Gå til innhold

Hverdagsliv

Molo

Anbefalte innlegg

Det er stille rundt ørene mine på jobb i dag (for en gangs skyld), og det er så utrolig godt. Koser meg med litt surfing på nettet og en kopp kaffe, noen ganger er det ikke mer som skal til for å føle en oppriktig glede ;)

Jeg gleder meg så til lønna kommer, redebyggergenet har satt inn for alvor, og jeg har lyst til å gjøre det meste klart til den lille kommer. Vi har fått lånt en sprinkelseng, men mangler det meste av madrasser, tisselaken og sengetøy både til den og vogga. I tillegg skal vi få kjøpt selve bagen til vogna, pluss at jeg ser for meg at baby-call er kjekt å ha helt fra starten av.

Jeg må med jevne mellomrom titte i det skapet hvor jeg har lagt alle plaggene til lillegullet. Holder opp et av de små plaggene foran meg, og synes det er helt uforståelig at det snart kommer en liten kropp som skal ha på seg akkurat det plagget :rødme:

Prøver å holde litt igjen på klesshoppingen, jeg vet vi kommer til å få mye i gave av familie, venner og bekjente. Men liiiitt shopping blir det, hu mor klarer ikke helt å la være... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Humøret mitt er bare så bra i dag, jeg kjenner at det føles som en ubeskrivelig stor lettelse å bare ha litt finjusteringer igjen på den ene eksamensoppgaven :) Satser på å få den helt ferdig i løpet av fredagen, og da har jeg bare en igjen før sommeren. Den siste er dessuten mindre omfattende, så det skal nok gå bra.

Alt ordner seg for snille jenter :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å komme i mål med store milepæler, forstår godt at du er lykkelig i dag!

Kjenner meg igjen i tankene rundt det å faktisk ta inn over seg at alt det lille søte som ligger klart faktisk får en liten eier om noen uker. Jeg klarer ikke å forestille meg helt hvordan livet blir når snuppa vår kommer, men jeg gleder meg utrolig mye!

Godt å kjenne at du kan ta det litt mer med ro på jobb, sånne dager er så deilige. Må nytes mens de varer.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hørtes det ut som om det var gode dager! :) Så flott!

Over 30 uker gitt - synes tida flyr så fort for alle andre jeg. Men jeg har i alle fall sluttet å tenke at det går sakte, for det synes jeg ikke lenger..

- og litt shopping er lov! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker jeg tar meg nær av det når folk (les: typisk eldre kjerringer) spør meg om jeg venter to :( Er jeg så gedigen, liksom? Og hvorfor kan de for pokker ikke bare holde munn om det i såfall? :sinna: De er virkelig som noen elefanter i glasshus, hvor blir det av vanlig common sense? Hvorfor blir det plutselig tillatt å kommentere kroppen min i all offentlighet bare fordi det ligger en baby der inne? Jeg kjenner at jeg rett og slett blir både såret og forbannet. Hvis det er noen som har et tips til et bra svar for å sette på plass de fordømrende kjerringene, så blir jeg veldig takknemlig.

(Og dessuten er jeg ikke gedigen, for det så *furte*. Har riktignok gått opp 11-12 kg., men jeg er i uke 31, og ligger likevel midt på den røde streken når jeg blir målt hos jordmor. Noen ekstra sjokoladekilo rundt hofta har jeg, men jeg nekter å finne meg i at kroppen min blir hengt ut i all offentlighet på grunn av det. Drittkjerringer.)

Men ellers har jeg det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, dustekjerringer. SKjønner godt at du blir sint jeg. Jeg har heldigvis ikke opplevd sånt selv, men det har kanskje med at jeg stort sett har grodd fast hjemme for tida, er lite gamle kjerringer her...

Går det an å svare noe i denne retningen tro? "Jeg er sånn fordi jeg skal ha barn, hva er din unnskyldning? Og hva gir deg rett til å kommentere meg på den måten?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaja, de får ikke ødelegge dagen min, iallfall. Tror ikke helt de skjønner hvordan det de sier kan oppfattes, men det sier vel mer om dem...

Solen skinner utenfor kontorvinduet, jeg har fått gjort mye av det jeg hadde planlagt, og nå sitter jeg og lurer på om jeg burde tatt en tur på butikken og kjøpt en is. Frister veldig, har blitt veldig, veldig glad i is i det siste, det er så deilig avkjølende. For jeg er varmere enn varmest for tiden, selv om jeg er en person som egentlig fryser lett. Jeg satser på at det ikke blir tropevarme i juni, for å si det sånn.

En annen gravid-ting som jeg har oppdaget: jeg er blitt fryktelig glad i noen spesielle lukter: kjellerlukt, lukten inne på byggemarkeder, og jeg tok meg selv i å virkelig så og nyyyte duften inne på t-banestasjonen på Nationalteateret :ler::overrasket: :klø: Så olje, smurning, gummi og bensin er visst svært så populært for tiden, egentlig utrolig merkelig. Når jeg skriver dette, får jeg lyst til å sette meg i bilen og kjøre ned til Maxbo, for der har de den beste/kraftigste lukta, og bare sitte der en stund og lukte :ler: Sært!

Ellers er lillemor i magen aktiv, hun romsterer og beveger på seg, hele magen flytter seg fra side til side, og buler opp og ned. Jeg tror hun ligger med hodet ned, for sparkene og bevegelsene er tydeligst opp mot ribbeina, over navlehøyde. Man kan lett forfølge en fot eller et kne med fingrene, det blir nesten som en liten jakt :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel oppdatere utstyrslista litt, for vi er jo kommet litt videre siden sist :)

I kursiv = i boks

STELLE

* Stellebord

* Stelleunderlag

* Vaskekluter

* Badebalje (ikke nødvendlig foreløpig, stellebordet har balje)

* Håndklær (3-4 stk.)

* Stelleprodukter i form av kremer, oljer og salver

* Bleier

* Diverse apotekvarer

SOVE

* Sprinkelseng Er i boks, må bare hentes

* Vugge

* Madrasser

* Tisselaken

* Dyne (65x80 pluss 80x100)

* Sengekant

* Laken x3

* Dynetrekk x3

* Soveskinn

KLÆR

* Oversikt over dette kommer etterhvert. Har kjøpt litt, arvet litt, og resten satser vi på å få eller kjøpe etter behov.

VOGN

* OTH Urban Jungle med liggebag

* Regntrekk

* Myggnetting

* Parasoll (?)

* Bumper bar

* Dyne

* Dynetrekk x2

* Soveskinn

* Voksipose (kjøpes til høsten)

* Stelleveske

DIVERSE

* Brystpumpe (kjøpes ikke før fødsel)

* Baby call

* Gulpekluter

* Vippestol (står på ønskelista til svigers)

* Bilsete

* Amme-BH

* Ammeinnlegg

* Smokker

* Flasker (kjøpes ikke før fødsel)

* Melkeoppsamler (kjøpes ikke før fødsel)

* Pakker for nedfrysing av morsmelk (kjøpes ikke før fødsel)

* Helseteppe

* Ullteppe fra Nøstebarn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker hele tiden at vi har så mye i boks, og at vi ikke behøver å tenke på mer innkjøp av utstyr og diverse på en stund, helt til jeg leser alle lister i ulike dagbøker.. da kommer jeg plutselig på mye mer vi trenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er enig at bensin lukter himmelsk! Jeg har alltid likt bensinlukt jeg altså, men nå er det ekstremt. Ruller ned vinduet på bilen på bensinstasjonen, og sniffer febrilsk! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensin lukter fantastisk :)

Er forresten litt irritert og utålmodig på Tele2 som somler sånn med internettleveringen :( Veldig slitsomt å kun ha tilgang til nett på jobben, hele livet fikses jo nærmest over nett nå om dagen, så føler meg veldig handicappet uten. Forhåpentligvis er jeg online i slutten av neste uke.

Men nå, nå er det jaggu meg helg :)

Endret av Molo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga kom og gikk, i full fart :) Hageplanlegging øverst på timeplanen nå, selv om eksamensoppgave-skriving burde stått der. Men det orker jeg ikke tenke på akkurat nå.

Fine dagen i går, herlig tur til stedet ved havet, selv om vi ikke fikk utnyttet svabergene i det hele tatt. Jobb, først og fremst. Så var det tapas etterpå, på Løkka. Så godt med byluft igjen, så utrolig godt med så koselig selskap, fire forskjellige, men gode, halvsprø venninner i storslag. Hele kvelden, til klokka ble altfor mange og det gjorde vondt å stå opp i morgest for å gå på jobb. Men det var verdt hvert eneste sekund:)

I dag har jeg hatt medarbeidersamtale. Det gikk fint, fikk diskutert små og store ting, utfordringer og løsninger. For ikke å forglemme: lønningsdag i dag. Jeg har ei liste lang som et vondt år over ting som skal kjøpes. Jeg begynner i ettermiddag, øverst på lista. Hårspray. Sort tørkesnor. Noen bodyer i størrelse 50. Gassalarm til kjøkkenet.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når begynner du i permisjon? Skal du ha noe ferie først, eller satser du som meg på å jobbe frem til uke 37?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen er å jobbe frem til uke 37. Jeg har ikke behov for ferie før det, da sparer jeg heller den til neste år slik at permisjonen blir forlenget med fem uker.

Jeg forestiller meg at det er mye hyggeligere å ta ferien når jeg er litt mer mobil enn nå, og lillesnuppa har kommet til verden. Tror jeg kommer til å være utålmodig nok de tre-fire-fem ukene jeg skal gå hjemme og vente på at hun skal komme til verden, for å være helt ærlig :sjenert: Samtidig gleder jeg meg veldig til å få tid og ro til å sysle med ting hjemme, bare kose meg og ta livet som det faller seg. Jeg har jo fått en hage som jeg klør i hendene for å ta fatt på, så jeg håper formen er tilstrekkelig bra om en måned til å få gjort noe der. Hvis ikke så er planen solseng, is og god bok under en parasoll, man vet vel å gjøre livet behagelig for seg selv :Hehe:

Akkurat i dag er jeg litt glad og litt bekymret.

Glad fordi internett endelig er kommet, det betyr at jeg er online og på nett med resten av verden igjen :hoppe:

Bekymringen kommer av den siste eksamensoppgaven som jeg er i gang med nå. Jeg sliter virkelig med å forstå statistikk, og jeg hater å føle meg så ute på jordet som jeg gjør nå :vetikke: Ser at tiden frem til innlevering om tre uker går altfor fort, så her blir det kun snakk om overlevelse, og ikke mer enn det. Planen i dag er å prøve å forstå statistikkprogrammet som jeg skal bruke. Note to self: Jeg skal ikke bruke kvantitativ metode på masteroppgaven :roll:

Jeg ignorerer og fortrenger, og fortsetter min lange, uforpliktende surfetur på diverse nettbutikker som omhandler hus, hage og hjem :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Ignorering fungerer ikke for all verdens tid har jeg selv erfart... Lykke til med eksamensoppgave!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ignorert i dag også Aricept, men som du sier, det kan ikke fortsette i all evighet.

Hadde en slitsom natt i natt, fant ikke noen god liggestilling og våknet ofte. I tillegg måtte jeg jo ut på en av de x antall tisseturene mine i løpet av natta, og på vei tilbake til senga knallet jeg lilletåa inn i en stol så det sang etter :klaske: Ble selvfølgelig liggende å vri meg resten av natta også, så jeg var helt gåen da klokka ringte 07.00. Det ble en litt kortere dag på jobb, og vel hjemme sovna jeg i en stol på terrassen mens jeg ventet på at middagen skulle bli ferdig. Og sånn går nu dagan!

Har vært på et hagesenter i kveld og gjort et forsøk på å sette meg inn i hagens og blomstenes hemmeligheter. Ingen enkel sak. Hva er for eksempel forskjellen på hagejord, blomsterjord og plantejord? Kjente at jeg nærmest ble irritert, liker ikke å måtte spørre og grave i det uendelige, synes det er bedre å selv finne frem til informasjonen, som på dette stedet var ikke-eksisterende. Kom nå likevel hjem med litt basic hageutstyr; hagespade, liten rive, gjødsel og lecakuler til krukkeplanting. Også verdens nydeligste lille dvergsyrin. Jeg tror syrin er favorittbusken min :jepp:

Men nuh skal jeg ned i stuen og kozemoze med min kjære. Glad helg folkens :)

Endret av Molo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Energi og utholdenhet er dypt savnet, likeså muligheten for å bøye seg lett og ubesværet forover :erter: Jeg har plantet blomster i krukker i dag, og makan til pusting og stønning skal man lete lenge etter. Kjenner at det begynner å bli tungt nå, bare det å bøye seg frem for å plukke opp den minste ting begynner å bli et ork nå. Etter nesten tre timer utendørs med planting og sånt, var det rett inn på sofaen for å hente seg inn igjen. Kjenner at det er veldig uvant (fremdeles), er spent på om jeg kommer til å venne meg til å være såpass redusert. Heldigvis er det jo ikke så mange ukene igjen til hun kommer ut til oss :hjerter_rundt:

Hun sparker og romsterer, mest over navlehøyde, men nå får jeg også velrettede spark i siden. De små føttene eller knærne (?) er veldig tydelige. Det er så morsomt om morgenen, jeg legger så godt merke til når hun våkner og er klar for dagen. I dag begynte hun å romstere et par-tre minutter etter at jeg hadde våknet, fullt av liv og røre i magen :) Pleier å legge meg med magen inntil ryggen på den kommende pappaen, sånn at han kan våkne av små spark mot kroppen sin :rødme: Tror han gleder seg noe voldsomt til hun kommer, han snakker så mye om henne og er veldig nøye på hyppig kosing og snakking med magen. Jeg er lykkelig :hjerte:

Nå er planen å gå ut og hente inn litt greiner og blomster og sånt, for å helgepynte litt innendørs. I kveld skal vi på besøk til et vennepar, må passe på å få fartet litt nå mens det ennå er enkelt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde glemt å huke deg opp igjen på Mine innlegg! :hakeslepp: Sorry! :pls: Og det verste er at jeg har lurt på hvorfor det var så stille fra deg. :roll:

Men jeg skjønner at alt er bra! Huset og hagen høres fantastisk ut, virkelig! Også ble jeg veldig begeistret da du skrev om dvergsyrin - tror du det er noe som kan leve i en krukke? Syrin er nemlig min favoritt også (jeg ELSKER lukten), og siden vi har kjøpt oss rekkehus med ganske stor balkong (men uten hage), har jeg store planer om å plante favorittene mine i potter. ;) En klematis skal jeg også ha! :jepp:

Nå har du jamen ikke lenge igjen! Tenk at om noen uker skal dere få hilse på lillejenta... :hjerte: Jeg savner litt å være gravid når jeg leser her, da! Det er helt fantastisk med sparkingen og livstegnene, og jeg savnet det da lillejenta her hadde kommet ut. Men samtidig er det selvsagt fantastisk å ha henne på utsiden også. :rødme:

Kjenner meg så godt igjen i det du skriver om den uvirkelige følelsen! Det er helt surrealistisk hele opplegget, veldig "alien technology". Tenk at man klarer å lage en helt fiks ferdig baby?! Som i tillegg kommer ut helt fantastisk nydelig og helt perfekt? Det er en helt ubegripelig idé, så det er jamen ikke rart at man ikke helt fatter det før babyen er ute.

Og til slutt bare en liten kommentar til utstyrslista. Brystpumpe og noe å oppbevare overskuddsmelk i var noe av det jeg var lykkeligst over at jeg hadde kjøpt på forhånd... :sjenert: Jeg ble så vanvittig sår på den ene siden, og da klarte jeg ikke annet enn å pumpe i perioder. Og det med at butikkene er åpne etterpå er jo sant, det er bare det at man er så vanvittig oppslukt av det lille vidunderet, og ikke alltid at formen er helt der man hadde "forventet". Men det har sikkert litt å si når jeg fødte også - det var jamen ikke greit å komme seg ut for å gjøre noe som helst i den perioden! Uansett kan jeg anbefale den jeg har, Medela Swing. En del selger den brukt på Finn, har jeg sett, og det tror jeg kan være greit. Det er ingen av delene som man er borti som ikke kan kokes, nemlig. Og jeg ville ikke vært foruten nå heller, for det gir meg litt mer frihet det at jeg kan pumpe hvis jeg skal ut en tur uten baby. Såh, det var dagens råd fra en erfaren mor. :fnise:

Igjen - beklager at jeg hadde "glemt" deg! Det var absolutt ikke av vond vilje, jeg skylder faktisk på den berømmelige ammetåka... Den finnes så absolutt. Men det var veldig godt å lese her inne nå og se at alt er bra med deg og jenta i magen. :klemmer:

Lykke til med eksamensinnspurten, og nyt morgendagen! Hurra for 17. mai! :flagg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Molo!

Jeg kjenner meg igjen i så mye du skriver, alt fra å ha dilla på sære lukter (jeg har gått i sykkelforretninger og snust inn lukten av ferske gymmidekk :fnise:), til hvordan du opplever livet i magen til hvordan du tenker om tiden fram mot snuppas ankomst.

Dersom det er noen trøst, dersom du har det som meg, så blir det bedre plass øverst i magen jo lengre du kommer, etterhvert som snuppa synker ned i bekkenet. Jeg hadde det ganske ukomfortabelt rundt uke 30-34 tror jeg det var, fordi hun fremdeles lå høyt oppe og jeg hadde mindre plass til å bøye meg og til å puste skikkelig. Men så snart hun sank ned var det akkurat som å være et par-og-tjue uker på vei igjen. Eneste "plagen" jeg har nå er at hun er så tung i magen at magen trenger mer støtte når jeg ligger, men det løser jeg med en pute. Blir ganske fort andpusten, men det går greit når jeg bare kan trappe ned aktivitetsnivået.

Jordmoren min anbefalte, dersom det ble veldig tungt å opprettholde daglige rutiner, at jeg bad legen om å få 20% sykmelding, så jeg kunne få litt kortere dager. Jeg endte ikke opp med å spørre, selv om det holdt hardt noen dager der før jeg gikk ut i permisjon. Kanskje det er noe å vurdere om du har muligheten?

Ønsker deg en strålende 17.mai-feiring! :sol:

Endret av Mercier
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...