Gå til innhold

Hverdagsliv


Molo

Anbefalte innlegg

Så utrolig godt at dere har funnet ut av luftproblemene! Det høres ut som en enorm lettelse for dere alle! :jepp:

Hehe, jeg synes du er utrolig tøff som prøver deg på jogging! Nå skal det sies at det er omtrent det aller, aller kjedeligste og fæle jeg kan tenke meg i hele verden (å jogge, altså), så det er en aktivitet jeg har skydd som pesten siden vi kjørte Coopertesten på skolen. :ler: Men dermed er jeg også desto mer imponert over de som får det til! :pls:

:klemmer:

Joyce :vinke: Ja, det er virkelig en lettelse for alle at det ser ut til at luftproblemene er forsvunnet :Nikke: Har hatt en fin morgen her i dag, med tidlig spasertur i området her, som resulterte at frøkna sov halvannen time i vogna.

Nå ligger hun under uroa og "småkjefter", så jeg tror det er tid for mat.

Jeg er absolutt helt enig med deg når det gjelder jogging, men det sier vel noe om hvor desperat jeg er :ler: Også gjenstår det jo å se om jeg fortsetter med det, da. Har ikke akkurat statistikken på min side, for å si det sånn ;)

Tid for mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra det løser seg med luftproblemer, og ikke minst at det ikke er så vanskelig å forebygge! Lillegutt slet med luftsmerter de første ukene, helt til vi skjønte noe så enkelt som å ta en rapepause midt i måltidet...

Jogging... Imponert! Jeg kan trene på veldig mange andre måter, men denne kroppen løper ikke! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Nå har jeg lest gjennom hele dagboken din (med unntak av noen sider rett før termin- jeg ble litt revet med av spenningen :laugh: ), mens jeg egentlig skulle ha lest pensum ... :sjenert: Du skriver så ufattelig nydelig om det å bli mamma, og det stråler bare pur lykke ut av hvert ord ... Jeg kan nesten ikke vente til det blir min tur :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det løser seg med luftproblemer, og ikke minst at det ikke er så vanskelig å forebygge! Lillegutt slet med luftsmerter de første ukene, helt til vi skjønte noe så enkelt som å ta en rapepause midt i måltidet...

Jogging... Imponert! Jeg kan trene på veldig mange andre måter, men denne kroppen løper ikke! :ler:

Hei Aricept!

Hvordan står det til med dere? Fulgte jo med i den gamle dagboken din, og har lurt litt på hvordan dagene deres er nå. Husker dere hadde tøffe dager etter fødsel. Håper ting har gått seg litt til nå :)

Har funnet ut at løping gir mest mulig resultat på kortest mulig tid, så det var vel derfor jeg begynte i går. Nå føler jeg jo at jeg har imponert så mange med den joggeturen, at jeg rett og slett bare må fortsette :ler:

Dessuten er det nok litt forskjell på deg og meg; om jeg ikke husker feil var du tilbake til før-vekt og under det på null komma nix? Her sitter de siste ti kiloene som klistret, jeg får ingenting gratis, så de må nok bare jobbes av, dessverre.

Fin dag til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Nå har jeg lest gjennom hele dagboken din (med unntak av noen sider rett før termin- jeg ble litt revet med av spenningen :laugh: ), mens jeg egentlig skulle ha lest pensum ... :sjenert: Du skriver så ufattelig nydelig om det å bli mamma, og det stråler bare pur lykke ut av hvert ord ... Jeg kan nesten ikke vente til det blir min tur :rødme:

Wow! Så vanvittig hyggelig sagt :klemmer: Også er jeg veldig imponert over at du har lest hele dagboka, ikke fordi den er så lang, men over at du fant den interessant nok. Velkommen skal du være :)

Og når det gjelder det å bli mamma: slitsomt, men det beste som har skjedd meg ever :) Du har noe å se frem til, definitivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har ikke vært så mye innom her i det siste, det er så mange steder å være på nettet for tiden, og jeg tilbringer stadig mer tid på fotografirelaterte nettsteder. Men jeg stikker nå nesa inn i døra og får med meg det som skrives, iallefall. :-) Takk for koselig hilsen inne hos meg, jeg skal inn og skrive litt nå etterpå.

Er også veldig imponert over joggingen, jeg har ikke kommet igang med noe trening enda, og her er det ikke noen kilo igjen å jobbe av, men oppstramming som må til. Vi får motivere hverandre til å ta i et tak. :-)

Så bra at dere fant ut av luftsmertene, tenker det var en stor lettelse når vondtene hennes gav seg. :-)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, ny design. Skal nok bruke litt tid på å venne meg til det.

Vi flaskejublet for tidlig, de siste åar gangene vi har forsøkt, har hun nekta plant. Hulk. Det spøker for teaterturen min, jeg som har så vanvittig lyst og et veldig behov for å komme meg ut blant folk. Jentekveld hadde vært sånn energipåfyll. Men nekter hun, så nekter hun, selv om vi ikke har gitt opp ennå. Noen gode tips, anyone?

Hun står ute på terrassen og sover nå, har sovet i over en time i vogna. Godt for henne. Hun er virkelig ivrig på spisingen for tiden, i natt har jeg ammet henne annenhver time. Ikke i nærheten av å sove rundt denne jenta her, nei. Men hun er jo så liten ennå, og det funker ganske fint å bare slenge ut puppen når hun skal spise om natten.

Planen i dag er å gå en lang tur med vogna. That´s it. Noe sier meg at det er endel forefallende som burde gjøres, type husarbeid. Det tar jo aldri slutt.

Men nå: kaffe. Malabar. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, hei Mercier :)

Du er så flink å ta bilder, virkelig vakre bilder du har lagt ut på FB. Man kan tydelig se et talent for fotografering, ja.

Hvordan går det med lille S? Bare fint? Har dere koselige dager sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Aricept!

Hvordan står det til med dere? Fulgte jo med i den gamle dagboken din, og har lurt litt på hvordan dagene deres er nå. Husker dere hadde tøffe dager etter fødsel. Håper ting har gått seg litt til nå :)

Alt er så meget bedre nuh ;)

Jeg er i form igjen, nesten. Fortsatt litt oppbygging av muskler igjen (merka at tre måneder totalt stillesittende gjorde sitt..) Går tur nesten hver dag, og koser meg. Lillegutt er blitt en snill gutt (etter fire-fem vanskelig, grinete startuker), søvnrutinen begynner å komme på plass. Jeg liker rutiner. Å klare å dusje og spise frokost på morgenen, og ikke når mannen kommer hjem fra jobb på ettermiddagen gjør mye! Det er herlig å se han vokser til. Smiler, pludrer og vi leker sammen på krabbeteppe. Jeg fryder meg over all fremgang og føler at mitt forhold til lillegutt blir mye bedre nå som man får så mye respons og bedre kontakt.

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricept, så herlig at alt går bedre nå :) Her har vi litt samme opplevelsen, vi koser oss mer og mer for hver dag som går, også er det så vanvittig deilig å få ordentlig kontakt med henne :)

Frøkna står i skrivende stund på terrassen i øs pøsende regnvær, skikkelig surt ute i dag, faktisk sludd i morgest. Men hun har det nok godt og varmt i vogna, godt nedpakket og med et par lag ull på. Mammaen var ikke like flink til å kle seg da hun trillet henne i søvn, så nå må jeg varme meg på en god kopp kaffe. Ikke det verste her i verden, nei ;)

Sitter her med to pc'er og to mobiler foran meg -jeg er klar for å jakte på U2-billetter :wow: Krysser fingre og tær for at jeg klarer å få tak i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er den lykkelige eier av 6 stk. U2-billetter. Ohh, hvilken glede :danse::digge::strix:

Så utrolig fornøyd nå ja, endelig skal jeg få høre favorittbandet mitt live. Det blir en fantastisk opplevelse, det er jeg overbevist om. Åh, det blir så bra!

Snuppa er i seng, etter et kvarters bæring med litt amming attåt, så sovnet hun for natta (I hope) klokken 20.30. Synes absolutt det er akseptabelt. Håper bare selve natta blir bedre i natt, da var vi våken fra 02-04 og dagen hennes startet klokken 6... Lite søvn i natt mao. Mistenker et par glass brus for å være den store synderen.

Pissvær i dag, surt og kaldt. Skikkelig gufsete. Kjenner at vi bør skifte et par av vinduene her i stua neste år, det trekker veldig fra dem. Men lommeboka tåler ikke det i år, nå er en splitter ny vedovn installert, og isolering på loftet skal skje i neste måned. Da er det (nesten) tom konto, så det blir absolutt ikke nye vinduer i år. Kun hvis vi vinner i Lotto, som vi ikke spiller.

Jeg sov to timer i ettermiddag. Gikk til sengs med en kopp te, det siste Kamille og sovnet sånn cirka etter to sekunder. Vanvittig trøtt. Tulledag, har følt meg litt ved siden av, vanskelig å forklare. Ikke helt på topp, men heller ikke syk. Bare litt rar, liksom.

Smågodter i skålen på bordet (feirer at jeg har 8 kg igjen til målet :sjenert: ), gubben spiller poker med gutta, mens jeg konkluderer med at Skal vi danse? er ufattelig kjedelig.

Blir tidlig kveld her i huset. Bare nyte litt alenetid først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med billetter til U2! Blir sikkert kjempemoro!

Hvordan går det i Moloheimen da? Jeg syntes jeg leste noe om søvnløs natt, jeg håper det har kommet seg igjen. Det er utrolig utmattende å skulle være supermamma både dag og natt. Håper du har fått tatt igjen litt dyrebar søvn nå.

Forresten, hei Mercier :)

Du er så flink å ta bilder, virkelig vakre bilder du har lagt ut på FB. Man kan tydelig se et talent for fotografering, ja.

Hvordan går det med lille S? Bare fint? Har dere koselige dager sammen?

Takk for bildeskryt! Jeg synes det er utrolig gøy å leke meg med kameraet, og det er jo ekstra gøy når jeg får positive kommentarer på resultatet. Har du satt deg noe mer inn i ditt? Jeg husker da jeg kjøpte mitt første speilrefleks, et ikke-digitalt, i 2003. Det ble dessverre liggende på hylla mesteparten av tiden, for jeg hadde rett og slett ikke kapasitet til å sette meg inn i Av, Tv, og M. Det ble mye point-and-shoot de første årene etter jeg fikk mitt første digitalkamera, men det var nok til å så fotointeressen. Nå har jeg begynt å bruke nesten bare M, men det har tatt sin tid å komme dit.

Ikke meningen å rable i vei her.

Tenker på deg titt og ofte, så jeg må bare beklage at jeg ikke er flinkere til å stikke innom og legge igjen noen ord. Skal skjerpe meg. :)

Setter igjen en :kaffekopp: og ønsker deg en fin søndag!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Mercier :klemmer:, og takk for kjempekoselig hilsen.

Har faktisk hatt det ganske hektisk in real life den siste uka, med diverse småprosjekter på huset, vi har blant annet fått montert ny vedovn (med stoort innsyn til flammene :smilorange:), slått ned den gamle åpne peisen, bygget vedskjul og stablet ved. For ikke å snakke om skiftet vinterdekk, kjøpt fryser, plantet ut endel planter som stod i krukker, plukket epler, rengjort og satt inn utemøblene, ja - i det hele og det store. Vanvittig hektisk uke, og jeg akter absolutt ikke å ha det sånn fremover. Vel nok får man mye gjort, og bra blir det, men kosen & hyggen & tid til hverandre er vel så viktig, så nå går vi for noen uker med slow living ;)

Har også hatt besøk av lillesøs denne uka, jeg fikk brukt en halv dag på (morsomme) jobbrelaterte ting, det ble shoppetur til Ikea, storbytur m.m. Også har lillefrøkna fått masse tantekos, tror de begge satte veldig pris på det :)

Lille S hadde tre dager i strekk her tidligere i uka hvor hun våknet klokken tre og var lys våken :blink: Holdt på å bli småsprø -men heldigvis fant hun visst ut at det ikke holdt i lengden å våke på den måten, så hun har *bank i bordet* sovet fint alle nettene etter det.

Hun er til å spise opp for tiden :rødme: Så glad og fornøyd, så lite som skal til å for å gjøre henne lykkelig. Å snakke med glad stemme til henne, se hele det lille fjeset sprekke opp i et stort smil, øynene skinner og de tannløse gommene lyser mot oss :ler: Helt herlig, absolutt øyeblikk til å ta vare på for alltid.

Hun er blitt så sterk i ryggen og nakken. Har stortsett full kontroll på hodet nå, og vi kan bære henne på armen uten problem. Vanvittig nysgjerrig, øynene holdt på å poppe ut av hodet hennes på Ikea, så mye morsomt å se på :ler: Veldig våken & klar for å utforske verden, men samtidig så er en av yndlingsaktivitetene for tiden å utforske fingrene sine. Å ligge å se på dem, flette dem sammen, la fingrene ta på hverandre, ja, det kan man få tiden til å gå med.

Jeg kunne skrevet side opp og side ned :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke meningen å rable i vei her.

Joooo, det er jo bare koselig, jo :jepp:

Tenker på deg titt og ofte, så jeg må bare beklage at jeg ikke er flinkere til å stikke innom og legge igjen noen ord. Skal skjerpe meg. :)

Kan vel ikke akkurat påberope meg å være veldig flink til å skrive så mye hos deg heller, men vit at jeg følger med :) Veldig koselig å være internett-venninnen din :enig::fnise:

Setter igjen en :kaffekopp: og ønsker deg en fin søndag!

Takk takk, håper du også har hatt en fin søndag.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke til å sitere det du skrev, men jeg vil bare si i like måte, det er veldig hyggelig å være internettvenninnen din også! :enig:

Ellers:

Det var litt av en produktiv uke ja! Må ta hatten av jeg, og :dåne: litt også. Men så deilig med peisovn til vinteren. Den kan vel innvies ganske snart vil jeg tro? Og epler, nam!

Er det ikke herlig å se snusket sammen med familien din (og pappaens), det er akkurat som om den bittelille nye personen skjønner at de er knyttet tettere til dem enn til andre de møter mer eller mindre tilfeldig? Bare noe som slo meg mens jeg leste innlegget ditt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alive, synes det er litt vemodig at tiden går så fort. Noen ganger hadde det vært kjekt med en pause-knapp.

Mercier, forrige ukes innsats på hus & hjem-fronten ble belønnet med opptenning i ovnen på selveste lørdagskvelden. Men barn i seng og fyr i ovnen, var det lagt opp til skikkelig lørdagskos. Ble ikke helt som vi hadde tenkt, da ovnen både luktet og oste de første par gangene den ble tent opp i. Så her gikk brannalarmen i gang, vekket lille S., og vinduer og dører ble satt på vid gap. Det resulterte i en ganske så kald og frossen lørdagskveld, altså ikke heelt etter planen ;)

Men nå, nå er det bare kos. Deilig å stå opp og fyre i ovnen når det er minusgrader ute, lage litt kaffe og se morgen-tv.

Jeg er enig i det du skriver om familiebånd. Det blir tettere, og det virker som om også de små forstår det. Også er det så deilig å ha noen her som er like glad i henne som oss, det er ikke dagligdags for oss, siden vi ikke har noen slektninger i nærheten.

Nå ble det mye surking under babygymmen, tipper hun er trøtt igjen, selv om det bare er en time siden hun våknet.

Hun fikk sin første vaksine i går, hun gråt da hun fikk den, men var heldigvis ganske enkel å trøste. Formen i går kveld var også helt grei, så det virket ikke som om hun reagerte så veldig på den, heldigvis.

Hun vokser og vokser. I går var hun 5994 g og 61 cm lang. Tenk, lille jenta vår, som bare var 3320 g da hun var født, er blitt så stor. Det går litt for fort, dette her.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk tur i nydelig høstvær. Og hun sover fremdeles i vogna, mens jeg skal gjøre i stand middag; i dag blir det laks med tilbehør.

Ser at BabyShop har tilbud på Voksi Urban, så dit skal jeg etterpå sånn at snuppa får seg en ordentlig pose nå som vinteren står for døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ny voksipose i går, og den testes i skrivende stund i vogna på terrassen :)

Må sjaine hus i dag, får overnattingsgjester. Er bare litt vanskelig å rive seg løs fra kaffekoppen, pc og aviser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkna klarte i går, for første gang, å sovne i senga uten amming og uten bæring. Føles som et gjennombrudd, men det er en farlig følelse, for da skjærer det seg garantert igjen.

Det har jeg funnet ut - så snart man tror man har skjønt noe og fått til noe, så snus det hele på hodet igjen like fort.

Men likevel må det være lov med litt forsiktig jubel, med en klut og smokken klarte hun å roe seg så mye at hun til slutt sovnet. Så snakker vi ikke høyt om at det tok en time å komme dit...

Så i går kveld sovnet hun for natta klokken 20, det tror jeg nesten må være ny rekord. Vi forsøker samme taktikk i kveld, så gjenstår det å se hvordan det går. :spent:

Søndagen, det er som regel min dag i uka. Da sover jeg lenge, og får kaffe på senga. I dag ble den halv elleve før jeg gikk i dusjen. For en luksus :) Det er fordelen med å få barn, man setter så enormt stor pris på ting som man før så som en selvfølge.

Vi har gått tur i strålende solskinn, kaldt og klart vær her, og rundt null grader. Hatt besøk etter turen, og jeg laget varm kakao til oss. Passet egentlig veldig fint på en dag som denne.

Og endelig, endelig *kryss i taket* klarte jeg å ta meg sammen og få fikset de sammensunkne, slappe sofaputene våre. Gjorde det helt enkelt, tok en sommerdyne og stappet inn i ryggputene, så nå er de stramme og flotte igjen. Blir litt oppgitt over at jeg har brukt måneder på å tenke på å gjøre det, det tok jo fem minutter og ble veldig bra. Jaja, TTT.

Har rugbrød i ovnen og ingen planer for resten av dagen. Søndager seiler opp som min favorittdag i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...