Kvist Skrevet 22. februar 2009 #181 Del Skrevet 22. februar 2009 Weee! Liste! Tenk at vi er så langt på vei at det er greit med sånne lister da Har en tilsvarende liste liggende på macen jeg, kanskje jeg skal se om jeg får oppdatert og lagt den i dagboka mi i løpet av dagen... Men, hva er Bumper bar? Ser du har det på lista di under vogn. Ønsker deg en fin fin søndag, som du sikkert får masse ut av så tidlig opp som du er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #182 Del Skrevet 22. februar 2009 Jo, Kvist, det er utrolig morsomt at vi faktisk er kommet så langt at en liste begynner å bli relevant å dra frem Bumper bar er ikke annet enn et fancy navn for den bøylen som skal være foran på sportsvogndelen på vogna når liggebagen byttes ut. Vurderer også koppholder som ekstrautstyr på vogna, både for å ha vannflasken tilgjengelig på trimturer (jeg skal jo bli sprek mamma, må vite:roll:) og til termokoppen når høsten kommer. Har dere bestemt dere for vogn, Kvist? Jeg har vært svak for OTH'en siden jeg så et svensk par som hadde den på hotellet som vi bodde på i Kroatia i sommer. Vi var mye ved bassenget på samme tid som dem, og da så den så praktisk ut i bruk. Vi kommer nok til å være en del på farten siden vi har familie som bor langt borte begge to, så da er det greit med ei lett og enkel vogn. Søndagsmorgenen ble ikke fullt så effektiv som jeg hadde håpet på. Jeg ble litt kvalm og uvel etterhvert, så i åttetida gikk jeg og la meg igjen og sov til klokken ti. Sitter her nå halvveis i koma og føler meg sløv og dorsk, men nå skal jeg bare få gjort litt skolearbeid Så vil alt føles så meget bedre etterpå Kaffen er klar, så transkribering: here I come! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mercier Skrevet 22. februar 2009 #183 Del Skrevet 22. februar 2009 Ja, du fikk en tidlig start på søndagen. Ikke rart du ble litt uvel og måtte legge deg nedpå igjen, det tar jo på å stå opp SÅ tidlig på en søndag! Fin liste - det er greit å begynne å få en oversikt over hva en skal ha og hva som kan vente til etter fødselen, det er jo en svært jungel av "must-have" babyting der ute! :dåne: Her nøyer vi oss med det uunnværlige før hun kommer, og så ser vi hva som dukker opp av behov etterhvert når hun har kommet. Interiørlister er også morsomt! Vi har jo eget hus, og det er jammen en jobb å prøve å finne et interiørtema som "syr sammen" hele huset. Men det er jo morsomt, og veldig godt å vite at det er dere som eier huset, og sånn sett står fritt til å gjøre hva dere vil. Ha en fortsatt fin søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 24. februar 2009 Forfatter #184 Del Skrevet 24. februar 2009 Mercier: Jeg fikk faktisk jobbet en god del med studiene på søndag, i tillegg til at det ble en liten skitur utpå ettermiddagen. Så det som begynte som en litt dum søndag, endte opp med å bli en bra en I går var jeg på vift med jobben, tok 14 timer fra jeg gikk ut døra her til jeg var hjemme igjen, så jeg var fullstendig pumpa i går kveld. Kikket litt på tv'n før jeg fant senga litt før klokken 22. I dag har jeg bestilt meg nattkjole, denne fra Nøstebarn. Den er ammevennlig og med lange ermer, så det tror jeg blir veldig god, særlig når det går mot høst igjen Ellers så er det morsomt å merke utviklingen som skjer i (og utenpå) magen. Jeg merker at hun romsterer mer nå, uten at det alltid er tydelige spark, og når hun sparker, så virker hun nesten "sint" siden det er så stor forskjell i kraften nå i forhold til for noen uker siden Til opplysning fant jeg mitt første upcoming strekkmerke i går, på venstre side av magen. Er veldig svakt ennå, men det er der Hvordan skal dette ende, er jo bare i uke 21 nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 25. februar 2009 Forfatter #185 Del Skrevet 25. februar 2009 Hjemmekontor i dag, det føles bra. Har fått hentet meg litt inn mtp søvn, og morgenen har vært rolig. Har lest et par artikler over en lang frokost med tilhørende god kaffe. Nå skal jeg sminke meg litt og få på meg noe annet enn denne deilige (men mindre pene) mammajoggebuksa og kjøre til byen en tur. Har et par jobbrelaterte småærender der, men også et par private som jeg fikser i samme omgang Tenkte blant annet på å kjøpe Andungen dundyne (str. 80x100) til sprinkelsenga, så det var 30% salg på de. Og en hundrelapp spart er en hundrelapp tjent Dessuten har jeg lurt på følgende i dag: hva gjør jeg denne formiddagen den 25. februar 2010? Så rart å tenke på at vi da har ei lita jente, lurer på hvordan livet mitt er da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mercier Skrevet 25. februar 2009 #186 Del Skrevet 25. februar 2009 Herlig med hjemmekontor, jeg tenker jeg følger ditt eksempel i morgen. Lang frokost kombinert med litt jobbing har jeg ikke tenkt på, det var en god idé! Nattkjolen du har bestilt så helt nydelig ut, jeg har også lyst på. Har blitt veldig opptatt av å ha det komfortabelt i klesveien nå mens jeg er gravid, så bukser er ut, da de strammer nederst på magen når jeg sitter (og det gjør jeg jo hele dagen på jobb). Har fått masse skryt av kolleger fordi jeg er så "flink" å bruke mye kjoler. Lurt å slå til må babyutstyr mens det er på salg, håper du får tak i dyne. Ellers må du ha en fin-fin dag videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 25. februar 2009 Forfatter #187 Del Skrevet 25. februar 2009 Jeg har kjøpt smågodter, og er klar for en lang kveld med studierelaterte aktiviteter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 26. februar 2009 Forfatter #188 Del Skrevet 26. februar 2009 Dagen i dag på skolen var rett og slett langtekkelig og kjedelig. Det endte med at jeg tok bussen hjem til lunsj, selvfølgelig etter først å ha trålet House of Oslo Kom hjem med dundrende hodepine og trøttere enn trøttest, så jeg endte faktisk opp med nesten tre timer på sofaen. Først nå i kveld er energien kommet tilbake, og jeg tenkte å tråle meg igjennom et studierelatert kapittel i en av bøkene på pensumlista. Da skal jeg klappe meg fornøyd på skulderen. Og i morgen er det fredag Det nærmer seg helg med stormskritt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 28. februar 2009 Forfatter #189 Del Skrevet 28. februar 2009 Helga er her, og det er så herlig Var helt kaputt etter jobben i går, så da klappet jeg (nok en gang) sammen på sofaen mens min kjære laget middag (hjemmelagede burgere med råstekte poteter og aioli til ) og oppvartet meg med granateplesaft fra Danmark. Og litt massasje av føttene mellom slagene på kjøkkenet Snakk om å ha det som ei dronning, er jo ingen fare å være gravid med en sånn mann i nærheten Vi fikk skrevet lister i går, to-do lister og innkjøpslister, med datoer for "ferdigstillelse" og hele pakka. Sånt gir meg oversikt, og oversikt gir meg ro i sjela I tillegg har jeg sovet relativt godt i natt, og det føltes veldig bra, siden jeg de siste tre-fire nettene har vært mye våken, både for å springe en tur på toalettet, men også på grunn av hodepine og at jeg har ligget ubehagelig. Jeg er jo en notorisk mageligger, og det går ikke lengre her, så jeg kjenner jeg må venne meg til nye måter å sove på. Har også erfart at jeg blir utrolig kortpustet når jeg ligger flatt ned på rygg, så det er rett og slett ganske ubehagelig. Jaja, det går vel over en gang i juli, tenker jeg I dag har vi vært effektive, har handlet inn masse av det vi trenger til flyttingen. Tenk at det kun er to uker igjen til vi overtar Det skal bli helt fantastisk, det har liksom hele tiden vært så lenge til, og nå er tiden snart her. Lykke! Jeg var også innom malebutikken og handlet litt maling til en ubehandlet trekrakk som jeg har hatt lyst å male i to-tre år Først i dag fikk jeg knotet meg til å male første strøk, tror den blir bra i nyhuset Får ta resten i morgen, i dagslys. Nå er liksom planen å lese litt pensum igjen, men sååååå motivert... NOT Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 28. februar 2009 #190 Del Skrevet 28. februar 2009 Jeg er litt misunnelig på flytting altså. Eller, ikke selve flyttingen med pakking og oppakking og bæring. Men å innrede et nytt hjem; det er så gøy! Og nå skal dere pusse opp til den som er i magen også! Moro! Massasje.. ååhhh.. det er ikke mannen min flink til. Selv om jeg la den svangerskapsboka jeg fikk hos legen hvor det står om uke for uke. For uke 18 stod det at den gravide har godt av massasje og nærhet og kos. Håper han tar hintet! Fortsatt god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 1. mars 2009 Forfatter #191 Del Skrevet 1. mars 2009 Søndag kveld Bare timer igjen til denne deilige helga er over, og ei ny, travel uke står foran meg. Denne uka er sambo på reisefot, får han først hjem søndag igjen, så jeg tipper at jeg kommer til å kjenne på savnet ja Men det blir jo bra når han kommer hjem da, kanskje med noen små gaver i kofferten til både meg og lillegull i magen? I dag ble krakken ferdigmalt, og jeg er vel egentlig bare semi-fornøyd med fargen. Ser nå at den liksom ble verken-eller i fargevalget, men lurer på om jeg skal bruke litt gullmaling og sjabloner til å dekorere den med. Hvis jeg gidder å gjøre så mye ut av det, det er jo bare en liten krakk. Får tenke litt på den. Ellers har jeg bakt nydelige rosinboller i dag - I like Er så sjuukt søtsugen for tida, så etter middagen i dag var jeg så desperat etter sjokolade at jeg nesten måtte gråte en skvett Men jeg klarte å motstå suget, det er bare så innmari slitsomt å ha det sånn. Håper det bedrer seg etterhvert, for sånn som det er nå er det nesten uutholdelig. Lillefrøkna har hatt en ganske rolig dag i dag, men heldigvis ikke så rolig at hu mor blir bekymret Jeg merker at hun holder på der nede, det romsterer med jevne mellomrom, og hun har også hatt noen skikkelige kraftige spark. I går kveld hadde hun og sambo "kosestund"; han klappet, nusset og koste med magen mens han vekselvis sang og snakket med henne. Og hun sparket flittig tilbake Det er så utrolig vakre øyeblikk, de skal bare lagres i minnebanken for alltid Nå har jeg fire-fem sider igjen av en artikkel, og deretter blir det nok køya neste. Mankell-boken jeg holder på med er fryktelig spennende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mercier Skrevet 3. mars 2009 #192 Del Skrevet 3. mars 2009 Håper du har en fin uke, og at du passer på deg selv og ikke stresser for mye. I går oppdaget jeg at tulipanene har begynt å stikke de første spisse bladene opp av jorden. Hvordan står det til hos dere - noe tegn til snøsmelting enda? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 3. mars 2009 #193 Del Skrevet 3. mars 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 5. mars 2009 Forfatter #194 Del Skrevet 5. mars 2009 Mercier og itla: Jeg har klappet sammen på sofaen. Med M og potetgull i skålen foran meg, beina på bordet og fyr i ovnen. Fordi jeg fortjener det En maratonuke er stort sett overstått, det er inspirerende og morsomt, men jeg kjenner at jeg har mine begrensninger. Jeg blir fortere sliten nå enn før. Likevel er jeg ikke mindre engasjert i prosjektene på jobben, jeg liker virkelig å jobbe, så det er litt vanskelig å skulle forene de to tingene innimellom. Er jo vant til å bare ha meg selv å ta hensyn til, men nå har tidene forandret seg, lille frøken i magen er det viktigste for meg nå, ingen tvil om det. Så lenge jeg har det bra, og jeg får slappet av mellom slagene, så går dette helt fint. Det var så godt å komme hjem i dag, laget enkel middag til meg selv før jeg koste meg med å pusle litt rundt i leiligheten. Har også skrevet to-do liste, mye som skal skje før flytting neste helg Det blir bare så utrolig spennende!! Jeg har seriøst ikke skjønt det ennå. Tenk at vi har vårt helt eget hus! wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii Jeg tipper sambo kommer til å merke forskjellen på aktiviteten i magen, for nå er det ikke kun isolerte spark man ser, men også generell bevegelse (tror jeg), hele magen beveger seg, og sparkene kommer nærmest i serier og flytter raskt på seg Helt herlig å merke, jeg nyter hvert eneste sekund av denne graviditeten, synes rett og slett jeg har det veldig bra :rødme: Dagens opptur: Nøstebarn-nattkjolen lå i postkassen da jeg kom hjem i dag, og det virker utrolig deilig og behagelig. Gleder meg til å ta den på om ikke så lenge Snart helg, som skal stå i pakkingens og eksamensskrivingens tegn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #195 Del Skrevet 6. mars 2009 Jeg sov dårlig i natt, drømte mye, var vekselvis varm og kald, i tillegg til at jeg lå våken av uviss grunn mellom klokken fire og fem. Da klokka ringte var jeg alt annet enn ferdig med å sove, men opp måtte jeg. Det gjør at jeg føler meg litt "utafor" i dag, slapp og ikke helt på topp. Det betyr at sofaen er min venn i dag, med pc og tv på Har laget meg pizza fra skrætsj, litt kos skal det jo være selv om man er alene. Savner sambo utrolig mye, nå gleder jeg meg bare til jeg skal plukke han opp på flyplassen søndag. Det skal bli så godt å få han hjem igjen :savne: Jeg har fikset husforsikring og oppjustert innboforsikringen vår i dag, så nå skulle det være på plass. Har også fått printet ut diverse papirer fra NAVs hjemmeside, det er vel muligens på tide at vi setter oss inn i reglene og bestemmer oss for hvordan permisjonen skal se ut for oss begge. Er så tørst i dag, har laget meg en stor mugge med vann og isbiter. Og tilsatt et par sitronskiver, skikkelig tørsteslukker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #196 Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) Åkei, plan for i morgen: * Pusse lett over krakken, og male siste strøk. * Sortere glass, ta vare på de fineste til blomstervaser. Kaste resten. * Sortere papirer fra de grå skapene våre. Tømme og fylle i flyttekasser. * Pakke ned glass, boller, vaser, servise ++ fra kjøkkenskapene. * Sortere med hard hånd i to-tre hvite rote-esker vi har stående. Hvis tid/ork/lyst: * Lage disposisjon for eksamensoppgave * Komme i gang med skrivingen, stikkord under hvert avsnitt, brainstorming. Endret 6. mars 2009 av Molo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #197 Del Skrevet 6. mars 2009 Ble litt lei av sofaen. Skal se ferdig Nytt på nytt, så skal jeg hoppe i dusjen og gjennomføre litt forefallende arbeide; skrubbing, barbering, en ansiktsmaske og kanskje en hårkur før jeg kryper til køys. Kanskje det får meg til å føle meg bedre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 7. mars 2009 Forfatter #198 Del Skrevet 7. mars 2009 Æsj, formen er laber i dag også. Jeg har ikke tid til å være syk Har fått pakket litt i noen esker, men langt fra så mye som jeg hadde håpet på. Det virker som om influensaen er kommet tilbake for fullt, så jeg tror jeg skal prøve å sove litt når jeg har spist og internettet ferdig. Jeg har glemt hvordan det er å sove godt, og sove lenge. Fikk ikke sove før godt over klokken to i natt, da hadde jeg ligget i sengen i tre timer og vendt og vridd på meg. Jeg har vært våken mange ganger etter at jeg sovnet også, har ikke tall på hvor mange ganger jeg måtte ut å tisse Våknet halv åtte, da var det bare å glemme å sove mer. Åhh, dette irriterer meg, altså. Dustedagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 7. mars 2009 #199 Del Skrevet 7. mars 2009 Her er det enhåndssurfing, så jeg sender bare litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 7. mars 2009 #200 Del Skrevet 7. mars 2009 Æsj, nei - bort med influensa! Bort, vekk med deg! Ta det med ro, tenk på deg selv og jenta i magen! Og i morgen kommer mannen din hjem - det hjelper alltid med trøst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå