hjerter_rundt:

Endret av Molo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker dere en god jul! Det er bare SÅ koselig å lese her, jeg leser alt du skriver. Det høres nydelig ut med en stille morgenstund for deg selv. Jeg nyter også morgenene, selv om jeg egentlig er veldig glad i å sove litt frampå. Men det blir ikke så mye av det lenger, og det er helt greit. Elsker å ikke måtte stresse om morgenene, det er bare helt herlig.

God tur til svigers, og så håper jeg ranglen kom i posten i tide.

Mange jule-:klemmer: til deg og dine!

Takk for ønsket om en god jul, Mercier :klemmer:

Vi har kost oss veldig på juleferie, selv om det ble noe hektisk med masse familiebesøk. Ti dager var egentlig mer enn nok, merket at lillefrøkna var sliten, selv om hun har oppført seg eksemplarisk hele tiden. Men det er noe med det der med stadig nye overnattingssteder, mange (fremmede) mennesker, mye bilkjøring osv.

Det var vanvittig deilig å låse seg inn her onsdag kveld, bare oss tre, i ro og fred :)

Nyttårsaften feiret vi helt alene, lillefrøkna sovnet 18.30 og sov igjennom alt av raketter og bråk. Vi laget god mat, drakk litt sjampanje, så på tv og på fyrverkeriet fra vinduet da klokka ble tolv. Klokken halv ett sov vi. Helt herlig :fnise:

Håper dere hadde en fin jul, og en fin nyttårsfeiring :)

Ps. Rangla lå i posten da vi kom hjem ;)

Endret av Molo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår, kjære Molo! :klemmer: Det høres ut som om dere har hatt en flott jule- og nyttårsfeiring, og jeg er veldig imponert over 2010-lista di. Fornuftige og gjennomtenkte planer! Skal du virkelig i gang med masteren til høsten alt? Synes liksom du begynte på studiet nå i høst, men det stemmer jo ikke. :fnise:

Ønsker deg og dine et flott år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår til deg også, Joyce :)

Ja, det er utrolig hvor fort tiden går. Synes også det virker som om det var i høst jeg startet på studiet, men det er det jo ikke :sjokkert: Jeg merker at jeg har lyst å sette på bremsen innimellom, denne karusellen snurrer altfor fort. Ubehagelig fort, merker jeg. Plutselig er jeg gammel. :forvirret:

Vel, uansett, en fin søndag. Snøen ligger i tykke lag utenfor vinduet, og jeg og Mannen har brukt formiddagstimene på å være litt kreativ: lage collage og sette i rammer. Planen er at de skal opp på veggen på snuppas rom når vi engang får malt og ordnet der.

Ellers så skal vi snart ha fotosession her. Har lest litt mer om kreativ sone på kameraet og portrettfotografering, i håp om å få til et bra bilde som kan pryde takkekort og invitasjon til navnefest. (Ja, vi er trege med begge deler).

Har skrudd kameraet fast på stativet, nå venter jeg bare på litt mer dagslys og snuppa i rett humør, så krysser jeg fingre for et par blinkskudd. Molo gjør ting hun ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av 143 bilder ble tre av dem ok :eeeh:

Altfor mye bevegelse hele tida. Men jeg fikk iallfall redigert et par av dem på picnik.com (takk for tipset for lenge siden, Mercier), utrolig enkel og brukervennlig side. Det gjorde at takkekortene ble ferdig og bestillingen sendt avgårde til fotoknudsen.no. Føles bra å bli ferdig med det.

Rolig dag i dag. En tur ned i byen, fikk gjort noen ærender, byttet litt tøy til snuppa og sånt. En cappucino ble det også :) Nå dufter det godt fra ovnen: en form med ovnsbakt kylling med estragon, sopp m.m. sender apetittvekkende dufter ut i rommet. Jeg er sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bakt brød i dag. Rene terapien å elte og kna, å la tankene fly, leke med mulighetene fremover. Et jobbmøte har bidratt til noe usikkerhet for det inneværende året, sånn sett har jeg fått en dårlig start på 2010. Men jeg er optimist, jeg tror det går bra, jeg tror det ordner seg, alt sammen. De neste ukene blir spennende, da faller avgjørelsen.

Det lugger litt i halsen i dag, jeg drikker te for harde livet og prøver å fortrenge at det er -22 ute i dag. Helt vanvittig kaldt. Heldigvis har vi det godt og varmt inne, fyrer i ovnen og koser oss. Jeg begynner imidlertid å bli lei av å ikke kunne gå turer med barnevognen etc., det er dagesvis siden det har vært greie nok temperaturer til å ha henne med ut i.

Har laget pærepurè til henne, og hun digger det, søtt og godt som det jo er :) Ellers er hun begynt med seksmåneders grøt nå, noe hun synes er helt greit, selv om hun ikke spiser de voldsomme porsjonene enda. Hun har hatt et par dager hvor hun "vil bestemme selv"; hun har demonstrativt knepet munnen sammen og vridd hodet vekk, samtidig som hun har et veldig lurt glimt i øynene og smilet på lur. Må bare le til henne, det er ingen tvil om at hun begynner å forstå at hun faktisk i noen grad kan påvirke tingene.

Ellers ler hun hjertelig når vi gjemmer oss og titter frem og sier BØ!, det er helt herlig å høre den latteren hennes, jeg blir aldri lei. Og når vi tuller, så kaster hun hodet fra side til side med sammenknepne øyne og tunga ut i venstre munnvik, det er utrolig at de forstår så mye selv når de er så små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest Miss O'Hara

Å, for en fantastisk herlig og harmonisk dagbok, Molo! Takk for hilsen i nye boka mi, og nå har jeg deg på Mine innlegg omsider. Kjenner igjen så mye...

Så godt å lese at det er mulig å ha et godt liv med spedbarn. Min egen med sønnen var så annerledes :tristbla:

Skal virkelig stikke innom oasen din oftere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Å, så hyggelig med besøk, Miss :)

Trist å lese at den første tiden med sønnen din ikke var helt sånn som du ønsket. (Men kanskje kommer det nye muligheter...?)

Oase og oase, fru Blom. Den siste tida har vært alt annet enn harmonisk her på adressen, med mye usikkerhet knyttet til jobb og nedbemanning for oss begge to. Har vært nærmest paralysert, livet har vært på stand-by, det lengste jeg (kanpt nok) har klart å planlegge, har vært dagens middag. Skikkelig kjip opplevelse, jeg har virkelig dyp respekt for mennesker som lever med usikkerhet knyttet til jobb over lengre tid.

Heldigvis for oss har alt ordnet seg :) Tankene mine vandrer til de som det ikke ordnet seg for, vi var heldige denne gangen. Jeg puster med magen igjen, vi kan igjen planlegge, leke oss med planer for både hus & hjem, rett og slett la livet gå videre med sikker inntekt i jobber som vi begge stortrives i. Heldige, det er det vi er.

Lille S utvikler seg i en farlig fart nå. Forrige helg knakk hun virkelig rullekoden, begge veier. Nå finner jeg henne aldri igjen hvor jeg la henne, hun ligger like gjerne utenfor matta som på :fnise:

Hun er så opptatt av kontakt med oss, blir jublende glad når en av oss kommer inn i samme rom som henne, uavhengig av om vi har vært på do, hentet ved utenfor ytterdøra eller har vært på jobb en hel dag. Sånt er til å smelte fullstendig av.

Også liker hun å danse! I går rocket hele familien på tre til Tik Tok (!) på full guffe i stua, hun sprellet med armer og bein, lo og hvinte fornøyd når pappaen kastet henne opp i lufta. Håper forresten ingen gikk forbi huset her i går på den tida, da fikk de seg iallfall en billig latter :ler:

Mannen er på farten med jobb, så kveldene er mine, helt alene. De første par kveldene er deilige, men så kommer savnet. Uvant å være bare meg og henne hjemme i ukedagene (og litt slitsomt også, særlig hvis hun finner ut at hun skal være litt våken om nettene). Men -er begynt å jobbe en dag i uken nå, og det er veldig, veldig godt. Godt å være noe annet enn bare mamma, å koble inn andre deler av hjernen enn bleie-amme-husvask-delen ;) Blir en bedre mamma av det også, faktisk :)

Velvel, har hatt jentene på lunsj her i dag, har ikke fått sjainet opp helt enda, så det må gjøres nuh i denne stund. Så blir det sofaen igjen etterpå, kanskje med noen søte lunsjrester... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg husker:

Hun har sånn temperament, lillefrøkna vår. I går ble hun rasende for at hun ikke klarte å klikke på plass de små lukene på den røde plastbussen hun fikk til jul. Skikkelig rasende. Prøvde og prøvde, men fikk det ikke til, mer og mer hissig for hvert mislykka forsøk. Jeg må bare le.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sliten :Gjesp: Snuppa har vært grinete i hele dag, det er veldig uvant, så jeg lurer på om det er tenner eller noe. Jeg holder iallfall på å gå fra forstanden snart :forvirret:

Stakkars lille jenta mi, noe sliter hun med i dag, det er helt sikkert. Håper det gir seg snart, har veldig behov for en rolig kveld kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun måtte bæres i søvn i kveld for første gang på mange, mange måneder. Er usikker på hva som har plaget henne i dag, får sjekke munnen hennes nøye i morgen for å se om jeg kan skimte tannebisser.

Ellers er det jo endel forandringer som den lille jenta vår sikkert merker; jeg er begynt å jobbe litt, pappaen er for tiden mye borte med jobb, hun er i stadig utprøving av ny mat, har gjort et hopp i den motoriske utviklingen i det siste, etc. Sikkert ikke så lett for en liten kropp med alle disse endringene.

Vugget henne rolig mens jeg gikk, sang "Når trollmor har lagt sine elleve små troll" stille, nesten hviskende, inn i øret hennes. Hikstene gav seg etterhvert, ble avløst av rolige åndedrett. Nese og ansikt boret inn mot brystet mitt, den ene hånden som holdt godt fast i håret mitt. Jeg stikker nesa forsiktig ned i hodet hennes, snuser inn duften av nybadet baby, kjenner varmen og de små, myke dunene kile mot nesen min. Tung sovebaby, endelig avslappet og rolig. Kritiske punkt var selvfølgelig når hun skulle legges i senga si, men det gikk heldigvis fint. Litt sukk og ynk, kluten opp til ansiktet, smokken i munnen og dyna over. Jenta mi :hjerte:

----

Nå er jeg helt kaputt. Tror ikke det blir gjort noe som helst fornuftig i kveld. Litt rot får tåles, jeg fortjener en tett date med sofaen i kveld, synes jeg ;)

Har bestilt kontroll av det elektriske anlegget i dag. Føles bra å få sjekket opp i sånt, er jo et gammelt hus vi bor i. Tidligere eier var elektriker, så forventer jo ikke de groveste feilene, men man vet jo aldri...

Noe bra på tv i kveld? *sjekke tv-oversikten*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Krevende når de får slike dager :) ofte er det ingenting vi kan se, kanskje skjer det bare mye i den lille kroppen eller de bearbeider noen inntrykk de har fått. Søte lille :hjerte:

Håper du får slappet godt av i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk, det var minimalt av brukbar kvalitet i går på tv-ruta, så det ble veldig tidlig kveld på meg. Godt, jeg var sliten. Fikk en god natts søvn kun avbrutt av et måltid mat før dagen startet 05.15 :roll:

I dag har jeg handlet de søteste sommerbodyene (med kort erm) på salg :hoppe: Det er ikke salget jeg hopper litt for, men tanken om at det faktisk går mot lysere tider :) Følte ikke jeg hadde sommer i fjor; første halvdelen holdt jeg på å forgå av varme, og andre halvdelen forsvant helt vekk i nyfødt-tåka. Så denne sommeren skal jeg virkelig nyte. Gleder meg.

Wich reminds me: jeg må begynne å planlegge hagen snart. Har en stor gressplen med hvitt stakittgjerde rundt, men den er dessverre veldig lite beplantet. Kun et stort, gammelt epletre (som jeg elsker). Men jeg synes sånt er såå vanskelig. Har null erfaring som hageeier, det er jo ikke mer enn ti måneder siden vi kjøpte her, og før det har jeg aldri hatt hage. Iallfall ikke som jeg har eid.

I fjor fikk jeg plantet et par syrintre, syrintrær i blomst er kanskje noe av det vakreste som finnes. Også lavendel. Jeg laget et lite bed og plantet ut lavendelen jeg hadde i krukkene, så jeg er spent på om de har overlevd vinteren.

Hm. Hva mer må man ha. Og hvor. :vetikke: Tror det ligger an til litt konsulenthjelp fra mamma her, ja :sol:

Jeg har så lyst på en sånn oppladbar støvsuger med integrert håndstøvsuger på. Frøkna har begynt å flytte seg rundt på gulvet, hvilket innebærer at mora kanskje må begynne å støvsuge litt hyppigere :gjeiper:

Akk ja, akk ja. Hvilke luksusproblemer man egentlig har.

Dagens middag blir fiskekaker. Jeg er veldig glad i det. Det beste er å være i den byen nord¨på, og gå på kaia og kjøpe helt nylagede, varme fiskekaker. Mmmmm. Er ikke det samme med kakene fra supern altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...