Gå til innhold

Hverdagsliv


Molo

Anbefalte innlegg

Takk for helgeklemmen, Mercier :klem: Håper du koser deg i helga med den lille familien din :sol:

Her har dagen gått med til maling av gangen. Tror det blir veldig bra. Vi endte opp med silkematt vegg i eggehvit, og samme farge på lister, karmer og dører, men i glans 40 for å få litt kontraster. Det ser lovende ut foreløpig :) Vi er ikke ferdig, så i morgen får trappeoppgangen og gangen i andre etasje en runde også.

Har dessuten avverget overnattingsbesøk i morgen med litt "ufine" metoder :sjenert: Er bare overhodet ikke i modus til at huset inntas av fjerne slektninger, vi har bestemt oss for å ikke ha overnattingsgjester før vi føler oss klar til det, og det blir nok en god stund etter fødselen av snuppa. Føler jeg trenger denne tiden til å slappe av og bare være "egoistisk" etter en heftig vinter og vår ;)

I kveld skal vi oppvartes hos vennepar med god mat og drikke, og kanskje en runde med TP :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har selv akkurat takket nei til overnattingsbesøk av en venninne. Følte meg litt slem, men jeg har mer enn nok med å tenke på meg selv om dagen.

Høres ut som er koselig plan for kvelden, håper du koser deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricept :) Ja, det må være greit å være litt egoistisk om dagen, jeg har det som deg, mer enn nok med å tenke på meg selv. Kjenner det er viktig for meg å få være "alene og i fred" når jeg føler for det, sånn at jeg kan få slappet av og roet ned etter eget behov. Å skulle tvangssosialiseres nå må bare være det verste...

Lørdagskvelden ble særdeles hyggelig, nydelig mat og trivelig selskap. Var ikke hjemme før klokka var over to, så i går ble en litt rufsete dag siden jeg hadde sovet ganske dårlig. Sliter virkelig med å snu meg om natta nå. Likevel fikk vi gjort ganske mye her hjemme, gangen ble ferdig malt, så nå gjenstår det bare litt maling i andreetasjen før vi sier oss fornøyde for denne gang.

Har akkurat kommet hjem fra kontroll hos jordmor. Alt så ut til å være i skjønneste orden, og nå ser det ut til at hodet også er festet. Da er hun snart klar for utskyting ;)

Må vel ha en kopp kaffe før jeg går i gang med prosjekt siste innspurt i maling. Håper ikke det blir så vanvittig varmt i dag, i går malte jeg i truse og t-shirt (!) Blir nok samme lekre outfit'en i dag, tenker jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter et par timers soving på sofaen, kom jeg meg omsider i gang med malingen. Sambo legger i dette øyeblikk siste hånd på verket :) Gleder meg til i morgen når maskeringstape og avdekningspapir skal fjernes, ting skrus opp og få ting i litt ordnede former her. Akkurat nå føles det som om hele huset står på hodet. Men det blir bra :danse:

Tror det blir en iskald smoothie på oss i kveld. Fordi vi fortjener det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er :) Og jeg skjønner godt at du ikke ønsker overnatting nå. Ting kan jo i prinsippet skje når som helst, og fødselen er jo ikke akkurat noe man vil dele med alle og enhver.

S bra hodet har festet seg, det hadde det også da jeg var på konttroll i uke 36. Skal ikke på neste kontroll før mandag, for legen min har ferie, men føler alt er fint så det gjør ikke noe i grunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er mektig imponert over hvor mye du orker nå helt på slutten! :jepp:

Du, bruker dere Sens-malingen? Vi var og forhørte oss litt i dag, og heller sterkt mot å bruke den siden den ikke var mye dyrere enn vanlig vannbasert. I tilfelle er jeg nysgjerrig på hvordan den er å jobbe med, og om dere er fornøyd... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med besøk i boka, flickan, Aricept og Joyce :)

Gangen ble kjempebra, ser jo fresht og nesten helt nytt ut, jo :Nikke: Mangler litt å ha på veggene, pluss et skoskap, men det får komme etterhvert. Har funnet ut at det er viktig å skynde seg særdeles langsomt når det gjelder huset, vi rekker å skifte mening noen ganger før vi finner den optimale løsningen. Vi er mest fornøyd når løsningene er gjennomtenkte, så får det heller være at vi mangler litt hist og pist.

Joyce, vi brukte ikke Sens-malingen, bare vanlig vannbasert maling. Så dessverre har jeg ingen erfaring med bruk av den.

Neste prosjekt (til høsten!) blir å installere vedovn samt å male stua. Vi tenker litt på å male den ene veggen i en farge, gjerne en litt mørk grå, men har ikke bestemt oss enda. Vi har såpass mange hvite møbler (hvit sofa, hvit stålampe) som står inntil den veggen vi ønsker å male, for sånn som den er i dag (eggehvit) forsvinner nesten møblene våre, og jeg opplever den delen av stua som blitt blass.

I tillegg har jeg et barnerom som skal shines opp med maling, møbler og kreativ (?) innredning, det gleder jeg meg til å bruke litt tid på når kveldene blir mørkere og jeg og lillesnuppa er hjemme i permisjon utover høsten.

Gårdagen var utrolig varm, og jeg tror ikke det blir mindre varmt i dag, for å si det sånn *pust, pes* Har en del ærender i dag i byen før jeg skal besøke venninne i kveld. Gleder meg enormt til venninnebesøket, har bare vært hjemme siden lørdag, så nå er jeg klar for å sosialiseres litt :jepp::tommelopp:

Aller først må jeg komme meg ut av senga ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!

Begge eksamener er bestått med glans!!! Da var førsteåret av mastergraden i boks :bolledeig::strix::skya::ler2::briller2::tommelopp::duskedame::kaklehone::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi har ganske lik smak når det gjelder farger og sånt, altså. :) Høres ut som om dere får det kjempefint! :jepp:

GRATULERER med beståtte eksamener! Det er så godt å få gode resultater! :hoppe::strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner folkens :enig::klem: Det føles virkelig bra, særlig siden den ene eksamensoppgaven som omhandlet statistikk, satt utrolig langt inne. Det føles ekstra bra å lykkes da :)

Ellers holder jeg på å daue i varmen. Det er seriøst like før jeg tar meg en stol og setter meg i kjelleren. Gradestokken viser nå 29 grader i skyggen, og klokken er ikke mer enn elleve. Det kan bli en lang dag.

Sambo ilte ned i byen da han kom hjem i går og kjøpte en stor, hvit parasoll, men jeg er jammen meg ikke sikker på hvor godt det funker likevel. Synes (nesten) det er like ille i skyggen. Jaja, får vel slutte å klage, minne meg selv på om at det er dette vi drømmer om i januar, og at sommeren er kort nok som den er i Norge og bla bla bla ;)

I dag er planen å gjøre minst mulig. Vi får gjester på grillings i ettermiddag, så da er det bare å ha beina opp og samle litt energi nå på dagtid. Vi skal lage lekre grillspyd med sommerlig tilbehør, mangler bare å kunne gå ombord i rosèvinen vi har liggende på kjøl siden Italiaturen i fjor, men det må vel vente litt til, tenker jeg ;)

Lillefrøkna i magen glir frem og tilbake inni magen, fra den ene siden til den andre. Tror det begynner å bli nokså trangt inni der, sparkene er ikke som de var. Nå er det imidlertid utrolig lett å kjenne nærmest hele henne inni der, det er tydelig hvilken side hun ligger på, og hvor de små føttene befinner seg :rødme: Jeg kjenner veldig på at det ikke gjør noe om hun snart bestemmer seg for å komme ut og møte mammaen og pappaen sin, vi er så utrolig nysgjerrige på hvem hun er, og vi klarer nesten ikke vente på at huset skal fylles med nye, uvante, men akk så ønskede, babylyder.

Jeg kommer aldri, aldri til å klare å se meg mett på henne. Jeg bare vet at jeg kommer til å studere henne i timesvis, se de små linjene i huden, stryke over det tynne babyhåret, studere fingerneglene og de små tærne. Se hvem hun likner mest på, hva hun har fått av mammaen sin, og hva hun har fått av pappaen sin. Snuse til det lille babyhodet og stryke over den bløte huden hennes :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Åh, hvilken lykke du har i vente. Ekstra deilig når du gleder deg så mye som du gjør. Det er virkelig noe helt, helt spesielt å bli mamma til en liten tulle. :hjerte:

Nå er det jo ikke lenge til dere får treffe henne, enten hun kommer litt før, til, eller litt etter termin.

Håper varmen ikke har tatt helt knekken på deg, kan tenke meg det er ekstra tungt når du har en stor mage å ta hensyn til også.

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Still alive. Såvidt :eeeh: Gårsdagen var rett og slett pyton, jeg lå flatt ut på sofaen og var helt utslått mer eller mindre hele dagen. Jeg kom meg litt utover kvelden, men sambo måtte fikse all mat og forberedelser til grillkvelden med gode venner, ikke mye hjelp i meg for tiden, for å si det sånn. Det var så utrolig godt utover kvelden når temperaturen sank litt, og en sval bris kjølte litt. Satt i singlet og kort shorts til midnatt, de andre med cardigan, sokker og piratbukser, det sier vel litt om hvor dårlig denne termostaten min funker for tida ;)

Men, men, men: i dag har jeg hatt en strålende dag! Sambo insisterte på å stikke ned til byen og kjøpe et plaskebasseng som jeg kunne sitte i, og hvilken lykke! :) Det er virkelig det som har reddet dagen min i dag, har sittet oppi kaldt vann i flere timer under parasollen, lest aviser, fått servert vannmelon og baaaaare kost meg. Så husket jeg plutselig hvor deilig det er med sommer :briller: Planen er å gjøre nøyaktig det samme de neste dagene som kommer, det er meldt 32-33 grader her mandag og tirsdag, så da er det bare å fortsette badingen :sol:

Avslapping i kveld med internett og tv, dagevis siden sist fjernsynet har vært tent, så det føles bra å bare sløve. Blir vel muligens en liten kveldstur i kvarteret her før vi stuper til køys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overså visst de hyggelige hilsningene deres i går, tror jeg får skylde litt på varmen :dåne:

flickan & Aricept: :vinke::hug:

Joyce: takk for virtuell vannmelon og isvann. Det ble faktisk inntatt i store mengder i går :)

Mercier: Vi gleder oss veldig :)

Nå har jeg faktisk tatt med meg pc'en og ei bok ned i kjelleren, jeg måtte rett og slett evakuere fra varmen :sprettoy: Så her sitter jeg på en gammel madrass, i boden, for å bare se om jeg klarer å kjøle meg ned til noenlunde normal temperatur. Antrekk: truse. And that's it. Jeg kommer til å le meg ihjel når jeg tenker tilbake på dette om noen måneder, men jeg føler meg nesten desperat nå for å slippe unna varmen. Føler meg syk og slapp, som å ha skikkelig influensa. Så her i boden har jeg tenkt å bli til kvelden kommer, kun avbrutt av noen hente-isvann-runder opp på kjøkkenet med ujevne mellomrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så her sitter jeg på en gammel madrass, i boden, for å bare se om jeg klarer å kjøle meg ned til noenlunde normal temperatur. Antrekk: truse. And that's it.

:ler:

Og jeg ler ikke av deg, men med deg. Helt utrolig at man kan bli så dårlig av varmen. Kroppen min lengter sårt etter kulde.

Kos deg videre i boden! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...