Gå til innhold

Den store London tråden


marsy

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å bestille tur til London i august, men flybillettene er ganske dyre. Så jeg lurer på hvor mye jeg må regne med å betale tog til og fra flyplass, og for oystercard (evt andre slike type utgifter jeg har glemt, tenker da ikke på mat, shopping etc).

Og kan to personer dele på et oystercard?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer på å bestille tur til London i august, men flybillettene er ganske dyre. Så jeg lurer på hvor mye jeg må regne med å betale tog til og fra flyplass, og for oystercard (evt andre slike type utgifter jeg har glemt, tenker da ikke på mat, shopping etc).

Og kan to personer dele på et oystercard?

Nei, du kan ikke dele oyster dersom dere skal reise på t-banen samtidig. Du må jo betale per reise per person. Togtransport avhenger av hilken flyplass du lander på?

Anonymous poster hash: fa99d...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du kan ikke dele oyster dersom dere skal reise på t-banen samtidig. Du må jo betale per reise per person. Togtransport avhenger av hilken flyplass du lander på?

Anonymous poster hash: fa99d...396

Åja, det glemte jeg å si; Gatwick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gatwick express koster rett under 20 pund hver vei, men billigere om du kjøper tur-retur med en gang. Oystercard kan som nevnt ikke deles.



Anonymous poster hash: c10f1...52f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gatwick Express er ikke alltid nødvendig. Vi brukte lokaltog og gikk av på London Bridge, Betale vel 14 pund per person tror jeg. Men det kommer vel an på hvor dere skal bo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal lande på Heathrow for første gang, og jeg lurer på om det er like j*vlig å ta tuben med kofferter som jeg tror?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer ann på hvor dere skal gå av, og hvor mange kofferter dere drar på. Personlig syns jeg det er helt greit å ta tuben med koffert, men en del stasjoner har lange trappeganger til gateplan og da kan det bli litt bæring. Å ta tuben med masse bagasje midt i rushtiden kan og være litt styr. Jeg syns expresstoget fra Heathrow er i dyreste laget, og velger derfor heller å ta tuben, men da vet jeg hvilke stasjoner jeg skal bytte på, og vet at dette går greit på forhånd.



Anonymous poster hash: c10f1...52f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen forhåndsbestilt oyster card før? tar det lang tid før det kommer i posten? Og... oystercard brukes altså både på buss, tog og undergrunn?



Anonymous poster hash: bf264...04d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oyster card brukes på tog innenfor en viss radius, ja.

Det er ingen poeng i å forhåndsbestille det.

T-banen fra Heathrow fungerer utmerket.

Lokaltog fra Gatwick fungerer utmerket.



Anonymous poster hash: fa99d...396
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ann på hvor dere skal gå av, og hvor mange kofferter dere drar på. Personlig syns jeg det er helt greit å ta tuben med koffert, men en del stasjoner har lange trappeganger til gateplan og da kan det bli litt bæring. Å ta tuben med masse bagasje midt i rushtiden kan og være litt styr. Jeg syns expresstoget fra Heathrow er i dyreste laget, og velger derfor heller å ta tuben, men da vet jeg hvilke stasjoner jeg skal bytte på, og vet at dette går greit på forhånd.

Anonymous poster hash: c10f1...52f

Vi skal til Southwark så vi må bytte på Green Park. Det er vel ikke den verste stasjonen? Eller er det den som er så laaaang smal og med kun vanlige trapper? :klo:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal til Southwark så vi må bytte på Green Park. Det er vel ikke den verste stasjonen? Eller er det den som er så laaaang smal og med kun vanlige trapper? :klo:

Om du tar expresstoget må du jo bytte fra tog til t-bane, deretter bytte t-banelinje på Baker Street. Vet ikke om det er så mye bedre?

Anonymous poster hash: fa99d...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du tar expresstoget må du jo bytte fra tog til t-bane, deretter bytte t-banelinje på Baker Street. Vet ikke om det er så mye bedre?

Anonymous poster hash: fa99d...396

Gidder ikke expresstoget nei, lurte bare på om green park ikke hadde rulletrapper! litt dårlig forklart ser jeg :P godder ikke ha to bytter når der holder med ett ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Green park er rullestolvennlig, så det er nok heis/rulletrapp tilgjengelig, men de holder på å bytte heisene, så noe trapper må du sikkert regne med.



Anonymous poster hash: c10f1...52f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forøvrig er Southwark flott. Da jeg kom hit lette jeg etter leilighet der, men måtte gi opp.

Anonymous poster hash: fa99d...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig er Southwark flott. Da jeg kom hit lette jeg etter leilighet der, men måtte gi opp.

Anonymous poster hash: fa99d...396

Ver at Southwark er fantastisk :hoppe: Vi skal bo på samme hotell for tredje gang!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal lande på Heathrow for første gang, og jeg lurer på om det er like j*vlig å ta tuben med kofferter som jeg tror?

Jeg synes ikke det var noe stress å ta tuben med koffert da jeg reiste. Har landet på Heathrow 4 ganger, og alle gangene så tok jeg tuben inn til byen :) Det er sikkert enkelte tidspunkt som er verre enn andre, men stort sett går det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flyet på vei hjem til Norge går ikke før klokken 20:00 på kvelden, og check-out er vel ganske tidlig på dagen. Hvordan kan vi gjøre det med bagasje frem til flyet går?

Håper på et kjapt svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyet på vei hjem til Norge går ikke før klokken 20:00 på kvelden, og check-out er vel ganske tidlig på dagen. Hvordan kan vi gjøre det med bagasje frem til flyet går?

Håper på et kjapt svar..

Du kan spørre i resepsjonen om de har et sånn bagasjerom på hotellet? Det har vi, og vi pleier å la koffertene stå der til vi skal dra til flyplassen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan spørre i resepsjonen om de har et sånn bagasjerom på hotellet? Det har vi, og vi pleier å la koffertene stå der til vi skal dra til flyplassen :)

Hva om de ikke har det? (må jo ha en plan B) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Victoria Station har billig bagasjeoppbevaring. Vi satte igjen koffertene våre der, flyet vårt gikk også hjem kl 20.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...