Gå til innhold

Hverdagsliv


Molo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oppdaterer meg litt.

Hvordan gikk leggingen i går da?

Joda, sånn tålig greit, men ikke fullt så glatt som kvelden før. Måtte bære i 2-3 minutter før hun sovnet helt. Ikke så aller verst.

Og nå er det kveld igjen, snuppa er på badet og får på pysj. Så får vi se hva kvelden bringer.

De siste nettene er hun begynt å spise så ofte igjen. Hver annen time. Det er litt slitsomt for mammaen, jeg kunne tenke meg tre-fire timer sammenhengende søvn. :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammenhengende søvn er gull verdt.

Ligger jeg i senga og hører lillegutt våkner tenker jeg; nei - sove litt til.. Mamma orker ikke..trøtt... Men så kommer jeg meg opp og i sprinkelsenga blir jeg alltid møtt med det største gliset. Han er smørblid om natta. Og da blir liksom trøttheten glemt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kjenner meg veldig igjen i det der, Aricept. Utrolig hva et lite smil kan gjøre :)

Sitter her på tå hev, hun har bare hatt ultrakorte blunder i dag, så jeg er klar for å løpe ut på terrassen og rulle vogna frem og tilbake så snart det er den minste lyd fra vogna. I håp om en litt lengre blund nå. Både hun og jeg trenger det, jeg har hodepine i dag.

Hun leverte en kjempebleie like før vi gikk ut nå, så det er kanskje den som har forstyrret formiddagssøvnen hennes i dag.

Hadde tenkt å være sosial i dag, men da må jeg gå til byen. Med dagens form frister ikke det, så jeg tenker jeg legger meg litt under pleddet på sofaen i stedet, såfremst frøkna har planer om å sove litt i vogna da.

Jeg blir litt imponert over folk som har rutiner. Jeg skjønner ikke hvordan man klarer det. Hvordan de klarer å "bestemme" at de små skal gjøre sånn og sånn, på riktig angitt tidspunkt?

Jeg føler vel fremdeles at hun er utenfor min kontroll, jeg har i forsøket på rutiner flere erfaringer som bare har ført til kjempefrustrasjoner. Da har det bare blitt en dårlig opplevelse for alle parter.

Så her er det absolutt ikke rutiner, de rutinene vi har er det mer eller mindre frøkna selv som har bestemt. At hun for eksempel legger seg for natta rundt 20.30, er absolutt ikke noe vi har bestemt. Den har hun selv funnet ut av. At hun nå plutselig vil ta smokk, kan ikke vi ta æren for. Plutselig fant hun ut at det var godt.

Jeg kommer til å slite vettet av meg og føle at jeg stanger hodet mot en vegg og svømmer motstrøms i kampen om rutiner. Derfor lar vi være. Vi tar det som det kommer. Iallfall inntil videre. Hverdagen er jo fin som den er, at hun ikke sovner klokken nitten-null-null eller sover i egen seng hele natta, det klarer jeg ikke å hisse meg opp over. Tiden ordner vel det meste. Eller er jeg naiv? Mulig jeg kommer til å spise og svelge hvert eneste ord og bokstav av dette om en stund, men akkurat i dag føles Prosjekt Rutine som Prosjekt Håpløst. Mission Impossible.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å slite vettet av meg og føle at jeg stanger hodet mot en vegg og svømmer motstrøms i kampen om rutiner. Derfor lar vi være. Vi tar det som det kommer. Iallfall inntil videre. Hverdagen er jo fin som den er, at hun ikke sovner klokken nitten-null-null eller sover i egen seng hele natta, det klarer jeg ikke å hisse meg opp over. Tiden ordner vel det meste. Eller er jeg naiv? Mulig jeg kommer til å spise og svelge hvert eneste ord og bokstav av dette om en stund, men akkurat i dag føles Prosjekt Rutine som Prosjekt Håpløst. Mission Impossible.

Vi har også gjort det sånn, og har ihvertfall ikke oppdaget noen negative bivirkninger av det så langt. Det eneste vi har en slags rutine på er at hun får mat tre ganger om dagen, at hun bader to ganger i uka og at hun helst ikke skal ha mer enn to lurer på dagtid, men uten noen føringer på når. That's it. En venninne av meg som nylig har fått en liten gutt har allerede kveldsrutine og fast leggetid, pluss at hun ammer til faste tider om natten og snakker om nattavvenning, og jeg blir litt sånn: :hakeslepp: Han er ikke to måneder en gang! Folk er jo forskjellige, og babyer også, men jeg synes nok muligens at hun tar mer hensyn til egne behov enn babyens. Kanskje. *hvisker*

Jeg er av den oppfatning at særlig det med søvn er det greit å la barnet styre "rutinen", ikke omvendt. For min egen del var ihvertfall resultatet i de periodene mamma og pappa prøvde på fast leggetid at jeg ble liggende våken i mange timer (mye lenger enn jeg ellers ville vært våken), i motsetning til om jeg fikk være oppe til jeg var trøtt - da sovnet jeg fort og greit. Sånn er jeg fortsatt. Jeg kan ikke legge meg etter klokka. Riktignok gjør det at jeg ifølge enkelte søvn-"eksperter" (Naphaug og co) har vært overtrøtt hele livet, men... :ler:

Jeg vet ikke om du henger på Tett inntil (TI), men der inne er det flere som omtaler noe de kaller "TI-metoden", som går på mye av dette. Å la barnet styre, både når det gjelder søvn og pupp, og at barnets behov er i forsetet, ikke foreldrenes. Innen visse grenser, såklart, våkner ungen hver time natta gjennom må man jo gjøre noe, for alles "sanity". Men du skjønner tegninga. :) Jeg tror at den måten å angripe det på gir trygge og fornøyde unger. Det er ihvertfall erfaringen vår så langt. Lillejenta skulle "etter boka" ha kommet i den alderen der alt nytt er skummelt nå, men hun er trygg og fornøyd, og når hun møter fremmede kikker hun på pappa'n eller meg for å sjekke at det er greit, før hun setter i et smil som smelter selv den sureste bussjåfør. ;) Det er sånn at fremmede kommenterer at hun virker så trygg, og for meg sier det litt.

Hehe, dagens avhandling! Men dette er et tema jeg har tenkt mye på, det skjønner du sikkert. :fnise: Det er mange meninger om disse tingene, men jeg tror ihvertfall ikke du gjør noen skade ved å la henne styre selv. Snarere tvert i mot. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller er jeg naiv? Mulig jeg kommer til å spise og svelge hvert eneste ord og bokstav av dette om en stund, men akkurat i dag føles Prosjekt Rutine som Prosjekt Håpløst. Mission Impossible.

Livredd for å ha ambisjoner selv. Her hjemme går det fra dag til dag, og så plutselig kan jeg skryte på meg at jeg har fått til en slags rutine. MEn den er det egentlig hun som har laget selv :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, kjenner meg veldig igjen i det der, Aricept. Utrolig hva et lite smil kan gjøre :)

Sitter her på tå hev, hun har bare hatt ultrakorte blunder i dag, så jeg er klar for å løpe ut på terrassen og rulle vogna frem og tilbake så snart det er den minste lyd fra vogna. I håp om en litt lengre blund nå. Både hun og jeg trenger det, jeg har hodepine i dag.

Hun leverte en kjempebleie like før vi gikk ut nå, så det er kanskje den som har forstyrret formiddagssøvnen hennes i dag.

Hadde tenkt å være sosial i dag, men da må jeg gå til byen. Med dagens form frister ikke det, så jeg tenker jeg legger meg litt under pleddet på sofaen i stedet, såfremst frøkna har planer om å sove litt i vogna da.

Jeg blir litt imponert over folk som har rutiner. Jeg skjønner ikke hvordan man klarer det. Hvordan de klarer å "bestemme" at de små skal gjøre sånn og sånn, på riktig angitt tidspunkt?

Jeg føler vel fremdeles at hun er utenfor min kontroll, jeg har i forsøket på rutiner flere erfaringer som bare har ført til kjempefrustrasjoner. Da har det bare blitt en dårlig opplevelse for alle parter.

Så her er det absolutt ikke rutiner, de rutinene vi har er det mer eller mindre frøkna selv som har bestemt. At hun for eksempel legger seg for natta rundt 20.30, er absolutt ikke noe vi har bestemt. Den har hun selv funnet ut av. At hun nå plutselig vil ta smokk, kan ikke vi ta æren for. Plutselig fant hun ut at det var godt.

Jeg kommer til å slite vettet av meg og føle at jeg stanger hodet mot en vegg og svømmer motstrøms i kampen om rutiner. Derfor lar vi være. Vi tar det som det kommer. Iallfall inntil videre. Hverdagen er jo fin som den er, at hun ikke sovner klokken nitten-null-null eller sover i egen seng hele natta, det klarer jeg ikke å hisse meg opp over. Tiden ordner vel det meste. Eller er jeg naiv? Mulig jeg kommer til å spise og svelge hvert eneste ord og bokstav av dette om en stund, men akkurat i dag føles Prosjekt Rutine som Prosjekt Håpløst. Mission Impossible.

Kjære Molo! :klemmer: Du er ikke naiv. Jeg glemte å skrive hos meg at det er snuppa her som har bestemt dem også, og de kom ikke skikkelig på plass før hun rundet vel tre måneder. Jeg har bare slengt på rammene rundt, og så ordner det seg liksom bare. Jeg merker nå at hun forventer at det skal skje "noe" rundt leggetidspunktet, så jeg gjør henne klar til sengen til samme tidspunkt ca, uansett trøtthetsgrad. Men det er ikke mer enn litt over en måned siden hun fremdeles la seg kl 19.30-20, og så har hun gradvis villet legge seg tidligere og tidligere. Høres ut som snuppa deres også det. Hun er jo så liten enda, og det er visst ikke før de nærmer seg fem måneder at de begynner å skjønne rekkefølgen på aktivitetene gjennom dagen.

På dagtid er det anyone's game hos oss, og måltidene på dagtid er det heller ikke rutine på. Jeg stresser ikke med det i det hele tatt. Så lenge hun er fornøyd skal hun slippe å sove midt på dagen om hun ikke er spesielt trøtt, og hun trenger ikke spise bare fordi jeg har full pupp, hun viser jo når hun er sulten. :)

Så bare kos deg og ta en dag av gangen du Molo, og så faller nok bitene på plass litt etter litt. Slik jeg ser det er det ikke vits i å trumfe gjennom en rutine dersom dere klarer dere fint slik dere har det nå. Det mener jeg iallefall.

Håper dere har en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, dere altså :klemmer: Dere er gode! Får prøve å svare litt i rekkefølge her:

Vi har også gjort det sånn, og har ihvertfall ikke oppdaget noen negative bivirkninger av det så langt. Det eneste vi har en slags rutine på er at hun får mat tre ganger om dagen, at hun bader to ganger i uka og at hun helst ikke skal ha mer enn to lurer på dagtid, men uten noen føringer på når. That's it. En venninne av meg som nylig har fått en liten gutt har allerede kveldsrutine og fast leggetid, pluss at hun ammer til faste tider om natten og snakker om nattavvenning, og jeg blir litt sånn: :hakeslepp: Han er ikke to måneder en gang! Folk er jo forskjellige, og babyer også, men jeg synes nok muligens at hun tar mer hensyn til egne behov enn babyens. Kanskje. *hvisker*

Jeg er av den oppfatning at særlig det med søvn er det greit å la barnet styre "rutinen", ikke omvendt. For min egen del var ihvertfall resultatet i de periodene mamma og pappa prøvde på fast leggetid at jeg ble liggende våken i mange timer (mye lenger enn jeg ellers ville vært våken), i motsetning til om jeg fikk være oppe til jeg var trøtt - da sovnet jeg fort og greit. Sånn er jeg fortsatt. Jeg kan ikke legge meg etter klokka. Riktignok gjør det at jeg ifølge enkelte søvn-"eksperter" (Naphaug og co) har vært overtrøtt hele livet, men... :ler:

Jeg vet ikke om du henger på Tett inntil (TI), men der inne er det flere som omtaler noe de kaller "TI-metoden", som går på mye av dette. Å la barnet styre, både når det gjelder søvn og pupp, og at barnets behov er i forsetet, ikke foreldrenes. Innen visse grenser, såklart, våkner ungen hver time natta gjennom må man jo gjøre noe, for alles "sanity". Men du skjønner tegninga. :) Jeg tror at den måten å angripe det på gir trygge og fornøyde unger. Det er ihvertfall erfaringen vår så langt. Lillejenta skulle "etter boka" ha kommet i den alderen der alt nytt er skummelt nå, men hun er trygg og fornøyd, og når hun møter fremmede kikker hun på pappa'n eller meg for å sjekke at det er greit, før hun setter i et smil som smelter selv den sureste bussjåfør. ;) Det er sånn at fremmede kommenterer at hun virker så trygg, og for meg sier det litt.

Hehe, dagens avhandling! Men dette er et tema jeg har tenkt mye på, det skjønner du sikkert. :fnise: Det er mange meninger om disse tingene, men jeg tror ihvertfall ikke du gjør noen skade ved å la henne styre selv. Snarere tvert i mot. :)

*Joyce*, takk for at du deler tankene dine om temaet med meg. Det er godt å høre at snuppa deres har fått styre søvnen selv, og at det faktisk fins håp ;) Nå høres det jo ut som om vår lille S er en skikkelig umulius, hun er en glad og fornøyd liten frøken som forsåvidt er ganske enkel å legge (klokka halv ni, vel og merke :fnise:).

Jeg har tenkt litt på det med såkalte rutiner i ettermiddag, og egentlig har jeg vel kommet frem til at hjertesukket mitt i dag har bygget seg litt opp over tid, sannsynligvis etter for mye lesing på diverse babyrelaterte nettsteder og fora. I tillegg til at jeg selv nok hadde en forventing om at rutiner var en smal sak (før hun kom til verden) og at det bare var snakk om å være konsekvent nok (ja, vi er blitt verdensmestre i kamelsvelging etter å ha blitt foreldre;))

Jeg tror jeg blir forvirret av ordet rutiner, og måten det blir brukt på i babysammenheng. For meg innebærer rutiner noe jeg kan kontrollere, bestemme og styre, noe jeg definitivt ikke kan med lille S ennå :fnise: Derfor er det veldig befriende å lese det Alive og Mercier skriver under; at babyen har bestemt rutinen, mens man på en måte kontrollerer rammene rundt og stimulerer til at barnet skal fortsette med rutinen. Da er jeg med, da er jeg på linje med resten av verden ifht hva man mener med baby-rutiner :idesmil:

Dessuten så er vel de små også veldig forskjellige, for noen går legging fint, mens barnehagestart er en katastrofe, for å sette det litt på spissen.

Jeg får lene meg tilbake og slappe av. Og pussig nok, jo mer avslappet man er, jo enklere går det å for eksempel legge. Kanskje det er min rutine? ;)

Livredd for å ha ambisjoner selv. Her hjemme går det fra dag til dag, og så plutselig kan jeg skryte på meg at jeg har fått til en slags rutine. MEn den er det egentlig hun som har laget selv :ler:

Så godt å høre. Det er sånn det er her også.

Kjære Molo! :klemmer: Du er ikke naiv. Jeg glemte å skrive hos meg at det er snuppa her som har bestemt dem også, og de kom ikke skikkelig på plass før hun rundet vel tre måneder. Jeg har bare slengt på rammene rundt, og så ordner det seg liksom bare. Jeg merker nå at hun forventer at det skal skje "noe" rundt leggetidspunktet, så jeg gjør henne klar til sengen til samme tidspunkt ca, uansett trøtthetsgrad. Men det er ikke mer enn litt over en måned siden hun fremdeles la seg kl 19.30-20, og så har hun gradvis villet legge seg tidligere og tidligere. Høres ut som snuppa deres også det. Hun er jo så liten enda, og det er visst ikke før de nærmer seg fem måneder at de begynner å skjønne rekkefølgen på aktivitetene gjennom dagen.

På dagtid er det anyone's game hos oss, og måltidene på dagtid er det heller ikke rutine på. Jeg stresser ikke med det i det hele tatt. Så lenge hun er fornøyd skal hun slippe å sove midt på dagen om hun ikke er spesielt trøtt, og hun trenger ikke spise bare fordi jeg har full pupp, hun viser jo når hun er sulten. :)

Så bare kos deg og ta en dag av gangen du Molo, og så faller nok bitene på plass litt etter litt. Slik jeg ser det er det ikke vits i å trumfe gjennom en rutine dersom dere klarer dere fint slik dere har det nå. Det mener jeg iallefall.

Håper dere har en fin kveld!

:klemmer: Takk for support. Det jeg har uthevet er egentlig det jeg tenker, kort oppsummert :) Hva er det han sier, han skåne-svensken? Det løser sej? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin kveld ja. For andre gang i S historie har hun klart å sovne med bare smokken. Flinke jenta mi. Og det fem på halv ni ;)

Ammet henne først, også ga jeg henne smokken etterpå. La henne litt over på siden, pakket dyna godt rundt henne og la meg inntil henne. Med en gang jeg begynte å synge "når trollmor har lagt sine elleve små troll", falt den lille kroppen helt til ro, og hun sovnet noen minutter etterpå. Jeg lå sånn en stund til jeg var helt sikker på at hun hadde sovnet godt, og listet meg ut av soverommet. Tipper det blir amming igjen rundt klokken 23. Kosejenta mi :hjerte:

Og vet dere hva? Fredag skal a mor sjøl på teater i storbyen og ut og spise etterpå med venninner :mrgreen: Jeg gleder meg, og er veldig spent på hvordan alt kommer til å gå her hjemme. Pappaen skal styre mat og legging, men det går helt sikkert veldig bra. Håper det blir en fin opplevelse for dem begge. Jeg pumper og pumper, sambos største skrekk er at han skal gå tom for melk, så her fylles fryseren :ler:

Nå blir det en kjapp overflateshining her, før sambo skal vise meg drømmehuset på nett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livredd for å ha ambisjoner selv. Her hjemme går det fra dag til dag, og så plutselig kan jeg skryte på meg at jeg har fått til en slags rutine. MEn den er det egentlig hun som har laget selv :ler:

Samme her. Og med rutiner så mener jeg at det samme skjer hver dag med hvertfall to timers margin +/- ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teater og storbytur med venninner var aldeles fantastisk. Helt merkelig å kunne føre en samtale med fullt fokus, det føles som evigheter siden sist. Må innrømme at det var litt skummelt å si hadet til lillefrøkna, men en beroligende sms fra pappaen etterhvert, var det som skulle til for å få meg til å slappe helt av.

Det hadde gått kjempefint her hjemme mens jeg var borte, både mating og legging gikk uten problemer, og jeg er så glad, så glad for at det ble en god opplevelse for alle parter.

Var hjemme først i 2-tida på natta, og strever ennå med å ta igjen litt søvn *komatøs*

I natt ammet jeg klokken 23.30, 01.00, 03.00, 05.00 og 06.30. Jeg blir smårar. Har følt meg sliten og tiltaksløs i dag, og har ikke hatt den gode søndagsfølelsen som jeg pleier å ha. Vondt i hodet har jeg og. Sutre, sutre.

I det minste har vi planlagt og skrevet lister over de neste prosjektene i huset. Den som bare hadde hatt masse penger og masse tid :sukk: Men baby-steps, baby-steps...

Jeg har også overført bilder fra kameraene til pc-en, og distribuert et par blinkskudd av familiens håpefulle til stolte besteforeldre på begge sider.

Ikke noen som har et bra (og enkelt) tips på arkivering av digitale fotos? Her råder et salig kaos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres herlig ut med en tur på byen! :Nikke: Det er godt å komme seg ut litt og bare være seg selv noen timer. Det trenger vi!

Jeg bruker iPhoto til bildebehandling (enkel sådan, ska jeg bearbeide noe mer overfører jeg dem til mannens laptop, siden han har Aperture), og der kan jeg lage mapper i det uendelige, pluss at bildene kan ligge flere steder. Så jeg lager mapper for alle "events" - ferier, spesielle dager som konfirmasjon og bryllup, lillejentas første måned osv - og i tillegg har jeg noen store samlemapper à la lillejenta, familiesammenkomster, blomster (jeg tar vanvittig mye bilder av blomster!), katten min, håndarbeidsprosjekter, bilder til blogg, etc. Og så er det bare å dra bildene til de aktuelle mappene når jeg har overført dem... Veldig greit. Og så enkelt at jeg gjør det. Men jeg vet dessverre ikke om tilsvarende til PC...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at det gikk så fint å dra ut med venninnene dine! Hørtes ut som om dere hadde en koselig kveld. :)

Jeg tenkte jeg skulle gi et innspill på arkivering av bilder, dersom det er organisering du mener? (Arkivering som i sikkerhetskopiering gjør jeg ved å legge alt over på en ekstern harddisk. Men det finnes vel gode nettsteder som kan oppbevare bildene enten gratis eller veldig billig. Jeg vurderer det også).

Men altså, arkivering/organisering. Jeg hadde masse rot i bildene jeg også, så det jeg gjorde var rett og slett å opprette årsmapper (eks 2009) og så opprette undermapper for hver måned. Dette har fungert supert for meg, for dersom jeg vil se etter noen spesielle bilder husker jeg som regel omtrent når jeg tok dem, og kan derfor bare gå i månedsmappen og finne dem. Dersom du tar veldig mange bilder kan det kanskje være en ide å opprette ukesmapper også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips, Joyce. Lurt å dele inn i "happenings" også, ikke bare etter dato eller måned/år.

Frøkna har blitt lagt inn på eget rom de siste to nettene. Blir litt mye opp og ut av senga på meg om natta, men jeg synes faktisk (inntil videre) det er verdt det.

Det er godt å slippe å være så enormt stille om natta, og slippe å ligge "fastfrosset" i en stilling. Også lese på senga da, det har jeg gjort siden jeg lærte meg å lese. Er helt avhengig, og nå merker jeg at lysten og energien er tilbake til det, så de siste par kveldene har jeg kost meg veldig med Magasinet og Aftenpostens fredagsmagasin.

Jeg tror snuppa sover bedre også, det var jo hovedgrunnen til at vi flyttet henne. Det virker ikke til at hun våkner så lett nå av at vi snur og vender på oss. Men hun spiser så ofte om natta at jeg blir helt smårar. Vi skal forsøke ny taktikk i natt: å ikke amme henne så ofte. Prøve å heller roe henne med smokk og litt kos, så nå må mannen (enda mer) til pers, sånn at hun ikke lukter mat. Hadde vært en fordel om hun heller spiste litt hyppigere på dagen og sjeldnere på natta. De siste nettene har hun spist annenhver time.

Jesyesyes. Planer for dagen: drikke kaffe og fenikkelte. Få besøk av venninne med jevnaldrende baby, trille tur sammen og drikke kaffe og spise kake her etterpå. Ohlala, hvilken luksus det er å ha permisjon. Vi er utrolig heldige i Norge. Jeg tenker ofte på det nå som jeg er hjemme med lillefrøkna. Vi har ikke mye å klage på.

Og jeg skjønner enda ikke at man får 970,- av staten Norge hver eneste måned til hun fyller atten. Det er veldig, veldig flott. Vi er født med en sølvskje en viss plass, vi nordmenn.

Edit: skrivefeil

Endret av Molo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har spist sjeldnere på natta de siste dagene. Nå går det minimum tre timer mellom hver amming, og det må jeg si meg fornøyd med. Hun er jo ikke gamle jenta.

I går så jeg for første gang tendenser til begynnende rulling fra rygg til mage. Hun løftet beina og rullet over på siden. Det har jeg ikke sett før. Det tar nok litt tid før hun ruller rundt, for hun aaante ikke hva hun skulle gjøre da hun var kommet over på siden.

Må le litt av henne altså, for hun klarer lett å overraske seg selv. Hun kan skvette skikkelig når hun setter i et hyl eller når hun lager en eller annen smattelyd, eller bli skikkelig himmelfallen når hun, som i går, rullet over på siden.

I skrivende stund ligger frøkna under babygymmen, mannen er utenfor og graver ned noen rør før frosten kommer for alvor, mens jeg sitter her og har lyst å være kreativ. Jeg kunne tenkt meg å både strikke og sy, har masse ideer til kule ting å lage, men jeg kan ingen av delene. Har imidlertid "bestilt" kurs hos mamma i neste uke, strikking står på programmet. Det første jeg skal strikke, er en stor, grå puff. Hos mormor skal jeg lære hekling. Det hadde vært veldig morsomt å kunne. *veldig til husmor-tendenser her i dag*

Planene i dag er KOS. Så snart mannen er ferdig utenfor, fikser vi oss og drar til byen for en god kopp kaffe (og kanskje bittelitt kake...). Oksemørbrad med bacon og lekkert tilbehør til kvelds, nam, nam. Før den tid, kanskje vi også rekker en liten trilletur i skogen?

Ah, helg er bare best. Selv om jeg er i permisjon, synes jeg det er kjempeforskjell på hverdag og helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten, sånn btw hjertesukket mitt i forrige uke:

Lille S har funnet ut at hun vil legge seg rundt sju nå. Må bare le.

Alt ordner seg, "noen" må bare slutte å stresse med tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 4 uker senere...

:vinke: Tiden flyr.

Jeg, eller vi, skal jeg kanskje si, har det travelt med å kose oss glugg ;) Og innimellom kos og hygge er det jo alltid noe som skal fikses og ordnes, særlig når man har kjøpt et hus som ikke er av nyeste dato. Men vi nyter det, nyter å være en liten familie, og nyter å pusle med huset vårt som vi trives så godt i. Vi har det fantastisk bra, det er egentlig ikke mer å si :hjerte:

Jeg føler meg som verdens heldigste som får lov å oppleve akkurat dette, jeg forsøker å sette pris på hvert sekund, og lagre hvert eneste dyrebare øyeblikk. Sånn som i kveld, når hun skulle stelles for kvelden og lå der foran meg, bare i bleien. De små føttene som berører ansiktet mitt, som synes det er morsomt når jeg lager lyd hver gang føttene treffer fjeset mitt. Roen i den lille kroppen og øynene hennes når jeg forsiktig stryker føttene, på undersiden og oversiden, mens hun stirrer meg i øynene med et intenst brunt blikk. Det er øyeblikk jeg aldri vil glemme.

For tiden er det å lage lyd på innpust det siste hotte. Noe som resulterer i stadige små hostekuler. Også så glad og lykkelig når vi svarer på samme måte, armer og bein går som trommestikker mens hun smiler og hviner av fryd. Dessuten er det sjelden jeg finner henne nøyaktig samme sted som der jeg la henne. Hun er blitt flink til å flytte seg rundt på matten, og her om dagen fant jeg henne på gulvet. Hun har ikke helt skjønt hvordan man ruller ennå, men det øves intenst. Kommer seg fint over på siden, men så blir det vanskelig.

Det er så mye jeg kunne skrevet, så mye som kunne vært sagt. Lille gulljenta vår :rødme:

Tenk at det er blitt advent. Jeg forstår ikke hvor dagene forsvinner hen. Krans på døra og lyslykt med pynt er det på trappa, i tillegg til noen fine steiner og kongler. Inne er det ikke så mye som minner om jul, annet enn noen hyacinter, adventsstjerne (som er vanvittig stor, kjøpte feil, men er litt kul allikevel;)), adventslys og masse stearinlys overalt. Vi skal ikke være hjemme i julen, så derfor orker vi ikke å pynte så veldig.

Jeg har kakao i koppen, masse lys tent rundt meg, kjæreste i sofaen, datter i senga og Forbrytelsen i vente på tv. Fine torsdagskvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med oppdatering fra deg! Så deilig å lese at dere koser dere sånn, det minner som om min egen hverdag. Blir helt varm om hjertet når jeg leser om lille snuppa di som ligger med nakne føtter og koser seg med mammaen sin på stellebordet. Jeg er som deg, prøver å være tilstede i alle øyeblikkene, ikke la noe fare forbi uten å sette pris på det. Kos deg i helgen. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...