Molo Skrevet 7. mars 2009 Forfatter #201 Del Skrevet 7. mars 2009 Takk for trøst, itla og Aricept, det hjelper Dette ble bare en tulledag. Jeg merker at jeg stresser meg selv opp, sitter/ligger her i sofaen og tenker på alt som må gjøres, både i forhold til eksamen og flytting. Klarte å sove en time på sofaen, men det var en times urolig søvn. Tror jeg har litt problemer med å roe ned for tiden. Gleder meg bare til vi er på plass i huset nå, og til at jeg får begynt med skriveprosessen i forhold til eksamen. Og ting roer seg litt på jobb. Tror faktisk jeg kommer til å være temmelig fornøyd med å gå ut i permisjon i midten av juni ja, det kjennes iallfall sånn ut nå. Planen for resten av kvelden er ingenting. Se litt på tv og kose med magen. Har akkurat snakket med min kjære, de hadde vært på Camden market i dag, og fikk vel et par hint om at han hadde funnet en liten ting eller to til meg Det viktigste er at han har hatt en topp ferie, for det blir en hektisk vår for han og oss begge, dette. Det er jo han som kommer til å ta seg av det meste av sjaining på huset og sånt, så han fortjener litt ferie. Men nå er både jeg og lillefrøken meget klar for å få han hjem igjen ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mercier Skrevet 8. mars 2009 #202 Del Skrevet 8. mars 2009 Håper du føler deg bedre, det er skikkelig kjipt med influensa når en egentlig må gjøre andre ting (ja, egentlig er det vel kjipt med influensa uansett...). Det er ikke noe gøy å være lenge borte fra samboer, jeg kjenner igjen følelsen, og jeg har (i løpet av graviditeten) ikke vært borte fra ham mer enn tre dager i strekk... Skikkelig hus- og hjemmekjær for tiden jeg altså. Her skinner solen i dag, og det er hint av vår ute. Gled deg til å komme i huset og kunne ta fatt på alle gledene en huseier har. Plenklipping og hagerydding med innlagt kaffepause i en solkrok er standard her iallefall, det er rett og slett kjempekoselig. Ha en fin søndag Molo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 8. mars 2009 Forfatter #203 Del Skrevet 8. mars 2009 Håper du føler deg bedre, det er skikkelig kjipt med influensa når en egentlig må gjøre andre ting (ja, egentlig er det vel kjipt med influensa uansett...). Det er ikke noe gøy å være lenge borte fra samboer, jeg kjenner igjen følelsen, og jeg har (i løpet av graviditeten) ikke vært borte fra ham mer enn tre dager i strekk... Skikkelig hus- og hjemmekjær for tiden jeg altså. Her skinner solen i dag, og det er hint av vår ute. Gled deg til å komme i huset og kunne ta fatt på alle gledene en huseier har. Plenklipping og hagerydding med innlagt kaffepause i en solkrok er standard her iallefall, det er rett og slett kjempekoselig. Ha en fin søndag Molo! Takk for koselig hilsen, Mercier Søndagen ble adskillig bedre enn gårdagen, selv om formen fremdeles ikke er på topp. Men det å få samboer hjem igjen overgår liksom det meste i dag, hvilken lykke Tipper at det blir siste gang i løpet av graviditeten vi er såpass lenge borte fra hverandre, vi har visst begge savnet veldig. Rart med det der, helt inntil det siste året har vi hatt et forhold hvor vi har vært mye borte fra hverandre i perioder, og da gikk det helt greit. Men nå derimot, nå er bare noen dagers adskillelse skikkelig pyton. Det har nok også en sammenheng med at det er veldig mye som skjer nå, så da er det godt å være to. (Jeg må si at jeg imponeres over de som går igjennom et svangerskap alene, for meg virker det helt utenkelig, jeg tror virkelig ikke jeg hadde taklet det). Sambo kom hjem med masse taxfree-gaver og siste utgave av engelske Vouge Så her har søndagskvelden vært kos, med god middag for to (eller var det tre? :gjeiper:), magasinlesing og armkrok :rødme: En ny uke står for tur, og det er kun i morgen og tirsdag som er pese-dager. Skal holde kurs begge dagene, og det er gøy, men jeg blir alltid veldig utladet av det. Men, onsdag og torsdag har jeg studiedager på studiet, og de akter jeg å tilbringe hjemme Skal få pakket litt og gjort unna de siste tingene før flyttingen skjer. Så får studiene seile i sin egen sjø en liten stund til. Nå signaliseres det leggetid her, så jeg får vel bare lystre Og ja, Mercier, jeg gleder meg så vanvittig til snøen forsvinner, til jeg kan kose meg i hagen og som du sier: å finne et lite solrikt, lunt hjørne hvor jeg kan nyte en kaffekopp i ro og mak. Det skal bli sååå lykkeeeee Her har det forresten snødd konstant i et døgn snart, jeg holder på å bli sprø. Å kjøre til flyplassen var ingen enkel sak, det gikk i 40 km/t på ubrøytet vei. Jeg kan se langt etter spirende tulipaner og denslags, bare jeg snart begynner å skimte asfalten under all snøen får vel jeg være fornøyd :søvn: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 9. mars 2009 #204 Del Skrevet 9. mars 2009 Det høres ut som om det var en veldig fin søndagskveld! Jeg tilbragte min i senga pga kvalme og trøtthet... Ha en strålende uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 12. mars 2009 #205 Del Skrevet 12. mars 2009 Pakker du til den store gullmedaljen nå eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 14. mars 2009 Forfatter #206 Del Skrevet 14. mars 2009 Aricept, her pakkes det til den store gullmedalje. Ser ut til at det blir en lang kveld dette, vi er litt på etterskudd med alt. Men hva gjør vel det når vi flytter inn i huset vårt i morgen Kommer sterkere tilbake etterhvert. Flyttekassene kaller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mercier Skrevet 23. mars 2009 #207 Del Skrevet 23. mars 2009 Håper flyttingen har gått fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 24. mars 2009 Forfatter #208 Del Skrevet 24. mars 2009 Takk for koselig hilsen, Mercier Endelig har jeg litt tid til å skrible noen ord. Vi har fremdeles ikke fått internett hjemme, så nå som nettverket på jobben er nede benytter jeg sjansen til litt surfetid på KG. Vi er kommet oss i hus! Og vi er så utrolig fornøyd & lykkelig over kjøpet vi har gjort, det føles så utrolig riktig, det er så oss Vi flyttet inn forrige helg, brukte en dag på å kjøre flyttelass frem og tilbak, også har jeg hatt kjempegod (vaske)hjelp i mamma som kom flyvende inn for å hjelpe oss. Utrolig takknemlig for det, for jeg kjenner at jeg er gravid, blir mye hurtigere sliten og utmattet nå enn tidligere. Første natta i nytt hus klarte jeg ikke å roe meg i det hele tatt, sov bare et par timer før jeg måtte opp og ned i stua. Satt der bare og lot tankene fly, nøt øyeblikket som huseier for første gang Siden da har jeg vært utrolig hjemmekjær, det beste jeg vet nå er å være hjemme og pusle, ordne og fikse. Å skape et hjem for oss (snart) tre. Har utrolig mange ideer og tanker om hva jeg ønsker og vil med huset, potensialet er enormt, samtidig som det er så kult pusset opp og renovert at det ikke er noe vi behøver å gjøre nå. Den obligatoriske runden på Ikea har vi hatt, noe som bl.a. resulterte i en fantastisk 1.80 seng -herlig å endelig ha god plass og en fast madrass. Vi var et milisekund vekk fra å bli eiere av et rødt, fancy SMEG-kjøleskap, men det var bare 146 cm høyt, så det utgikk til fordel for et to meter høyt stålkjøleskap. Ikke fullt så kult, men litt praktisk må man vel være. Har jeg nevnt gassovnen vår? Den er bare helt suveren å lage mat på. Woken smaker bedre enn noensinne. Har så herlig kjøkken, masse skapplass, godt lys både i forhold til belysning og vindu, glatte hvite fronter og heltre eikebenkeplate. Jeg føler at jeg lever i en drøm akkurat nå, dette er virkelig ikke gått opp for meg. Kontrastene blir nok også så store siden vi har levd i en knøttliten mørk kjellerleilighet til nå. Jeg nikoser meg, og har egentlig ikke lyst å være på jobb eller noen steder, jeg vil helst bare være hjemme Med lillefrøkna i magen går det bare fint. Hun vokser og har det bra, og nå kan vi godt merke deler av henne utenpå magen og få respons om vi dytter litt til henne :rødme: Jeg får nesten litt dårlig samvittighet så mye som vi klemmer og skubber til henne, hun får jo nesten ikke fred, tenk om vi vekker henne hele tiden? Vi gleder oss så utrolig til å få hilse på henne til sommeren, det skal bli helt fantastisk. Likevel er det mange ting som skal på plass før den tid, så jeg er faktisk glad for at det enda er litt tid igjen. Jeg er 25 uker på vei nå, og synes tiden bare har rast avgårde. Litt investeringer i forhold til henne har vi fått gjort. Vi har kjøpt Mountain Buggy Urban Jungle vogn til henne, i sort farge med tanke på gjenbruk ved eventuelle søsken... Stellebord er på plass, og en lekegrind har vi fått (usikker på hvor mye vi kommer til å bruke den, men kan vel være kjekk å ha når hu mor skal ned i vaskekjelleren). Den kommende mormor har kjøpt sommerdundyne til vogn&vugge, i tillegg til at hun har strikket et limegrønt babyteppe som vi har fått. Den kommende oldemor har strikket et helt fantastisk vakkert sett i råhvit babyull. Komplett med bukse, jakke, lue og strømper. Det blir nok favorittplaggene, vil jeg tro Nei, nå må jeg vel sjekke om nettverket har dukket opp igjen her. Håper ikke det går altfor lang tid før vi får internett hjemme, kjenner at abstinensen er der, selv om det faktisk også er veldig godt med en pause. Dagens mest gledelige nyhet: 10.500,- igjen på skatten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 24. mars 2009 Forfatter #209 Del Skrevet 24. mars 2009 Spekulerer litt på hvilket bredbåndsabonnement vi bør ha. Vi tenker å ha ip-telefoni i tillegg, og jeg har egentlig lite peiling på sånt. Det er jo en jungel der ute. Får undersøke litt nærmere, er bare så kjedelig å undersøke sånt. Nettverk fremdeles ikke tilgjengelig på jobb, og det blir jeg småsprø av. Har en liste vondt som et langt år over ting som bør jobbes med og ferdigstilles, men det kan jeg bare glemme. Og i morgen og torsdag er jeg på skolen, så da får jeg heller ikke gjort noe her. Usj. I dag er planen å handle middag på vei hjem, sove litt på sofaen, vaske klær og nyte tilværelsen i nytt hus. Kanskje få begynt på å installere kontoret vårt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mercury Skrevet 25. mars 2009 #210 Del Skrevet 25. mars 2009 Så artig at du trives i det nye huset. Skjønner godt at du vil være hjemme og tusle og fikse litt nå ja! Vi holder faktisk på å flytter nå. Det er så mye å pakke ned og sortere hva som skal takes med, bli igjen og kastes at jeg holder på å bli gal! I tillegg plages jeg utrolig mye med ryggen akkurat nå, og det gjør ikke situasjonen bedre! :gjeiper: Men gleder meg utrolig mye til vi har flyttet inn i den andre leiligheta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mercier Skrevet 25. mars 2009 #211 Del Skrevet 25. mars 2009 Å, jeg kan forestille meg hvor fantastisk dere har det i nytt hus, og jeg kjenner igjen følelsen av å bare ville være hjemme og stelle og ordne. Det er nok litt redebyggingsinstinkt inne i bildet også, tror du ikke? Og når det gjelder å skubbe på babyen så tror jeg ikke du har noe å være redd for. Har jordmor eller lege klemt på magen din enda for å kjenne hvordan babyen ligger? Jeg ble nesten litt sjokkert over hvor hardhendte de var, men det kan jo ikke være farlig for babyen når det er fagfolk. Nei, litt forsiktig dytting fra mamma og pappa kan jeg aldri tenke meg er farlig for babyen, heller koselig for å skape kontakt. Håper du har en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 26. mars 2009 #212 Del Skrevet 26. mars 2009 Åå, her er det en som koser seg! Så herlig å lese om hvordan du har det om dagen! Det er gøy med nytt hus og det er gøy med eget hus! Fortsett å kose deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 8. april 2009 #213 Del Skrevet 8. april 2009 Er du så opptatt med å beundre det nye huset deres at du ikke har tid til å oppdatere oss her? Ønsker deg i alle fall en god påske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 14. april 2009 Forfatter #214 Del Skrevet 14. april 2009 Det er faktisk liv i meg Det virker bare ikke sånn for tiden Opptatt med jobb, studier og nytt hus. Og med lillefrøkna i magen Vi er fremdeles uten internett hjemme, og siden døgnet i utgangspunktet har altfor få timer for tiden, så rekker jeg heller ikke innom KG når jeg er på jobb Påsken har vært som sendt fra himmelen, jeg har fått sovet ordentlig ut for første gang på jeg vet ikke hvor lenge. Kjente at jeg har vært utrolig sliten, så de første par dagene av påsken lå jeg bare på sofaen eller i senga og sov-sov-sov. Resten av påsken knotet jeg på en eksamensoppgave, som jeg heldigvis kom ganske langt på, hvilket gir meg litt ro i sjelen. Ellers ble det litt puslerier i nyhuset, hovedsakelig for sambos del, pluss at vi fikk gått litt småturer i området. Veldig deilig å kunne styre sin egen dag, å stå opp når man vil, og legge seg nedpå litt når det trengs. Jeg har bestemt meg for å ta bedre vare på meg selv. Det er ingen som takker meg for at jeg sliter meg helt ut, det er kun ris til egen bak. Det er vanskelig for meg, men jeg har bestemt meg for å være litt mer "likegyldig" til jobben, ikke være så opptatt av å prestere, og innfinne meg med at det er ting som ikke blir gjort før jeg går ut i permisjon. Alt kan ikke være opp til meg, det må vises initiativ og vilje fra andre også, det har jeg innsett, og jeg akter ikke å pushe andre for at den jobben jeg ser som burde vært gjort skal gjøres. Jeg er rett og slett litt ferdig med å ta sånt voldsomt ansvar. Nå er hovedfokuset egoistisk; jeg skal levere og bestå de to eksamensoppgavene på masterstudiet jeg er i gang med. Da har jeg fullført 1 av 3 år, og det må jeg være fornøyd med I tillegg vil jeg bruke litt tid på å nyte siste del av graviditeten, ha tid til å "snakke" med henne, kose med magen, forberede meg mentalt til tiden som kommer. Jeg vil også ha tid til å kose meg med innkjøp og de praktiske tingene som skal være i orden før hun kommer. Jeg må senke ambisjonene og kravene til meg selv. Jeg må minne meg på hva som er viktigst her i livet, og for meg er det å skape et godt hjem og en en god familie for meg, min kjære, herlige samboer og lillejenta vår i magen. Punktum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 14. april 2009 #215 Del Skrevet 14. april 2009 Godt å høre at alt er bra! Høres ut som en herlig påske. Den erkjennelsen om at du ikke trenger å gjøre alt selv kom jeg også til i graviditeten. Jeg tror det er en veldig sunn tenkemåte! Det er klart man skal ta litt ekstra hensyn til seg selv når man er gravid, man har jo ansvaret for at et nytt, lite menneske skal ha det bra, også. Og det er faktisk først nå i ettertid at jeg ser ordentlig hvor mye krefter svangerskapet "stjeler". Energien begynner sakte, men sikkert å komme tilbake, og det er da man oppdager hvor sliten man faktisk var... Lykke til med eksamensinnspurten! Og husk at du ikke må ha A'er over hele fjøla akkurat dette semesteret.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 14. april 2009 #216 Del Skrevet 14. april 2009 Der var du jo! Jeg har bestemt meg for å ta bedre vare på meg selv. Det er ingen som takker meg for at jeg sliter meg helt ut, det er kun ris til egen bak. Det er vanskelig for meg, men jeg har bestemt meg for å være litt mer "likegyldig" til jobben, ikke være så opptatt av å prestere, og innfinne meg med at det er ting som ikke blir gjort før jeg går ut i permisjon. Alt kan ikke være opp til meg, det må vises initiativ og vilje fra andre også, det har jeg innsett, og jeg akter ikke å pushe andre for at den jobben jeg ser som burde vært gjort skal gjøres. Jeg er rett og slett litt ferdig med å ta sånt voldsomt ansvar. Så flott! Det er akkurat sånn du burde tenke! Det tok meg litt tid før jeg kom dit, men det er veldig deilig når man får bestemt seg for å ta vare på seg selv! Vi skal nå få oppleve noe som er mye viktigere enn jobb og karriere, og har lov til å flytte fokus over på familie, barn og oss selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mercier Skrevet 15. april 2009 #217 Del Skrevet 15. april 2009 Veldig kloke ord det der, Molo. Det er ingen som takker og bukker når man sitter der helt utslitt, og da er hver minste lille forespørsel mye tyngre å ta tak i, er min erfaring iallefall. Jo mer enn gjør, jo mer arbeid kommer ens vei. Synes du er god som klarer å holde koken med nytt hus (som du sikkert kribler konstant etter å bygge rede i), jobb og studier. :dåne: Skal du ha ferie før permisjonen starter, eller utsetter du til etter tulla er født? Vi går en fin tid i møte nå, så du får hente deg inn med en kopp med noe varmt i, i solveggen, når du har anledning. Koselig at du kommer innom og skriver innimellom, forstår veldig godt at du ikke får tid til like hyppige oppdateringer når internett ikke er koblet til hjemme. God Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 24. april 2009 Forfatter #218 Del Skrevet 24. april 2009 Den terrassen vår, den er bare ekte lykke Vi har sol hele dagen, og når jeg sitter der, så skuer jeg ut over en plen som snart blir grønn, noen gamle, flotte krokete epletrær, noen blomsterbed (men ennå ukjent innhold), og det hele er rammet inn av et hvitt stakittgjerde. Når jeg løfter blikket over stakittgjerdet, ser jeg et fint parkområde, og en skog. Jeg ser ekorn daglig, rådyr har jeg sett tre ganger og fra skogen kommer en ubeskrivelig vakker fuglesang. Jeg er så innmari fornøyd, det er akkurat sånn jeg har drømt om å ha det. Jeg hadde bare aldri trodd at jeg ville få det jeg drømte om så fort. Nå gjenstår det bare å skaffe seg tid, tid til å nyte og tid til å være. Det blir ikke helt enda, men snaaart... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 24. april 2009 #219 Del Skrevet 24. april 2009 (endret) Åååhh :rødme: Høres så herlig ut! Nesten akkurat slik jeg vil ha det (og har det) med unntak av stakkittgjerde og bytt ut parkområde med sjøen... Deilig med eget i alle fall! Alt står bra til med lillemor i magen også? Endret 24. april 2009 av Aricept Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 27. april 2009 Forfatter #220 Del Skrevet 27. april 2009 Mercier, jeg venter med ferie til etter at tulla er født. Tror jeg kommer til å være rastløs nok de tre ukene jeg skal gå hjemme før termin... Har noen avspaseringsdager som jeg tenker å ta i løpet av mai måned, bare til kos & hjemlig hygge/redebygging Aricept, lillegullet i magen ser ut til å trives og ha det bare fint. Min kjære hørte hjertelyden gjennom magen min her for et par uker siden, og det er stor stas. Nå må han høre litt på henne nesten hver kveld Det er veldig fint at bare de to har noe sammen, siden jeg merker alt det andre. Vi gleder oss så vanvittig til å møte henne, jeg er så spent, så spent. Og jeg har fremdeles litt vanskelig for å forstå at dette faktisk kommer til å ende i en sprell liten baby som snart kommer for å bo og være sammen med oss for alltid Jeg er forresten 30 uker på vei i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå