Gå til innhold

Den store London tråden


marsy

Anbefalte innlegg

Jeg skal til London 25 juli, gleder meg :smilorange: Er det noen som har anbefalinger hvordan det er billigst å komme seg rundt? Jeg tenkte på et reisekort med metroen, skal være der i 4 dager. Hun jeg skal reise med har bestilt seg travelcard for ei uke, men tenkte siden vi skal være i 4 dager så blir det dumt å betale for 7 dager. Finnes det noe bedre alternativ?

Endret av Helena83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært i London 7 ganger det siste året. Herlighet, som jeg elsker dne byen!

Kan anbefale en koselig kafé som ligger i en paralellgate til Oxford street. Kaféen heter Le Pain Quotidien, og er en liten, intim kafé, med organisk og økologisk mat. Ikke spesielt dyrt, og det er gratis wifi der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i London 7 ganger det siste året. Herlighet, som jeg elsker dne byen!

Kan anbefale en koselig kafé som ligger i en paralellgate til Oxford street. Kaféen heter Le Pain Quotidien, og er en liten, intim kafé, med organisk og økologisk mat. Ikke spesielt dyrt, og det er gratis wifi der :)

Le pain er en kjede, og ligger over hele byen.

Anonymous poster hash: fa99d...396

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Le pain er en kjede, og ligger over hele byen.

Anonymous poster hash: fa99d...396

Det vet jeg, men akkurat denne liker jeg spesielt godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg, men akkurat denne liker jeg spesielt godt!

Ja, den i parallellgaten til Oxford Street... Særdeles presis beskrivelse.

Anonymous poster hash: 2608a...286

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg skal ha min jomfrutur til London fredag 11.07. Er det noen som vet hvordan jeg kommer meg fra Gatwick (flyplassen) til Paddington? Flott hvis noen også vil fortelle meg hvordan jeg kommer meg fra Paddington til sentrum og fra Paddington til Wembley Stadium. :)

Går ut ifra at noen her er mer kjent enn meg. Gleder meg absolutt ikke til å reise. Hater ukjente byer, så hvis noen vil gi meg reiserute med teskje, så blir jeg glad. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Jeg skal ha min jomfrutur til London fredag 11.07. Er det noen som vet hvordan jeg kommer meg fra Gatwick (flyplassen) til Paddington? Flott hvis noen også vil fortelle meg hvordan jeg kommer meg fra Paddington til sentrum og fra Paddington til Wembley Stadium. :)

Går ut ifra at noen her er mer kjent enn meg. Gleder meg absolutt ikke til å reise. Hater ukjente byer, så hvis noen vil gi meg reiserute med teskje, så blir jeg glad. :)

travel.stackexchange.com/questions/17839/how-to-get-from-gatwick-airport-to-paddington her er noen som lurer på det samme :) Uansett om du velger expresstoget elle et vanlig tog må du en tur med tuben i tillegg. Ta expresstoget til Victoria, kom deg til undergrunnen og ta Circle Line vestover i 7 stopp. Da er du på paddington. Ingen bytter, og det skal ta deg ca 16 minutter :Nikke:

Edit: så du hadde flere spørsmål!

Paddington til Oxford Circus = Ta Bakerloo Line sørover i 5 stopp. Ingen bytter, skal ta ca 11 minutter.

Paddington til Wembley = Ta Bakerloo line søvover og bytt til Metropolitan på Baker Street (nordgående). Turen skal ta 26 minutter og det er 5 stopp :)

Endret av missdior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et tips til de som har tenkt seg på shoping i Oxford Street, og trenger en matpause!

Hvis man går inn gaten mellom Topshop og Urban Outfitters, og første til høyre, ligger det en restaurant med fantastiske gode sandwicher! Det ligger flere restauranter der, men denne ligger vegg i vegg med All Saints Spitafields.

Aner dog ikke om det er en kjede, så ikke skyt meg... :plystre:



Anonymous poster hash: 41f8a...790
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et tips til de som har tenkt seg på shoping i Oxford Street, og trenger en matpause!

Hvis man går inn gaten mellom Topshop og Urban Outfitters, og første til høyre, ligger det en restaurant med fantastiske gode sandwicher! Det ligger flere restauranter der, men denne ligger vegg i vegg med All Saints Spitafields.

Aner dog ikke om det er en kjede, så ikke skyt meg... :plystre:

Anonymous poster hash: 41f8a...790

Ingen som drepes for å anbefale kjeder, bare for å gi upresise anbefalinger. Det er jo ikke for å være vanskelig, men hvis man faktisk ønsker å hjelpe andre reisende så er det å være nøyaktig kanskje det viktigste. I dette tilfellet tipper deg du mener andre til høyre etter UO, gaten som heter Great Castle Street. Det samsvarer med henvisningen til All Saints.

Anonymous poster hash: fa99d...396

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også et matpausetips for Oxford Street-travere: St. Christopher's Place like ved Bond Street tube har smågater og småbutikker og med mange forskjellige spisesteder, blant annet Carluccio's, Cafe Rouge, Atariya Sushi (ikke billig, men utrolig god), Cote Brasserie. Disse er alle kjeder, men bra kjeder. Inngangen er gjennom et smug fra Bond Street.



Anonymous poster hash: 2608a...286
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som drepes for å anbefale kjeder, bare for å gi upresise anbefalinger. Det er jo ikke for å være vanskelig, men hvis man faktisk ønsker å hjelpe andre reisende så er det å være nøyaktig kanskje det viktigste. I dette tilfellet tipper deg du mener andre til høyre etter UO, gaten som heter Great Castle Street. Det samsvarer med henvisningen til All Saints.

Anonymous poster hash: fa99d...396

Ja, det kan sikkert stemme!

Anonymous poster hash: 41f8a...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å reise til London idag!!

du din lille heldiggris :nigo: du må kose deg masse, masse! jeg fortsetter nedtellingen i mens.... 51 dager igjen... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du din lille heldiggris :nigo: du må kose deg masse, masse! jeg fortsetter nedtellingen i mens.... 51 dager igjen... :roll:

Selvom jeg bare har vært en dag i London, har jeg hatt det helt toppers. Shoppet altfor mye!! Sol & blå himmel!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvom jeg bare har vært en dag i London, har jeg hatt det helt toppers. Shoppet altfor mye!! Sol & blå himmel!!

Jeg er SÅ sjalu :nigo:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen flere som har blitt skuffet av Selfridges? Ikke at jeg akkurat hadde forventet å bli møtt av Mr Selfridge himself med et bredt smil i døra, men hadde håpet de beholdt noe av den gamle sjarmen. Isteden stoppet historien omtrent ved døra, og man ble møtt av øredøvende discomusikk og oversminkede ansatte. Lurer litt på hva sjefen sjøl ville tenkt... men på den annen side ville han kanskje elsket det, siden han jo var moderne og nyskapende i sin tid? Jeg hadde bare håpet på mer nostalgi. Neste gang er jeg tilbake til Harrods. :laugh:



Anonymous poster hash: 36486...eb0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen flere som har blitt skuffet av Selfridges? Ikke at jeg akkurat hadde forventet å bli møtt av Mr Selfridge himself med et bredt smil i døra, men hadde håpet de beholdt noe av den gamle sjarmen. Isteden stoppet historien omtrent ved døra, og man ble møtt av øredøvende discomusikk og oversminkede ansatte. Lurer litt på hva sjefen sjøl ville tenkt... men på den annen side ville han kanskje elsket det, siden han jo var moderne og nyskapende i sin tid? Jeg hadde bare håpet på mer nostalgi. Neste gang er jeg tilbake til Harrods. :laugh:

Anonymous poster hash: 36486...eb0

Det verste med sånn type kjøpesenter er at man aldri får gå i fred, synes jeg iallefall. Skal man kikke på noe sminke så er de der med en gang, og man kan ikke si at man vil titte litt uten at de himler med øya og fortsetter å titte på deg.... Men ja, Selfridges er ikke like pent som Harrods :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste med sånn type kjøpesenter er at man aldri får gå i fred, synes jeg iallefall. Skal man kikke på noe sminke så er de der med en gang, og man kan ikke si at man vil titte litt uten at de himler med øya og fortsetter å titte på deg.... Men ja, Selfridges er ikke like pent som Harrods :Nikke:

For ikke å snakke om hvis man IKKE skal ha sminke og parfyme... det er alltid i første etasje og man må manøvrere seg gjennom ufrivillige parfymedusjer og ivrige selgere for å komme videre.

Anonymous poster hash: 36486...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

Noen flere som har blitt skuffet av Selfridges? Ikke at jeg akkurat hadde forventet å bli møtt av Mr Selfridge himself med et bredt smil i døra, men hadde håpet de beholdt noe av den gamle sjarmen. Isteden stoppet historien omtrent ved døra, og man ble møtt av øredøvende discomusikk og oversminkede ansatte. Lurer litt på hva sjefen sjøl ville tenkt... men på den annen side ville han kanskje elsket det, siden han jo var moderne og nyskapende i sin tid? Jeg hadde bare håpet på mer nostalgi. Neste gang er jeg tilbake til Harrods. :laugh:

Anonymous poster hash: 36486...eb0

Jeg er veldig glad i selfridges :) men ikke sminkeavdelinga da, og jeg er delvis enig i det du sier. Liker selfridges bedre enn harrods da, jeg synes det er mer oversiktlig der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å snakke om hvis man IKKE skal ha sminke og parfyme... det er alltid i første etasje og man må manøvrere seg gjennom ufrivillige parfymedusjer og ivrige selgere for å komme videre.

Anonymous poster hash: 36486...eb0

De er generelt overivrige der :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...