Gå til innhold

Den store London tråden


marsy

Anbefalte innlegg

Takk :) Kjøpte visitors oyster card på gatwick og de var visst allerede fyllt med 15 pund, men tror det skal være nokså passe :)

Gikk forresten overraskende bra å ta tuben, turte ikke det sist jeg var her :P

Så bra! Det burde holde ja :jepp:

Har du ikke tatt tuben før????? Hva har du tenkt på; det er jo såå enkelt :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra! Det burde holde ja :jepp:

Har du ikke tatt tuben før????? Hva har du tenkt på; det er jo såå enkelt :D

Har bare vært i London en gang før da :P Men ble litt mye gåing og taxiturer da, mye bedre med tuben :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kassycat

Har er tips til! Hvis du fortsetter å gå i parken i retning slottet, kommer du forbi en del av parken som heter The Den. Der er det MASSE søte, svære ekorn som kommer opp på fanget ditt hvis du har med nøtter! Bare se her:http://tinypic.com/r/5krngw/8

Hva heter parken? finner ikke noe på The Den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok navnet "The Den" er feil, men etter hva jeg kan se er bildet tatt i St. James's Park, som ligger rett ved slottet.

Ellers finner du ekorn i hver eneste park fra slottet og opp til Notting Hill.



Anonymous poster hash: fa99d...396
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok navnet "The Den" er feil, men etter hva jeg kan se er bildet tatt i St. James's Park, som ligger rett ved slottet.

Ellers finner du ekorn i hver eneste park fra slottet og opp til Notting Hill.

Anonymous poster hash: fa99d...396

Nei, parken heter ikke The Den, bare et lite område i Hyde Park. Jeg skal se om jeg finner det på kartet til deg når jeg kan bruke laptop etterpå :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal vi se.. Følg disse koordinatene: 51.503754, -0.159997.

Da kommer du til en plass rett øst for The Serpentine-vannet, og sør for Serpentine restauranten. Der er det et lite hjørne som det er en slags orientalsk hage, og MASSE ekorn. Det ligger rett mellom Rotten Row og Serpentine Bar&Kitchen.

post-67672-0-81432200-1402067635_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det oversiktlig og greit å finne fram når man skal ta tuben? Tenker for oss som bor på st.giles så bor vi jo rett atme Tottenham Cort rd, å hvis vi skal til T.G.I.F som ligger på Piccadilly ? Kjenner jeg gruer litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lønner det seg å bestille biletter på http://www.madametussauds.com/London/ og http://www.londoneye.com/ når vi kommer til London? eller skal vi bare reise til til det åpner å kjøpe billetter på døra? Tenkte oss også på Science museum.

Hvordan ankommer du London? Hvis du tar buss eller tog fra flyplassen har de ofte samarbeid med attraksjonene i byen, så du får 2 billetter til prisen av 1. Da bør du helst ikke bestille billett på forhånd, men ta med deg tog/bussbilletten samt kupongen fra tilbudet du vil benytte deg av. (Gjelder ikke om du reiser med t-banen fra Heathrow til London).

Anonymous poster hash: fa99d...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det oversiktlig og greit å finne fram når man skal ta tuben? Tenker for oss som bor på st.giles så bor vi jo rett atme Tottenham Cort rd, å hvis vi skal til T.G.I.F som ligger på Piccadilly ? Kjenner jeg gruer litt.

Fra Tottenham Court Road kan du vurdere å spasere.

Det er mange trapper, heiser, ganger og enda flere trapper mellom gatenivå og tbanesporet. (Dette er avhengig av hvilken bane du skal ta). Men når du bare skal et stopp er ofte den sammenlagte tiden fra dør til dør like lang via t-banen, som når du kun spaserer direkte.

Det er vel en 12-15-minutters spasertur mellom de stedene.

Anonymous poster hash: fa99d...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Tottenham Court Road kan du vurdere å spasere.

Det er mange trapper, heiser, ganger og enda flere trapper mellom gatenivå og tbanesporet. (Dette er avhengig av hvilken bane du skal ta). Men når du bare skal et stopp er ofte den sammenlagte tiden fra dør til dør like lang via t-banen, som når du kun spaserer direkte.

Det er vel en 12-15-minutters spasertur mellom de stedene.

Anonymous poster hash: fa99d...396

Signerer denne :)

Men tubesystemet er generelt enkelt å forstå seg på, bare man følger litt med :) Står alltid skilt i "kryssene" nede i gangene med hvilke stasjoner som er vest, øst, sør eller nord. Bare du vet hvor du skal og hvilken linje det er, så følger man bare skiltingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Tottenham Court Road kan du vurdere å spasere.

Det er mange trapper, heiser, ganger og enda flere trapper mellom gatenivå og tbanesporet. (Dette er avhengig av hvilken bane du skal ta). Men når du bare skal et stopp er ofte den sammenlagte tiden fra dør til dør like lang via t-banen, som når du kun spaserer direkte.

Det er vel en 12-15-minutters spasertur mellom de stedene.

Anonymous poster hash: fa99d...396

Ja kanskje det, det hadde jeg ikke tenkt på, syntes det så så langt ut på kartet :P Da går vi nok bare, m&m's world er jo også likeved. Tar vi heller taxi hjem om vi blir stappmett på TGIF :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan ankommer du London? Hvis du tar buss eller tog fra flyplassen har de ofte samarbeid med attraksjonene i byen, så du får 2 billetter til prisen av 1. Da bør du helst ikke bestille billett på forhånd, men ta med deg tog/bussbilletten samt kupongen fra tilbudet du vil benytte deg av. (Gjelder ikke om du reiser med t-banen fra Heathrow til London).

Anonymous poster hash: fa99d...396

Kommer med fly til Gatwick.. Så tar nok tog (tuben) til sentrum. Skal se etter sånne kuponger jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer med fly til Gatwick.. Så tar nok tog (tuben) til sentrum. Skal se etter sånne kuponger jeg :)

Ta tog du, går ikke tube fra Gatwick som AB over her sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pleier det å være ulidelig varmt i London i slutten av august? Vi har bestilt da, og jeg er redd for at jeg kommer til å bli et svettemonster... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier det å være ulidelig varmt i London i slutten av august? Vi har bestilt da, og jeg er redd for at jeg kommer til å bli et svettemonster... :fnise:

Absolutt ikke. Slutten av august er vel som...starten av juni i Oslo? For meg var det litt for kaldt i August både i fjor og året før.

Forøvrig, dersom brukernavnet ditt viser til godteriet saltsild, så må du oppsøke Borough Market under London Bridge. De har mange mange matboder der, men en bod spesialiserer seg på lakris. De har verden beste saltsild "Swedish Salty Fish", langt bedre enn haribo sin :). Det er også en godteributikk i New Row, midt i mellom Leicester Square og Covent Garden. Veldig god saltstild. Ved siden av finner du en av Londons beste kaffe-steder.

Anonymous poster hash: fa99d...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke. Slutten av august er vel som...starten av juni i Oslo? For meg var det litt for kaldt i August både i fjor og året før.

Forøvrig, dersom brukernavnet ditt viser til godteriet saltsild, så må du oppsøke Borough Market under London Bridge. De har mange mange matboder der, men en bod spesialiserer seg på lakris. De har verden beste saltsild "Swedish Salty Fish", langt bedre enn haribo sin :). Det er også en godteributikk i New Row, midt i mellom Leicester Square og Covent Garden. Veldig god saltstild. Ved siden av finner du en av Londons beste kaffe-steder.

Anonymous poster hash: fa99d...396

Så bra :) Jeg ble skikkelig nervøs plutselig!

Og TAKK! For verdens beste tips. Jeg skal så absolutt dra å spise godteri. Jeg elsker saltsild!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke. Slutten av august er vel som...starten av juni i Oslo? For meg var det litt for kaldt i August både i fjor og året før. Anonymous poster hash: fa99d...396

Veeel, det er en sannhet med modifikasjoner. Det kan være veldig varmt i London i august, jeg har vært der i nærmere 30 grader et par ganger.

Anonymous poster hash: fc050...6b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...